Permalänk
Medlem

SFF Sugo SG05B + Gravyr

En SFF dator som jag satt ihop nu i veckan. Den består av
i7 2600k @ 4,3GHz
XFX 6950 2GB
8GB Corsair XMS 1600MHz
Sugo SG05B 450W
Corsair H60
Crucial M4 64GB SSD
640GB 5400RPM HDD

SFF Sugo SG05B + Gravyr

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk

snygg gravyr

Permalänk
Medlem

Snygg gravyr! Mycket snyggt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem

Oj oj oj. Tycker alltid Mini-ITX byggen är roliga kolla på. Och för draken? Ja du får 5p! Är helt såld gravyren där!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Sjukt fint! Hur presterar den?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Har inte orkat köra nån bench eller så än men du kan ju försöka tänka dig själv utefter hårdvaran
Men kan bencha imorgon om jag hinner

Visa signatur

ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

Då får du återkomma med ljudnivå och temperaturer också, jag har också funderat på SFF-bygge och det är det som oroar mig mest. Mycket fint bygge annars

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiklasN:

Då får du återkomma med ljudnivå och temperaturer också, jag har också funderat på SFF-bygge och det är det som oroar mig mest. Mycket fint bygge annars

Tempsen är ungefär 55 grader på processorn i Orthos/prime och grafikkortet runt 85 (om jag mins rätt) i furmark.
Ljudnivån är inte super tyst men det som låter mest är grafikkortet så det är lite efter val av kylare där, men den låter ungefär så mycket/lite som jag förväntar mig av en "normal" dator. Min förra hade nexus och noctua fläktar på låga varv o den lät då lite mindre, men ändå somewhat jämförbart, så länge inte du gör något krävande på grafikkortet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

fan den där gravyren var smart gjord, de ska jag nog testa på mitt eget chassi.. om jag orkar och törs

Permalänk
Medlem

Agget på 450w klarar detta?

Permalänk
Medlem

läste på nån sida att samma setup med ett 6970 drar ca 320-370W (minns inte riktigt) men det finns plats över iaf då agget kan dra lite över 500W vid väggen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då borde det gå att köra ett singel GTX 580 med kanske? Vad tror du/ni?
Snyggt bygge glömde jag säga, 5:a.

Permalänk
Medlem

Jo, singel GTX 580 funkar, men då får du såga upp ett litet nätt hål. Dock så ville jag kunna köra 3 skärmar
http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=672962
för att se hur hålet blir. GTX 580 är ganska så lika långt som ett 6970.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Skrivet av NiklasN:

Har benchat nu. Hade lite program igång i bakgrunden (bl.a. skype med en konversation uppe ) men fick dessa resultat

Unieheaven (samma inställningar som i swec brukar ha samt 1080p upplösning)
10-60fps
avg 32
Score 826

3dmark 11
P5124
GPU 4752
CPU 4945

Temps
Processorn blev 53 grader under 3dmark och grafikkortet blev 85 grader.
Fläkten gick upp på 60% i CCC som mest och CPU/chassi fläkten stod på kanske 80% på min salman fanmate.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vid dem första bilderna så har du h60 kylarn nära chassi fläkten? eller är det h60 fläkt?
samt på dem "senare" bilderna, ser att man att du har typ vinklat kylarn för att få kablar emellan? elleR?

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hurrai:

vid dem första bilderna så har du h60 kylarn nära chassi fläkten? eller är det h60 fläkt?
samt på dem "senare" bilderna, ser att man att du har typ vinklat kylarn för att få kablar emellan? elleR?

På första bilden så är den inte fastsatt utan bara dit lagd för att se hur mycket förskjuten den skulle bli i förhållande till grafikkortet och chassifläkten. Sen när jag satte fast den med buntband så lyckades jag bara fästa den med två och det gjorde att den är vinklad lite snett utåt, dock så har det inte påverkat prestandan märkvärt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snyggare utan referensdesign på 6950, säkert också tystare. Jämförde med honom du postde från overclockers.com. Hur fungerar det att låsa upp shaders på icke-referens? Har läst men glömt

Mycket snyggt bygge måste jag även passa på att säga! Jag efterlyser dock svarta sata-kablar och kanske svart sleeving då man ser igenom perforeringen i chassit.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheewie:

Snyggare utan referensdesign på 6950, säkert också tystare. Jämförde med honom du postde från overclockers.com. Hur fungerar det att låsa upp shaders på icke-referens? Har läst men glömt

Mycket snyggt bygge måste jag även passa på att säga! Jag efterlyser dock svarta sata-kablar och kanske svart sleeving då man ser igenom perforeringen i chassit.

Aa, blev vädligt bra med det
O upplåsning funkar om det finns 6970 bios till samma "icke referens" design, samt om de inte blockat det på något sätt. Mitt kort var tyvärr blockat i ett chip, så vill jag låsa upp så måste jag löda på en sladd för att få det o funka, o det känns lite väl riskfullt.
Svarta satakablar/sleeving har jag inte tänkt så mycket på. Tänkte på det innan jag köpte datorn men tänkte "Varför det, jag ser ju ändå inte in" men nu när du tog upp det så låter det faktiskt ganska snyggt ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har varit sugen på att bygga ett mITX system som klarar lite gaming ett tag nu och överväger faktiskt att vara så fräck att sno din build. Men Känns inte temp. lite hög? Och vågar man verkligen köra på 450w? Trist att det inte är en ATX psu, fast antar att det är vad man kan vänta sig

EDIT: Glömde nämna, 5p lätt! Sjukt sexigt

Visa signatur

Skriver som alla andra: Citera för att få min uppmärksamhet!

Permalänk
Medlem

Läckert

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
STORAGE 2x Samsung 990 PRO 2Tb 1x Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolaren:

Har varit sugen på att bygga ett mITX system som klarar lite gaming ett tag nu och överväger faktiskt att vara så fräck att sno din build. Men Känns inte temp. lite hög? Och vågar man verkligen köra på 450w? Trist att det inte är en ATX psu, fast antar att det är vad man kan vänta sig

EDIT: Glömde nämna, 5p lätt! Sjukt sexigt

Tempen är som sagt inte något problem o 450W räcker :P. Processorn ligger ju under 60 grader hela tiden o grafikkortet justerar ju sig själv så att det inte går över typ 90 grader :P.. Nätagget är f.ö. ett 80+ från FSP.
Dock har jag köpt till en zalman fanmate som sticker ut på baksidan (ovanför grafikkortet) så jag kan justera processorfläkten manuellt, samt så kan jag tipsa om att inte glömma en Molex-Sata --> slimline sladd att ha till optiska läsaren, vilket jag glömde så jag fick dra in till webbis.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cheewie:

Snyggare utan referensdesign på 6950, säkert också tystare.

Tvivlar jag starkt på.

Permalänk
Inaktiv

Mycket snyggt bygge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lollol7:

En SFF dator som jag satt ihop nu i veckan. Den består av
i7 2600k @ 4,3GHz
XFX 6950 2GB
8GB Corsair XMS 1600MHz
Sugo SG05B 450W
Corsair H60
Corsair Force 60GB SSD
160GB 5400RPM HDD

SFF Sugo SG05B + Gravyr

Riktigt snyggt bygge!

Har dock en liten fråga då jag står och väljer mellan SG05 och SG07. Hur långt är ditt grafikkort? Enligt Silverstone klarar SG05 bara grafikkort som är 9 tum alltså 22.86 cm. Enligt prisjakt är XFX 6950 korten mellan 25.6 och 27.5 cm långa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

Riktigt snyggt bygge!

Har dock en liten fråga då jag står och väljer mellan SG05 och SG07. Hur långt är ditt grafikkort? Enligt Silverstone klarar SG05 bara grafikkort som är 9 tum alltså 22.86 cm. Enligt prisjakt är XFX 6950 korten mellan 25.6 och 27.5 cm långa.

Dessa 9 tum är för att det ska gå utan problem att krångla in men själva utrymmet i chassit för grafikkortet var enligt en användare på anandtech 10,5" (ca 26,5cm), så ifall kontakterna är på långsidan av kortet och inte kortsidan så går grafikkort upp till den längden in utan problem. Moddar du upp ett hål lika stort som grafikkortet går kort upp till 27,5 in utan problem då fronten är ca 1cm tjock.
edit.
Kom på att ifall du ska montera kylaren på samma sätt som mig (förskjuten lite så du får plats med cd-läsare och grafikkort över 9") så rekommenderar jag silvertejp istället för buntband då det sitter tillräckligt bra och böjer inte kylflänsarna på kylaren något.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lollol7:

Dessa 9 tum är för att det ska gå utan problem att krångla in men själva utrymmet i chassit för grafikkortet var enligt en användare på anandtech 10,5" (ca 26,5cm), så ifall kontakterna är på långsidan av kortet och inte kortsidan så går grafikkort upp till den längden in utan problem. Moddar du upp ett hål lika stort som grafikkortet går kort upp till 27,5 in utan problem då fronten är ca 1cm tjock.
edit.
Kom på att ifall du ska montera kylaren på samma sätt som mig (förskjuten lite så du får plats med cd-läsare och grafikkort över 9") så rekommenderar jag silvertejp istället för buntband då det sitter tillräckligt bra och böjer inte kylflänsarna på kylaren något.

Ok, tack för infon! Satt just och tvekade över SG05an pga grafikkortsstorleken. Å andra sidan har SG05an ett plus över 07an med att du, tämligen smärtfritt, kan montera en 120 rad i fronten.

Vet bara att jag vill bygga en liten speldator. Men om det blir mITX eller mATX (och då ha möjlighet till SLI/Crossfire) med t.ex. Lian-Li PC-V354b är oklart just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

Ok, tack för infon! Satt just och tvekade över SG05an pga grafikkortsstorleken. Å andra sidan har SG05an ett plus över 07an med att du, tämligen smärtfritt, kan montera en 120 rad i fronten.

Vet bara att jag vill bygga en liten speldator. Men om det blir mITX eller mATX (och då ha möjlighet till SLI/Crossfire) med t.ex. Lian-Li PC-V354b är oklart just nu.

Jag ville också ha en liten speldator, och valde SG05 då alla andra chassin har så mycket "onödigt" utrymme över. T.ex. PC-V354b har massa hårddiskvaggor o grejjs i fronten som bara tar upp plats Hade annars viljat ha ett som är precis som SG05 men lite bredare så att ett mATX kort går in.

Visa signatur