iPhone billigare att äga än Android/Blackberry-baserad telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

http://priceonomics.com/phones/#cell-phone-depreciation

http://macworld.idg.se/2.1038/1.431279/studie-iphone-ger-bast...

Har sagt det flertalet gånger i forumet, men vet inte om folk riktigt förstått vad man sagt, kanske detta hjälper folk att förstå vad man menar med att iphone faktiskt inte är dyr att äga..

Bryr mig inte, gillar inte iPhone. Känns som att sitta i ett fängelse, förvisso ett fint gängelse med borstat aluminium, men fortfarande ett fängelse. Plussa på Apples sjukt tråkiga affärsmetoder så har du en köpare som aldrig tänker köpa något från Apple, bättre andrahandsvärde eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Har sagt det flertalet gånger i forumet, men vet inte om folk riktigt förstått vad man sagt, kanske detta hjälper folk att förstå vad man menar med att iphone faktiskt inte är dyr att äga..

Samsung Galaxy SII @ Netonnet: 4490 kr (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=838917)
Iphone 4S @ Netonnet: 5795 kr (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=976420)

påstått resale-värde, SGS2: 4490 kr * 0.42 = 1885,8
samma för Iphone 4s: 5795 * 0.53 = 3071,35

Kostnad efter andrahandsförsäljning, SGS2: 4490 - 1885,8 = 2604,2
Kostnad efter andrahandsförsäljning, Iphone 4S: 5795 - 3071,35 = 2723,65

Slutsats: SGS2 är billigare och bättre

edit: en massa personer har redan kommit till samma slutsats ser jag nu..

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Med din logik skulle pc-laptops ha samma höga andrahandsvärde som macbooks. Det stämmer inte i verkligheten. Även de första intel-macarna går för relativt höga summor, en lika gammal pc får du ingenting för.
Eftersom det inte finns någon konkurrens om du vill ha en iphone och med apples cykliska produktsläpp utan prissänkningar så kommer du alltid ha större värdetapp på en android så länge marknadsandelarna ser ut som de gör nu.

Kul att läsa från dig som jag faktiskt vet inte är någon apple-fantast på något sätt.. Vilket man inte skall behöva vara för att förstå detta enkla faktum enligt mig.. Inget magiskt med det heller på något sätt tycker jag, utan det blir lätt så när saker är i en klass för sig så att säga.. Eller ja, man kanske inte ska ta det bokstavligt, utan för vad det är snarare.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Man skall alltid tänka på andrahandsvärdet oavsett om det är en telefon, bil, bostad, eller valfri pryl. Annars går nog inte ens liv runt i slutändan måste jag säga. Vet inte om du kommit så långt i livet att sånt faktiskt har stor betydelse, men annars lär du nog alltid komma dit, för när allt kommer omkring så är andrahandsvärdet A och O för gemene man om man nu inte är rik och kan skita pengar..

Nu pratar vi om telefon inte dyra saker som bilar, bostäder osv. Läs om, läs rätt.
Det är nämligen väldigt svårt att tappa en bil eller bostad i marken så den går sönder.

EDIT: Typ-O

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcolYte:

Bryr mig inte, gillar inte iPhone. Känns som att sitta i ett fängelse, förvisso ett fint gängelse med borstat aluminium, men fortfarande ett fängelse. Plussa på Apples sjukt tråkiga affärsmetoder så har du en köpare som aldrig tänker köpa något från Apple, bättre andrahandsvärde eller inte.

Ja nej, så får du tycka, det är helt upp till dig, det kan jag respektera, men för de som inte vågar öppna ögonen så missar man alltid något kul då och då, även om det är från något bolag man minst gillar..
Själv skulle jag aldrig komma på tanken att låsa mig till ett bolag, utan har alltid ögonen öppna för alla företag och vad de släpper så slipper man som kund bli missnöjd när man vill ha det bästa..

Skrivet av Teknocide:

Samsung Galaxy SII @ Netonnet: 4490 kr (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=838917)
Iphone 4S @ Netonnet: 5795 kr (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=976420)

påstått resale-värde, SGS2: 4490 kr * 0.42 = 1885,8
samma för Iphone 4s: 5795 * 0.53 = 3071,35

Kostnad efter andrahandsförsäljning, SGS2: 4490 - 1885,8 = 2604,2
Kostnad efter andrahandsförsäljning, Iphone 4S: 5795 - 3071,35 = 2723,65

Slutsats: SGS2 är billigare och bättre

Härligt att du jämför en gammal android-telefon som har lågt nyvärde idag med en iphone som är mycket nyare Du har missuppfattat tråden..

Men fortfarande trots att du gör denna felaktiga jämförelse så skiljer det bara 100kr... Vilket styrker vad jag vill få fram med denna tråd, du jämför en mobil som är 8månader nyare än SGS S2..
Så som kund så kan du få en mycket nyare (över ett halvår nyare, vilket är lång tid i teknikvärlden) telefon för 100:- mer i slutändan.. Om man nu skall vända på det för att du skal lförstå vad du gör för fel i beräkningarna här

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Den här jämförelsen kan jag förstå då mobilerna släpptes ungefär samtidigt..

Google Galaxy nexus för 4495kr - 1888kr = 2607kr betalat
iPhone 4s för 5500kr - 2915kr = 2585kr betalat

Fortfarande, handlar inte om procent i sig, utan ägandekostnaderna i sig jag pratar om.. men det är väl klart, bara för att det är från apple så kan det ju inte stämma, det är ju den nya trenden på sweclockers har jag märkt

Ägande kostnaden? i så fall ska vi ju kolla på inköps kostnad. pris på appar. el kan man mer eller mindre räkna bort http://www.idg.se/2.1085/1.357348/sa-mycket-strom-drar-prylar...

den största kostnaden när det gäller en mobil är endå abonnemanget och det kostar lika mykcet oavsett vilken telefon du har.

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite Gnome OS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Ägande kostnaden? i så fall ska vi ju kolla på inköps kostnad. pris på appar. el kan man mer eller mindre räkna bort http://www.idg.se/2.1085/1.357348/sa-mycket-strom-drar-prylar...

den största kostnaden när det gäller en mobil är endå abonnemanget och det kostar lika mykcet oavsett vilken telefon du har.

Abbonemang? Vem pratar om abbonemang i denna tråd? Inte jag och inte det topicen handlar om.
Jag köper alltid mina saker utan abbonemang för du liksom jag vet att man blir blåst om man köper med abb, vilket du även påpekar i ditt inlägg här.

Pris på appar, ja de ligger på ungefär samma priser på android som iOS om man ska köpa samma appar på båda systemen, så vad försöker du få fram? De slår ut varandra så därför kommer man ingenstans om man ska lägga till det..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av milkacid:

Nu pratar vi om telefon inte dyra saker som bilar, bostäder osv. Läs om, läs rätt.
Det är nämligen väldigt svårt att tappa en bil eller bostad i marken så den går sönder.

EDIT: Typ-O

En bil är lätt att krocka eller skada på ett eller annat sätt liksom lätt att göra skador i bostaden må det vara vattenskador eller vad som helst. Man har ju visserligen försäkring på sakerna men det har du oftast på mobiler idag med som kostar mycket, så där är det alltid en risk oavsett vilken telefon eller vad du nu äger och där handlar det mer om att man får vara rädd om det man har annars får man skylla sig själv helt enkelt.

Det jag reagerade på att du inte bryr dig om andrahandsvärdet, vilket är viktigt oavsett vad det gäller speciellt telefoner som kostar uppåt 8000:-, för vem vill ärligt talat förlora massa pengar när man köper något så dyrt som en telefon i den prisklassen? Det är inte direkt vad man är ute efter i slutändan, och som de tekniknördar vi är på sweclockers så har detta extra stor betydelse då vi gärna vill ha det senaste och det bästa oavsett märke/modell.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad får ni för en S2 efter 2 år? 500kr?

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Ja Iphone är ju mer "hypad" så folk köper väl hellre en begagnad sådan är väl svaret på det.
Samma som andra "märkesgrejer"...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Din näst intill fanatiska fixering på att allas uträkningar är fel, inga telefoner som jämförs med går att jämföra med av olika anledningar osv börja imho närma sig trollning.
Som du ser är det svårt, om inte omöjligt att jämföra andrahandsvärde på en produkt kontra en klump på 100 andra, men du och Rohin Dhar är uppenbarligen kvalificerade för detta.

Du har blivit överkörd flertalet gånger nu o inga siffror utom dina verkar ju stämma, lägg dig på rygg o spela död nu och tråden får falla i glömska.

Edit: Du säger att du kommit långt i livet men du kan inte stava till Abonnemang?

Som jag skrev i mitt första inlägg, artikeln känns vinklad, man bör tillämpa källkritik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Vad får ni för en S2 efter 2 år? 500kr?

ska man gå efter samma som SGS så ligger de ju högre än 500 kr iaf .. runt tusenlappen kanske ..

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Jag köper inte min mobil för andrahandsvärde och om man gör det är man en idiot i mina ögon. Jag köper den för att jag ska ha och använda den, inte oroa mig för att priset på den går ner. Ska vi kolla på andrahandsvärdet på bilar och bedöma dom utifrån det och inte på vad dom kan leverera?=P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Abbonemang? Vem pratar om abbonemang i denna tråd? Inte jag och inte det topicen handlar om.
Jag köper alltid mina saker utan abbonemang för du liksom jag vet att man blir blåst om man köper med abb, vilket du även påpekar i ditt inlägg här.

Pris på appar, ja de ligger på ungefär samma priser på android som iOS om man ska köpa samma appar på båda systemen, så vad försöker du få fram? De slår ut varandra så därför kommer man ingenstans om man ska lägga till det..

Artikeln som du länkade till i börjar är i min mening en stor j*vla trollning. Man kan tolka statestik hur man vill och få det att framstå att A är bättre än B.

Appar i android billigare. Telefonerna är billiagre att köpa in. Hållbarhet är i min mening mer eller mindre den samma.

Så hur kan du påstå att iPhone är billigare att äga?

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite Gnome OS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfgrin:

Jag köper inte min mobil för andrahandsvärde och om man gör det är man en idiot i mina ögon. Jag köper den för att jag ska ha och använda den, inte oroa mig för att priset på den går ner. Ska vi kolla på andrahandsvärdet på bilar och bedöma dom utifrån det och inte på vad dom kan leverera?=P

Ja om TS fick välja skulle han nog köpa en väldigt gammal bil som går upp i andrahandsvärde för varje år och om man ska köpa sig en bostad så kan man inte köpa en nyrenoverad för om du renoverar själv ett ruckel så stiger ju andrahandsvärdet!

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Medlem
Skrivet av shocker:

Ja om TS fick välja skulle han nog köpa en väldigt gammal bil som går upp i andrahandsvärde för varje år och om man ska köpa sig en bostad så kan man inte köpa en nyrenoverad för om du renoverar själv ett ruckel så stiger ju andrahandsvärdet!

Aktier är ju en bättre investering i så fall. Där finns pengar att hämta och förlora

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Tänk efter Dallebull, andrahandsvärdet är faktiskt bättre på iphone, om du hållt koll på marknaden under åren (t.ex blocket) så lär du själv ha märkt att priserna är högre för iphone än t.ex androidbaserade mobiler. Inget konstigt i det tycker jag..

Men det är väl klart det är "vinklat" för dom som inte vill titta efter själva... hur kan något som är dyrare vara billigare i längden... konstigt va..
Ta t.ex valfri dyr produkt dom är oftast också billigare att äga i längden.. ferrari, lambo, harman kardon system, ja vad som helst som är dyrt..

Folk vill gärna tro motsatsen då inköpspriset är billigare..

Men titta efter själv, vad kostar en sgs g2 att köpa och vad får du den såld för på marknaden idag? Jämför med valfri iphone med samma ålder på nacken.. faktumet finns framför dig.

Dålig jämförelse med bilarna, har du någon aning om vad en vanlig service kostar till en ferrari eller lamborgini. Svindyra att äga om man vill ha dem i körbart skick!

Permalänk
Skrivet av Skillz:

Bara jag som stör mig på hur jäkla dumt det låter?
"..det är billigare att äga en iphone för jag säljer den till ett högre pris." Det är inte billigare att ÄGA den för det, det man isf ska säga är ju att det hela 'blir' en bättre affär då du går mindre minus gentemot android/blackberry ifall du väljer att sälja den efter 18 mån.
Du har inte "tjänat" eller förlorat något förens en affär är genomförd, att då säga att en iphone du går och köper idag är billigare för att du KAN sälja den 18 månader senare är bara bullshit eftersom det inte är säkert att du faktiskt säljer den. Den blir ju inte automatiskt billigare, du måste ju faktiskt först köpa den för ett överpris, sen sälja den begagnad till ett annat överpris innan du faktiskt fått det hela "billigare än android/blackberry". Och även den logiken måste jag ifrågasätta..

Asså det är ju skillnad om du sagt detta om en bil med låg bränsleförbrukning, för då hade det funkat att skriva "billigare att äga". En produkt kan inte vara billigare att äga bara för att du kan sälja den dyrare än en annan, det är bara att du har möjlighet att få tillbaka lite i en redan jävligt korkad affär du genomförde från första början när du köpte äpple-stenen.

Jag är ingen fanboy av något annat märke/os, men när folk börjar kasta in massa skitartiklar för att rättfärdiga att man köpt en iPhone är bara lame. Om du äger iPhone fine, good 4 you, nu gå och göm dig bakom en sten, jag tycker du har jävligt fel i ditt tänk, tyvärr och lägg ner.

Alla haters är välkommna i PM and -fuck you and have a nice day

Visa signatur

| Intel i7-3930K - 4.2Ghz | Asus P9X97 PRO | Corsair XMS3 Vengeance- 1866Mhz | ASUS GTX 670 DCU2 4GB | NXZT Haze90 - 1000W | Corsair Hydro H80 | CM Storm Sniper Black Edition | W7 x64 Ultimate | Benq G2412HD + LG 32'' LED-TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Om vi säger att vi säljer telefoen efter 18 månader så blir det:
Samsung Galaxy S2 för 3995kr - 1678kr = 2317kr betalat
Sony Ericsson Xperia Ray för 2234kr - 938kr = 1296kr betalat

Hur kan blir billiagre att äga en iphone? Nexus var ju det sämsta köpet av dessa tätt följt av iPhone sen S2 men billigast är Ray.

Läste du hela min post?
Det jag just sa, procentuellt så har iPhone högre andrahandsvärde, ja. Men räknar du då vad procenten blir i förlorade pengar, så är det då mer lönsamt och köpa en Android telefon upp till ca 4500kr. Det vill säga, om man då utgår från artikeln som Skillz länkade till ovan.

Dvs. om man nu bryr sig om andrahandsvärde som Skillz säger att han gör...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Skrivet av Pnorberg:

Läste du hela min post?
Det jag just sa, procentuellt så har iPhone högre andrahandsvärde, ja. Men räknar du då vad procenten blir i förlorade pengar, så är det då mer lönsamt och köpa en Android telefon upp till ca 4500kr. Det vill säga, om man då utgår från artikeln som Skillz länkade till ovan.

Dvs. om man nu bryr sig om andrahandsvärde som Skillz säger att han gör...

schack matt på trådskaparn, tack

Visa signatur

| Intel i7-3930K - 4.2Ghz | Asus P9X97 PRO | Corsair XMS3 Vengeance- 1866Mhz | ASUS GTX 670 DCU2 4GB | NXZT Haze90 - 1000W | Corsair Hydro H80 | CM Storm Sniper Black Edition | W7 x64 Ultimate | Benq G2412HD + LG 32'' LED-TV

Permalänk
Skrivet av Dallebull:

Din näst intill fanatiska fixering på att allas uträkningar är fel, inga telefoner som jämförs med går att jämföra med av olika anledningar osv börja imho närma sig trollning.
Som du ser är det svårt, om inte omöjligt att jämföra andrahandsvärde på en produkt kontra en klump på 100 andra, men du och Rohin Dhar är uppenbarligen kvalificerade för detta.

Du har blivit överkörd flertalet gånger nu o inga siffror utom dina verkar ju stämma, lägg dig på rygg o spela död nu och tråden får falla i glömska.

Edit: Du säger att du kommit långt i livet men du kan inte stava till Abonemang?

Som jag skrev i mitt första inlägg, artikeln känns vinklad, man bör tillämpa källkritik.

Kan ju inte du heller? Abonnemang* Stavas det

Permalänk
Medlem

winmaan hann före mig ser jag. jag hakar upp mig på formuleringen av frågan. det borde inte vara någon speciell skillnad i vad det kostar att äga en likvärdig smartphone. det man måste räkna på då vad det är för risk att den går sönder och vad det skulle kosta att reparera den. vad apparna kostar, om det ens är någon skillnad!
om man vill ha försäkring och om det har betydelse ur försäkringskostnad vad det är för slags smartphone.

det ni diskuterar är ju vad man får betala för en förutsatt att man får den såld begagnad senare, och det är något helt annat än den ursprungliga frågeställningen. så TS har formulerat sig riktigt fel.

edit: ps. jag erkänner att jag inte alltid är så bra på att formulera mig heller.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

schack rules, i don't...:-(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Kan du berätta hur jag blev blåst när jag köpte min iphone 4 med abonnemang?

Permalänk

Detta är endast relevant om man har planer på att sälja telefonen. Själv kör jag mina telefoner i 3 år för att sedan uppgradera. Vid det laget är andrahandsvärdet även på en iPhone såpass lågt att det inte är värt att sälja.

Permalänk
Medlem

Ser man lite närmare på den fina grafen över andrahandsvärdet så ser man att Android sjunker snabbt från dag 0, medans iPhone håller värdet bra under lite drygt ett halvår (88% vs 63%). Efter denna inledande period sjunler dock iPhone betydligt snabbare för att efter 2 år bara vara något högre än Android (33% vs 35%).

Av detta kan man dra slutsatsen att köper nyare begagnat (<2 år gammal) så ska man undvika iPhone. Gamla begagnade (>2 år) har det ingen betydelse vad man köper.

Androider förlorar 1/3 av värdet det första halvåret, vilket måste ses som ett klipp om man letar begagnat.

Har man köpt en iPhone så sälj den innan den blir ett halvår. Köp sedan tillbaka den när den är 2 år och du har låtit någon annan ta den värsta ekonomiska smällen (raset från 88% till 35% under 18 månader)

En stor osäkerhetsfaktor är dock om vårat köpmönster är identiskt med jänkarnas köpmönster.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Vem fan är så dum som köper en smartphone kontant? Slutpriset blir ju mycket högre än om man tar det med abonnemang. Med många abonnemang så ringer du utan extra kostnad för ditt månadspris, fria SMS, fri surf, saker som kostar pengar med kontantkort. Om du då köper en telefon för låt oss säga 4500kr och väntas använda telefonen i 24mån så kan du ju minst lägga till 2400kr i tillkommande kostnader och kommer därför upp i en kostnad på 6900kr, och 100kr/mån är ändå relativt låg kostnad. När jag hade kontantkort så laddade jag telefonen med 300kr/mån. Så för min del så hade det då kostat 4500+7200kr, vilket blir 11700kr, en jävligt dyr telefon i slutändan jämfört med det jag betalar nu. Totalt betalar jag under 24mån lite över 8000kr. Då fick jag telefonen för 0kr och ringer fritt till alla, oavsett operatör, plus att jag surfar fritt. Kontant är för den som ringer sällan/aldrig, och då kan man ju undra sig vad man ska med en smartphone till. Spela? Musik? Film? Köp en PS Vita i stället för 2500kr.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markenswe:

Kan ju inte du heller? Abonnemang* Stavas det

Haha, ett n är dock mer förlåtligt än två b, jag har dessutom inte kommit nånvart alls och har aldrig påstått det heller.

Permalänk
Skrivet av Dallebull:

Haha, ett n är dock mer förlåtligt än två b, jag har dessutom inte kommit nånvart alls och har aldrig påstått det heller.

Nej, men ska du rätta någon. Så kan det ju vara bra att göra det rätt själv? Eller hur?

Permalänk
Medlem

till gender benders fråga varför köpa kontant. jo, det är ju som du säger att det gynnar dom som inte ringer så mycket. jag köpte den kontant för jag vill ha en bättre koll på min räkning, dvs säga kontantkort och jag ringer inte för så mycket heller...kanske 300:- per år. men jag har även laddat med ett årssurf för 499:-. och därav att jag hade behov av en smartphone. mycket surfning blir det. kanske något jag kunde göra ps vita oxå, det vet jag inte. men jag var även ute efter gps:n och en bra kamera. om jag då kan få allt i ett så kan jag tycka det är värt det!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

schack rules, i don't...:-(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Den här jämförelsen kan jag förstå då mobilerna släpptes ungefär samtidigt..

Skrivet av Skillz:

Ja nej, så får du tycka, det är helt upp till dig, det kan jag respektera, men för de som inte vågar öppna ögonen så missar man alltid något kul då och då, även om det är från något bolag man minst gillar..
Själv skulle jag aldrig komma på tanken att låsa mig till ett bolag, utan har alltid ögonen öppna för alla företag och vad de släpper så slipper man som kund bli missnöjd när man vill ha det bästa..

Härligt att du jämför en gammal android-telefon som har lågt nyvärde idag med en iphone som är mycket nyare Du har missuppfattat tråden..

Men fortfarande trots att du gör denna felaktiga jämförelse så skiljer det bara 100kr...

Du verkar ju vara lite ensidig, när det var så att apple var den mobilen man fick mest för i 2'a hand var det bra och då det spelade ingen som helst roll att det bara handlade om 20 kr, men när det var androiden som var "billigare" med mer, runt 100kr då då var det helt plötsligt "bara"

Och du har fel S2 är runt 6 månader äldre inte 8: s2 http://samsunggalaxys2review.org/samsung-galaxy-s2-release-da... sydkorea 28 april, iphone 4s http://www.iphonestuffs4u.com/iphone-4s-release-date/ 14 oktober.

Har inget emot apple men att du försöker få det till att det är billigare att ha iphone än android är ganska så riktat om man säger så. Du säger ju faktiskt emot dig själv från mitt första citat utav dig i detta inlägg. Visst enligt det du skrev så var det 20kr dyrare att köpa androiden när du väl sålde den, men du missade den lilla detaljen att om man skulle införskaffa en iphone så var tvungen att ha 1000kr mer i kapital för att kunna köpa den.

EDIT: formulering.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"