Permalänk

Söker ett litet ATX Chassi !

Hej jag är i behov av ett mindre chassi för jag tycker min är för stor, så på lan och sånt blir de ett ganska jobbigt chassi.
Det chassi jag har nu är ett antec 1200, så kylningen måste vara bra i de nya, men de ska ändå vara litet och hålla ATX (inte mAtx) moderkort.
Jag uppskattar alla förslag

Permalänk
Medlem

Vilken prisklass?
Ett chassi som inte å så jättestort är ju FD Core3000

EDIT: Mitt chassi just nu ( Nzxt H2 ) är inte heller så stort,perfekt storlek.

Permalänk
Medlem

Fractal Design Define R3 är ett väldigt rymligt men kompakt, och inte minst prisvärt chassie.

Inte lika mycket kylning som ett Antec 1200. Men det finns gott om fläkt platser man kan fylla. Både i toppen, sidan och botten.

EDIT: Fratal Design Arc är ett annat alternativ. Är typ ett Define R3, fast utan ljus isolering och front lucka. Så kylningen är bättre.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Fractal Design Define R3 är ett väldigt rymligt men kompakt, och inte minst prisvärt chassie.

Har du läst TS post? Han vill ha ett chassi som är lätt att bära med på LAN, Define R3 är gjort av plåt (väger sjukt mycket).

Permalänk

Detta köpte en polare till mig då han tröttnade på sitt 600T. han är mycket nöjd vad jag vet

http://www.caseking.de/shop/catalog/Lian-Li-PC-A05FNB-Midi-To...

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Antec 300: Lätt, billigt, och det blir inte mycket mindre för fullstort ATX

Annars kanske Bitfenix Outlaw kan vara av intresse? http://www.sweclockers.com/recension/14655-bitfenix-outlaw

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Xigmatek Asgard är ganska litet och lätt, men ingen ljuddämpning
http://www.xigmatek.com/product.php?productid=27

Permalänk
Skrivet av Saandberg:

Detta köpte en polare till mig då han tröttnade på sitt 600T. han är mycket nöjd vad jag vet

http://www.caseking.de/shop/catalog/Lian-Li-PC-A05FNB-Midi-To...

/S

De chassit gillade jag starkt !
Men så som jag förstod så har den bara plats för 3 fläktar och de kanske blir för varmt med sli, och kanske lite trångt för en coolermaster v8 pluss att jag har ett corsair nätagg omodulärt så sladdarna kommer också ta plats

Priset är inte så himla viktigt, jag har kollat på core3000, arcen och define r3 dom verkar ha mycket utrymme och bra kylegenskaper och håller många fläktplatser men dom är fortfarande för ''stora'' men de kanske inte finns mindre än så ?

Tackar för otroligt bra tips ni får komma med fler förslag om ni stöter på nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Detta köpte en polare till mig då han tröttnade på sitt 600T. han är mycket nöjd vad jag vet

http://www.caseking.de/shop/catalog/Lian-Li-PC-A05FNB-Midi-To...

/S

Ser sjukt moddvänligt ut! Något liknande vill jag ha till mitt andra projekt, om ja nu inte bygger ett till

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag hade ett lian-li PC-A05 innan jag bytte till mATX. Det är litet och lätt! http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=441650

Skrivet av henke3ooo:

Hej jag är i behov av ett mindre chassi för jag tycker min är för stor, så på lan och sånt blir de ett ganska jobbigt chassi.
Det chassi jag har nu är ett antec 1200, så kylningen måste vara bra i de nya, men de ska ändå vara litet och hålla ATX (inte mAtx) moderkort.
Jag uppskattar alla förslag

EDIT: Så precis posten innan.. eko

Permalänk
Medlem
Skrivet av skinnis:

Har du läst TS post? Han vill ha ett chassi som är lätt att bära med på LAN, Define R3 är gjort av plåt (väger sjukt mycket).

Visst fan.. glömde bort den väger en del.. Fast det är dock inte plåten som tynger.. Är ljudisoleringen på sidorna som väger.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Bitfenix Survivor, Core eller vanlig version är ganska litet. Dessutom finns det ett handtag att bära i då chassit är utformat för att vara ett LAN-chassi.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Skrivet av henke3ooo:

Hej jag är i behov av ett mindre chassi för jag tycker min är för stor, så på lan och sånt blir de ett ganska jobbigt chassi.
Det chassi jag har nu är ett antec 1200, så kylningen måste vara bra i de nya, men de ska ändå vara litet och hålla ATX (inte mAtx) moderkort.
Jag uppskattar alla förslag

Kör på ett NZXT - H2, tyst och bra luftflöde genom hela burken, schyssta fläktar som medföljer.

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Skrivet av Sampabowie:

Kör på ett NZXT - H2, tyst och bra luftflöde genom hela burken, schyssta fläktar som medföljer.

Men de chassit mäter 46*52 vilket är för stort för det jag söker

Permalänk
Skrivet av henke3ooo:

Men de chassit mäter 46*52 vilket är för stort för det jag söker

Okok Tycker personligen att den är liten burken, speciellt om man jämför mot mitt gamla Antec P-180.

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem

Håller inte riktigt med dära :). Med den första versionen av Define så kom ljudisoleringen separat, man fick plocka på dom själv. Tyckte den vägde bly endå

Skrivet av ParasiteX:

Visst fan.. glömde bort den väger en del.. Fast det är dock inte plåten som tynger.. Är ljudisoleringen på sidorna som väger.