Permalänk
Medlem

Samsung S23A750D ägare, se hit!

Hej, jag äger två stycken av denna annars grymma skärmen. Men lite då och då så slocknar någon av dem och säger "Not Optimum Mode Recommended Mode 1920x1080", eller så blir den bara svart och jag misstänker att den då tappat "Source signalen". För att åter få bild är man tvungen att byta Source på skärmen manuellt, vilket i längden är väldigt drygt...
Jag kör givetvis skärmen i dess native resolution 1920x1080.
Kan även tillägga att min kompis som sitter på samma skärm fick samma problem framför ögonen på mig när jag stirrade på hans skärm.

Skärmen överhettar även vid flitig användning i högre rumstemperaturer omkring ~30C och går i normal rumstemp annars också väldigt varmt...

Om någon med samma skärm någonsin uppmärksammat samma problem, snälla skriv här. Jag har ringt in till supporten i hopp om att detta var ett känt fel och att en lösning varit på gång, men ack

Jag kör ett upplåst 6950 och kompisen kör ett 6990.

Tacksam för svar!
Mvh Henke

Visa signatur

¤ CPU Intel Core 2 QUAD Q9450 CPU Kylare Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet GPU GeForce GTX 280 1024MB Moderkort Asus Rampage Formula iX48 RAM Corsair Dominator 2GB TWIN2X2048-8500C5DF Ljudkort Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty PSU Corsair HX Series Modular Power Supply 620W Chassi Cooler Master Stacker STC-T01 HDD WD Raptor 150GB 10000RPM ~ Maxtor 300GB ~ Samsung SpinPoint 500GB ¤

Permalänk
Medlem

Samsung S23A750D

Jag har exakt samma problem!!! Ena dagen kan det fungera hur bra som helst för att dagen efter bli helt konstig.
Helt plötsligt kan man få "not optimum mode" trots att man har valt 1920 1080 och 120Hz som det rekommenderas i manualen (via DP).
Ett annat problem är att jag inte ens får någon bild på skärmen ända tills jag är i Windows!, har ej hittat någon lösning till detta... Börjar bli irriterande att mitt i en film, ett spel eller annat arbete behöva drabbas av en skärm som plötsligt bestämmer sig för att inte funka

- Asus GTX 580
Samsung S23A750D
120Hz via DP