Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av €ric:

Men förstå mig rätt. Sitta och campa på en liten plats hela rundan och ligga på - i K/D kan ju ingen gilla? De ligger ju på ställen där typ ingen går ibland. Sen förstör de ju teamplayen när man har 10 st såna i sitt lag.

Och ja, jag gjorde de för att de ska gå snabbt. Tyvärr får jag inte så ofta kills på veihcles utan brukar ha träffen innan. Och sprängar jag dem brukar de hoppat ut.

Som sagt, alla kanske inte har högsta fokus på att jaga poäng och skyhög K/D som du, eller? Acceptera det helt enkelt. Du kommer säkert må lite bättre om dagarna med den inställningen dessutom.

Permalänk
Medlem

Ps. Dom som stör sig på att allt är blåaktigt kan ju ändra färgtemp i grafikkortsinställningar eller skärm, hjälper som tusan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Som sagt, alla kanske inte har högsta fokus på att jaga poäng och skyhög K/D som du, eller? Acceptera det helt enkelt. Du kommer säkert må lite bättre om dagarna med den inställningen dessutom.

Vad gör man då? Tittar på husen och funderar hur man själv skulle bygga dem?

Och vad säger att jag har problem om dagarna med dessa pers?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Älskar hur man kan köra över fiende mortars utan att de dör, när man sedan går ut och skjuter ner jäv*** så blir man bannad för
"spawnrape"

Permalänk
Medlem
Skrivet av €ric:

Vad gör man då? Tittar på husen och funderar hur man själv skulle bygga dem?

Och vad säger att jag har problem om dagarna med dessa pers?

En ganska dålig liknelse, men ändå: Förstår inte varför folk vill spela som defensiv mittfältare i fotboll. Jag menar, man får ju sällan chans att göra mål då. Alla borde spela som anfallare. Åtminstone borde alla springa snabbt och spikrakt mot mål, att jogga runt i cirklar tillför ju inget.

OK, börjar förstå att det här inte leder någonstans. Du har uppenbarligen inte något intresse att ta till dig en annan syn på saken.

Nej, jag skrev inte att du har problem. Det kanske var din tolkning som fick dig att läsa det?

Permalänk
Medlem

Att folk använder RPG som huvudvapen inne i byggnader :@

Gillar Normal servrar, men för mycket HP, behövs fan ibland helmag för att döda folk, börjat spela Normal fast med 60% och No HP REG. Helt Plötsligt har Medic en roll med.

Visa signatur

-|| Titan ! :P ||-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

En ganska dålig liknelse, men ändå: Förstår inte varför folk vill spela som defensiv mittfältare i fotboll. Jag menar, man får ju sällan chans att göra mål då. Alla borde spela som anfallare. Åtminstone borde alla springa snabbt och spikrakt mot mål, att jogga runt i cirklar tillför ju inget.

Jag har sysslat med flertal sporter och aldrig varit en målgörare utan spelat defensivt. Jag vet mycket väl vad det handlar om.

Men hur kan du dra jämförelser till det? För dem gör ju ingen nytta. OK hade sprungit runt och gett ut medkits och kört med defib. Men då hade dem haft poäng. Samma med ammo. Men dessa personer ligger ju och campar med sniper utan att ta poäng, kills eller ens köra SOFLAM.

Då förstår jag inte hur dem kan ha kul. Jag är väldigt intresserad att få en annan syn på saken men du kan inte presentera någon. Dem gör ju ingen nytta. För sig själva eller någon annan.

Citat:

Nej, jag skrev inte att du har problem. Det kanske var din tolkning som fick dig att läsa det?

Citat:

Du kommer säkert må lite bättre om dagarna med den inställningen dessutom.

Det är väl ganska självklart att du menar att jag mår dåligt på dagarna? (dvs, problem)

Eller hur tolkar du ditt eget inlägg?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Recons. Dem borde nerfa deras förmåga att använda sniper-rifles i närstrid

Permalänk
Medlem

Assaignments.

Jag har inte stört mig på något sedan release men detta är den mest störiga iden jag någonsin skådat. Att nå vissa mål för att låsa upp saker är det inget fel på, dock inget nytt, men att tvinga spelare att gå in och spela andra spel-lägen endast för att låsa upp ett specifikt vapen är idioti.

Permalänk
Medlem

Mouse-scroll

Att de dels ändrat ordningen på vapnen i mouse-scroll listan, och dels att de fyllt den med junk...

Pistol bör vara överst så man alltid snabbt kan få fram den.
Kniv och granat bör tas bort (de har ju ändå snabbknappar)

Bounca/gilla/hetsa i http://getsatisfaction.com/battlefield3/topics/mouse_scroll_w... om ni håller med.

//toby aka [p9]Tobababy

Permalänk
Medlem

spawnar 50% av gångerna mitt framför fienden.

sen varför de har förstört heli flyg.. kunde de inte tagit det rätt av från bf2??

Permalänk
Medlem
Skrivet av €ric:

Jag har sysslat med flertal sporter och aldrig varit en målgörare utan spelat defensivt. Jag vet mycket väl vad det handlar om.

Men hur kan du dra jämförelser till det? För dem gör ju ingen nytta. OK hade sprungit runt och gett ut medkits och kört med defib. Men då hade dem haft poäng. Samma med ammo. Men dessa personer ligger ju och campar med sniper utan att ta poäng, kills eller ens köra SOFLAM.

Då förstår jag inte hur dem kan ha kul. Jag är väldigt intresserad att få en annan syn på saken men du kan inte presentera någon. Dem gör ju ingen nytta. För sig själva eller någon annan.

Det är väl ganska självklart att du menar att jag mår dåligt på dagarna? (dvs, problem)

Eller hur tolkar du ditt eget inlägg?

Du utgår enbart ifrån dig själv när du anser vad som är roligt eller inte. Sedan vet du förmodligen inte vad dessa newbies, eller vad du kallar dom, gör under alla sina spelrundor.
Nej, jag varken skriver eller menar att du har problem. Det är du som tolkar det så.

Känns som detta spårat ur och förstärkts lite väl mycket, men just denna attityd är något jag retar mig på i BF3. Alla måste foga sig efter MIG och ingen annan. Fel attityd om du frågar mig men nu släpper vi det, ok?

Permalänk
Medlem

1. Mortar
2. Mortar
3. Mortar
4. Mortar
5. Mortar
6. Mortar
7. Mortar
8. Mortar
9. Mortar
10. Mortar

Visa signatur

Tack på förhand!
-----------------------------------------
Win 7, i7 2600k, 3,4GHz, GeForce GTX 460, 8 GB DDR3 RAM, 500GB HD

Permalänk

F35. Maken till kylskåp har jag aldrig varit med om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg1:

F35. Maken till kylskåp har jag aldrig varit med om.

och det suddiga siktet... enda vettiga är att när man är förföljd att man kan stanna och låta dem flyga förbi en. Och jag såg en F-35 överleva en direktträff från en T-90. den brann och piloten dog men jag kunde hoppa in och flyga 200m tills den sprängdes.

Jag irriterar mig mest på att bipod är bindat till "sikta knappen" och inte går att binda om till nåt eget

*edit* hittade ett kul citat om BF3:
"BF3 is to BF2 what Terminator 3 is to Terminator 2; a good film but a bad Terminator film." - Shocco

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

från det ena till det andra, fungerar battlefield 2 på Windows 7 har kikat på den dära complete edition men det står inget om win7.
men eftersom base rape som det så fint heter eller spawn kill inte är tillåtet enligt regler vaför kickbannas de inte automatiskt, eller är det så att de försöker ta flaggan och man bara har otur.
Men så an det väl inte heller vara då det verkar som man spawnas dit gång på gång och där är alltid nån eller samma person som väntar?
vad har recon för huvud funkktion i spelet, har spelat alla klasser men recon förstår jag inte riktigt, viss snipra och så men vad ska man göra som recon, springa före alla och checka läget eller?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

från det ena till det andra, fungerar battlefield 2 på Windows 7 har kikat på den dära complete edition men det står inget om win7.
men eftersom base rape som det så fint heter eller spawn kill inte är tillåtet enligt regler vaför kickbannas de inte automatiskt, eller är det så att de försöker ta flaggan och man bara har otur.
Men så an det väl inte heller vara då det verkar som man spawnas dit gång på gång och där är alltid nån eller samma person som väntar?
vad har recon för huvud funkktion i spelet, har spelat alla klasser men recon förstår jag inte riktigt, viss snipra och så men vad ska man göra som recon, springa före alla och checka läget eller?

bf2 funkar utmärkt på win7.

Permalänk
Medlem

Jag stör mig på lagget. Det laggar som fan. Om någon börjar skjuta på mig och träffar mig 1-2 gånger och jag hinner gömma mig bakom en vägg eller mur så fortsätter jag att bli träffad efter jag gömt mig när den som skjuter mig INTE KAN SE MIG LÄNGRE. Så jävla ruttet!

Permalänk
Avstängd

vad jag retar mig mest på
enkelt

Att EA och Dice låter Aimbot spelare hållas utan att göra nåt.
det stinker skit på webhallens servrar och ingen gör nåt.

BF3 is going down
och det är EA och Dice som ordnar det

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk

Undrar om någon kan förklara för mej varför det är spelets fel om det laggar och håller på, jag menade det borde ju vara lika spel folk köper eller laddar ner, är ju inte grisen i säcken när man köper en skiva med ett spel på kan jag tycka

Jag vill nog mer få det till att allting hänger på den datorn man installerar spelet på, eller den uppkopplingen som datorn har, men jag KAN ha fel.

Permalänk
Medlem

Allt som har med anti air att göra. Vi säger att jag belyser en helikopter och piloten/gunner skjuter ut sina facklor men jag måste belysa i 2 sek till och sen skjuter jag. Då flyger min rorbot åt helvete när facklorna är 1 km bort? Detta gäller alla LAV och tånånska eller vad fan den heter, samt stinger. Asså snälla lila, rara, söta, jävla dice nerfa facklorna. Gunner borde inte kunna skjuta facklor och robotarna borde inte vara så känsliga. IRL så skjuter man facklorna när roboten är ganska nära för att den ska bli förvirrad. Skjuter man för tidigt så borde roboten fortsätta mot sitt mål.

Jag tycker själv att det är jätte kul att köra helikopter men när jag ser att 3 i mitt team försöker skjuta ner helikoptern med 3 stingers samtidigt så är skär det lite när han överlever. NERFA! Plus så suger ryssarnas portabla AA, väldigt svårt att träffa med kulsprutan, LAV'en är en barnlek i jämförelse.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

vad jag retar mig mest på
enkelt

Att EA och Dice låter Aimbot spelare hållas utan att göra nåt.
det stinker skit på webhallens servrar och ingen gör nåt.

BF3 is going down
och det är EA och Dice som ordnar det

FVunkar aldrig att spela på servera utan admins,

Permalänk
Medlem

Punkbuster, får 9600 kod och blir kickad hela tiden efter uppdateringen, då kör jag spelet som administratör och win brandväggen har godkänt spelet och pb. Nån som förstår mig?

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Skrivet av Cyb3rH4Xter:

Nä det kan jag inte säga att jag har gjort. Men om de nu har gjort det, så måste det vara ett av de sämsta jobben i historian. Jag märker då ingen större skillnad förutom att grafiken e snäppet bättre. Banstorlek? Nej.

Kan hålla med att det är sjukt tråkigt att banorna är mindre, speciellt B2K(back to karkand) banorna, dom är typ en bråkdel de dom borde va. Skäms på dom! Dock är dom mycket större än vanliga banor och det är bra. Dock tycker jag att Dice gjort ett ganska bra jobb med PC versionen, men buggar bryr jag mig inte om, eller jo, när det kraschar får jag damp. Men det enda som suger k** med BF3 är menyerna. Vad var det för fel med menyerna i BF2? Tror jag postade en bild någon photoshopat med hur menyn skulle sett ut, typ som i BF2 fast bättre. Så synd, så enkelt, bara en meny kunde dom fan fixat. Vi får se, mycket blir patchat. I en intervju har fom sagt att dom har 30 pers som jobbar med det post-launch. Och det är mer än 1942. Och 1942 kom det många patcher till.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Allt som har med anti air att göra. Vi säger att jag belyser en helikopter och piloten/gunner skjuter ut sina facklor men jag måste belysa i 2 sek till och sen skjuter jag. Då flyger min rorbot åt helvete när facklorna är 1 km bort? Detta gäller alla LAV och tånånska eller vad fan den heter, samt stinger. Asså snälla lila, rara, söta, jävla dice nerfa facklorna. Gunner borde inte kunna skjuta facklor och robotarna borde inte vara så känsliga. IRL så skjuter man facklorna när roboten är ganska nära för att den ska bli förvirrad. Skjuter man för tidigt så borde roboten fortsätta mot sitt mål.

Jag tycker själv att det är jätte kul att köra helikopter men när jag ser att 3 i mitt team försöker skjuta ner helikoptern med 3 stingers samtidigt så är skär det lite när han överlever. NERFA! Plus så suger ryssarnas portabla AA, väldigt svårt att träffa med kulsprutan, LAV'en är en barnlek i jämförelse.

Efter senaste patchen är det allt för enkelt att få ner jets och helikoptrar med stingers. Vet inte om det är annat på konsol men på pc tar facklorna väldigt lång tid att ladda om. Dessutom tycker jag inte att alla som spelar ska kunna plocka ner jets helt själv, det ska ta några stycken som samarbetar eller någon som använder AA-tanksen.

Permalänk
Medlem

sämsta med spelet är helt klart att det inte finns någon typ av balancering i spelet. nu vann jag på webhallens 32 rush server 17 matcher av 18 igår, nästa gång är det tvärt om ! det skall inte ens gå att byta lag tycker jag. alltid är alla hög lvl på samma lag. antar att dem som är nya inte orkar hålla på och byta lag. Detta är ju än idag kvar i bfbc2 där det alltid är såhär.. i 9 fall av 10 är en lvl 67 bättre än en som är lvl 20. de borde kasta om i lagen efter var annan runda. alltså man kör samma lag så båda lagen får spela attack osv , sen kastas det om i laget ..

Men det är på gott och ont tex på webhallens servrar så är ibland ett lag först 1 full squad som är lockad okej de spelar ju iaf en full squad men sedan är det 2-3 squads med 1-2 alla lockade, som skall sitta å campa för sig själva sedan är det 6st inte i en squad.. vem fan vill spela i ett sådant lag ? då byter man ju självklart.. och det är garanterat detta nooblag som förlorar att folk inte fattar vidden av teamwork !?

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem

Hejsan Legopappa,

Skrivet av Legopappa:

Ja det fungerar.
Jag kör BF CC på min dator som har Win 7 64bit.
Du kan få lite problem med PunkBuster, i så fall startar du BF2 som Admin, så skall det funka.
Det klart bästa servern tycker jag är 2F4Us Strike at Karkand, alla uppför sig mycket hyfsat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Sedan lider jag fortfarande enormt av att jag upplever responsen i styrningen/kontrollerna som sega? Tycker t.om. att BFBC2 känns betydligt mer responsivt.

Håller med till 100% var en helt annat respons i BFBC2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roof:

Efter senaste patchen är det allt för enkelt att få ner jets och helikoptrar med stingers.

Det har alltid varit lätt att skjuta ner folk som inte vet hur man flyger, nu har man dock någon form av chans att ta ner dem som också vet hur man flyger...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LSD:

Punkbuster, får 9600 kod och blir kickad hela tiden efter uppdateringen, då kör jag spelet som administratör och win brandväggen har godkänt spelet och pb. Nån som förstår mig?

Ta bort allt som har med pb att göra och lägg in: http://www.evenbalance.com/index.php?page=support-bf3.php
It cant hurt