Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem
Skrivet av Filmerion:

Det jag absolut hatar med Battlefield 3 är spawnsystemet. Det går inte att köra t.ex. Kharg Island eller Noshahr Canals eftersom man ständigt spawnar bakom/framför någon.

DAGENS TIPS:

Spela i samma squad som din kompis och fråga om det är bra att spawna på han just nu...

Kompis säger JA: Spawna på han.
Kompis säger NEJ: Avakta eller spawna någon annanstans.

Dagens tips......

Visa signatur

5600X | ROG STRIX X570-F | 4x8Gb Crucial 3600 CL16 | Sapphire Vega56 + Morpheus II | WD Black SN850 1TB | CM Silent Pro Gold 700w

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTin:

DAGENS TIPS:

Spela i samma squad som din kompis och fråga om det är bra att spawna på han just nu...

Dagens tips......

Och detta är inget dåligt tips!! Joina en squad, så är dina problem lösta, och du slipper springa så mycket!!

Ontopic/ Att denna tråden lever än, är otroligt!! !! Men dom som läser titeln och bara skriver, utan att läsa första sidan, faller i fällan!
Jag hade ju hellre sett det svaret i den utmärkta tråden Pinsamma frågor som är en tråd som tar bort många ?:en!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTin:

DAGENS TIPS:

Dagens tips......

Enda nackdelen är ju i så fall att han/hon missar chatten eller att man springer e.dyl och måste stanna upp för att svara.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jag köpte det idag & jag gillar spelet! har knappt spelat nåt än dock!
Det enda jag har & anmärka på att det är "loading" sidor lite överallt & hela tiden.
Har inte direkt jättebra dator för att det ska flyta galant men ändå.
Har i3 processor & gtx 560ti.

Mycket nya knappar & grejer man ska hålla koll på...
jag är iofs värdelös på bad company 2 med.
alla är så jävla snabba nu för tiden...
annat var det back in the days när man lirade med ~oZ~ squad i spelet Delta Force Task Force Dagger.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av EW200:

Jag köpte det idag & jag gillar spelet! har knappt spelat nåt än dock!
Det enda jag har & anmärka på att det är "loading" sidor lite överallt & hela tiden.
Har inte direkt jättebra dator för att det ska flyta galant men ändå.
Har i3 processor & gtx 560ti.

Mycket nya knappar & grejer man ska hålla koll på...
jag är iofs värdelös på bad company 2 med.
alla är så jävla snabba nu för tiden...
annat var det back in the days när man lirade med ~oZ~ squad i spelet Delta Force Task Force Dagger.

Det går hyffsat snabbt att tabba mellan windows och spelet tycker jag, så i loading-sekvenserna så passar jag på att kolla chatt, fb och swec :).
Började själv spela väldigt nyligen. Är väl uppe i ~10h tror jag och har precis börjat få lite fler vapen och add-ons som snabbt gör det lite trevligare. Men, roligast är nog att man börjar lära sig mapsen och inte behöver springa med blinda ögon rakt in i fienden, utan att man kan börja flanka och hitta alternativa rutter

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Det går hyffsat snabbt att tabba mellan windows och spelet tycker jag, så i loading-sekvenserna så passar jag på att kolla chatt, fb och swec :).
Började själv spela väldigt nyligen. Är väl uppe i ~10h tror jag och har precis börjat få lite fler vapen och add-ons som snabbt gör det lite trevligare. Men, roligast är nog att man börjar lära sig mapsen och inte behöver springa med blinda ögon rakt in i fienden, utan att man kan börja flanka och hitta alternativa rutter

Jo att man inte kan kartorna är lite drygt, blir bättre med tiden. Har bara spelat en halvtimme än.
Får bli att tabba ner & göra nåt annat under loading.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Enda nackdelen är ju i så fall att han/hon missar chatten eller att man springer e.dyl och måste stanna upp för att svara.

heheh prova att ta två burkar och ett snöre och sen behöver du inte skriva i någon chatt du behöver bara öppna munnen...

Alt. använda den inbyggda Voip eller skype, ventrilo, mumble, hederlig gsm telefon etc...

Visa signatur

5600X | ROG STRIX X570-F | 4x8Gb Crucial 3600 CL16 | Sapphire Vega56 + Morpheus II | WD Black SN850 1TB | CM Silent Pro Gold 700w

Permalänk
Skrivet av legonator:

Jo jag kommer ihåg när Crysis kom ut och det är ju exakt det jag menar.

I Crysis så var lika mycket lagg i Singleplayer som i multiplayer.

Men i Battlefield så blir man ju rätt så lurad när man spelar Singleplayer och det flyter på men sen i multiplayer så går det för mig iallafall till mindre än hälften i fps än vad jag har i singleplayer.

Notera även då att i singleplayer spelade jag med allt på högsta och det va helt underbart men i multiplayer har jag allt på lägsta och det är olidligt vid vissa tillfällen

Det är väl bättra att kunna spela Sp än ingenting als?

Permalänk

Jag skrev och tycker det är helt rimligt att förvänta sig 40-60 fps i multiplayer med allt på LOW och lägre upplösning , när man kör singleplayer på ultra med höge upplösning med runt 70 fps.

Permalänk

Spelet börjar bli dåligt, för några veckor sedan flöt det bra, nu är det lagg och glitch, samma sak hände med BC2 efter ett halvår och det går inte att fixa även om man provar allt man ska som att stänga av bakgrundsprogram m.m.

Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master silent pro 500w
Cooler master 690 II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenknopp:

Spelet börjar bli dåligt, för några veckor sedan flöt det bra, nu är det lagg och glitch, samma sak hände med BC2 efter ett halvår och det går inte att fixa även om man provar allt man ska som att stänga av bakgrundsprogram m.m.

Spelet flyter som vattnet i kranen här! Så ditt "börjar bli dåligt" problem är det inte alla som upplever, och vad jag har hört på Swecs Mumbleserver så är det ingen där som upplever ditt "börjar bli dåligt" problem!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rosenknopp:

Det är väl knappast spelets fel eller menar du att spelet börjar lagga och glitch utan att varken källkod eller serverkod har ändrats. Nej, du har nog ditt porrsurfande att skylla på.

Permalänk
Skrivet av Rosenknopp:

Har inte heller märkt av att det blivigt dåligt flyter på som het smör i stekpannan för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av legonator:

Jag skrev och tycker det är helt rimligt att förvänta sig 40-60 fps i multiplayer med allt på LOW och lägre upplösning , när man kör singleplayer på ultra med höge upplösning med runt 70 fps.

Nej, det är inte alls rimligt. Varför är det rimligt? Du har en dator med för dåliga komponenter. Punkt slut.

En kompis till mej har ett lite snabbare grafikkort än dej, 6870 och han kör på någon high-blandning med medium på 1920x1080. Däremot har han i7 2600k samt 16GB DDR3 så det gör en viss skillnad.

Permalänk
Skrivet av anon158941:

Det är väl knappast spelets fel eller menar du att spelet börjar lagga och glitch utan att varken källkod eller serverkod har ändrats. Nej, du har nog ditt porrsurfande att skylla på.

Porrsurfandet är oförändrat och med det vill jag säga att jag gör det varken mer eller mindre än då BF3 flöt bättre.
Självklart blir inte ett spel sämre av sig självt, har jag påstått det?

Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master 690 II

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rosenknopp:

Porrsurfandet är oförändrat och med det vill jag säga att jag gör det varken mer eller mindre än då BF3 flöt bättre.
Självklart blir inte ett spel sämre av sig självt, har jag påstått det?

Ja du gjorde du, annars är din post väldigt offtopic och du borde inte ha postat den från första början.

Permalänk
Skrivet av anon158941:

Ja du gjorde du, annars är din post väldigt offtopic och du borde inte ha postat den från första början.

Kanske otydligt uttryckt, det beror nog på vilka servrar man besöker, spelade nyligen på en tysk server och det flöt bra till skillnad från Webhallen och Gotland.

Varför upplever många lagg och glitch på vissa servrar när dom ej gjort innan?

Edit, bla blev mitt vapen osynligt häromdagen, kan det bero på porrsurfande vilket jag troligen är ganska sparsam med om man jämför med dom som är halva min ålder?

Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master 690 II

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rosenknopp:

Kanske otydligt uttryckt, det beror nog på vilka servrar man besöker, spelade nyligen på en tysk server och det flöt bra till skillnad från Webhallen och Gotland.

Varför upplever många lagg och glitch på vissa servrar när dom ej gjort innan?

Då kan det ju vara så enkelt som att en viss serverhost översålt sin kapacitet lite grann. Eller att "många" bara råkar ha samma fel på datorn/installationen. Det behöver inte betyda att spelet förändrats på något sätt.

Skrivet av Rosenknopp:

Edit, bla blev mitt vapen osynligt häromdagen, kan det bero på porrsurfande vilket jag troligen är ganska sparsam med om man jämför med dom som är halva min ålder?

Man kan även bli blind och få håriga händer.. så vem vet.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Skrivet av Aphex:

Då kan det ju vara så enkelt som att en viss serverhost översålt sin kapacitet lite grann. Eller att "många" bara råkar ha samma fel på datorn/installationen. Det behöver inte betyda att spelet förändrats på något sätt.Man kan även bli blind och få håriga händer.. så vem vet.

Nu ska jag erkänna att jag inte är insatt i spelutveckling och som jag sagt tidigare så tror jag inte att spelet förändrats men det kanske borde göra det för att förhindra vissa problem som en del upplever mer frekvent nu för tiden.

Det är som sagt en gissning från en som är i en helt annan bransch.

Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master 690 II

Permalänk

Fick spelet i går av en polare och har lyckats spela runt 30 min med totalfrysningar när jag lirat 5-10min.

Försökt med allt, klockat ner datorn och ökat spänning på diverse komponenter utan att få skiten stabil. I ett sista försök testade jag att avaktivera det intergrerade ljudkortet och då helt plötsligt lyckades jag köra igenom 2st map changes utan problem.

Man blir förbannad när man måste ut och köpa ny hårdvara bara för att ett spel har problem med det.
Blir påmind varje gång jag testat ett nytt spel till PC hur förbannat mycket krångel det kan vara.

Permalänk
Skrivet av Prophan:

Nej, det är inte alls rimligt. Varför är det rimligt? Du har en dator med för dåliga komponenter. Punkt slut.

En kompis till mej har ett lite snabbare grafikkort än dej, 6870 och han kör på någon high-blandning med medium på 1920x1080. Däremot har han i7 2600k samt 16GB DDR3 så det gör en viss skillnad.

Du är rätt smart va ?

Om DICE släpper en demo så släpper dem ju en på singleplayern och då brukar ju folk ladda ner den för att se om spelet funkar på ens dator och man får då intrycket att det ska flyta på i multiplayer iallafall på lägsta inställningar men det gör det ju inte så visst FAN är det rimligt att tro att man har 60+ fps i multiplayer....

Permalänk
Medlem
Skrivet av legonator:

Du är rätt smart va ?

Om DICE släpper en demo så släpper dem ju en på singleplayern och då brukar ju folk ladda ner den för att se om spelet funkar på ens dator och man får då intrycket att det ska flyta på i multiplayer iallafall på lägsta inställningar men det gör det ju inte så visst FAN är det rimligt att tro att man har 60+ fps i multiplayer....

Nej, då SP är vad...8spelare?
Då kan du inte sitta och svära varför du inte kan köra ultra med ett 5830 på en 64spelar server..
Snälla det är aldrig rimligt att få föruppfattningar.

Permalänk
Medlem

Jag som tycker att bf3 är väldigt bra, ja skitbra rent ut sagt

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av legonator:

Du är rätt smart va ?

kanske därför de bara släppte multiplayer alpha och beta. SP demo för pc har aldrig funnits, så hur någon skulle kunna få det intrycket är höljt i dunkel.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av legonator:

Du är rätt smart va ?

Precis som Aphex över mej också sagt så släppte inte DICE någon singleplayer, så vad snackar du om?

Permalänk
Medlem

BF3 är Ok, en hel del problem från BF2 är fixat men det är fortfarande en hel del man kan störa sig på. Realism är i högsta grad välkommet som jag tror de strävade efter men..
*Unlimited rockets för helicoptrar!? Wtf!?

*Bilar DPV etc som överlever granater från tanks etc men skjuter man ett skott med pistol/gevär så dör föraren direkt!? oftast iallafall.

*Tanks repareras för fort, gör att duktiga förare i tanks blir omöjligt att döda. För många rockets för att ta ut dom sen så överlever oftast föraren.

*Vehicle disabled är bra men borde inte vara förmögen att skjuta från något vapen heller.

*Spawn systemet är störd då man oftast spawnar framför fienden, borde kunna åtgärdas.

*Minor etc är helt värdelösa då de 99% av tiden är uppenbara.. vad är det för meningen o ha dom!?

*Team/squad play och taktik är helt uselt inte lika bra som det var i BF2.. spawna på alla Njaaa. Det går för fort o ta sig runt. Alla springer som Bolt!!

Finns mycket de missat tyvärr... kan bli bättre.

Permalänk
Medlem

varför säger folk att 6850 och Phenom 2 955 är klent ?

Var tvungen att gräva upp en gammal Tråd är i forumet -- Sidan 3 scrolla ner till min post
http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1054619-vad-...

Mer SPecifikt: Mina minnen är 1333mhz
Motion blur: off nuförtiden.
Ingenting överklockat.

Kanske inte de bästa bilderna tagna i bra situationer för att strypa FPSn så mycket som möjligt men lite grann säger det om FPSsen. Och så var det innan patch.

6850 har väl samma prestanda ? Om inte bättre ?