! Fujitsu hårddisk !

Permalänk
Medlem

! Fujitsu hårddisk !

Hej hopp!!

Har en 30G Fujitsu som när jag kopplar in tänds HD lampan skonstant. Den lampa som visar när HDn jobbar.
I detta fall lyser den trots att disken inte jobbar, så jag undrar om det är någon som har varit med om dyl. Och vet varför?!

Ps: disken fungerar som vanligt men blir "tycker jag" lite varmare än normalt

Tack på förhand

Visa signatur

"Resistance is futile"

Permalänk

****---====!!!!! d37 3 lUn67 !!!!!====---- ****

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delar!um
****---====!!!!! d37 3 lUn67 !!!!!====---- ****

Mycket givande!? Jag har också en konstant lysande HDD lampa så det vore ju fint med ett vettigt svar.

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk
Hedersmedlem

Det är inte bara så att du vänt kontakten för hårddisklampan fel väg? Alltså kabeln som går från hd-lampan till moderkortet. Om man vänder den fel väg så händer det ibland att den lyser hela tiden.

Permalänk
Medlem

Rädda allt!

Rädda all data du har genast!!!
Fujitsu-diskar i vissa serier är extremt dåliga. Jag har haft två som kraschat för mig. Den första höll 4 månader, fick en ny på garantin och den höll två dagar. Har sett följande kraschprocent på nätet 1 år - 40%, 2 år - 80%.
Detta gäller speciellt vissa serier tillverkade 2000-2001, 10-30GB. Men inte enbart.
Har du en serie MPG3307AT så säger jag bara rädda dig medan du kan för det var den jag hade.

Fujitsu har blivit stämda av företag i USA och en användarorganisation i England har skickat ett öppet brev till Fujitsu som publicerats lite överallt där de klagar. Fujitsus tekniker i vissa länder ägna 50% av sin tid åt att ersätta kassa diskar.

Den butik där jag köpt min dator har sagt upp all kontakt med Fujitsu pga för dålig service och för många kraschade diskar så nu fick jag en Excelstor istället.

Sök på fujitsu hard drive problem på google om du vill läsa mer. Men som sagt, rädda all viktig data så fort du kan. Kraschen kan komma vilken sekund som helst, men speciellt vid lång belastning eller hög temperatur.

Permalänk
Medlem

Jag har lånat min kompis Fujitsu MPG3307AT för att kolla om den fungerar bättre på min dator, men icke. Den slöar ner min dator även om bara min WD hårddisk skall arbeta och ibland hänger den sig och lampan lyser konstant. Ibland hittar den inte hårddisken och ibland tar det evigheter för den att komma igång. Alltså det är Fujitsun som strular, inte min WD.

Fujitsu är mystiska hårddiskar!

Visa signatur

Athlon XP 1700+@2100+ T-Bred, Asus A7v133, 256mb, Creative GeForce 2 GTS, SBLive! Player 1024, WD800JB (80GB 8mb cache), XP Pro