Jag hatar verkligen Android!

Permalänk

Jag hatar verkligen Android!

Jag kan berätta för alla åhörare att jag hatar Android. Varför? Jo, därför att...

Jag ägde en iPhone 3GS, men eftersom den började bli sliten och trött så bestämde jag mig för att inhandla en ny telefon. Efter mycket om och men så tänkte jag att jag skulle välja Android, varför? Jo därför att..

*Alla på Sweclockers vrålar och dampar över att om man kan programmera och känner till hårdvara och operativsystem så väljer man Android, därför att..
*Man kan skriva egna applikationer och program kan interagera med varandra. Man kan även byta ut default-applikationer. Man är även smart och icke-mainstream och blablabla.

Jag köpte en Motorola Razr som är fin i hårdvaran, men jag står inte ut med Android. Jag kräks. Jag spyr på den här skiten.

Allting känns halvfärdigt, MotoBlur laggar häst och känns inte alls stabilt eller polerat. Det där ninjaspelet med frukter fryser fast och fungerar inte. Nice. En app från market fungerar inte på min nya top-of-the-line telefon. Under all kritik, faktiskt.

Hemskärmsersättarna är skrivna av privatpersoner vilket innebär tveksam kvalitet och dubiösa uppdateringar. Det finns dessutom typ.. vad? Tre stycken? Kul. Verkligen ett jätteutbud. Dessutom skrivna av hobbyister. Om de inte är seriösa, som SPB Shell 3D, men då kostar det en slät hundring.

SEB-appen får svart kant runt vissa menyer. Nice! Mail-appen ser ut som någonting hämtat ifrån ReactOS. Om iPhone är USA så känns min telefon som Sovjetunionen. Mycket sämre, mycket mer fanatisk support.

Tydligen kommer ICS någon gång till denna lur. Pallar inte vänta, vill inte ens ha det. Vill ha en färdig, testad, fungerande och finslipad produkt. Typ iOS, typ WP7.

Inte en fragmenterad, schizofren produkt utan tydlig identitet.

Försöker kränga luren för 3000, köpte den för 5.5k. Tänker att nördarna älskar ju att köra åppen sås och linux, de älskar ju Android oavsett, kanske vill de ha min lur.. Är någon intresserad då? Självklart inte. Använt den ett par dagar, det blir en fin dagssumma.

Folk undrar; Motorola Razr? Hmm, vad är det för en lur? Svårt att få grepp om eftersom det kommer 700 Android-lurar per kvartal. Svårt att hitta en community, svårt att felsöka, svårt att få info om kommande uppdateringar.

Så här sitter jag, förbannad över att behöva pynta för en ny lur. Slänga ut en fin summa för en ny telefon som verkligen fungerar som en helhet, och inte som massor av halvfärdiga delar sammanlänkade med eltejp. Äcklad av Android. Äcklad av den fanatiska supporterskaran kring Android som mest håller på Android för att det inte är iOS.

De flesta Android-användare i min närhet vill inte diskutera Android med mig, de vill diskutera; Apple, apple-användare, apple-användares ekonomi, apples prissättning, apple-kunders religiösa inställningar, apple i all oändlighet.

"Inte öppet, låst, blablabla" Jag är hellre låst till kvalitetsappar än fri att äta bajs kan jag säga.

Tack Google och Motorola för att ni fintat mig på 5500 spänn rakt ner i sjön. Det blir aldrig mer Android, jag lovar. Förlåt att jag försökte och köpte en av era produkter. Det var dumt.

Type-o
Permalänk
Medlem

Låter ju som att det mycket är just Motorolas telefon och inte android du har problem med?
Motorola är relativt nya på Android marknaden och har inte pressat ut high-end förut, det brukar innebära att de inte har Android utvecklingen på 100%, kolla en Samsung Galaxy S2 som blev årets mobiltelefon 2011 på många ställen.
Det är oxå anledningen till att folk inte vet vad Motorola Razr är för telefon.

Sedan är inte Android för alla men i detta fallet låter det mer som problemet är Motorola som sagt.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Testar du inte lite innan du köper nått?

Android passar inte alla, mig passar det förträffligt dock, fast en Motorola Razr är inget jag skulle skaffa.

Verkar mest som du reggar dig här bara för att få gnälla av dig lite, så nu är det gort, och du kanske känner dig lite bättre

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Låter som Motorola inte är något vidare, även lite SBS.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Låter som om den telefonen inte är riktigt frisk :/ Har sämre mobil än dig, och har aldrig haft problem med frysningar etc. Har du testat att uppdatera FW? Kanske inte finns nyare?

Visa signatur

2500k @ 4.2GHz - Asus R9 290x - 16GB G.Skill 1600Mhz - Asus P8Z68 Pro Gen3 - Samsung 840 256GB / 500GB WD Black / Corsair TX650 V2 / Corsair H80 / Define R3

Permalänk
Medlem

Att motorola är nya på highend kan jag inte hålla med om. Kolla bara på droid och droid2..

Visa signatur

Asus M4A79XTD | Phenom II 925 | HD4870 512 | SSD 510 120GB | Caviar Blue 500GB | 4Gb 1600mHz | Corsair VX550
EK-CoolStream RAD XTC 280 | DD-4870 | EK Supreme HF | Phobya DC-12 260 | Phobya Balancer 150

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Låter ju som att det mycket är just Motorolas telefon och inte android du har problem med?
Motorola är relativt nya på Android marknaden och har inte pressat ut high-end förut, det brukar innebära att de inte har Android utvecklingen på 100%, kolla en Samsung Galaxy S2 som blev årets mobiltelefon 2011 på många ställen.
Det är oxå anledningen till att folk inte vet vad Motorola Razr är för telefon.

Sedan är inte Android för alla men i detta fallet låter det mer som problemet är Motorola som sagt.

Att jag laddar hem en app från market till min telefon och får grafikfel i den, min bankapplikation, skulle jag säga är nästan androids signum, oavsett hårdvaruform. Problem, rough edges, liksom lite småbekymmer hela tiden. Som en molande huvudvärk, som en ofärdig produkt.

Att applikationer inte fungerar på android beroende på vilken lur du kör det på är skandal och ingenting annat. Vill de på allvar att man betalar för det? Man köper inte en mobil, man köper en lott. Vinsten är att program körs problemfritt.

Motorola ägs vad jag vet av Google vilket märks, tyvärr.

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Testar du inte lite innan du köper nått?

Android passar inte alla, mig passar det förträffligt dock, fast en Motorola Razr är inget jag skulle skaffa.

Verkar mest som du reggar dig här bara för att få gnälla av dig lite, så nu är det gort, och du kanske känner dig lite bättre

Jag kollar på video reviews och lite användarkommentarer. Men eftersom ingen har stake att erkänna att de gjort ett taskigt köp så skriver de dynga, kan jag konstatera.

Varför jag reggat mig här kan man givetvis spekulera i, men jag ser inte att det hör till tråden.

Permalänk

Så, du har fått tips om att android är ett bra alternativ för hobbyfixare, och så köper du en trots att du inte vill hobbyfixa, och klagar på att mycket är gjort av hobbyfixare?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SalamandernJoe:

Jag kollar på video reviews och lite användarkommentarer. Men eftersom ingen har stake att erkänna att de gjort ett taskigt köp så skriver de dynga, kan jag konstatera.

Varför jag reggat mig här kan man givetvis spekulera i, men jag ser inte att det hör till tråden.

För man har ju verkligen "stake" om man klankar ner på saker genom ett forum/youtube.. Du verkar ha fått problem med ETT EXEMPLAR från MOTOROLA.. Alltså så är det inte HELA Android marknaden som har visat sig ha problem. Har själv en Samsung Galaxy S2 och den funkar prima. Betydligt bättre än brorsans Iphone 4 kan jag säga dig. Så innan du börjar gnälla på att android suger så borde du skaffa dig betydligt mer kött på bena än du har nu.. Tex. prova två-tre olika mobiler av olika märken innan du gnäller. Sedan så kan du även ha fått en måndagsex alt. att du har lyckas göra något.. För det kan ju inte vara så att den fungerar utmärkt för andra personer?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Så, du har fått tips om att android är ett bra alternativ för hobbyfixare, och så köper du en trots att du inte vill hobbyfixa, och klagar på att mycket är gjort av hobbyfixare?

Ja?

Ser inte hur dessa alternativ på något sätt utesluter varandra.

Att det är ett bra alternativ för hobbyfixare är väl kul, även om man inte använder det själv. Att jag inte tänkte hobbyfixa är väl okej det med. Att mycket är gjort av hobbyfixare är däremot lite värre...

Dessutom var rekommendationerna grundade på att det var ett bra OS, där lejonparten av det "bra" utgjorde just av att det skulle vara fantastiskt modifierbart, inte att man faktiskt modifierade det. Det vill säga, originalutförandet skulle duga, resten var en bonus. Nu visade det sig att allt sög, till en nota på 5.5k

Permalänk
Avstängd

Ja?

Att det är ett bra alternativ för hobbyfixare är väl kul, även om man inte använder det själv. Att jag inte tänkte hobbyfixa är väl okej det med. Att mycket är gjort av hobbyfixare är däremot lite värre...

Dessutom var rekommendationerna grundade på att det var ett bra OS, där lejonparten av det "bra" utgjorde just av att det skulle vara fantastiskt modifierbart, inte att man faktiskt modifierade det. Det vill säga, originalutförandet skulle duga, resten var en bonus. Nu visade det sig att allt sög, till en nota på 5.5k

Allt? Har du provat exakt ALLT?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk
Medlem

Motorola ägs vad jag vet av Google vilket märks, tyvärr.

Google köpte Motorola Mobility ja, och överföringen är typ just klar så Google ägde inte Motorola Mobility när de gjorde den telefonen så jag vet inte direkt hur du kan "märka att det ägs av Google" ?? det låter mer som flame än annat speciellt med 3 inlägg och 1 tråd skapade på ett konto som reggats just nu.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Ja?

grunden är bra ja.
Dock så kan du inte lasta operativet för att vissa appar är kassa, oavsett om apparna kostar pengar eller är gjorda av stora företag.

Trist att motoblur ger dig problem dock, men jag är inte förvånat, har inte hör någon på internet säga något bra om det.

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

För man har ju verkligen "stake" om man klankar ner på saker genom ett forum/youtube.. Du verkar ha fått problem med ETT EXEMPLAR från MOTOROLA.. Alltså så är det inte HELA Android marknaden som har visat sig ha problem. Har själv en Samsung Galaxy S2 och den funkar prima. Betydligt bättre än brorsans Iphone 4 kan jag säga dig. Så innan du börjar gnälla på att android suger så borde du skaffa dig betydligt mer kött på bena än du har nu.. Tex. prova två-tre olika mobiler av olika märken innan du gnäller. Sedan så kan du även ha fått en måndagsex alt. att du har lyckas göra något.. För det kan ju inte vara så att den fungerar utmärkt för andra personer?

Ja, om man har köpt den för dyra pengar och ändå kan tala om brister är väldigt osvenskt samt tecken på stake. Du har inte varit med om att folk försvarat skitprodukter bara för att de har köpt dem?

Ja, du har rätt i att det rör sig om ett, inte två, exemplar och att detta ex är från Motorola. Dessa problem är inte unika för mitt exemplar. Vissa OS-tekniska brister sträcker sig över samtliga android-distributioner.

Jag har lyckats hitta spridda poster på nätet som rör mina bekymmer, vilket tyder på att jag inte är ensam. Ensam om att ha betalat 5500 spänn för ett gäng mjukvaruproblem.

Varför ska jag testa 2-3 olika telefoner för att konstatera att jag tycker att det suger? Det räcker med en, den jag har nu. Vad rör det dig egentligen vad jag tycker är sugigt i livet? Varför blir du upprörd över vad jag tycker suger? Det är ju jag som sitter med en bajstelefon, det är väl ändå inte ditt problem?

Märkligt inlägg från din sida...Inte är det ett måndagsex heller, och jag har inte orsakat några mjukvarutekniska fel.

Permalänk
Medlem

¤ Eftersom Fruit Ninja fungerar förträffligt på min Samsung Galaxy S2 och aldrig har frusit eller kraschat kan vi åtminstone utesluta att det är fel på "Android" i det avseendet.

¤ Angående bank appen så har jag inte SEB men testade Swedbank, perfekt. Inga kanter, konstigheter eller annat som jag kan klaga på.

¤ Hemskärmsersättare, menar du "Live backgrounds"? Har installerat knappt ett dussin i varierande teman och den ena är snyggare än den andra. Brukar alltid kolla på screenshots innan och kanske testa en free-version innan så man inte köper grisen i säcken och skulle man ändå råka göra det är det 7-18kr.

Som sagt, problemen verkar vara relaterade till just din telefon och inte till Android OS. Tillsist angående ICS, pallar du inte att vänta går det ju redan idag att installera en fullt fungerande version (dock med någon bugg eller två) om man är en nörd och vågar på sig att roota & flasha lite.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Lite som att köpa en dator från Packard Bell med deras bloatware och gnälla på Windows för att datorn inte fungerar som den bör, trist att en dålig tillverkare får dig att kasta skit på Android som OS.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Google köpte Motorola Mobility ja, och överföringen är typ just klar så Google ägde inte Motorola Mobility när de gjorde den telefonen så jag vet inte direkt hur du kan "märka att det ägs av Google" ?? det låter mer som flame än annat speciellt med 3 inlägg och 1 tråd skapade på ett konto som reggats just nu.

Om du tänker efter har jag aldrig sagt att det märks på telefonen. Jag skrev att det märks att Google äger MM.

Dessutom är kontot reggat den 6e Januari. Jag har dessutom hängt här flera år utan reg, mest spanat. Jag vet inte vad du menar med flame, men som sagt, mina intentioner med min registrering samt trådstart kan vi lämna därhän.

Permalänk
Avstängd

Ja, om man har köpt den för dyra pengar och ändå kan tala om brister är väldigt osvenskt samt tecken på stake. Du har inte varit med om att folk försvarat skitprodukter bara för att de har köpt dem?

Ja, du har rätt i att det rör sig om ett, inte två, exemplar och att detta ex är från Motorola. Dessa problem är inte unika för mitt exemplar. Vissa OS-tekniska brister sträcker sig över samtliga android-distributioner.

Jag har lyckats hitta spridda poster på nätet som rör mina bekymmer, vilket tyder på att jag inte är ensam. Ensam om att ha betalat 5500 spänn för ett gäng mjukvaruproblem.

Varför ska jag testa 2-3 olika telefoner för att konstatera att jag tycker att det suger? Det räcker med en, den jag har nu. Vad rör det dig egentligen vad jag tycker är sugigt i livet? Varför blir du upprörd över vad jag tycker suger? Det är ju jag som sitter med en bajstelefon, det är väl ändå inte ditt problem?

Märkligt inlägg från din sida...Inte är det ett måndagsex heller, och jag har inte orsakat några mjukvarutekniska fel.

Så du menar att du har grund att påstå att Android suger bara för att en motorola har problem? Om nu Android är skit.. skulle inte min Galaxy har samma problem som din motorola då? Det är ju samma Operativsystem.. Bara för en mobil inte fungerar som den ska så betyder det ju inte att hela OS:et är värdelös. Orsaken kan vara hårdvarumässigt..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad var det som från börjar fick dig att välja Motorola med MotoBlur? Känns som att du hade varit mer bekväm med t.ex. HTC Sense eller Vanilla Android.

Sedan att kasta skita på Android när SEB inte har buggtestat sin egna App är ju lite komiskt i sig

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Det är nog Motorola du ska klaga på, inte Android. Om du skulle köpa en gammal risig dator, så är det väl inte Windows du ska klaga på för att datorn inte flyter på som du vill

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kan berätta för alla åhörare att jag hatar Android. Varför? Jo, därför att...

Jag ägde en iPhone 3GS, men eftersom den började bli sliten och trött så bestämde jag mig för att inhandla en ny telefon. Efter mycket om och men så tänkte jag att jag skulle välja Android, varför? Jo därför att..

*Alla på Sweclockers vrålar och dampar över att om man kan programmera och känner till hårdvara och operativsystem så väljer man Android, därför att..
*Man kan skriva egna applikationer och program kan interagera med varandra. Man kan även byta ut default-applikationer. Man är även smart och icke-mainstream och blablabla.

Jag köpte en Motorola Razr som är fin i hårdvaran, men jag står inte ut med Android. Jag kräks. Jag spyr på den här skiten.

Allting känns halvfärdigt, MotoBlur laggar häst och känns inte alls stabilt eller polerat. Det där ninjaspelet med frukter fryser fast och fungerar inte. Nice. En app från market fungerar inte på min nya top-of-the-line telefon. Under all kritik, faktiskt.

Hemskärmsersättarna är skrivna av privatpersoner vilket innebär tveksam kvalitet och dubiösa uppdateringar. Det finns dessutom typ.. vad? Tre stycken? Kul. Verkligen ett jätteutbud. Dessutom skrivna av hobbyister. Om de inte är seriösa, som SPB Shell 3D, men då kostar det en slät hundring.

SEB-appen får svart kant runt vissa menyer. Nice! Mail-appen ser ut som någonting hämtat ifrån ReactOS. Om iPhone är USA så känns min telefon som Sovjetunionen. Mycket sämre, mycket mer fanatisk support.

Tydligen kommer ICS någon gång till denna lur. Pallar inte vänta, vill inte ens ha det. Vill ha en färdig, testad, fungerande och finslipad produkt. Typ iOS, typ WP7.

Inte en fragmenterad, schizofren produkt utan tydlig identitet.

Försöker kränga luren för 3000, köpte den för 5.5k. Tänker att nördarna älskar ju att köra åppen sås och linux, de älskar ju Android oavsett, kanske vill de ha min lur.. Är någon intresserad då? Självklart inte. Använt den ett par dagar, det blir en fin dagssumma.

Folk undrar; Motorola Razr? Hmm, vad är det för en lur? Svårt att få grepp om eftersom det kommer 700 Android-lurar per kvartal. Svårt att hitta en community, svårt att felsöka, svårt att få info om kommande uppdateringar.

Så här sitter jag, förbannad över att behöva pynta för en ny lur. Slänga ut en fin summa för en ny telefon som verkligen fungerar som en helhet, och inte som massor av halvfärdiga delar sammanlänkade med eltejp. Äcklad av Android. Äcklad av den fanatiska supporterskaran kring Android som mest håller på Android för att det inte är iOS.

De flesta Android-användare i min närhet vill inte diskutera Android med mig, de vill diskutera; Apple, apple-användare, apple-användares ekonomi, apples prissättning, apple-kunders religiösa inställningar, apple i all oändlighet.

"Inte öppet, låst, blablabla" Jag är hellre låst till kvalitetsappar än fri att äta bajs kan jag säga.

Tack Google och Motorola för att ni fintat mig på 5500 spänn rakt ner i sjön. Det blir aldrig mer Android, jag lovar. Förlåt att jag försökte och köpte en av era produkter. Det var dumt.

Handhavandefel.

Permalänk

herr trådskapare, jag ser att du bor i Stockholm.

Du är välkommen att ta en titt på min Android, och se om den liter av samma fel som du har konstaterat att ALLA androids lider av.
men jag är övertygad att du inte har minsta lust med det, eftersom det skulle motbevisa vad du försöker hävda...

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem

Tja, folk har ju olika krav, vissa vill ha samma "upplevelse" som iPhone, och då är inte en random Android-lur det, det låter dock som nåt är fel på din telefon, eller Motorola har klantat till nåt.

Själv så har jag inte upplevt ens hälften av problemen på min HTC Desire S, och uppfattar inte dom som så allvarliga- så skon måste klämma nån annanstans. Jag förväntar mig inte heller att det ska vara som Apples grejer (min jobbtelefon är iphone så jag klämmer på en sån dagligen också).

Du blid nog mycket mer nöjd med en iPhone 4S eller vad som nu är aktuellt.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

grunden är bra ja.
Dock så kan du inte lasta operativet för att vissa appar är kassa, oavsett om apparna kostar pengar eller är gjorda av stora företag.

Trist att motoblur ger dig problem dock, men jag är inte förvånat, har inte hör någon på internet säga något bra om det.

Jag lastar operativet för att det är så dåligt implementerat av så många. Jag struntar i om det är Googles fel eller inte, det drabbar varumärket. Med tydligare riktlinjer skulle inte fragmentationsproblem som dessa äga rum. Att appar inte fungerar på mitt android, men på andras android med samma versionsnummer.

Annars får man kunder, som jag, som hatar Android när dyra telefoner med det inte kan köra de enklaste appar ordentligt. Jag som konsument struntar egentligen i vems fel det är, jag vet bara att mina bankärenden blir krångligare att utföra tack vare att jag bytt till Android. Att det mobila livet i största allmänhet blir krångligare av att ha bytt till Android. Inte bara krångligare, utan buggigare. Så fungerar marknaden.

Permalänk
Skrivet av Omitron:

Handhavandefel.

Bland tusentals konsumenter med exakt samma utfall? Nix.

Permalänk
Medlem

Har haft min Galaxy S2 i knappt ett år och jag tycker den är grym. Enda jobbiga med den är att den saknar en dedikerad kameraavtryckare, för jag vet inte vilket pucko som kom på att man skulle använda skärmen och touch för det endamålet? I övrigt är den kanon och samtliga problem du pratar om känns väldigt Motorolarelaterade. När du testade telefonen i butiken innan du köpte den, hade den samma problem?

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

hej trådskaparen!

jag har inte dom problem du beskriver med min android lur.

tack för mig.

Permalänk
Avstängd

Jag lastar operativet för att det är så dåligt implementerat av så många. Jag struntar i om det är Googles fel eller inte, det drabbar varumärket. Med tydligare riktlinjer skulle inte fragmentationsproblem som dessa äga rum. Att appar inte fungerar på mitt android, men på andras android med samma versionsnummer.

Annars får man kunder, som jag, som hatar Android när dyra telefoner med det inte kan köra de enklaste appar ordentligt. Jag som konsument struntar egentligen i vems fel det är, jag vet bara att mina bankärenden blir krångligare att utföra tack vare att jag bytt till Android. Att det mobila livet i största allmänhet blir krångligare av att ha bytt till Android. Inte bara krångligare, utan buggigare. Så fungerar marknaden.

Så du väljer att gnälla på helt fel saker när det visar sig att vissa saker inte fungerar? Ska jag gnälla på tillverkarna av papper till tetran när min mjölk blir sur? Sedan så är det ganska motbevisat att Android skulle göra mobiler buggigare och krångligare (om du nu inte är Agda 79 som just bytt bort sin gamla tegelsten mot en Galaxy..) eftersom jag plus flera andra i denna tråd har mobiler som faktiskt fungerar. Så det lämnar kvar tre olika scenarion.. 1. Du har mixtrat med något. 2. Du har fått en måndagsexemplar. eller 3. Hårdvaruproblem (då gäller det alla Razrs).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

...
Jag är hellre låst till kvalitetsappar än fri att äta bajs kan jag säga.
...

Haha! Signaturmaterial