Jag har ej särskilt många speltimmar i BF3 ännu, så jag vill passa på att reservera mig för faktafel. Försöker bara beskriva problemen såsom jag upplevt dem.
1. Kartan är skitkass (zoomen nollställs var gång man dör eller ny bana laddas, kartan i sig har uselt färgtema och är svårtydd. Varför inte använda den beprövade kartan, som fungerar? Den nuvarande stinker gimmick.)
2. Krascher.
3. Det finns inget video-läge för färgblinda. Det är lika tråkigt var gång man gibbar en squadmate på basis att man trodde sig se en fiende. Lagkamraternas blå markörer är dessutom för ljusa. De behöver vara mörkare blå, så att de blir lättare att urskilja från omgivningen.
4. Korshåren för AA-kanoner är nästintill omöjliga att urskilja när man siktar mot luftburna fiender framför moln. Om detta beror på mina dåliga ögon och/eller bara berör vissa kanoner kan jag ej säga. Dessa problem hade jag på Kharg Island.
5. Det går ej att pressa TAB för poänglista direkt efter att man blivit dödad. Vet inte hur ofta jag svurit och spottat över detta. Funktionen har funnits i tidigare BF-titlar men ter sig ej finnas med här. För övrigt kan man ej trycka ENTER för squad/customization direkt efter att man dött. Även detta skitjobbigt eftersom man måste stressa ihop sin nya strategi medan beskjutna squadmates och DEPLOY-knappen väntar.
6. Kulor följer en bakom hörn. Tråkigt att få skott i huvudet efter att man dykt bakom vägg modell betong, trots att man har fiberanslutning och sitter på SweClockers server (mot vilken jag får 17 ping enligt Battlelog.)
7. Ljuseffekterna förstör i vissa fall. Det är ofta jag helt enkelt tappar bort fiender jag skjuter på (trots öppet fält) medan jag rör mig underifrån tak ut till det öppna, eftersom att hela himlen plötsligt blivit en svetslåga. Enormt irriterande.
8. Det finns inget kösystem när man vill ansluta till servrar via Battlelog. Såvitt jag vet finns det däremot inofficiella lösningar? Nåväl, det är tråkigt.
9. Stundvis svårt att ta sig över hinder. Det har hänt att min gubbe vägrat skutta upp för de minsta gupp och trappsteg. Detta är väldigt synd då det förhindrar många "clutch-beslut". Det hela påminner om problemen BC2 drogs med. Opålitligt.
10. För svårt att höra fienders fotsteg. Det är en klassiker att man som prickskytt eller LMG-användare utan vidare får en kniv i nacken trots att man ligger på toppen av ett tyst fält. Så fort man själv tar ett steg med sin gubbe rasslar det utav bara satan, men handlar det om fienden skulle de i princip kunna hålla marsch halvannan meter från en utan att man ens anade någonting. Ninjor.
11. Flaggorna är för nära varandra. Jag hade hoppats på att jag skulle få BF2-känslan tillbaka i Conquest mode. Känns som en bastard mellan BF2 och BC2.
12. [...] Skulle egentligen kunna pränta upp tio punkter till, men jag måste sova.
Det märks med BF3 att folket på DICE verkligen tycker om sitt arbete, men jag kan ej låta bli att fundera över vissa designbeslut. Jag drar mig faktiskt för att spela spelet eftersom jag blir så frustrerad. De flesta problemen är var för sig petitesser, men tillsamman drar de verkligen ned helhetsintrycket.
2. Krasher fixas hela tiden och många krascher blev fixade i senaste patchen som kom igår.
3. Fixad i en patch....
5. Fixad i en patch....
8. Fixad i en patch...
Det kommer fler patcher take a chill pill