Permalänk
Medlem

HTPC + AMD Llano

Nu blev det dags att införskaffa en HTPC till vardagsrummet. Jag valde att köpa en lite kraftfullare HTPC med AMDs nya Llano processor A8 3850 eftersom vi kommer använda datorn till mer än bara filmtittande och musik. Vi kommer använda datorn i princip som en familjedator. Därför blev AMDs nya Llano processor helt perfekt till vårt ändamål.

Hårdvara:

AMD Llano A8 3850 processor

Gigabyte GA-A75M-UD2H mATX Moderkort

Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1333mhz

2TB Samsung Ecogreen 5400rpm

Samsung Blu-Ray Läsare/Dvd brännare

Antec Fusion HTPC Chassi

FSP 400W Nätaggregat

HTPC + AMD Llano

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk

Känns som maten har stått där ett tag om du tog bilden när den serverades och du åt den nu må jag säga..

Visa signatur
Permalänk

Många som skaffar htpc nu snygg dock ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Känns som maten har stått där ett tag om du tog bilden när den serverades och du åt den nu må jag säga..

Haha, nej, jag åt den ju när jag tog bilden såklart

Skrivet av Meshuggan:

Många som skaffar htpc nu snygg dock ^^

Tack!

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

Permalänk

Byggde en liknande burk åt min far. Och enligt honom är den där LCD-Displayen och det medföljande programmet väldigt irriterande.

Permalänk
Medlem

vad kostade spektaklet?
vad används skärmen till?
mycket snyggt och stilrent. 5/5

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4,4 Ghz | GTX 780 DirectCU II | H60 V.2| Maximus IV Gene | TJ08-E | Vengeance 16gig 1600MHz | 840 pro 256GB | Corsair HX 1050W

Gratis frakt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Håller med! Lite för grönt i den trädgården för att vara (enskede, Sthlm) 23/12-11 eftersom det en bit bort vid globen idag den 23/12 var ca 3 grader regngråa skyar med spridda skurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KongoTarzan:

Byggde en liknande burk åt min far. Och enligt honom är den där LCD-Displayen och det medföljande programmet väldigt irriterande.

Mjo, kan hålla med om det. Jag har avinstallerat programmet eftersom hela datorn ändå står inne i ett skåp Och inte använder jag fjärrkontrollen till något annat än att sätta på datorn. Det trådlösa tangentbordet används till allt annat.

Skrivet av Aids130:

vad kostade spektaklet?
vad används skärmen till?
mycket snyggt och stilrent. 5/5

Tror det kostade väll runt 7-8k inklusive OS. Men det var i somras. Den lilla lcd skärmen används för att visa information, t.ex digitalklocka eller vilken radiostation man lyssnar på och sånt.

Skrivet av jycken:

Håller med! Lite för grönt i den trädgården för att vara (enskede, Sthlm) 23/12-11 eftersom det en bit bort vid globen idag den 23/12 var ca 3 grader regngråa skyar med spridda skurar.

Hehe, jo du har helt rätt. Tog bilderna i somras men glömde bort att lägga upp dom på sweclockers, så nu flera månader senare fick jag äntligen upp dom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Hehe, jo du har helt rätt. Tog bilderna i somras men glömde bort att lägga upp dom på sweclockers, så nu flera månader senare fick jag äntligen upp dom.

Random att lägga upp sommar bilder på vintern när man äter!
snart har vi julbords bilder med snödriva på sommaren!

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Funderar på en liknande setup!:) Kanske med Trinity;)
Hur är det med oväsen? CPU kylare men även chassifläktarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe91:

Funderar på en liknande setup!:) Kanske med Trinity;)
Hur är det med oväsen? CPU kylare men även chassifläktarna?

Ljudnivån är helt okej, men den är ju inte helt ljudlös, men det är verkligen ingenting man tänker eller stör sig på. Dessutom har jag satt chassifläktarna på medium speed istället för low speed. Men sitter jag i soffan som är ca 3,5 m ifrån den så hör jag den överhuvudtaget inte.

EDIT: Det enda som är högljutt i datorn är den här blu-ray läsaren, men bara när den används.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt chassie, använde det själv ett tag tills jag köpte ny tvbänk och jag fick nedgradera mig till ett SilverStone p.g.a storleken, saknar det lite, då det var mycket enkelt att ha att göra med, dock kopplade jag aldrig in LCD (nu kör jag linux så finns knapert med drivisar ändå) ser att du har kopplat in HDD led samt power led, fick koppla ur dom nästan direkt, var som strålkastare i ett mörkt rum

Visa signatur

Spelas just nu: Björne - Somna inte riktigt än.mp3