Sökes: Trevliga föräldrar som spelar bf3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savekurt:

Vill vara med!
Är far, morfar och farfar! Anser mig ganska trevlig, 61 år gammal söderkis, inte särskilt bra men spelat bf2142 och bf2 numer bf3. Hur gör jag...? Mitt nick är savekurt.

Sök upp Platoonen i Battlelogen så hittar du!

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savekurt:

Vill vara med!
Är far, morfar och farfar! Anser mig ganska trevlig, 61 år gammal söderkis, inte särskilt bra men spelat bf2142 och bf2 numer bf3. Hur gör jag...? Mitt nick är savekurt.

Klicka på "Platoons" fliken i Battlelog och sen "find or create platoon" sök på Swec Walker Warriors så kommer du till den. Ansök sen

Edit/ MjGroggy var lite snabbare än mig

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Tja önskar ansluta : ) 31år två flickor 3 och 5år gamla Nic: tomibulan

Visa signatur

Dator?

Permalänk
Medlem

Singelfarsa här med dotter på 2 bast, är själv 34. Spelar då och då på kvällarna när jag har tid och lust. Gillar att flyga flygplan Spelade BF2 som satan, men det var ju innan man fick barn, nu blir det inte riktigt lika mycket. Har blivit överste nu iallafall

Mitt nick i spelet är Ainatar. Lirar gärna med er gubbar!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem

Men det här var ju ett sjukt skönt initiativ. Jag är själv närmare 40 än 30 (när f*n hände detta egentligen?) och leker gärna. Har tyvärr inga kids själv, men borde kanske kvalificera in på min ålder (läs: level)

Nickar Massas

Permalänk
Medlem

Måste man ha barn? jag spelar gärna är >50
Har kört bf1942 -dc en special moddad server många många många........... timmar

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massa:

Men det här var ju ett sjukt skönt initiativ. Jag är själv närmare 40 än 30 (när f*n hände detta egentligen?) och leker gärna. Har tyvärr inga kids själv, men borde kanske kvalificera in på min ålder (läs: level)

Nickar Massas

Skrivet av pergro:

Måste man ha barn? jag spelar gärna är >50
Har kört bf1942 -dc en special moddad server många många många........... timmar

Ni är välkomna, så länge ingen annan har nåt emot det i Platoonen.

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem

Ja jag är 37 år har en dotter 7år nu jag gillar spela Battlefield men min nick :xXSteelCaseXx

jag hänger med er o roligt o slipper fuska så länge då

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem

Vilken super ide!! gillar dock inte spelet men jag hejjar på er!!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av MjGroggy:

Ni är välkomna, så länge ingen annan har nåt emot det i Platoonen.

Nejdå.. alla är välkomna så länge dom inte är under.. tja.. vad ska man ha för gräns!?!? Inte under 20 iaf, då e dom ju antingen för unga eller x-ton.
Tanken var ju "äldre" och föräldrar.. en av två kriterier borde uppfyllas.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

jag vill va med. Är 32 och inte så bra. Som alla andra spelas det mest på kvällstid,när junior sover. nick bf3 : Ayla666

Visa signatur

Fractal Design R4 | Corsair ax 860 | ASUS z390 | Intel i7 9700k | Noctua NH-D14 | 16GB Corsair Vengence 3000mhz | Msi 2080|Win 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Nejdå.. alla är välkomna så länge dom inte är under.. tja.. vad ska man ha för gräns!?!? Inte under 20 iaf, då e dom ju antingen för unga eller x-ton.

Håller med där!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Skrivet av MjGroggy:

Håller med där!

Jag med

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Hej!

Kanske korkade frågor, men har någon en kort beskrivning om hur man bär sig åt för att spela tillsammans i plutonen (har bara spelat som ensamvarg)? Hur känner vi igen varandra, bör vi lägga till SWW i nicken? Kort sagt hur går det till?

Verkar bättre med egen server....!? (är gärna med o bekostar)

//savekurt

Visa signatur

I7 980 X @4,5GHz, Noctua NH-D14, Asus RIIIE, GTX 780 SLI@1000MHz, Corsair AX 1200, Corsair 18GB, Obsidian 800D

Permalänk

Du har jag tjackat upp mig på ett schysst headset, nu behöver jag bara en tid och plats för lite skönt spelande,
gärna i helgen efter 20 snåret.
Säg till om ni har tid och lust.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savekurt:

Hej!

Kanske korkade frågor, men har någon en kort beskrivning om hur man bär sig åt för att spela tillsammans i plutonen (har bara spelat som ensamvarg)? Hur känner vi igen varandra, bör vi lägga till SWW i nicken? Kort sagt hur går det till?

Verkar bättre med egen server....!? (är gärna med o bekostar)

//savekurt

Lättaste är att ha alla som "kompisar", "friend request", då ser du enkelt vem som är online och på vilken server dom spelar.
Du kan ändra i fältet "clan tag", skriv "SWW" så får du [SWW] till vänster om ditt spelarnamn. Då är det lättare att se varandra om man är i samma lag.

Egen server är en bra idé, men just nu har vi ingen.. Vi kanske kunde komma överens om en tre fyra servrar som vi "föredrar" och hålla oss till dom? Vad tycker andra?

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk

Nu är jag långt ifrån er ålder men vilken härlig tråd Kul att se att lite vuxna och föräldrar spelar också :)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drakstryparen:

Jag är så gammal så jag var tvungen att logga in på origin för att se vad mitt nick i BF3 är *skrattar*. 33 År och tröött trebarnsfar :).

Har nu slängt in en ansökan till SWW, nick Daniel_Mmmmmm.

Obs! Jag är INTE duktig på BF

Vem 17 är det ??!!

Visa signatur

Intel I7-3770K Sandy Bridge @3,5GHz, GeForce 465GTX, Windows 7 Ultimate 64-bitars, 16GB RAM

Permalänk

Var riktigt skoj att lira lite ikväll, jag ägde INTE men skoj i alla fall. Nu måste jag få mer ensamtid att spela bara, får se vad sambon säger

En idé är nog att bestämma oss för vilken voice-funktion som skall användas. Pratas om TS, mumble och den inbyggda. Vore smidigast att enas om en.

Nu väntar nattmatning av bebis och garanterat tidig uppstigning. Out!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldata: Lian Li/Dan Case A3 | Ryzen 7 9800X3D | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk

Sånt här gör mig glad att se.. själv är man ju långt ifrån både 30+ och barn. Är just nu 18 år :P. Men som sagt, grymt initiativ utav TS och hoppas att er pluton kommer skjuta iväg i ranking Själv har man inte spelat BF3 på alldeles för många månader nu.. hann väl dra ihop ca 40 timmar under första veckan som det kom ut. Men som sagt, roligt att se!

Lycka till på slagfältet

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Var riktigt skoj att lira lite ikväll....

Japp det var det! Satt uppe till halv tre på SweCs server och bättrade på statsen jag.

Av de två alternativ för kommunikation som provades igår (teamspeak och mumble) så föredrar jag mumble. Open source, märkbart bättre ljudkvalitet och positionering av ljud (så man hör riktning var polarna pratar ifrån).

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Skrivet av leadc4ge:

Japp det var det! Satt uppe till halv tre på SweCs server och bättrade på statsen jag.

Haha förstår att du skulle "jobba" hemma idag

Visa signatur

Speldata: Lian Li/Dan Case A3 | Ryzen 7 9800X3D | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av leadc4ge:

Av de två alternativ för kommunikation som provades igår (teamspeak och mumble) så föredrar jag mumble. Open source, märkbart bättre ljudkvalitet och positionering av ljud (så man hör riktning var polarna pratar ifrån).

Vaken länge är man jämnt, men så säger kompisarna att man är inte frisk som sover bara 3-5h per natt
Har själv 5 barn så enda online tiden som finns till hands är sena kvällar å nätter, då små fjortisar måste sova

Ventrilo är klart bästa i förhållande kvalité, latens å driftsäkerhet.
(Kört vent srv i 6år, 4kb/s skickas till client så modem-lirare avrådes från vent såvida man inte går på lägre ljudkvalité)

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Vaken länge är man jämnt, men så säger kompisarna att man är inte frisk som sover bara 3-5h per natt
Har själv 5 barn så enda online tiden som finns till hands är sena kvällar å nätter, då små fjortisar måste sova

Ventrilo är klart bästa i förhållande kvalité, latens å driftsäkerhet.
(Kört vent srv i 6år, 4kb/s skickas till client så modem-lirare avrådes från vent såvida man inte går på lägre ljudkvalité)

Nu är det så att teamspeak3 är inte vad tidigare ver. varit.

Ventrilo va bättre än både 1 & 2:an men när jaf provade ts3 för ett tag sedan blev det en positiv reaktion.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 9950X3D|ASRock X870E Nova|DDR5 6000MHz CL30 Dominator Titanium|MSI GeForce RTX 5080 16GB Ventus 3X OC White|Phanteks AMP GH 1200W Platinum Vit | AIO Phanteks Glacier One 360 D30 Vit|Phanteks Eclipse NV7 Vit| Acer 34" Predator X34GS IPS 21:9 Curved 180hz |

Permalänk
Medlem

Hänger gärna med, är 31 och har en son på 4 månader. Blir på kvällarna som jag kan spela om han nu somnar swe_draco

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mag1:

Nu är det så att teamspeak3 är inte vad tidigare ver. varit.
Ventrilo va bättre än både 1 & 2:an men när jaf provade ts3 för ett tag sedan blev det en positiv reaktion.

T3 har lika dålig codec som föregångarna. Många ser gärna nyttan med T3 å mumble, men för mig så är det Vent som gäller, just för de ja sagt tidigare.

Ontopic: Gubbklubben m.fl servrar har man vart å köttat några ggr, märks de är "moget" folk då dem lätt ertappas med byxorna nere

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

25+ spelare som söker casualspelare för party-sällskap alt. rekrytering av spelare för min pluton!
/ Jobbande IT slav som lirar till och från vardagskvällar och helger

Gnarlybone @ Battlelog

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Ontopic: Gubbklubben m.fl servrar har man vart å köttat några ggr, märks de är "moget" folk då dem lätt ertappas med byxorna nere

Som att skjuta på sittande ankor och att stjäla godis från små barn?

En fjortis där blir väl som en iller i ett hönshus... "not a pretty sight, ma'am".

F.ö. ett mycket trevligt initiativ av trådskaparen. Kul att allt hopp inte är ute. Om jag hade spelat BF3 så hade jag gärna hakat på. Jag är både "gubbe" och småbarnspappa.

Permalänk
Medlem

Då har även jag ansökt, är 36 glada och har lirat sen....c64 såg dagens ljus.

Är dock i den härliga situationen att jag har konverterat hela min familj till att vara smått spelfanatiska, vilket inkluderar fru och två barn. Dottern kommer eventuellt med då hon och jag spelar BF3 tillsammans, och hon är vass som gatan vilket hon visat då generat många äldre herrar inkl undertecknad

Snuttiz är nicket.
http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/Snuttiz/

Visa signatur

Min: Asus x670e ProArt :AMD 7950x3D : Noctua NH-D15 : AMD 7900XT Merc 310: Kingston Fury 64GB: Define North:: Dell P3222QE +Dell U2412M 24"
Frugan: ASUS P6X58D :i7 930@3,5Ghz :Noctua NH-D14 : HD 6970:Corsair 6GB: Define R3: Dottern: ASUS P6X58D :i7 930@3,2Ghz :Noctua NH-D14 : 7970 DC2 :Corsair 4GB: Define R3: Sonen: ASUS P6X58D:i7 950@3,6Ghz :Noctua NH-D14 : HD 7970:Corsair 6GB: Antec P183 Advanced Midi

Permalänk
Medlem

35 bast och är far till 2 barn en liten pojke på 4 månader och en flicka på 5 år lirar på kvällar 1 till 2 timmar helger blir lite mer ...tyvärr kan inte använda skype på kvällar pga att det stör familjen när de sover...

Nick: Tedo76

Visa signatur

Asus Rog Crosshair VIII DARK HERO| AMD Ryzen 9 5950X| G.Skill Tridentz RGB 16GB 3200 Mhz | Asus Rog Strix 3090 OC 24GB | EVGA G2 850W Gold| Samsung EVO 970 M.2 1TB | CPU kylare- NZXT Kraken X73 | Chassi: Fractal Design R6 | Skärm: Asus Rog Swift PG278Q | Windows 11 Pro