iPhone 4S vs Samsung Galaxy Nexus vs Samsung Galaxy S2

Permalänk
Skrivet av Magnus72:

mull54 jag köpte mig nyss en Iphone 4s för ca en vecka sedan. Jag är grymt nöjd med telefon, snabb som attan och i ren spelprestanda slår den SGS2 på fingrarna kan jag säga. Jag hade en LG Optimus 2x innan som frugan fick och SGS2 är ungefär likvärdig i spelprestanda med den men också till och med sämre i många spel faktiskt då jag har jämfört de båda.

Jag skulle rekommendera en 4s, bra batteritid och laddar batteriet riktigt snabbt. Jag gillar såklart Android oerhört men när Android ligger tyvärr bra mycket efter IOS när det kommer till spel tyvärr, mycket mer exklusiva spel till IOS än Android tyvärr om man nu gillar att spela på telefon.

Iphone 4s överlag är riktigt snabb i alla fall.

Om man använder sin telefon för att spela så skulle jag ta s2:an. http://www.youtube.com/watch?v=vXknFtIPUQs. Finns inget liknande till iOS vad jag vet. Har bara ett tempel kvar nu i ocarina of time.

Visa signatur

Gigabyte B550i - Ryzen 5600x - 64gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - RTX 3080 - NR200P

Permalänk
Medlem

Höll en nexus i näven i helgen, alldeles för stor om man inte har en handväska me sig. I övrigt så kändes byggkvaliten bra(inte samma kvalitet och stilrena design som iphone 4 men helt klart godkänd.), kändes inte lika plastig som s2. Men som sagt för stor för att vara en telefon tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

Om man använder sin telefon för att spela så skulle jag ta s2:an. http://www.youtube.com/watch?v=vXknFtIPUQs. Finns inget liknande till iOS vad jag vet. Har bara ett tempel kvar nu i ocarina of time.

Ja inte om du ska lira nyare 3D spel så har du fel där, se bara på hur många IOS spel som ej finns till Android, det finns exempelvis mycket fler racing spel och då ett som liknar Dirt till IOS men som ej finns till Android. Det var det som var så frustrerande för mig med Android att när jag kollade på hur många fler spel som finns till IOS så är det väsentlig skillnad tyvärr.

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus72:

Ja inte om du ska lira nyare 3D spel så har du fel där, se bara på hur många IOS spel som ej finns till Android, det finns exempelvis mycket fler racing spel och då ett som liknar Dirt till IOS men som ej finns till Android. Det var det som var så frustrerande för mig med Android att när jag kollade på hur många fler spel som finns till IOS så är det väsentlig skillnad tyvärr.

När kollade du sist ?
Det är ingen jätteskillnad idag, vissa spel finns till iOS, andra till android, de allra flesta finns till bägge. Det är 2012 nu.

Permalänk

Finns klara vinnare i några kategorier bland dessa tre:
Grafik - iPhone 4S
Skärm - Galaxy Nexus
Processor - Galaxy Nexus (Ja, trots samma processor i nya S2 ÄR Nexus bättre)
Kamera - Galaxy S2

I övrigt finns det ju småsaker som är bättre på vissa modeller, t.ex. är batteritiden hos Nexus betydligt lägre, förmodligen p.g.a en bug, och saknar plats för sd-kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

När kollade du sist ?
Det är ingen jätteskillnad idag, vissa spel finns till iOS, andra till android, de allra flesta finns till bägge. Det är 2012 nu.

Ja har du kolla själv? Jag kan säga att jag köpte en jäkla massa spel till min Android och laddade ner, jag är ute efter racing spel, FPS osv och där är Android inte i närheten av IOS. Jag ville ha Gangstar Rio men inte fasen fanns det till Android nej utan de släpptes för flera månader sedan till IOS likaså var det med Modern Combat 3. Battlefield 3 ska vara enbart IOS exklusivt det är sånt där som gör en Android ägare som jag rejält frustrerad. Nu gav jag bort min Android lur till frugan och köpte istället en Iphone 4s som jag inte ångrar en sekund förutom att den är ja som sagt rejält låst. Min Android var dessutom rootad. Det roliga är ändå att jämföra samma spel för Android som till IOS. SGS2 är då inget snabbare än LG Optimus 2x på att levera framerate även fast benchmarks visar annat. Men benchmarks är benchmarks och spel är spel. Men jag kan säga att 95% av de spel jag har jämfört flyter då bra mycket bättre till Iphone 4s än LG Optimus 2x även fast samma spel är Tegra 2 optimerat.

Men IOS är då fasen så mycket stabilare än Android ändå och operativsystemet flyter på riktigt bra. Nej jag är glad jag köpte mig en Iphone 4s den leverar då när det gäller spel. Ta och prova vet jag Modern Combat 3 på en 4s och jämför sen med en SGS2 så ska du få se på skillnad

Sen är det så att spelen ser ruggigt bra ut på Iphone 4s skärm då den har mycket högre DPI än exempelvis SGS2, till och med LG Optimus 2x har högre DPI än SGS2 ändå när man lirar Modern Combat 3 på den så syns pixlarna klart tydligare än vad det gör på Retina skärmen.

Visa signatur

TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus72:

Ja har du kolla själv?

Jag frågade inte OM du hade kollat utan NÄR du hade kollat. Stor skillnad.

Skrivet av Magnus72:

Men IOS är då fasen så mycket stabilare än Android ändå och operativsystemet flyter på riktigt bra. Nej jag är glad jag köpte mig en Iphone 4s den leverar då när det gäller spel. Ta och prova vet jag Modern Combat 3 på en 4s och jämför sen med en SGS2 så ska du få se på skillnad

Visst finns det titlar som finns endast till iOS. Dessa blir färre och färre eftersom allt fler utvecklar till flera plattformar. Men nog finns det en hel del spel av alla sorter till android. Har du förresten testat Xperia Play ? Den är väldigt skön med sina hårdvaruknappar, och har en hel del exklusiva titlar.

Skrivet av Magnus72:

Sen är det så att spelen ser ruggigt bra ut på Iphone 4s skärm då den har mycket högre DPI än exempelvis SGS2, till och med LG Optimus 2x har högre DPI än SGS2 ändå när man lirar Modern Combat 3 på den så syns pixlarna klart tydligare än vad det gör på Retina skärmen.

Du måste ha väldigt mycket skarpare syn än mig om du tycker att spelen ser bättre ut på en iPhone än på SGS2. Jag ser inte de enskilda pixlarna när jag spelar eller ser på film. Däremot så ser jag att SGS2 har överlägsna färger och att iPhone har för liten skärm generellt.

Hoppas att trådskaparen gör en samlad bedömning, om man är en "finsmakare" när det gäller spel och absolut vill ha vissa titlar så kanske iOS är bättre, i alla fall några månader till, men android ger så mycket mer på andra sätt, tycker i alla fall jag.

Permalänk
Medlem

Problemet med Android är nog att det är mycket lättare att piratkopiera spel till den än IOS. Kopplar jag in USB sladden till 4s så visar den inte mapparna där spel ligger osv utan enbart video och bilder vilket det inte gör med en Android då den visar hela filsystemet. Inga problem att lägga in APK filer från mobilism osv istället för som på IOS är du i praktiken tvungen att köpa spelen.

IOS är fortfaranda bra mycket större än Android när det kommer till spel och utvecklarna prioriterat IOS före, inte så konstigt då alla samtliga telefoner kör med SGX Power VR kretsar varav 4s kör med samma GPU som Ipad 2 SGX 543 MP2.

Bra syn vette fasen då jag är närsynt Men jag håller på mycket med grafik inom datorvärlden så jag har lätt för att urskilja separata pixlar. Men då Iphon 4s har mycket högre PPI än SGS2 så är det inte så konstigt att spelen ser bättre ut. Sen att AMOLED har fina färger har inget att göra med PPI. Retina skärmen gör spelen bra mycket skarpare än AMOLED skärmen. Jag får förresten AMOLED skärm snart den 10:e Januari på min PS Vita som kommer med Import från Japan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick hem min Galaxy Nexus idag. Den kör Monkey Island 1-3, Sam & Max Hit The Road, Full Throttle, Day of The Tentacle, The Dig, Broken Sword 1 & 2 etc. utan problem genom ScummVM. Därtill går det även att lira Baldurs Gate-serien och Planescape Torment med hjälp av GemRB.

Jag är mer än nöjd

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus72:

Problemet med Android är nog att det är mycket lättare att piratkopiera spel till den än IOS. Kopplar jag in USB sladden till 4s så visar den inte mapparna där spel ligger osv utan enbart video och bilder vilket det inte gör med en Android då den visar hela filsystemet. Inga problem att lägga in APK filer från mobilism osv istället för som på IOS är du i praktiken tvungen att köpa spelen.

IOS är fortfaranda bra mycket större än Android när det kommer till spel

Definiera "Är större när det gäller spel"... Vad betyder det.. iPhone är ju bara 3,5"..

Skrivet av Magnus72:

och utvecklarna prioriterat IOS före,

Nej, de flesta större spelhusen utvecklar både för android och iPhone, och numera brukar versionerna lanseras samtidigt.

Skrivet av Magnus72:

inte så konstigt då alla samtliga telefoner kör med SGX Power VR kretsar varav 4s kör med samma GPU som Ipad 2 SGX 543 MP2.

Vilken som har den i nuläget snabbaste GPUn har ju mindre betydelse. Under större delen av 2011 hade den bästa androiden starkare grafikkrets än den bästa iPhonen. Dessutom så är inte ip4s så överlägsen som du tycks tro, koll in följande:
http://www.glbenchmark.com/compare.jsp?benchmark=glpro21&show...
Även om ip4S har en något starkare grafikkrets än SGS2, så har SGS2 lika bra grafikprestanda. Detta beror på att skillnaden äts upp av att ip4s måste skyffla så många fler pixlar vid den upplösningen. Detta är också skälet till att 3GS har bättre grafikprestanda än ip4 (De har exakt samma grafikkrets men ip4 har högre upplösning).

Skrivet av Magnus72:

Bra syn vette fasen då jag är närsynt Men jag håller på mycket med grafik inom datorvärlden så jag har lätt för att urskilja separata pixlar. Men då Iphon 4s har mycket högre PPI än SGS2 så är det inte så konstigt att spelen ser bättre ut. Sen att AMOLED har fina färger har inget att göra med PPI. Retina skärmen gör spelen bra mycket skarpare än AMOLED skärmen. Jag får förresten AMOLED skärm snart den 10:e Januari på min PS Vita som kommer med Import från Japan.

Du är nog ganska ensam om att tycka att iphones skärm är bäst. Det är en av de allra bästa, men Samsungs värstingskärmar är ändå stråt vassare. Tycker t.ex. Engadget, som är världens största prylmagazin och brukar räknas som ganska Apple-vänliga:
http://www.engadget.com/2011/04/28/samsung-galaxy-s-ii-review...
Jag vet flera iPhone-fans som är besvikna på att Apple håller fast vid det lilla 3.5 tums formatet, dock kommer väl det att ändra sig snart nu när Saint Jobs är död.
Hur som helst, jag tror att vi båda har skrivit vad vi tycker om det här nu, själv skulle jag välja android för alla andra fördelar som den plattformen erbjuder men TS får göra hur han vill.

Permalänk
Medlem

Vilka versioner menar du då? Gamelofts? Modern Combat 3 släpptes 4 månader tidigare till IOS om du kallar det samtidigt så be my guest. Likaså Gangstar Rio som ej finns ännu till Android. Real Racing 2 släpptes nyligen och har funnits till IOS flera månader innan.

Ja 4s har en starkare GPU och ja renderar spel i högre upplösning men lik förbannat så flyter spelen på bättre. Din GL Benchmark är fortfarande en benchmark och säger inget som hur själva spelet flyter på utan på just hur den klarar av en benchmark.

Tja ärligt talat så föredrag jag faktiskt den lilla 4s:en framför min LG Optimus 2x när det kommer till storlek och SGS2 ser ju bara löjlig ut så klumpig och stor, knappt telefon man pratar om längre. Ser snarare ut som en surfplatta nästan. Storleken är väl knappast SGS2 fördel då den är större än 95% av alla Smartphones därute.

Ja Amoled är riktigt trevlig men SGS2 har fortfarande lägre PPI än LG Optimus 2x och mycket lägre än 4s. Ja spel ser bättre ut på 4s skärmen när du inte kan urskilja pixlarna, se nästan ut som alla spel har antialiasing. Sen är Retina skärmen knivskarp tack vare den höga PPI:n.

Men till trådskaparen det beror helt på vilket operativsystem du föredrar. IOS har fortfarande en Edge när det kommer till spel men Android är mycket mer öppet än IOS och definitivt ska du roota ifall du köper en Android.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om SGSIII? Finns det någon information om den ännu?

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem

Hur orkar man spela spel på en smartphone ?? kass styrning och fingrarna täcker över massa yta så man inte ser något.. enda som eventuellt kan funka är småspel som moon chaser osv. tetris.. ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av hackeron:

Hur orkar man spela spel på en smartphone ?? kass styrning och fingrarna täcker över massa yta så man inte ser något.. enda som eventuellt kan funka är småspel som moon chaser osv. tetris.. ..

Tycker det funkar bra att spela på en telefon faktiskt. Tex när man sitter på bussen eller liknande kan det vara lite små roligt att plocka fram mobilen och spela lite

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av hackeron:

Faktum är att lite dyrare smartphones nu mera ses som givna konsoller, och sådana i klass med PSP och NDS. De säljer som smör, och många använder det som tidsfördriv när de har lite tid över. Personligen tycker jag det går utmärkt att spela på en iPhone 4, trots att fingrarna är på skärmen. Man ska ju interagera med dem, så det är gjort för att funka. Finns ju både GTA III och Minecraft ute.

Permalänk
Medlem

Är själv ute efter en ny mobil men har bestämt mig för att vänta ett par månader tills de nya modellerna kommer. Samsungs nästa flaggskepp (SGS 3?) lär vara väldigt kraftfull och kommer nog i typ april och sen kommer nog Iphone 5 till sommaren.

Självklart kommer det alltid nya modeller hela tiden men tror att det kan vara lönt att vänta tills de två stora mässorna som är nu i Januari och Februari där de brukar visa upp sina nya modeller.

Permalänk
Medlem

Jag tycker verkligen att du borde köpa Galaxy Nexus, pure Android 4.0 och 720p skärm.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ja jag lirar FPS som jag lirar FPS på dator på min mobil, inga problem alls telefonerna är ju som sagt en spelkonsoll nuförtiden med avancerade 3D spel och många som ser ut nästan som Vita kvalitet när det gäller grafik.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus72:

Ja jag lirar FPS som jag lirar FPS på dator på min mobil, inga problem alls telefonerna är ju som sagt en spelkonsoll nuförtiden med avancerade 3D spel och många som ser ut nästan som Vita kvalitet när det gäller grafik.

Skillnaden är ju att vita är skapad för att spel på, och det kommer man märka. En "spelmaskin" med endast touchskärm är inte optimalt på något sätt. Har testat minecraft på en 4" skärm och i ärlighetens namn så är det alldeles för litet för att det ska vara njutbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Skillnaden är ju att vita är skapad för att spel på, och det kommer man märka. En "spelmaskin" med endast touchskärm är inte optimalt på något sätt. Har testat minecraft på en 4" skärm och i ärlighetens namn så är det alldeles för litet för att det ska vara njutbart.

Beror väl på vad man spelar. Gamla SCUMM-motorn fungerar exempelvis utmärkt på touchscreen:

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Spel som tex Modern Combat kanske inte ska spelas på en liten touch skärm men andra spel som tex Jet Pack Joyride, Angry birds och World of Goo funkar ypperligt på en liten skärm.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Modern Combat funkar riktigt bra faktiskt, men jag får min PS Vita nu på tisdag via Import från Japan så ja jag håller med att det är Vita som gäller när du ska lira spel. Men jag gillar även att lira på enbart touch screen då jag har blivit rätt duktig på det och känner inte samma frustration jag kände tidigare när jag började med det.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Iphone är bara för att lägga upp på fester och vissa vad man har!

Andoid är kvalite!

visst iphone är bra!! men överpris i kvadrat?

Permalänk
Medlem

Njae Peter den var inte så jäkla dyr faktiskt, jag köpte 16gb versionen och nyare Android top of the line lurar är minst lika dyr. Vad många inte verkar fatta är att 3D prestandan är top notch på Iphone 4s, den lirar spel med riktigt bra framerate. För mig är det en stabil telefon i kombination med en bra spelbar enhet.

Det är ingenting jag då flashar med dock, jag gav ju bort min Android LG Optimus 2x till frugan

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Magnus72:

Njae Peter den var inte så jäkla dyr faktiskt, jag köpte 16gb versionen och nyare Android top of the line lurar är minst lika dyr. Vad många inte verkar fatta är att 3D prestandan är top notch på Iphone 4s, den lirar spel med riktigt bra framerate. För mig är det en stabil telefon i kombination med en bra spelbar enhet.

Det är ingenting jag då flashar med dock, jag gav ju bort min Android LG Optimus 2x till frugan

Ja jojo som jag också sa Ipånen är bra men jag tycker fortfarande att det finns telefoner där ute som är minst lika bra och kanske till ett bättre och fullkomligt pris? eller är jag helt ute och cyklar?

Permalänk
Skrivet av Magnus72:

Ja rent prestandamässigt när det gäller spel är det ingen mobil GPU idag som slår den som sitter i 4s och Ipad 2, detta är även lätt att kolla på exempelvis hur en galaxy s2 lirar nya Modern Combat 3 ganska dåligt faktiskt av de klipp jag har sett. Till och med sämre än min LG Optimus 2x med Tegra 2 och bra mycket sämre än min 4s.

Exynos må vara en bra GPU på pappret men många spel laggar ju på den i verkligheten.

Måste va nåt allvarligt fel på den SGS2 du provat, en O2X har inte prestanda ens i närheten av SGS2. SGS2'ans GPU har stöd för upp till 16xMSAA, aktiveras genom chainfire3D appen tex(ja root krävs såklart). 4xMSAA påverkar inte fps'en öht, 16xMSAA ger lite lägre fps men funkar i nästan alla spel utan överklock, då ser du garanterat inga pixlar . Och SGS2 går ju utan problem till 1,4Ghz utan att öka volten.

Skrivet av JakeHimself:

Finns klara vinnare i några kategorier bland dessa tre:
Grafik - iPhone 4S
Skärm - Galaxy Nexus
Processor - Galaxy Nexus (Ja, trots samma processor i nya S2 ÄR Nexus bättre)
Kamera - Galaxy S2

I övrigt finns det ju småsaker som är bättre på vissa modeller, t.ex. är batteritiden hos Nexus betydligt lägre, förmodligen p.g.a en bug, och saknar plats för sd-kort.

Nexus CPU är inte bättre, det är ICS som ger prestandaökningen i div. benchmarks. ICS är riktigt trevligt ..

Permalänk
Medlem

Njae du överskattar Exynos, har du ens provat en LG Optimus 2x? Ren framerate i spel är stabilare än SGS2. Exynos må se bra ut på pappret och i benchmarks, men i spel märks det desto värre att den inte presterar som den borde.

Isåfall är det fel på mångas SGS2 då när man kollar youtube videos på spelklipp eller?.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Magnus72:

Njae du överskattar Exynos, har du ens provat en LG Optimus 2x? Ren framerate i spel är stabilare än SGS2. Exynos må se bra ut på pappret och i benchmarks, men i spel märks det desto värre att den inte presterar som den borde.

Isåfall är det fel på mångas SGS2 då när man kollar youtube videos på spelklipp eller?.

Jaha, trodde du hade en SGS2. Om du drar dina slutsatser från youtube videos så kan vi nog avsluta diskussionen direkt, lol

Läs nån av dom hundratals faktabaserade tester som finns ist.

Det var problem med asphalt 6 i början, pga. att gpu klockade ner sig men det var typ med 2.3.3 eller nåt sånt. Och det rör sig om mjukvaruproblem=dåligt kodade spel. Inte pga. att hårdvaran inte håller måttet.

Permalänk
Medlem

Jo men det roliga är ändå att Mali 400 är inte snabbare än Tegra 2 i spel Vad säger du om det då? Sen att den ligger efter rejält med Power VR SGX 543 MP2 i Iphone 4s i ren spelprestanda är en annan sak.

Youtube videos säger mer än du tror speciellt jämför videos. Sen har jag själv provat diverse spel på SGS2 som min polare har så jag vet vad jag pratar om.

Så du menar att alla spel då är ooptimerade? Modern Combat 3 flyter då inget bättre på SGS2 än LG Optimus 2x och där inkluderad flera spel och att skylla på dålig optimering är bara pinsamt. Klart det har att göra med Exynos MALI 400 GPU:n att spel inte flyter något bättre än Tegra 2.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus72:

Jo men det roliga är ändå att Mali 400 är inte snabbare än Tegra 2 i spel Vad säger du om det då? Sen att den ligger efter rejält med Power VR SGX 543 MP2 i Iphone 4s i ren spelprestanda är en annan sak.

Magnus, du skriver en massa åsikter men jag har inte sett dig länka några källor där man kan se något stöd för det du påstår. Varför ? Du har helt enkelt fel. Mali400 är helt klart snabbare än Tegra2. Om du tycker något annat så fram med länkarna. Visa mig en video, eller ett test, där Tegra2 är snabbare än Mali i spel. Jag har redan tidigare i den här tråden länkat jämförelser där man ser att SGS2 har högre grafikprestanda än iPhone4s. Är det något fel på mina länkar ? Om du menar att iPhone på något mystiskt sett har högre spelprestanda trots lägre grafikprestanda så är det ett rätt djärvt påstående, normalt sett så brukar folk t.ex. inte hävda att ett långsammare grafikkort med sämre grafikprestanda ger bättre spelprestanda t.ex. Så om du vill ha nån trovärdighet och inte bara uppfattas som en "Jag håller på Apple in i döden"-fan, så är det dags att börja länka nu. Youtubeklipp, recensioner, grafiktester etc. som underbygger dina märkliga uppfattningar.