Är ni nöjda med era Corsair-aggregat?

Permalänk
Medlem

har ett HX850 watt.

har även ett likadant i ett annat chassi.

kan inget annat än o säga att jag är hel nöjd med dom
starkt tyst och pålitligt.

Visa signatur

[Moderkort: Asus Z370-H Gaming ] [Cpu: i5 8700K ] [Grafikkort: Msi Gtx 1070 ] [Minne: 16Gb 3000Mhz ] [Ljudkort: asus xonar essence stx ll ]

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med mina (HX850 och HX 1000)

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Sitter på ett TX750, det går som en dröm fast det är lite mycket kablar.

Permalänk
Medlem

Bara 7% missnöjda, fina siffror för Corsair

Permalänk
Medlem

Sitter på ett VX550 och har inte märkt av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Måste bara säga att Corsairs Support är hur trevliga som helst och snabba. Bad om att få lite fler kablar hemskickade till mitt agg. Det tog dom 1 dag att svara och han lovade att skicka de i början av nästa vecka.

Undrar hur lång tid det tar att skicka nått över Atlanten. Det lär ju inte vara AIR-MAIL dom använder iallafall. (?)

Man skickar inte brev från USA med båt... Men det spelar ingen roll, för det lär komma ett kuvert märkt TNT (holländska posten), brukar ta en vecka.
Har ett HX-agg, förutom att det är helt värdelöst med modularitet (man behöver ju alla kablar ändå!) klickar fläkten när den vill. Mao köper jag Fractal nästa gång.

Permalänk

nöjd med mitt cx 500

Permalänk
Medlem

förbannat missnöjd.
Sitter på ett AX1200.

fruktansvärt coilwhine :S
dragit iväg ett RMA till corsair.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

förbannat missnöjd.
Sitter på ett AX1200.

fruktansvärt coilwhine :S
dragit iväg ett RMA till corsair.

Känt problem med just 1200w modellen, finns en nyare ver ute. Corsair byter utan snack

Jag är nöjd med mitt TX650, har rullat fint i nästan 2 år nu. det låter dock ganska mycket, mest i min rigg, när jag belastar datorn.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

inte direkt missnöjd med mitt (AX1200) men det första började brinna

inga av mina andra delar gick sönder så tur var väl det.

Permalänk
Medlem

Har haft ett par corsair nättagg och ett har gått sönder genom tiderna. Det bara la av huxflux, det jag har i min egen dator har funkat prima sen jag köpte det 2007

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Mitt hx750 funkar hur bra som helst. Inte för att jag belastar med särskilt men ändå. Utan belastning går fläkten extremt långsamt. Jag snackar typ 6rpm max så i stort sett passivt. I load på antagligen ca60% (eller vad nu min dator kan dra) låter det inget vidare heller.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

sitter på ett AX850 som funkar perfekt!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Hade problem med min dator i några mån, symptomen var att den pep när jag hade alla minnesslotarna fulla å startade bara när jag tog ut två av dem. I går ville den inte starta alls men efter att ha testat med nya minen å mobo så måste det va agget. Fasiken vad omständigt, säger bara så här: skräp! Även om det höll i fem år

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Avstängd

Mitt HX 520w är väl okey men haft lite problem med att allting inte startar när jag sätter på datorn och fått starta om framförallt när jag körde dubbla hd 4850. Vilket jag tycker det borde klara. Icke sleevade modulära kablar. Föredrar helt klart mitt Cooler Master Real Power M520 agg som dels var billigare och kom med sleevade kablar. Får för mig att agget båda är stabilare, svalare och tystare.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Ägare av ett Corsair AX750, har kört med Corsairs nätagg i flera år och även rekomenderat dom till vänner. Aldrig hört klagomål och är själv mer än 100% nöjd. Det sköna med AX750 är att den även är 100% modulär, vilket gör datorbyggandet ett stort nöje.

Permalänk

Håller med ShinyChrome! Äger också ett AX750. Riktigt fint nätagg.Som sagt väldigt skönt med 100% modulärt. Det enda jag skulle vilja ändra på är att kablarna vore lite mjukare, då vore kabeldragningen lite smidigare. Men jag är helnöjd med mitt, snyggt, tyst och presterar väldigt bra. Kostar dock en slant, men det är det värt tycker jag. Man vill ju vara säker på att allt håller och får tillräckligt med ström när man har dyra/fina grejer i datorn. Man vill ju inte att något ska gå sönder bara för att man är för snål med nätagg.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem

Haft 3 olika corsair nätagg. Mitt första på 450W, den pajade efter en vecka, fick nytt, så det fixade sig. Mitt andra på 650W, funkar finfint och är tyst.

Mitt senaste HX850 som jag köpt till ett bygge, har ett missljud. Det låter som det finns spänning, HÖRBAR spänning i agget, och det är så även om datorn är avstängd. Ska det vara på detta viset? Vad kan problemet vara, måndagsex(fick det i måndags!)?

EDIT: Har inte haft datorn på mer än 1-3 h totalt. Så om det är ett ljud som kan försvinna med tiden så har nätagget inte fått den tiden än.

Visa signatur

NZXT H2 | i5 2500K | Corsair H50 Kylare | GTX 570 | Asus Sabertooth P67 | Corsair HX 850W | Corsair 8GB Vengeance

Permalänk
Medlem

Mitt AX750 har nu tuffat på i 2 månader helt perfekt och fläkten har bara startat en handfull gånger och det nu under dom varmaste dagarna, annars jobbar nätagget 100% passivt till min dator i sign

Super nice

är jätte nöjd och har tidigare haft HX520, TX750W från corsair som jag även dom var mycket nöjd med !

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz

Permalänk
Medlem

Har införskaffat ett TX650 v2 nu, men det är något som inte stämmer. Fläkten låter något otroligt, känns som den går på högvarv direkt från boot och den överröstar allt annat i datorn. Finns det någon möjlighet att fixa detta själv eller är det rma till corsair eller retur till återförsäljare som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Har införskaffat ett TX650 v2 nu, men det är något som inte stämmer. Fläkten låter något otroligt, känns som den går på högvarv direkt från boot och den överröstar allt annat i datorn. Finns det någon möjlighet att fixa detta själv eller är det rma till corsair eller retur till återförsäljare som gäller?

Jag har köpt 3 st Corsair TX650 V2 från kompletts fyndhörna nyligen för 555:-/st, och det rammlar in nya hela tiden.
Det verkar som om det är stor omsättning på Demo & RMA agg, men de som jag köpte är förmodligen ok eftersom de inte låter ett smack.
Lämna tillbaks till butiken som du köpt ifrån, det är ju 5års garanti.
Så vida du inte kör på en monsterdator, så agget storknar

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Lämna tillbaks till butiken som du köpt ifrån, det är ju 5års garanti.
Så vida du inte kör på en monsterdator, så agget storknar

Har kontaktat butiken nu, de skulle kontakta Corsair i sin tur, så hoppas det inte drar ut alltför mycket på tiden

Och ingen monsterburk alls, använder inbyggdra grafiken i 2500k och enbart en ssd och ett par fläktar till det. Tempsen i chassit ligger runt 20-25 så är ju helt klart något fel när fläkten låter som ett jetplan

Permalänk
Medlem

Har ett hx750. Den har aldrig krånglat, inga missljud. Har faktiskt inte ens hört hur den låter
10/10

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

AX1200, hur nöjd som helst förutom ett litet coil whine vid 5-600W last.

Visa signatur

Citera för en pris ettan lös!

Permalänk
Medlem

Har oftast använt mig av Corsairs nätagg. Ett gick sönder efter ca två år och skickades tillbaka på RMA. Fick ett bättre nätagg tillbaka som dessutom också var modulärt. Det är service

Visa signatur

PC: i7 2600k @ 4.6Ghz, Corsair H100, MSI P67A-GD55, Corsair 8GB XMS 1600Mhz, Gigabyte 780 Ti GTX, Fractal Design Newton R2 1000W, OCZ SSD Agility 3 240GB, 1TB Samsung F3, Ljudkort: Asus Xonar DX
Mac: 27" iMac, 13" Macbook Air, 13" Macbook Pro, iPhone 6S Plus
Android: Nexus 7, HTC One M8

Permalänk
Medlem

Är givetvis nöjd polarna med. Jag kör vx 450w 24-7 gjort det sen 2008. Stängt av den om man ska vara borta nån helg eller risk för åska.

Cx 400 i hptc funkar också väldigt bra går några timmar i veckan cirka. Båda är extrem tysta. Sen har jag ett gäng vx 450w på hyllan som jag köpte för 299kr på teknikmagasinet så dem får ligga där till jag behöver dem:)=

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av ettanlös:

AX1200, hur nöjd som helst förutom ett litet coil whine vid 5-600W last.

Samma här med mitt AX1200W, Lite dåligt för 2500:-
Annars inga problem, har köpt flera stycken från kompletts fyndhörna.
Vill gärna tro att det är RMA agg, som då är lite extra kollade.
Några i orginalförpackning och färgen kvar i skruvhålen.
Har för övrigt bara gott att säga om mina Corsair.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Hade ett redigt coil whine på mitt ax1200. blev pengarna tillbaka och inte köpa ett nytt.
Frugans bror är inne på sin andra 1200w, coile whine på båda och nu orkar han inte skicka tillbaka det haha

Men mitt HX650w fungerar fel fritt.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Hade ett redigt coil whine på mitt ax1200. blev pengarna tillbaka och inte köpa ett nytt.
Frugans bror är inne på sin andra 1200w, coile whine på båda och nu orkar han inte skicka tillbaka det haha

Men mitt HX650w fungerar fel fritt.

olika tillverkare AX1200W är Flextronics och de andra corsair brukat vara CWT och Seasinic, lite huller om buller.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri

Permalänk

HX750 fungerar helt utan problem! Min lillebror har ett cx430 v2, och även det låter ingenting och fungerar jättebra!