köpråd ! bärbar semi speldator för 7000

Permalänk
Medlem

köpråd ! bärbar semi speldator för 7000

tjenare . jag ska snart börja plugga och hinner nästan aldrig vara hemma längre . jag tycker det är lite tråkigt att ja slutat spela på min dator för detta.

så nu har jag tänkt att köpa en laptop som ska klara. av mmo branshens spel. det jag tänker spela på den är kanske wow , swtor , kanske mv3 inget mer krävande än det.

jag är berädd att lägga 7000 inte mer på denna dator

hittat en del som jag tror passar mig men vill se vad ni kommer med för förslag kommer behöva ett hyfsat grafik kort iaf med minst 1 gig mine

Permalänk
Medlem

sry för dubbla trådar iphone cpar...

Permalänk
Medlem

En begagnad MSI GT683/GT780 eller Asus G53/G73 borde du kunna hitta till det priset.
Mycket dator för pengarna enligt mig.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Gigabyte X870 Aorus Elite Wifi7 ICE | NZXT Kraken Elite RGB V2 240mm | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte GeForce RTX 5080 16GB Aero OC | Fractal Design North Chalk White TG | LG C4 42" | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk

Jag ska själv vänta tills de kommer lite nya ultrabooks. Dom vi såg på CES och även titta på tester ifall de externa grafikkortet msi släppte är något att ha. Som de såg ut så kommer den lösningen bli mycket billigare och bättre än en spellaptop som kostar 15k.

Edit: Såg nu att din budget var 7k. Tror de jag pratar om kommer gå runt 10-11k eller något