Fraps Fps Drops med 7970.

Permalänk
Medlem

Fraps Fps Drops med 7970.

Tja!

Skaffade nyligen ett "HIS Radeon HD 7970" och har installerat det och allt funkar som det ska förutom när jag ska "recorda" men fraps.

Säg att jag kör BF3 i High på 90fps, sen sätter jag på fraps på "Half-Size"(Låg Kvalitet) och då sänks fps-en till 60 (Max enligt mina fraps inställningar) men sedan när man rör på sig eller kollar åt något annat håll så droppar fps-en helt plötsligt till 5-20 fps i några sekunder sen återgår den till normal, Då tänkte jag att det kanske var någon annan av mina dator-delar som sinkade grafikkortet eller kanske att jag behöver en SSD disk.

Så det jag undrar är : Vilken/Vilka datordelar ska jag byta ut/sätta dit.

"Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black

Silver Power SP-SS500 500W PSU

ASUS P7H55-M PRO, Socket-1156

HIS Radeon HD 7970 3GB GDDR5
PCI-Express 3.0, 1xDL-DVI-I, native-HDMI, 2xmini-D

Intel® Core i5-760 Processor
Socket-LGA1156, Quad Core, 2.8Ghz, 8MB, 95W, Boxed w/fan

Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9

Western Digital Caviar® Green? 1TB"

*Notera att detta gäller nästan alla spel t.ex minecraft och skyrim också*

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Hm, mycket underligt fenomen, men det du kan prova om du har möjlighet är att först köra fullsize sedan välja att spela in till en disk som inte är ditt OS samt BF3 är installerat på.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linkus:

Hm, mycket underligt fenomen, men det du kan prova om du har möjlighet är att först köra fullsize sedan välja att spela in till en disk som inte är ditt OS samt BF3 är installerat på.

Tack för svaret Det första har jag redan testat och det är ännu värre fps drops med Full-size, Jag kan testa att spela in till ett litet minneskort eller något ( För att se om det fungerar innan jag köper en hårddisk), för jag har ingen annan hårddisk, tror du det fungerar?

Permalänk
Entusiast

Du skall inte köra Fraps på samma disk som OS & Spelet, då uppstår detta fenomen. Jag upplevde exakt samma problem innan jag köpte en sekundär lagrinsenhet som jag nu kör fraps på.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Du skall inte köra Fraps på samma disk som OS & Spelet, då uppstår detta fenomen. Jag upplevde exakt samma problem innan jag köpte en sekundär lagrinsenhet som jag nu kör fraps på.

Awesome Tack så mycket Har du någon sekundär lagringsenhet att rekommendera?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av dawdz:

Awesome Tack så mycket Har du någon sekundär lagringsenhet att rekommendera?

Skulle inte tro att det behövs någon specifik lagringsenhet, jag kör själv på en gammal och väl använd WD Blue 7200RPM som lagring, funkar hur bra som helst. Tänkt dock efter att det krävs en helt OK CPU om du skall spela in ett krävande spel i fin kvalité utan att skapa problem i spelupplevelsen. ( BF3 exempelvis.)

Mvh,
Patrik

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av dawdz:

Tja!

Säg att jag kör BF3 i High på 90fps, sen sätter jag på fraps på "Half-Size"(Låg Kvalitet) och då sänks fps-en till 60 (Max enligt mina fraps inställningar) men sedan när man rör på sig eller kollar åt något annat håll så droppar fps-en helt plötsligt till 5-20 fps i några sekunder sen återgår den till normal, Då tänkte jag att det kanske var någon annan av mina dator-delar som sinkade grafikkortet eller kanske att jag behöver en SSD disk.

Det är troligtvis som de andra folket säger att du recordar till samma disk som du spelar från, men undrar lite endå vilken fps har du fraps inställt på att spela in i ?

//Gims

Visa signatur

Cooler Master HAF-X |-| Corsair 1200W AX ATX |-| Asus Rampage III Extreme |-| Corsair H70, i7-960 @ 3.7Ghz |-| 2x Asus Geforce 580 @ 860/1720/2010 (1.1v) |-| 12bg Corsair Dominator Gt 2000Mhz@1700Mhz |-| OCZ 120Gb Vertex III + 2x 1.5TB WD Green |-| 3x Benq 23.6" 120Hz (XL2410T).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gims:

Det är troligtvis som de andra folket säger att du recordar till samma disk som du spelar från, men undrar lite endå vilken fps har du fraps inställt på att spela in i ?

//Gims

Jag har testat i både 30, 45, 60, och 120.