Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk
Skrivet av jlazor:

Jag har ej särskilt många speltimmar i BF3 ännu, så jag vill passa på att reservera mig för faktafel. Försöker bara beskriva problemen såsom jag upplevt dem.

1. Kartan är skitkass (zoomen nollställs var gång man dör eller ny bana laddas, kartan i sig har uselt färgtema och är svårtydd. Varför inte använda den beprövade kartan, som fungerar? Den nuvarande stinker gimmick.)
2. Krascher.
3. Det finns inget video-läge för färgblinda. Det är lika tråkigt var gång man gibbar en squadmate på basis att man trodde sig se en fiende. Lagkamraternas blå markörer är dessutom för ljusa. De behöver vara mörkare blå, så att de blir lättare att urskilja från omgivningen.
4. Korshåren för AA-kanoner är nästintill omöjliga att urskilja när man siktar mot luftburna fiender framför moln. Om detta beror på mina dåliga ögon och/eller bara berör vissa kanoner kan jag ej säga. Dessa problem hade jag på Kharg Island.
5. Det går ej att pressa TAB för poänglista direkt efter att man blivit dödad. Vet inte hur ofta jag svurit och spottat över detta. Funktionen har funnits i tidigare BF-titlar men ter sig ej finnas med här. För övrigt kan man ej trycka ENTER för squad/customization direkt efter att man dött. Även detta skitjobbigt eftersom man måste stressa ihop sin nya strategi medan beskjutna squadmates och DEPLOY-knappen väntar.
6. Kulor följer en bakom hörn. Tråkigt att få skott i huvudet efter att man dykt bakom vägg modell betong, trots att man har fiberanslutning och sitter på SweClockers server (mot vilken jag får 17 ping enligt Battlelog.)
7. Ljuseffekterna förstör i vissa fall. Det är ofta jag helt enkelt tappar bort fiender jag skjuter på (trots öppet fält) medan jag rör mig underifrån tak ut till det öppna, eftersom att hela himlen plötsligt blivit en svetslåga. Enormt irriterande.
8. Det finns inget kösystem när man vill ansluta till servrar via Battlelog. Såvitt jag vet finns det däremot inofficiella lösningar? Nåväl, det är tråkigt.
9. Stundvis svårt att ta sig över hinder. Det har hänt att min gubbe vägrat skutta upp för de minsta gupp och trappsteg. Detta är väldigt synd då det förhindrar många "clutch-beslut". Det hela påminner om problemen BC2 drogs med. Opålitligt.
10. För svårt att höra fienders fotsteg. Det är en klassiker att man som prickskytt eller LMG-användare utan vidare får en kniv i nacken trots att man ligger på toppen av ett tyst fält. Så fort man själv tar ett steg med sin gubbe rasslar det utav bara satan, men handlar det om fienden skulle de i princip kunna hålla marsch halvannan meter från en utan att man ens anade någonting. Ninjor.
11. Flaggorna är för nära varandra. Jag hade hoppats på att jag skulle få BF2-känslan tillbaka i Conquest mode. Känns som en bastard mellan BF2 och BC2.
12. [...] Skulle egentligen kunna pränta upp tio punkter till, men jag måste sova.

Det märks med BF3 att folket på DICE verkligen tycker om sitt arbete, men jag kan ej låta bli att fundera över vissa designbeslut. Jag drar mig faktiskt för att spela spelet eftersom jag blir så frustrerad. De flesta problemen är var för sig petitesser, men tillsamman drar de verkligen ned helhetsintrycket.

2. Krasher fixas hela tiden och många krascher blev fixade i senaste patchen som kom igår.
3. Fixad i en patch....
5. Fixad i en patch....
8. Fixad i en patch...

Det kommer fler patcher take a chill pill

Permalänk
Medlem

De har skärt bort delar på Gulf of Oman och Karkand, irriterande ska nog göra en rant om det imorn.

Permalänk
Medlem

Inte spelat på ett litet tag men det som stör mig mest:

50000W ficklampa

Permalänk
Skrivet av Chmat76:

Inte spelat på ett litet tag men det som stör mig mest:

50000W ficklampa

Det ska lyckligtvis fixas i den kommande patchen.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk

Håller med jlazor om en hel del av punkterna (antar att han var en dedikerad bf2 spelare som mig förr i tiden ).
Fast det jag stör mig mest på är nog kartornas design/storlekar.

Visst det finns en del banor med några öppna fält, men många av banorna är ju stadsbanor (aka cod-banor)
Sen att de har valt att förminska banorna tycker jag är kasst! Man borde få röra sig på hela banan (man kan ju flyga på hela banan) och inte bara inom en viss gräns. Bara jag som tvingats hoppa ur ett flyg/helikopter utanför "battlezone" och dött pga av att det tar fan mer än 10 sekunder att komma in igen!

Nä att få höra att de beskurit de gamla banorna inför BF3 gör nästan att man fäller en tår :'(

Hoppas cod-fantasterna på DICE säger upp sig innan BF4....

EDIT: Ville bara lägga till att ja, det är jävligt irriterande att man e låst till killcamen eller dylikt efter att man har dött! Varför kan man inte få configa sitt kitt på de 7-8 sekundrarna man har mellan död och spawn?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyb3rH4Xter:

EDIT: Ville bara lägga till att ja, det är jävligt irriterande att man e låst till killcamen eller dylikt efter att man har dött! Varför kan man inte få configa sitt kitt på de 7-8 sekundrarna man har mellan död och spawn?!

Instämmer på detta, tycket det är så jäkla frustrerande och man får skynda sig fram i menyerna,
och med all tidpress på sig lyckas man välja fel vapen, eller välja och spawna längst bak på kartan...

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 3060ti Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Alienware 27" IPS 180hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyb3rH4Xter:

Håller med jlazor om en hel del av punkterna (antar att han var en dedikerad bf2 spelare som mig förr i tiden ).
Fast det jag stör mig mest på är nog kartornas design/storlekar.

Visst det finns en del banor med några öppna fält, men många av banorna är ju stadsbanor (aka cod-banor)
Sen att de har valt att förminska banorna tycker jag är kasst! Man borde få röra sig på hela banan (man kan ju flyga på hela banan) och inte bara inom en viss gräns. Bara jag som tvingats hoppa ur ett flyg/helikopter utanför "battlezone" och dött pga av att det tar fan mer än 10 sekunder att komma in igen!

Nä att få höra att de beskurit de gamla banorna inför BF3 gör nästan att man fäller en tår :'(

Hoppas cod-fantasterna på DICE säger upp sig innan BF4....

Delen med storleken på kartorna håller jag absolut med om. Varför kan vi inte få ett mode där man får spela över hela kartan? Anar vi ytterligare en anpassning till konsolernas minnesmängd?

Permalänk
Skrivet av jaqob:

Delen med storleken på kartorna håller jag absolut med om. Varför kan vi inte få ett mode där man får spela över hela kartan? Anar vi ytterligare en anpassning till konsolernas minnesmängd?

Fyfan nämn inte konsollerna....de sabbar så otroligt mycket i dagens spel att de förstör fan pc-kulturen! Varför kan inte DICE göra precis som så många xbox-spel tillverkare och släppa ett spel bara för dator? Sen kan de väl lika gärna droppa EA samtidigt. Visserligen kanske de inte tjänar lika mycket, men jag tvivlar starkt på att VD'n för DICE kommer lägga de extra miljonerna på sitt konto till att göra framtida spel bättre.

Permalänk

Att vissa maps är så dåligt gjorde för Rush/CQ att man fan tror att en praktikant gjort dem.

Att det finns så fjolliga saker som: Claymore, Frag Ammo m.m, det är BF vi spelar, inte COD.

Visa signatur

Asus P8Z68-V // Intel i5 2500K // R9 280X // 8GB 1600Mhz Corsair // Define R3// Fractal Design Tesla 550w // Kingston 60Gb SSD och en 300Gb för lagring // Windows 7 Ultimate 64-Bit // Samsung P2450H //

Permalänk
Skrivet av Cyb3rH4Xter:

Fyfan nämn inte konsollerna....de sabbar så otroligt mycket i dagens spel att de förstör fan pc-kulturen! Varför kan inte DICE göra precis som så många xbox-spel tillverkare och släppa ett spel bara för dator? Sen kan de väl lika gärna droppa EA samtidigt. Visserligen kanske de inte tjänar lika mycket, men jag tvivlar starkt på att VD'n för DICE kommer lägga de extra miljonerna på sitt konto till att göra framtida spel bättre.

Men är du dum?

Dice hade ett team som gjorde spelet till PC och ett team till PS3 och Xbox. Såsom jag fattade det.
Men jag är 100% säker på att Dice INTE portade spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Men är du dum?

Dice hade ett team som gjorde spelet till PC och ett team till PS3 och Xbox. Såsom jag fattade det.

Stämmer nog inte, bara att ser över menyn i spelet så förstår man det är för konsole.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Stämmer nog inte, bara att ser över menyn i spelet så förstår man det är för konsole.

Jag tror inte dom har gjort spelet 3 gånger, dvs PS3, Xbox360 och PC. Det är samma spel, med modifikationer. I början görs nog mer satsning på konsolsidan, då denna inte är lika lätt att patcha, och att konsolspelarna inte tolererar lika mkt buggar som vi som kör PC har börjat vänja oss vid. Det tog väl typ ett år för dom att få ordning på PC versionen av BC2?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Efter man dött och vill stänga ner spelet så MÅSTE man vänta på deploy rutan.. annars avbryter den menyn för att stänga av :/

Ska väl tilläggas att jag inte stänger av spelet efter varje gång jag dött :)... men vissa servrar blir man inte långvarig på

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Men är du dum?

Givetvis var det olika team som jobbade med de olika plattformarna, men att tro att spelen skapades helt skilt från varandra är allt bra naivt. Det är troligtvis så att stora delar av spelet gjordes parallellt med varandra över plattformarna, tyvärr för oss PC-spelare i många fall.

Permalänk
Medlem

Att man ofta inte hammnar i samma squad i squad dm. Ofta fungerar det om man bytre runt ett varv mellan squadsen. Men det är irriterande och går inte om servern är full.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Denna patch har enbart visat att DICE är helt inkompetenta när det gäller balansering.

Permalänk
Medlem

hatar det att ibland skall bf soldaten helt plötsligt börja vifta runt med vapnet helt täckt av sirap :S zombie mode tvärt..Det mest irriterande är alla buggar och skit som varit.. varför släpper de en beta som full release ? har ni sett hur många gig alla uppdateringar är totalt ?? vissa saker är ju buggade i stats än.. tex claymore.. förr var det väl var och varannan stat var buggad.. dem måste vara slarviga då dem gör spelen för sådana enkla småbuggar skall väl för tusan inte ens kunna få synas i en fullversion av ett spel som kostat miljarder.. Men det börjar så smått skina igenom att detta kommer bli en pengakossa allt kommer handla om VS COD och att sälja antalet spel OCH då den dagen är kommen så kan vi PC spelare säga adjö till denna serien med.. cod är ju helt förstörd pga konsol kidzen

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av miffo:

Tycker den är bättre än de mesta vapnen men inte så överdrivet op.
dödat gott om folk som använder den.

btw retar mig nog mest på alla jet piloter som flyger in i min helikopter

Då retar du dig på mig. hehe

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

De har skärt bort delar på Gulf of Oman och Karkand, irriterande ska nog göra en rant om det imorn.

http://wiki.multiplay.co.uk/BF3/MAPS#Strike_at_Karkand Detta du syftar på? Det jag tror eller hoppas på för dice skull är att det man ser nu är den så kallade conquest assault som även står där. så hoppas de flyttar flaggorna till deras rätta ställe samt gör banan större mot "mecs" spawn ska väll vara totalt 6 lr 7 flaggor om jag inte minns fel?

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Sluta gnälla på patcharna som släpps! Dice är inte inkompetenta.
Jag spelar spel som funnits sen början av 2000-talet och de patcharna som släpps idag skapar lika många buggar som de åtgärdar

Permalänk

Inte speciellt mycket av släppet. Fungerade mycket bättre med att ansluta till server än betan. Och stabilitet i kontakt med servrar.
Skönt att irnv siktet är nerfat litegrann. Hoppas det blir en riktigt nerf av ficklampan med.
Annars är det enda jag retar mig på spelare som inte går med i sqds. Eller folk som låser sqds utan att de är fulla.
Folk som inte spelar för lagets bästa och för att laget ska vinna. Utan går för bra k/ratio som om cod är det enda som står skrivet i pannan.
Jag är riktigt nöjd med bf3. Inte riktigt bf2 känsla, men 1k ggr bättre än bf2bc2.

Visa signatur

Jag är hellre låst till kvalitetsappar än fri att äta bajs kan jag säga.

Ifåne 4s
Intel Core i7 2600K 3,4GHz, Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE, Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB

Permalänk
Medlem

Att det vissa dagar inte går att spela?!?!!? Svinpeppad å sen visar det sig att man inte är i form? Dör hela tiden å bara klantar sig!!!!

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Skrivet av Xizten:

Givetvis var det olika team som jobbade med de olika plattformarna, men att tro att spelen skapades helt skilt från varandra är allt bra naivt. Det är troligtvis så att stora delar av spelet gjordes parallellt med varandra över plattformarna, tyvärr för oss PC-spelare i många fall.

Fattar, men de har ju stått överallt i alla intervjuer så säger alltid Karl Troedsson: "Vi har gjort spelet för er PC användare" Och så är det också.
Dock, de dom glömde att göra för oss med PC, det är i stort sett menyer, VoIP, osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Men är du dum?

Dom sa att huvudformatet skulle vara pc.
Men dom ändra sig en tid in i utveklingen.
Det vet väll alla vid det här laget?
Märks på menyer osv...

Permalänk
Skrivet av LinusNeuman:

Men är du dum?

Haha nä men du är nog det ifall du har missat ALLA saker som visar på att de har anpassat spelet efter konsoll
Aldrig över min döda kropp att de har gjort 3 olika "cores" till spelet. Grunden är en och samma, och är skriven för att passa för xbox skiten. Sen att de gör lite bättre textures och omconfiggar knapparna, det krävs det inte många mannar till.

Permalänk

Förstår inte logiken i att förbjuda RPG vs infanteri och samtidigt är det helt ok att använda USAS 12+frag? Ja USAS är störande

Permalänk
Medlem

Enda ja stör mig på och kan bli riktigt grinig på är när man blivit skjuten och en medic återupplivar en i en trång gång med några fiender som skjuter på en så man dör direkt. Har några ggr blivit uppväckt 5-6 ggr i en trång gång för att direkt dö. Men har ju egentligen inte så mycket med spelet i sig o göra
Samma när man väcks upp och gubben är seg som sirap och knappt kan röra sig när man måste kasta sig i skydd, men är väll bara ganska realistiskt. Tror inte ja hade varit så rapp om det hänt mig, snarare yr/nyvaken/förvirrad och ont

Så är egentligen inget ja stör mig på i spelet, och inte i andra heller för den delen. Har jag roligt kan ja utan vidare se förbi små problem o missar som uppenbarligen så många andra fastnar på och fokuserar mer o mer på och blir mer o mer sura. Inget är perfekt, titta förbi och kör på bara. Det är lika för alla

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Enda ja stör mig på och kan bli riktigt grinig på är när man blivit skjuten och en medic återupplivar en i en trång gång med några fiender som skjuter på en så man dör direkt. Har några ggr blivit uppväckt 5-6 ggr i en trång gång för att direkt dö. Men har ju egentligen inte så mycket med spelet i sig o göra
Samma när man väcks upp och gubben är seg som sirap och knappt kan röra sig när man måste kasta sig i skydd, men är väll bara ganska realistiskt. Tror inte ja hade varit så rapp om det hänt mig, snarare yr/nyvaken/förvirrad och ont

Så är egentligen inget ja stör mig på i spelet, och inte i andra heller för den delen. Har jag roligt kan ja utan vidare se förbi små problem o missar som uppenbarligen så många andra fastnar på och fokuserar mer o mer på och blir mer o mer sura. Inget är perfekt, titta förbi och kör på bara. Det är lika för alla

Fast du har ju alternativt att inte bli återupplivad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Fast du har ju alternativt att inte bli återupplivad.

Va gör man inte för att ens teammates ska få lite extra poäng

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

Snipers..dom e så jävla dryga! inte bara bf3 utan alla spel.