Behöver förslag på förbättring!

Permalänk
Medlem

Behöver förslag på förbättring!

Hejsan alla på sweclockers, registrerade nyss eftersom jag såg många hjälpfulla svar utav erfarna inom detta!

Jag är inte så bra inom datorer och skulle gärna ta del utav era åsikter kring delarna jag valde.

Tanken var att jag ska skaffa en dator till jul som ska kunna maxa grafiken på spel, ex: WoW / MW2 / MW3 / HoN / CS , med 60+ fps.
Jag frågade folk om detta och som slutsats fick jag fram detta: www.inet.se/kundvagn/visa/1199991/adde , men jag ser gärna över vad jag bör tänka på och vad jag bör fylla - böja ner med.

Min budget ligger krin 8000 - 9000 och jag vill kunna ha datorn i något år utan att behöva byta delar såsmåningom.

Datorn ska spelas med en skärm från samsung 24 tum LED skärm med 1980x1680 eller 1920x1080 inte säker vilken det var, som ska kunna hålla sig vid maxade grafiker på den resolutionen.

Iallafall så säger jag tack på förhand och hoppas på svar!

Permalänk
Medlem

Jag hade nog kört på en i5 i stället, klockat den eller bett någon som kan, och sen lagt alla pengar jag har över på ett bättre grafikkort. Gtx 560 ti minst helst 570.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack för så snabbt svar inom kort! Jo jag snackade med en kille som jobbade inom detta, och han sa att med det jag lagt ihop ungefär skulle man kunna maxa WoW /mw2/mw3 med 3 stora skärmar på 5000x2000! Är detta trovärdigt eller ej? Och varför bör jag ta i5 ist för i7? Finns det några bättre förslag på grafikkort? Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swefrog:

Tack för så snabbt svar inom kort! Jo jag snackade med en kille som jobbade inom detta, och han sa att med det jag lagt ihop ungefär skulle man kunna maxa WoW /mw2/mw3 med 3 stora skärmar på 5000x2000! Är detta trovärdigt eller ej? Och varför bör jag ta i5 ist för i7? Finns det några bättre förslag på grafikkort? Tack

Tjaa, till att börja med så passar inte processorn det moderkort du valt.
Processorn är socket 1366 och moderkortet är 1155, är dyrare än en 2500k men kommer inte ge bättre prestanda.
Sen att du skulle kunna maxa de spelen i 5000*2000 är jag jävligt skeptisk till då datorn i min sig lirar WoW på ultra i 1920*1080 och ligger runt 60-70 fps ute i världen..

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swefrog:

Nej det stämmer inte. Du hade inte alls kunnat maxat de spelen på den upplösningen med ett 6870.

Jag hade kört detta paket om jag vore dig:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1200576/2011-12-05
och sen köpt till en till hårddisk när priserna sjunker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyclaw:

Nej det stämmer inte. Du hade inte alls kunnat maxat de spelen på den upplösningen med ett 6870.

Jag hade kört detta paket om jag vore dig:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1200576/2011-12-05
och sen köpt till en till hårddisk när priserna sjunker.

Kommer dom där komponenterna fylla mina krav tro? Som sagt, så är jag värdelös när det gäller det här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swefrog:

Kommer dom där komponenterna fylla mina krav tro? Som sagt, så är jag värdelös när det gäller det här

Det är ett kraftigare paket än det du plockat ut, ja det lär uppfylla dina krav

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Killen som gav mig tips på dessa saker sa att I7 950 + HD radeon 6850 fortfarande ger mer utav vad en i5 + 6950 gör, i5 2500k = 6mb cache / i7 = 8mb cache, i5 har få undantag då den kan redigeras "overclock", som jag inte kommer fördjupa mig in i att göra om jag skulle valt i5. Han är garanterat säker på att 5000x2000 max grafik ska gå med dessa komponenter. Han jobbar inom detta, och jag la till frågor till honom om era svar t.ex " Skeptisk om detta kommer köra på 5000x2000 med max grafik" som svar på detta sa han : "Självklart är han skeptisk, han är antagligen en kund utan någon baskunskap".

Som tillägg: moderkortet stämmer inte med processorn eller grafik kortet, enligt honom bör jag gå till närmaste affär och fråga om ett moderkort som stämmer med processorn och grafik kortet jag valt.

Han tror att dom specs jag valde ska vara mer utfyllda + prisvärda.

Självklart har jag personligen ingen idé om vad som är bäst osv, finns det någon som kan förklara om det han informerar stämmer, eller om det finns något fel han glömmer eller om någon finner en bättre idé?

Tacksam för alla svar !!!!

Permalänk
Medlem

"Killen" som ger dig tipsen verkar vara en "expert".

Lycka till med 3 skärmar i "maxad grafik" med datorn du valt.

Om "killen" nu besitter all denna kunskap, hur lyckades han välja helt fel cpu och mobo?

"Killen" borde bli Siba/Onoff säljare.

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem

Jag skrev bara hans påståenden i jämförelse med era, ni har olika åsikter och jag vet inte vad som är bra av vilket som, jag letar efter den bästa datorn jag kan få för min budget, och frågar bara om hjälp från eran sida :D!! Majoriteten står ju på era ord, att i5 processor med bättre grafikkort skulle göra det bättre och jag tror på detta självklart, men enligt honom är det skilda åsikter, och han förklarade det väldigt detaljerat också som gör mig fundersam om vad som verkligen är bäst. Iallafall, han påstår vara killen i videon och det är en review om grafik kortet som han tyckte passade med en i7 processor! http://www.youtube.com/watch?v=4mJeefx5_Qc
Är i5 + bättre grafik kort det jag bör satsa på? (Frågar bara om vad ni tycker, om ni missuppfattade så tror jag mer på era idéer, men hans svar gjorde mig fundersam, så ville bara veta vad som verkligen är bäst)