Muskampen 2025: Segraren korad!

Funderar på en Iphone 4s är det värt?

Permalänk

det blir nog en 4s då! vill veta lite mer vad som kommer hända i framtiden! typ bättre att vänta till Iphone 5 eller ngt sånt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

wow va folk måste trolla?
Har du en 4S själv eller?

Jag har en som jag använder dagligen.
Jobbar 9 timmar om dagen och då använder jag mobilen väldigt flitigt och både 3G och Wifi är på 95% av tiden (ibland minns jag att stänga av den när den ej behövs).
Jag kollar mail, svarar mail, surfar, lyssnar på spotify, tittar något klipp och kanske hinner spela lite på vägen hem och när jag är hemma har jag cirka 50-60% kvar.
Tycker batteriet är absolut acceptabelt.
Kan dock ej jämföra med 4an då jag gått från 3GS till 4S.

Kan bara instämma, använder telefonen på ungefär samma sätt. Även mycket samtal under dagen och har alltid 40-70% när jag kommer hem. Ser absolut inga problem med det.

Har haft möjligheten att testa många telefoner genom jobbet under senaste året men inte trivts med någon riktigt lika bra som iphone, är otroligt nöjd med min 4s. Upplever också att jag överlag har kraftigt förbättrad täckning där min 3gs, incredible s eller SE ray hade betydligt sämre, konstigt nog.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

För alla som klagar på att Siri inte fungerar i Sverige. Gå in på apple.SE, inte com. Där finns inte ett ord om Siri, just för att den inte är lanserad "på riktigt" i Sverige. Sen att operatörerna väljer att använda det som ett säljargument på sina hemsidor är däremot olyckligt och klantigt. Fuktionen finns men är varken lanserad eller anpassad för Svenska marknaden ännu, dock tror jag det kommer bli riktigt trevligt när den dyker upp i Svensk version!

Visa signatur

Permalänk

Hört att Siri kommer i svensk version typ i Januari-Febuari

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matuschek:

Hört att Siri kommer i svensk version typ i Januari-Febuari

Jag jublar om detta stämmer!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej det är inte värt det.

Skaffa en SGS2 istället.

Fördelar med SGS2 (android) jämtemot iP4/iP4S(iOS).

Skärmen (storlek och färger)

Slipper iTunes för att kunna överföra filer.

Jag kan använda DLNA till tv/dator för stream

Jag har GRATIS röstnavigering via googlemaps och kan laddaner offlinekartor.

Jag kan välja vilken upplösning jag vill filma i, och kan dela genom en massa alternativ (picasa, dropbox, mail etc)

jag kan göra nått så otroligt simpelt som att skicka mail och lägga till en fil/bild i mailet direkt i från telefonen.

Jag kan byta ut batteriet när jag vill utan att behöver betala tusentals kronor hos apple.

Sen har vi widgets, jag kan byta ut launcher, mainapps som keyboards och smsprogram.

SGS2 har en säkrare byggkvalite t ex jag behöver inte oroa mig så fort telefonen glider ur fickan då glaset på iPhone går sönder bara man tittar på skiten.

Ja och då kommer ni iPhonefanboys och säger att man kan jailbreaka ja det kan man helt rätt men då gäller inte garantin eller försäkringen på luren.

Man kan fan inte ens byta sin ringsingnal utan att behöva köpa den låt du vill ha.

Visa signatur

Gigabyte z270 K3 Gaming | Intel Core i5 7600k @ 4.6 GHz | GeForce RTX 2080 | 16GB DDR4 | MSI Optix 27" Curved 144HZ

Permalänk
Skrivet av KamuleN:

Skaffa en SGS2 istället.

Jag kan välja vilken upplösning jag vill filma i, och kan dela genom en massa alternativ (picasa, dropbox, mail etc)

jag kan göra nått så otroligt simpelt som att skicka mail och lägga till en fil/bild i mailet direkt i från telefonen.

Jag kan byta ut batteriet när jag vill utan att behöver betala tusentals kronor hos apple.

Sen har vi widgets, jag kan byta ut launcher, mainapps som keyboards och smsprogram.

SGS2 har en säkrare byggkvalite t ex jag behöver inte oroa mig så fort telefonen glider ur fickan då glaset på iPhone går sönder bara man tittar på skiten.

Ja och då kommer ni iPhonefanboys och säger att man kan jailbreaka ja det kan man helt rätt men då gäller inte garantin eller försäkringen på luren.

Man kan fan inte ens byta sin ringsingnal utan att behöva köpa den låt du vill ha.

Glöm inte vibrationsåterkoppling när man trycker på skärmen!

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KamuleN:

Storlekt är en smaksak och skärmen i iPhone 4 har högre upplösning.

Skrivet av KamuleN:

Du behöver inte gör det via iTunes (använder så gått som aldrig iTunes nu för tiden). Ofta kan du använda FTP, dropbox, iClouds m.m

Skrivet av KamuleN:

Finns massor av alternativ för streaming även på iOS.

Skrivet av KamuleN:

Finns även gratisalternativ för iOS.

Skrivet av KamuleN:

Som sagt, dropbox m.fl finns för iOS.

Skrivet av KamuleN:

Du kan inte lägga till vilken filtyp som helst men en sån sak som att klistra in en bild i ditt mail är inga problem.

Skrivet av KamuleN:

Bättre hållbarhet för fall, ja (inte bättre byggkvalite). Själv har jag dock aldrig tappat min och de material (metall + glas) som iPhone 4 använder sig av är trevligare än plast enligt mig, ger en riktigt gedigen känsla. Men det är en smaksak.

Skrivet av KamuleN:

Återigen, felaktig information.

Om du skall tracka ner så mycket på en produkt borde du ha bättre koll på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Storlekt är en smaksak och skärmen i iPhone 4 har högre upplösning.

Du behöver inte gör det via iTunes (använder så gått som aldrig iTunes nu för tiden). Ofta kan du använda FTP, dropbox, iClouds m.m

Finns massor av alternativ för streaming även på iOS.

Finns även gratisalternativ för iOS.

Som sagt, dropbox m.fl finns för iOS.

Du kan inte lägga till vilken filtyp som helst men en sån sak som att klistra in en bild i ditt mail är inga problem.

Bättre hållbarhet för fall, ja (inte bättre byggkvalite). Själv har jag dock aldrig tappat min och de material (metall + glas) som iPhone 4 använder sig av är trevligare än plast enligt mig, ger en riktigt gedigen känsla. Men det är en smaksak.

Återigen, felaktig information.

Om du skall tracka ner så mycket på en produkt borde du ha bättre koll på den.

Har själv nyss haft en iPhone och det gick varken att byta ringsignal utan att betala för den och då menar jag att lägga in själv etc, och man MÅSTE ha iTunes för att flytta filer, den har mkt sämre display, och jag kan lägga till exakt vilken fil jag vill med min sgs2 i mail iaf:S

Sen har vi ju det så kallade användaravtalet.

OM din iPhone går sönder i utanför området +-0 och +35 grader så gäller varken garanti eller försäkring.
Det känns väl bra? att köpa en iPhone för 6000+ och inte kunna ha med den på din solsemester / skidsemester.

enligt en undersökning av div försäkringsbolag så är iPhone den telefon som går sönder mest av de telefoner som finns ute nu.
och nej du har inte GRATIS nerladdning för googlemaps för iPhone.
Sen är man som sagt så sjukt låst i en iPhone så det finns inte, även där har vi skillnaden, men kan inte ens byta gränssnitt i din iPhone.

Jag har haft en iPhone nu i en månads tid och jag kommer aldrig mer att ha/använda en, jag tycker att det sämsta skit som någonsin har gjorts.

Visa signatur

Gigabyte z270 K3 Gaming | Intel Core i5 7600k @ 4.6 GHz | GeForce RTX 2080 | 16GB DDR4 | MSI Optix 27" Curved 144HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av KamuleN:

Har själv nyss haft en iPhone och det gick varken att byta ringsignal utan att betala för den och då menar jag att lägga in själv etc, och man MÅSTE ha iTunes för att flytta filer, den har mkt sämre display, och jag kan lägga till exakt vilken fil jag vill med min sgs2 i mail iaf:S

OM din iPhone går sönder i utanför området +-0 och +35 grader så gäller varken garanti eller försäkring.
Det känns väl bra? att köpa en iPhone för 6000+ och inte kunna ha med den på din solsemester / skidsemester.

enligt en undersökning av div försäkringsbolag så är iPhone den telefon som går sönder mest av de telefoner som finns ute nu.
Sen är man som sagt så sjukt låst i en iPhone så det finns inte, även där har vi skillnaden, men kan inte ens byta gränssnitt i din iPhone.

Jag har haft en iPhone nu i en månads tid och jag kommer aldrig mer att ha/använda en, jag tycker att det sämsta skit som någonsin har gjorts.

Bara för att du inte vet hur man gör betyder inte att det inte går. Allt jag har skrivit kan du enkelt kolla upp med en googlesökning.

Det går utmärkt att lägga in ringsignaler utan att betala. Jag har gjort det många gånger. Dropbox finns till iPhone och många applikationer (exempelvis AVPlayerHD) har stöd för att flytta filer via exempelvis FTP. Skärmen är en smaksak vare sig du vill eller inte. Vad gäller googlemaps så läs vad jag skrev, det finns gratisnavigatorer för iOS också inte just googlemaps.

Permalänk

Asså jag sa ju att jag inte var intresserad av en google nexus och varför skulle jag då vara intresserad av en sgs 2???

Permalänk
Skrivet av Gauz:

Ingen aning om 4s får det.

Du måste ha en adapter, funkar bra sedan!

Permalänk
Skrivet av KamuleN:

Du har emellertid fel eftersom ca 7/10 personer som har en smartphone har en iPhone, och om det är det sämsta skit som någonsin gjorts så är du 1 av de tio som hatar iPhones och de två andra inte har råd att köpa en...

Men visst, jag kan hålla med dig om att deras garanti är lite ''screwed up''

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1min4tor:

Jag jublar om detta stämmer!

Härligt med faktafel där

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har en fråga kan man ladda ner tex appar från tpb och sedan lägga in i Itunes och sedan synka det i Iphonen o sen har jag det där eller?
Eller måste jag köpa?

Permalänk
Medlem

Har svårt att tro dessa person som påstår sig använda telefonen "flitigt" under en hel dag och sen ha 40-50% kvar. När jag kommer hem efter en hel dag i skolan har jag ca 25-30% kvar. Å då kör jag bara på 3g. Ingen wifi. Skärmen är inte heller speciellt ljus. Batteritiden är bra på den men så jävlar bra är den inte.

Skrivet av Matuschek:

Har en fråga kan man ladda ner tex appar från tpb och sedan lägga in i Itunes och sedan synka det i Iphonen o sen har jag det där eller?
Eller måste jag köpa?

Om du är för snål för att punga ut 7 spänn som de flesta appar kostar ska du nog inte köpa en iphone. Sen är det du frågar om inte tillåtet att diskuteras här på sweclockers.

Permalänk

Finns inget dåligt med 4s förutom att det finns inget som är bättre än JAILBREAK!!!

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk

ok men jag bara undra, kanske lite dumt att ta upp det men... Klart att jag ska betala :l

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IcedEarth:

Siri är ju i betastadiet. Tror ju inte att dom prioriterar Svenska heller. Finns väl 11 miljoner som pratar Svenska. Finns några hundra miljoner som pratar Engelska. Där dom lägger krutet.

några hundra miljoner? Prova snare 800 miljoner - 1 miljard. Är världens näststörsta språk sett till antal uttövare av språket. Enbart slaget av Mandarin kinesiska. Sedan så finns siri i flera olika dialekter av Engelska (även Cockney som pratas av ungefär 1 miljon personer) Så finns det en vilja (och en marknad, vilket det gör) så finns det en lösning.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Så nu är min fråga, är det bättre att vänta på Iphone 5 och köpa en vanlig ipod nu?

Permalänk
Avstängd

för pengarna jag betalade för den så ja
40kr x 24 månader - 2x400kr i rabatt så i slutändan hamnar jag på 160kr för IP4s 16gb
(Låste mitt olåsta abb i 24 månader, har endå inte tänkt att byta)

Kör sedan tidigare på en LG optimus 7 som jag haft i ca ett år och är nöjd men för den lilla pengen så ger jag iphonen en chans.

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Skrivet av Aster:

för pengarna jag betalade för den så ja
40kr x 24 månader - 2x400kr i rabatt så i slutändan hamnar jag på 160kr för IP4s 16gb
(Låste mitt olåsta abb i 24 månader, har endå inte tänkt att byta)

Kör sedan tidigare på en LG optimus 7 som jag haft i ca ett år och är nöjd men för den lilla pengen så ger jag iphonen en chans.

fatta inte

Permalänk

Ville bara säga nu har jag skaffat mig en! Jag är sjuk nöjd med den

Permalänk
Medlem
Skrivet av KamuleN:

Skaffa en SGS2 istället.

Du är ute på en cykeltur ser jag. Men vissa saker du skriver om har du rätt i.
Har faktiskt idag både en IP4S och SGS2 och även om SGS2 har en snabbare processor så är Iphone snabbare och mera smooth i allt. Hoppas SGS2 blir bättre med ICS. Skärmen är bättre i Iphone 4S, dock mindre men har en grym upplösning. Visst har man ROOT-access i SGS2 så kan man ändra upplösningen men då blir vissa saker lidande, tex dialern när du har ett samtal och ska tex skriva in ett personnummer, då är knapparna för små. Och har du kört en SGS2 med den 200 i upplösning istället för 240 så kan man inte gå tbaks för allt ser jävla B ut.

Kameran är bättre i IP4S och betydligt snabbare.

Batteritiden upplever jag ungefär samma med likadan användning.

Sen har Iphone vissa nackdelar absolut, vissa löser sig med JB men JB blir bara svårare och svårare med tiden.

I slutändan handlar det om vilken användare det är, vad som är behovet osv, vad man gillar. Båda telefonerna är riktigt bra! SGS2:ans största nackdel är helt klart den låga upplösningen. Det bästa är det fria Android och allt man kan göra. Det sämsta med Iphone är det låsta OS:et medans det bästa är klart det snabbaste OS:et som finns idag och det mest stabila.

Är dock sugen på Galaxy Nexus!
Sammanfattning: Smaken är som baken, delad. Vad som är bäst för en är inte bäst för en annan. Och det blir bara uttjatad/löjligt och bråka om vilket system/telefon skulle vara bäst.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 16" PM