vart kan man köpa olika mount?

Permalänk

vart kan man köpa olika mount?

tjena!
tänkte bara ställa kanske världens dummaste fråga men som alliance och lvl 85, vart kan man köpa andra flying mount än dem där tråkiga gryphons?:s
är en night elf hunter för den som undrar :9

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,6 MHz | MODERKORT:Asus maximus v formula| GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB edition - Sapphire Radeon HD 6870 1GB | PSU: corsair AX850 80+ | CHASSI: cooler master II| RAM: corsair xms3 12GB | OS: Windows 7 64 bit

Permalänk
Skrivet av söderström123:

tjena!
tänkte bara ställa kanske världens dummaste fråga men som alliance och lvl 85, vart kan man köpa andra flying mount än dem där tråkiga gryphons?:s
är en night elf hunter för den som undrar :9

Jag har inte spelat sedans TBC (2.4.3) så mitt svar kan vara lite utdaterat.

Netherwing drake kan fås från Shadowmoon valley om du är Exalted med Netherwing.

Nether Ray kan fås från Skettis om du är Exalted med Sha'tari Skyguard

Cenarion War Hippogryph kan fås från repvendorn för Cenarion Expedition för 1.5k om du är Exalted med CE.

Som sagt, detta är vad jag minns från TBC, men jag tror att du kan få tag på den på exakt samma sätt i Cataclysm.

Permalänk

Finns massor av olika mounts.

Denna guide kanske hjälper dig hitta något lämpligt.
http://www.wowhead.com/guide=14/mountain-o-mounts-a-guide-to-...

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serpent29:

Finns massor av olika mounts.

Denna guide kanske hjälper dig hitta något lämpligt.
http://www.wowhead.com/guide=14/mountain-o-mounts-a-guide-to-...

Mycket bra guide, jag har likt TS haft samma frågeställning. Vill inte vara negativ nu men typ ALLA flying mounts är ju bara drakar i olika färger haha.
Kunde de inte haft lite mer variation och lagt in nått mer som... som.... typ ? ehh Jag erkänner det är nog svårt att komma på nått mer än drakar/örnar som flyger

Permalänk
Skrivet av Darker:

Mycket bra guide, jag har likt TS haft samma frågeställning. Vill inte vara negativ nu men typ ALLA flying mounts är ju bara drakar i olika färger haha.
Kunde de inte haft lite mer variation och lagt in nått mer som... som.... typ ? ehh Jag erkänner det är nog svårt att komma på nått mer än drakar/örnar som flyger

HAHAHAHA ja du har fan rätt, alla mounts och mobs i wow är ju typ drakar xD
dem kunde ju variera lite iaf

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,6 MHz | MODERKORT:Asus maximus v formula| GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB edition - Sapphire Radeon HD 6870 1GB | PSU: corsair AX850 80+ | CHASSI: cooler master II| RAM: corsair xms3 12GB | OS: Windows 7 64 bit

Permalänk

HAHAHAHA ja du har fan rätt, alla mounts och mobs i wow är ju typ drakar xD
dem kunde ju variera lite iaf

Ground mounts har ganska bra utbud. En "Riding Tauren" hade inte suttit fel dock

Permalänk
Medlem

Tailoring prof. ger dig flygande mattor och Engenering ger en helikopter och Alchemy kan ge dig en drake. Har jag för mig..
Annars om du vill använda riktiga pengar så finns ju en raket mount och någon skum fågel att köpa i Blizz store..
Åså finns det quester att göra (dailys) uppe i icecrown där du kan köpa en flying mount för märken.
Sedan finns ju som sagt en massa olika drakar man kan få i spelet..

Permalänk
Medlem

På tal om mount, finns det att köpa eller få tag på någon flygande mount som kan ha passagerare. Har ju skaffat ett till acc, så det hade ju kunnat vara bra att ha bägge figurerna i samma mount. Kan ju köpa även med riktiga pengar om det finns. Alchemy mounten är lite dyr, är ju lite snål med guld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

På tal om mount, finns det att köpa eller få tag på någon flygande mount som kan ha passagerare. Har ju skaffat ett till acc, så det hade ju kunnat vara bra att ha bägge figurerna i samma mount. Kan ju köpa även med riktiga pengar om det finns. Alchemy mounten är lite dyr, är ju lite snål med guld.

X-52 Touring Rocket (kan inte länka till wowhead på jobbet) är en flying mount där du kan sitta två st i. Tror det är Engineering som gäller där.
Mechano Hog är en ground mount du kan sitta två st i. Den kan du göra själv om du har Engineering men kostar väldigt mycket att tillverka då matsen som krävs är dyra som in i attan och säljs från en speciell vendor. Beroende på server kan jag tänka mig att de ligger på 15k iallafall.
Och sist men inte minst Alchemy moutet som är vansinnigt dyrt som du själv sa.

Hygglo nämnde Blizzard store och sist jag kikade fanns två mounts (har dem själv). Cenarion horse (Algalonliknande) och en tiger med vingar jag inte minns namnet på som lyser som bara den. Rätt snygg faktiskt De kostar ca 180kr beroende på Euron.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

X-52 Touring Rocket , är inte den enbart en RAF-mount?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Skrivet av Mocka:

X-52 Touring Rocket (kan inte länka till wowhead på jobbet) är en flying mount där du kan sitta två st i. Tror det är Engineering som gäller där.
Mechano Hog är en ground mount du kan sitta två st i. Den kan du göra själv om du har Engineering men kostar väldigt mycket att tillverka då matsen som krävs är dyra som in i attan och säljs från en speciell vendor. Beroende på server kan jag tänka mig att de ligger på 15k iallafall.
Och sist men inte minst Alchemy moutet som är vansinnigt dyrt som du själv sa.

Hygglo nämnde Blizzard store och sist jag kikade fanns två mounts (har dem själv). Cenarion horse (Algalonliknande) och en tiger med vingar jag inte minns namnet på som lyser som bara den. Rätt snygg faktiskt De kostar ca 180kr beroende på Euron.

De där var väldigt mycke bra information, tack

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har för tillfället 132 mounts men det räcker inte långt! vill ha så många som det bara går, någon som vet en fullständig guide för alla mounts?

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem

De där var väldigt mycke bra information, tack

Varsågod. Glömde säga att Blizzard stor mounts INTE är till för två passagerare

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Har för tillfället 132 mounts men det räcker inte långt! vill ha så många som det bara går, någon som vet en fullständig guide för alla mounts?

Första träffen när jag googlade blev www.warcraftmounts.com.
Kommer inte in på den sidan på jobbet bara.

Kostar enorma summor att fixa alla mounts Sen finns det ju ett gäng TCG mounts som man får betala IRL pengar för plus ytterligare några som man får vid achievements. De kanske är svårast att lösa om man inte är med i en überguild som hjälper till och klarar HC.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"stor" euuhh store

Permalänk
Medlem

Har Mekineer's Chopper, har en alt med engineering, men jag har för mig också att rocket får man genom recruit-a-friend. Har kollat på shoppen, men hittar inte någon mount där man kan ha en passagerare. Och alchemy mounten kostar över 30k i AH, nu har jag 6 figurer med alchemy, dock ingen av dom har levlat archeology, men även om man skulle göra den själv, så är ju materialkostnaden hög.

Permalänk
Medlem

Raketen får man för raf. Jag har greep proto-drake men båda mina 85or. Man gör en questline i basun och sen dailys i tre dar. Sen kan man köpa ett ägg var tredje dag som här 5% chans att dropa.greken protodrake. Gillar du pvp är drake of the West wind rätt så lätt att få. Google.se är en bra sida

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Första träffen när jag googlade blev www.warcraftmounts.com.
Kommer inte in på den sidan på jobbet bara.

Kostar enorma summor att fixa alla mounts Sen finns det ju ett gäng TCG mounts som man får betala IRL pengar för plus ytterligare några som man får vid achievements. De kanske är svårast att lösa om man inte är med i en überguild som hjälper till och klarar HC.

Haha ja jo jag vet, sjukt irriterande att det finns mounts man kan köpa för pengar, ska skippa de, syftade på mounts man kan skaffa ingame utan att man måste uppfylla något externt krav. Svek dock min standarden att inte köpa mounts när jag köpte 12 månader för att få D3 + beta på MOP :/

EDIT: Skippar pvp arena mounts med för det orkar jag bara inte med TBH plus att man har missat för många redan, så det känns bara fail.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem

"Addonet" Collectinator rekommenderas för er som är ute efter fler mounts, visar vilka mounts och mini-pets du saknar och vart du får tag på dem.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

"Addonet" Collectinator rekommenderas för er som är ute efter fler mounts, visar vilka mounts och mini-pets du saknar och vart du får tag på dem.

Tackar för tipset, ska testas!

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
"

Permalänk
Medlem

Hutlöst pris men visst kan man väl få dregla lite

http://www.ebay.com/itm/SPECTRAL-TIGER-LOOT-WOW-REINS-SWIFT-W...

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Hutlöst pris men visst kan man väl få dregla lite

http://www.ebay.com/itm/SPECTRAL-TIGER-LOOT-WOW-REINS-SWIFT-W...

Haha ska köpa en bil för jobbet snart, så frågar de, var har du bilen? Jag köpte en mount istället! xD

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
"

Permalänk
Medlem

eller kör HC Sethekk Halls varje dag och hoppas på Raven Lord ;D.

Var nån snubbe som körde den varje dag och efter 2 år fick han den, värt? xD

Visa signatur

|| FD Meshify C | RM750x 750W | Asus X470-F | AMD Ryzen 7 2700x | 32GB 3000Mhz | Asus RTX3080 TUF | 2x NVMe 500GB | Win10 Pro 64-Bit | ASUS VG259QM+Samsung S24D390H | Deathadder Chroma och Logitech G533 ||

Permalänk
Skrivet av scobin:

HAHAHAHAH de låter fett ovärt xD

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av scobin:

Jag fick min (första) efter nästan ett år och har oftast gått på två chars varje dag.... (inga elaka frågor tack) ;-D

Nu blir det bara en char/kväll.

Det finns ett fågelmount som droppas av sista bossen i Magisters Terrace HC. Men drygt som
tusan att åka till "baksidan av spelet" för att gå den instansen. Dock fick jag min efter ca: 20 runs.

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.