Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Force gt, force 3 eller annan?

Permalänk
Avstängd

Force gt, force 3 eller annan?

Ja vilken är mest värd att köpa? Letar efter snabbhet i uppstart av datorn, program och spel. Funderar på Corsair force 3 för 1300 kr (kanske billigare tom) eller GT för 1600, 120 GB modellen alltså.

Är det värt de extra 300 kronorna? Är less på hur seg min 500GB HDD är, 1300 kr är ju överkomligt för 120 gb om det bara är finslipning på GT modellen.

Permalänk
Medlem

Köp GT på cdon med sweclockers rabatt så kmr du ner till cirka 1358kr. Sjukt nöjd med den !!!

Permalänk
Medlem

+1 för GT. Fick min förra veckan och funkar riktigt bra. Fin uppgradering från min gamla OCZ Vertex 2 120Gb.

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag köpte Force GT på cdons rea och är verkligen sjukt nöjd!
Snabb som attan och har faktiskt inte haft något bekymmer med BSOD änsålänge

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Fundera lite på vad du värderar mest stabilitet eller högsta prestanda, om svaret är prestanda go for it. Om du väljer bästa stabilitet välj
något annat än Sandforce 22xx diskar t.ex Intel Crucial m4 eller Samsung 830.
Mycket är väl fixat med Sandforce controllern men folk verkar ju fortfarande ha problem.

Permalänk
Medlem

Har då kört min Force3 120 gb i 2 månader utan problem, mycket nöjd.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Miniwonka:

Köp GT på cdon med sweclockers rabatt så kmr du ner till cirka 1358kr. Sjukt nöjd med den !!!

Skrivet av Jonas_Hofvander:

+1 för GT. Fick min förra veckan och funkar riktigt bra. Fin uppgradering från min gamla OCZ Vertex 2 120Gb.

Skrivet av THEBADGUY:

Blir nog den med det erbjudandet, det är bra prestanda i den har jag läst, plus ser bra ut Får se när den kmr i lager bara

Permalänk
Avstängd

Det jag oroar mig lite över är att Corsairs SSD'er krånglar i många fall, BSOD/frysningar/fel på den. Inte hört något om Crucial M4, bättre med tankte på samma pris och bara lite långsammare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Det jag oroar mig lite över är att Corsairs SSD'er krånglar i många fall, BSOD/frysningar/fel på den. Inte hört något om Crucial M4, bättre med tankte på samma pris och bara lite långsammare?

Nu verkar du vara på rätt spår och ser problemen med Sandforce 22xx , Samsung 830 är också bra har själv en sån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Jag fick nog en av cdons sista corsair GT som fanns på lager, i den fanns det redan den senaste firmwaren. Dem som haft problem är oftast dem som haft den tidigare versionen som jag tror var den stora boven till att den inte fungerade som den ska. Corsair är ju inte direkt omedvetna om problemet och har nog löst problemet så att dem nya diskarna som kmr ut från farbriken fungerar som dem ska.

Jag fick inte ett enda problem med min corsair GT, varken i installationen eller flera dagar efter, är så extremt nöjd att det är sjukt, insåg aldrig hur jävla mkt min gamla HDD flaskhalsade min dator. från 5.6 i windows exp index till 7.9 vilket är max. Visserligen hade nog vilken ssd som helst gett markanta skillnader men GTn presterar som den är utlovad och med cdons rabatt så blir det en riktigt bra deal.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Miniwonka:

Jag fick nog en av cdons sista corsair GT som fanns på lager, i den fanns det redan den senaste firmwaren. Dem som haft problem är oftast dem som haft den tidigare versionen som jag tror var den stora boven till att den inte fungerade som den ska. Corsair är ju inte direkt omedvetna om problemet och har nog löst problemet så att dem nya diskarna som kmr ut från farbriken fungerar som dem ska.

Jag fick inte ett enda problem med min corsair GT, varken i installationen eller flera dagar efter, är så extremt nöjd att det är sjukt, insåg aldrig hur jävla mkt min gamla HDD flaskhalsade min dator. från 5.6 i windows exp index till 7.9 vilket är max. Visserligen hade nog vilken ssd som helst gett markanta skillnader men GTn presterar som den är utlovad och med cdons rabatt så blir det en riktigt bra deal.

Ah tack, får se vilken som kommer i lager först

Permalänk
Medlem

Annars så är väl Vertex 3 ett minst lika bra val...
http://www.sweclockers.com/recension/14204-ssd-sommaren-2011

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JMicke:

Annars så är väl Vertex 3 ett minst lika bra val...
http://www.sweclockers.com/recension/14204-ssd-sommaren-2011

Lite dyr :/

Upptäckte att de inte var någon 15% rea, blev ist 1600 för Force GT och 1349 för Force 3.

Finns dock 90GB modellen av Force GT - räcker 90GB för w7Ultimate, BF3, Skyrim, dota, cs, småfiler (skype, webbläsare etc...)? Antar att man ska ha några GB ledigt också?

Permalänk
Medlem

Köpte en Force GT för några dagar sen jag med. Toknöjd!

Permalänk
Avstängd

Jo den verkar grym, bra pris i jämförelse och bara lite mer än 10kr/gb