SweClockers drop!

Långsam dator, står inte ut längre!

Permalänk
Inaktiv

Nu vet jag inte om du spelar "vanliga" wow eller på en illigal server men WoW är ett väldigt processor krävande och grafikkorts krävande spel. Baserat på hur många som spelar på servern.
Som sagt innan så skulle jag rekommendera dig till att köpa en ny dator då den du har nu inte är något att hänga i julgranen precis.
Men om du nu verkligen inte har råd till att lägga ut pengar på en ny så finns det ju ett flertal sätt att fixa till den.

1. Rensa den på damm.
2. Rensa hårddisken och installera om allting.
3.Tänka på att inte köra allt på högsta som går. Eftersom datorn kanske inte klarar av det så får du hålla tillbaka lite.
4. Köra WoW på en lokal disk.

Eftersom du nu inte är så datorkunnig och kanske behöver hjälp med att fixa allting (installera om OS osv.) så kan jag erbjuda mig att hjälpa dig om du bor i Lund trakterna.Annars så får du fråga någon snäll kompis att fixa det åt dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av feliciawsvensso:

Hej på er!

Jag ska nämna direkt att jag är jätteokunnig inom datorer, så om ni börjar skriva på datorspråk till mig är det inte ens någon idé att ni skriver hehe..
Jag har en Acer aspire 5100 som är ca 4 år gammal .. För ett år sen laddade jag ner World of warcraft, men det är nästan omöjligt att spela på min dator, då det hackar skitmycket! Det är inte bara spelet som är långsamt, utan datorn överhuvudtaget är inte supersnabb, internet är det inget fel på jag har det högsta som går typ. Här är lite information om min dator, vad kan jag göra för att få spelet att inte lagga?

Grafikkort:
Grafikprocessor: Radeon Xpress 1100
Max totalt grafikminne: 256 MB

Lagring:
Hårddiskhastighet: 5400 RPM
Hårddisk storlek: 160 GB

Minne:
Maximal minneslängd: 4096 MB
Minnestyp: SO-DIMM DDR2
RAM-minne: 2048 MB

Processor:
64-bit processor: Nej
L2-cache: 1 MB
Processorhastighet: 1,9 Ghz
Processorkärntyp: Dual Core
Processormodell: AMD Turion 64 X2 TL-58

Jag har 69,5 GB på C-disken och likamycket på D-disken.
Jag har 15 GB ledigt på C-disken och 45 GB ledigt på D-disken. Spelet är installerat på en extern hårddisk.

Fysiskt minne (MB):
Totalt 1789
Cachelagrat 1134
Ledigt 35

Processer: 61 CPU-använd: 3 - 50 % kan gå från 3-50 på en sekund. Fysiskt minne: 45 %

Snälla hjälp mig, jag har verkligen panik över min dator, har inte råd att köpa en ny helller.. Varför är den så långsam? Jag har inget virus på den, det har jag redan kollat, och jag har gjort såndär diskfragmentering, men det tar ju typ ett helt dygn? :s

Det är absolut ingen fara att inte vara särskilt datorkunnig!

Ett första generellt tips är att aldrig någonsin ha ett spel eller program på en extern USB-disk. Detta är på grund av att USB är betydligt långsammare än vad du får ut av en intern, alltså hårddiskarna som sitter i datorn.

Sedan bör du som andra har påpekat kanske se om du har någon i närheten som kan hjälpa dig att återställa datorn till nyskick. Alternativt skriver du vilken stad du bor i så kanske någon vänlig här kan hjälpa dig.

Permalänk

Hjälper i hela stockholmsområdet!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Tack för hjälpen! Jag får hitta någon som kan fixa detta åt mig. Tyvärr bor jag varken i lund eller stockholmstrakten

Permalänk
Medlem

Du kanske ska slänga in ubunutu, då kommer iaf FB-klippen fungera felfritt

Annars som tjej är det väl inte svårt att hitta en kille som gärna ominstallerar windows mot en fika?

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Inaktiv

Jag kan formulera om min tidigare post. Kan hjälpa till om du bor i Skåne trakten.

Men som Dava sa så är ju Ubuntu en lösning. Dock så fungerar inte Ubuntu till spel osv.