Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirGadden:

Tack för svaret!
Blir å leta 240GB SSD då
Sitter på en 15" laptop så har bara en intern HD tyvärr å då blir det en SSD

Har du en extern HD? Du kan alltid kopiera filerna till den medan du installerar det/större patcher, och när det är klart kan du kopiera tillbaka.

Vet att det funkar då jag bland annat testade detta med en SSD på detta vis

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Försöker nu förbeställa den digitala versionen för 45 kr från hxxp://community.tera-europe.com/preorder, och skickas till paypal, men väl där då jag loggar in så skickas jag tillbaka till tera.europe.com?! Hur beställer jag ??

Visa signatur

okej

Permalänk
Medlem
Citat:

Hello everyone, following your comments regarding the test hours during the CBT, it has been decided that the test phases would run without interruption from Friday to Sunday starting on the CBT 2. Thank you for your feedback and enjoy the CBT 1 this week-end ! ~ Anna

Haha nice.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Haha nice.

Såg också det där Lite fjantigt med allt gnäll men skoj att man får testa lite extra.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem

Jisses...

Tillbaka till spelet. Jag är kluven som fan gällande klasser, gillade Sorcerer men kan inte riktigt sätta in mig som en melee spelare i Tera även fast jag älskade mig Rogue i WoW. Klart, nu är detta inte WoW samt att jag vet att movement/dodging spelar stor roll i Tera. Ni som spelat som Archer och kanske också lirat som Sorcerer, vid lvl20+, känns Archen mäktig? Får man grymma spells att leka med vid högre lvlar samt kan man gå invisible?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk

Hört många som påpekar att archern ska vara "sämst" men det kan jag inte förstå, verkar sjukt roliga.

Och angående Elins så skiter jag i vad folk tycker, kunde inte bry mig alls, dom e gulliga :3 tittar hellre på en sån liten rumpa runtspringades än en aman's... HAHA

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Archer överlag anses som en av de sämsta klasserna i Tera, de har sin roll, men har låg men snabb skada dvs ingen stor burst damage för PVP. Fighter där fienderna riktigt rör på sig väldigt mycket är dock Archers bra, och det de är bäst på mer eller mindre.

Sorcerer är klassen med näst bäst skada i spelet bra bit efter berserker, men berserker kan bara göra sin optimala skada på fiender som rör sig långsamt eller inte alls. Medans en sorcerer har lite mer lättare att attakera targets som rör på sig.

Om du gillar Rouge så är dock Warior din klass, de kommer göra om klassen lite snart i korea, så den liknar mer en rouge än Warior. Dock ingen stealth eller sådant men hur deras combo system fungerar. Postade om det några sidor tillbaka.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Archer överlag anses som en av de sämsta klasserna i Tera, de har sin roll, men har låg men snabb skada dvs ingen stor burst damage för PVP. Fighter där fienderna riktigt rör på sig väldigt mycket är dock Archers bra, och det de är bäst på mer eller mindre.

Sorcerer är klassen med näst bäst skada i spelet bra bit efter berserker, men berserker kan bara göra sin optimala skada på fiender som rör sig långsamt eller inte alls. Medans en sorcerer har lite mer lättare att attakera targets som rör på sig.

Om du gillar Rouge så är dock Warior din klass, de kommer göra om klassen lite snart i korea, så den liknar mer en rouge än Warior. Dock ingen stealth eller sådant men hur deras combo system fungerar. Postade om det några sidor tillbaka.

Tackar, nu vet man vad ska man sträva efter, nice

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk

Fan va man längtar tills tre då

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Får nog sluta kolla tråden på TERA forumet faktiskt, blir bara förbannad på alla ungar som gapar om att vi får speltid emellan 15:00 - 24:00. De tänker inte ens på att vi faktiskt fick en massa bonustid när servrarna var uppe under testerna osv. Var ju sjukt många timmar där liksom. Och CBT är på hela 5 veckor. Och från och med CBT 2 kommer det ju bara 24/7 fredag - söndag.

Nu får kidsen ge sig en aning, blir gött vid launch för då kommer garanterat de flesta sitta kvar i sitt CS 1.6.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Skrivet av wa((o:

patchade precis klart clienten, men jag kan inte komma in på någon server.
är servrarna nere atm?

Dom öppnar 3pm! Alltså klockan 3.

citat
Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk

Härligt, det tog mindre än 5 minuter för webhallen att skicka ut pre-order koderna.

Permalänk
Medlem

Någon som fått sin kod från CDON ännu? Lite tråkigt om det skulle visa sig att jag missar denna helgs testande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Haha nice.

Skrivet av Eptk:

Får nog sluta kolla tråden på TERA forumet faktiskt, blir bara förbannad på alla ungar som gapar om att vi får speltid emellan 15:00 - 24:00. De tänker inte ens på att vi faktiskt fick en massa bonustid när servrarna var uppe under testerna osv. Var ju sjukt många timmar där liksom. Och CBT är på hela 5 veckor. Och från och med CBT 2 kommer det ju bara 24/7 fredag - söndag.

Nu får kidsen ge sig en aning, blir gött vid launch för då kommer garanterat de flesta sitta kvar i sitt CS 1.6.

Pff, whiners fick som de ville. Nåja, det skadar ju inte med lite mer speltid Det värsta är att folk faktiskt baserar sitt val av att köpa spelet eller inte på sådant strunt. "Åh nej, jag fick inte lika mycket speltid som NA, frogster suger,,, nu bojkottar jag spelet och startar en poll om att folk inte ska köpa det!!111oneone" -.-

Skrivet av waspen123:

Och angående Elins så skiter jag i vad folk tycker, kunde inte bry mig alls, dom e gulliga :3 tittar hellre på en sån liten rumpa runtspringades än en aman's... HAHA

Skrivet av maverickgoose:

Hur fan kan det vara normalt?
Hela mangavärlden är ju helt skruvad!
Och nej, det är inte normalt att gå igång på tecknade sjuåringar i ett datorspel (som majoriteten säkert gör).
Att det är så pass populärt med mangaporr är ingen slump direkt.

Skit i detta nu! Ta det inte så allvarligt, det är bara ett spel. Om detta upprör dig så mycket borde du vara galen vid det här laget med tanke på hur mycket konstigt det finns ute i världen, på internet och i media. Man måste lära sig filtrera lite.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aquarius:

Någon som fått sin kod från CDON ännu? Lite tråkigt om det skulle visa sig att jag missar denna helgs testande.

Nope. Beställde i tisd och har inte fått nån key.
Så jag gjorde det enda rätta och avbeställde min order och la en beställning hos webhallen, bör få min key snart.

Liten varning för cdon, dom skickar endast ut keys 1 gång i veckan och vägrar säga vilken dag då det "varierar"
Så gör det rätta och beställ från webhallen eller direkt från frogster.

Edit: Keyn från webhallen kom kl 15.00 precis som utsatt

Permalänk
Skrivet av dozix:

Så gör det rätta och beställ från frogster.

Exakt!

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Pff, whiners fick som de ville. Nåja, det skadar ju inte med lite mer speltid Det värsta är att folk faktiskt baserar sitt val av att köpa spelet eller inte på sådant strunt. "Åh nej, jag fick inte lika mycket speltid som NA, frogster suger,,, nu bojkottar jag spelet och startar en poll om att folk inte ska köpa det!!111oneone" -.-
.

Ja, men låt de inte köpa spelet då. Det är ju bara bra, vem fan orkar med skitungar i retail?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dozix:

Nope. Beställde i tisd och har inte fått nån key.
Så jag gjorde det enda rätta och avbeställde min order och la en beställning hos webhallen, bör få min key snart.

Liten varning för cdon, dom skickar endast ut keys 1 gång i veckan och vägrar säga vilken dag då det "varierar"
Så gör det rätta och beställ från webhallen eller direkt från frogster.

Ah, I see... jag ger nog CDON 20 minuter till, sedan blir det Webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Ja, men låt de inte köpa spelet då. Det är ju bara bra, vem fan orkar med skitungar i retail?

Kan inte annat än hålla med, testade spela lite igår för första gången och chatten var nog bland det mest deprimerande jag varit med om, som tur är behöver man inte läsa den iaf

Visa signatur

Dator: [i5 750 @ 3.6 GHz] [Asus P7P55D Pro] [2x2 GB Corsair Dominator] [Evga GTX 460 SC SLI] [WD Caviar Black 640 GB + 2.5 TB Lagring] [Corsair TX750W] [Corsair Obsidian 800D] [3x Benq 2420HDBE]
Vattenkylning: [EK Supreme HF] [2x EK VGA Supreme HF] [EK DCP 4.0] [EK 250ml Res] [XSPC RX360]

Permalänk
Medlem

bara 5 min kvar kan knappt bärga mig XD

Visa signatur

Corsair Carbid Spec-Alpha|Arctic Liquid Freezer II 240|i9 10900K@5ghz|Gigabyte Z590 UD AC|EVGA GQ 750W|Gigabyte 3070 Vision OC @2100mhz|ADATA 32GB 3200mhz CL14 (4x8GB) |512GB + 1TB NVSE SSD, 2TB HDD, 2x2TB raid0|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Ja, men låt de inte köpa spelet då. Det är ju bara bra, vem fan orkar med skitungar i retail?

Ja, önskar slippa barrens chat i /LFG & /Arena mer än något Visst finns det folk som hjälper en där om man har frågor men de dränks i all onödig p12 spam

Skrivet av Zedarion:

bara 5 min kvar kan knappt bärga mig XD

Tur för dig som är hemma Själv sitter man på jobbet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

alltså.. Igår lösta jag här ang nya patchen till Tera.. Men fan kan inte hitta det nu.. Borta eller?

Visa signatur

| Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CORSAIR 8GB DDR3 1866MHZ | NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | CORSAIR HX 650W |KÜHLER H₂O 620 | Gigabyte Chassis 3D Aurora |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hed_pe:

alltså.. Igår lösta jag här ang nya patchen till Tera.. Men fan kan inte hitta det nu.. Borta eller?

http://www.steparu.com/previews/mmo-rpg-previews/823-tera-que...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ja, önskar slippa barrens chat i /LFG & /Arena mer än något Visst finns det folk som hjälper en där om man har frågor men de dränks i all onödig p12 spam

Tur för dig som är hemma Själv sitter man på jobbet.

Första jag gör när jag loggar in numera är att kryssa ur /arena i chatfilter.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Första jag gör när jag loggar in numera är att kryssa ur /arena i chatfilter.

Arena? Syftar ni inte på Area?
Battlegrounds är väl inte aktiverade än?

Permalänk

Bara jag som får "error ticket verification" när jag försöker joina en server?

Permalänk
Medlem

Njaaaaa, var nog inte mitt spel riktigt. Blir lite väl mycket med tjejer i läderbyxor och högklackat med stora yxor. Stora yxor, ok! Men läderbyxor och högklackat

Passade inte mig men annars är grafiken mkt tilltalande!

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

någon som tänkt göra en Sweclockers guild på PVP servern i betat? .

Visa signatur

Corsair Carbid Spec-Alpha|Arctic Liquid Freezer II 240|i9 10900K@5ghz|Gigabyte Z590 UD AC|EVGA GQ 750W|Gigabyte 3070 Vision OC @2100mhz|ADATA 32GB 3200mhz CL14 (4x8GB) |512GB + 1TB NVSE SSD, 2TB HDD, 2x2TB raid0|

Permalänk
Medlem
Skrivet av jollestroger:

Bara jag som får "error ticket verification" när jag försöker joina en server?

Jag hamnade i kö när jag valde PvP servern, har 150 före mig. Har inte fått något error än, prova starta det igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zedarion:

någon som tänkt göra en Sweclockers guild på PVP servern i betat? .

Gärna, kan vara trevligt med lite folk att prata med!