Installerat Samsung 830 SSD 128

Permalänk
Medlem

Och Samsungen har funkat på felfritt fram till nu får man hoppas?
Märker ni av någon prestandaskillnad efter att ha använt disken hårt ett tag? Tänker på Garbage Collectorn som inte är aktiv utan städar när disken är i viloläge, hur det nu ska tolkas.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem

Den rullar på fint, har inte kört fler tester men det märks ingen slöhet. Nu är ju min idle till och från så den städar väl då
kan jag tro.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har inte använt disken hårt. Har för mig det var i anands test där de tvingade den att arbeta mycket och det blev väldigt dålig prestanda. Så kontinuerlig skrivning (någon serverapplikation) rekommenderas inte. Står i manualen att denna SSD inte får användas i servrar. Undra hur det är löst i servervarianten PM830.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Kört Samsung 830 128 GB i nästan 2 veckor nu. Fungerar helt perfekt. Har inte krånglat det minsta och presterar precis enligt spec.