Flytta över Gold till ny char?

Permalänk
Medlem

Flytta över Gold till ny char?

Tjena gottfolk ! Jag har nu fått i gång WoW igen, dvs loggat in på mitt gammla acc(tack för tipsen i min andra tråd).

Det jag nu undrar är om jag kan flytta över goldet jag har på mina gammla chars(på Nodrassil) till den nya charen jag kommer starta på en annan server?

De gammla charsen är Horde, och den nya jag kommer att starta är Alliance. Vet inte om det har någon betydelse?

Om man inte kan flytta gold till en annan server, kan man då flytta det från char till char? även om båda inte är på horde sidan?

Blev lite klöddigt kanske men hoppas ni förstår.

Permalänk
Medlem

kort svar: nej.
längre svar: ja, om du byter din gammla char till rätt server och byter över den till alliance. tror det kostar 400 eller något om det inte blivit gratis nu som det ryktades förut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

kort svar: nej.
längre svar: ja, om du byter din gammla char till rätt server och byter över den till alliance. tror det kostar 400 eller något om det inte blivit gratis nu som det ryktades förut.

Tack för ett så pass snabbt svar, Hmm tycker det verkar för klöddigt med tanke på att det inte är så stora summor gold det rör sig om.

Man kan alltså inte heller skicka över gold om man inte är på samma sida? t.ex (Alliance)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darker:

Tack för ett så pass snabbt svar, Hmm tycker det verkar för klöddigt med tanke på att det inte är så stora summor gold det rör sig om.

Man kan alltså inte heller skicka över gold om man inte är på samma sida? t.ex (Alliance)

Det går inte alls.

Gubben MÅSTE vara på samma server OCH i samma faction för att det ska gå.

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Det kan gå om du är på samma server fast olika faction. fast då äre bootibay ah som drar av typ 10% eller så

Visa signatur

\AMD Phenom II X6 1055T\ASUS Crosshair IV Formula\ATI Radeon HD 6950 unlocked till 6970\Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz\500GB WD Blå + 1Tb WD Green\Chieftec Nitro Series 650W\Fractal design define XL\

Permalänk
Medlem

Tror att om man är i samma faction så kan man vara i samma party och joina en instance och när man är där trada guld. Borde funka i alla fall.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NiNteNdo:

Det kan gå om du är på samma server fast olika faction. fast då äre bootybay ah som drar av typ 10% eller så

Det går inte att köpa saker från sin egna gubbe längre och cross faction AH tar för övrigt 25%

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Tror att om man är i samma faction så kan man vara i samma party och joina en instance och när man är där trada guld. Borde funka i alla fall.

man kan inte traida i instancer, endast gearet som droppar och conjoured.

Permalänk
Medlem

Summering: Det går, men kostar i runda slängar 400:- för server byte och faction byte.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Tänk på att om du flyttar en gubbe från en server till en annan så har dom begränsning på hur mycket guld du får ta me dig. Jag tror denna gränsen bygger på vilken level din gubbe är.

Jag försökte flytta en lvl 20 gubbe med 1000g till en annan server igår men då blev jag nekad, vet inte om 500 hade funkat men 100g gick iallafall.

Permalänk
Medlem

Måste köra realm transfer men neutral ah funkar men den tar 15% av guldet. Du behöver även ha hjälp av en vän eller 2 accounts eftersom man inte kan köpa sina egna auktioner.