Långsam dator, står inte ut längre!
Hej på er!
Jag ska nämna direkt att jag är jätteokunnig inom datorer, så om ni börjar skriva på datorspråk till mig är det inte ens någon idé att ni skriver hehe..
Jag har en Acer aspire 5100 som är ca 4 år gammal .. För ett år sen laddade jag ner World of warcraft, men det är nästan omöjligt att spela på min dator, då det hackar skitmycket! Det är inte bara spelet som är långsamt, utan datorn överhuvudtaget är inte supersnabb, internet är det inget fel på jag har det högsta som går typ. Här är lite information om min dator, vad kan jag göra för att få spelet att inte lagga?
Grafikkort:
Grafikprocessor: Radeon Xpress 1100
Max totalt grafikminne: 256 MB
Lagring:
Hårddiskhastighet: 5400 RPM
Hårddisk storlek: 160 GB
Minne:
Maximal minneslängd: 4096 MB
Minnestyp: SO-DIMM DDR2
RAM-minne: 2048 MB
Processor:
64-bit processor: Nej
L2-cache: 1 MB
Processorhastighet: 1,9 Ghz
Processorkärntyp: Dual Core
Processormodell: AMD Turion 64 X2 TL-58
Jag har 69,5 GB på C-disken och likamycket på D-disken.
Jag har 15 GB ledigt på C-disken och 45 GB ledigt på D-disken. Spelet är installerat på en extern hårddisk.
Fysiskt minne (MB):
Totalt 1789
Cachelagrat 1134
Ledigt 35
Processer: 61 CPU-använd: 3 - 50 % kan gå från 3-50 på en sekund. Fysiskt minne: 45 %
Snälla hjälp mig, jag har verkligen panik över min dator, har inte råd att köpa en ny helller.. Varför är den så långsam? Jag har inget virus på den, det har jag redan kollat, och jag har gjort såndär diskfragmentering, men det tar ju typ ett helt dygn? :s