Aion: The Tower of Eternity

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindstroem:

Snyggt!
Blir att sätta sig in i allt detdär igen då Efter att ha ströläst lite i forum verkar det som att Stormwing inte är så bra ändå, blir att nöta PVP då

Stormwing är bra för PVE men inte pvp, PVP gear duger alldeles utmärkt till PVE också.
Skadar dock inte att ha både, PVP gear tar dessutom extremt lång tid att skaffa. Gör du 3 st dredgion varje dag ( batlegrounds ) Kan du skrapa ihop någonstans mellan 15-30k abyss points. För vissa pvp saker behöver du 1 miljon abyss points samt en massa medaljer som du får genom att göra daily quests och siege. Gör du alla quests + siege kan du få 5-6 medaljer per dag. För olika items behöver du olika många medaljer. Allt mellan 42-163 medaljer för 1 item.

Skrivet av Voxaz:

Lite allting, vad ska jag försöka fokusera på gällande skills? Vanliga misstag som nybörjare gör? Tips för att komma igång snabbare?

Svåra frågor, allting beror ju helt på vad du spelar för klass. Ett vanligt fel som folk gör när dom väljer klass är att dom väljer klasser som dom tror är OP.

T.ex. om du väljer spirit master, magic klass som kan använda sig av fear och massa andra OP skills.
Saken är dock att du blir inte en bra spirit master förän du har riktigt bra gear, utan bra gear dör du på 2 röda, speciellt i grupp pvp.

Alla klasser har fördelar och nackdelar.

Komma igång snabbt är också olika beroende på vilken klass man väljer.
För att lära dig spela din klass så fort som möjligt rekomenderar jag att göra mycket instancer även i låg lvl. Eftersom det är i instancer du har mest nytta av alla dina skills och får där lära dig när du ska använda vissa skills. PVP blir inte bra eller roligt förän efter lvl 40.

Kanske inte skitbra svar, svåra frågor att svara på.

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

samma här men börjar från början.

Visa signatur

Corsair Carbid Spec-Alpha|Arctic Liquid Freezer II 240|i9 10900K@5ghz|Gigabyte Z590 UD AC|EVGA GQ 750W|Gigabyte 3070 Vision OC @2100mhz|ADATA 32GB 3200mhz CL14 (4x8GB) |512GB + 1TB NVSE SSD, 2TB HDD, 2x2TB raid0|

Permalänk
Medlem
Skrivet av jungklo:

Svåra frågor, allting beror ju helt på vad du spelar för klass. Ett vanligt fel som folk gör när dom väljer klass är att dom väljer klasser som dom tror är OP.

T.ex. om du väljer spirit master, magic klass som kan använda sig av fear och massa andra OP skills.
Saken är dock att du blir inte en bra spirit master förän du har riktigt bra gear, utan bra gear dör du på 2 röda, speciellt i grupp pvp.

Alla klasser har fördelar och nackdelar.

Komma igång snabbt är också olika beroende på vilken klass man väljer.
För att lära dig spela din klass så fort som möjligt rekomenderar jag att göra mycket instancer även i låg lvl. Eftersom det är i instancer du har mest nytta av alla dina skills och får där lära dig när du ska använda vissa skills. PVP blir inte bra eller roligt förän efter lvl 40.

Kanske inte skitbra svar, svåra frågor att svara på.

Förstår att det är svåra frågor. Jag tror jag kommer köra Gladiator, har du någon rekommendation för det?

Permalänk
Medlem

Och när tusan ska servarna vara uppe då? Trodde de hade sagt 28 feb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbojan:

Och när tusan ska servarna vara uppe då? Trodde de hade sagt 28 feb.

fast det är ju fortfarande den 28 feb till kl. 00.00 idag så

tycker det hade varit väldigt bra att få ihop en guild (eller va de heter i detta spel?) för oss sweclockare. hade känns trevligt då jag själv aldrig lirat Aion så man kan fråga om lite hjälp nu och då om det är nått man undrar från någon som vet.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Ni kanske kan joina http://angelsanddemons.eu/ ?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Får väll hoppas dom får igång det till helgen iaf så man slipper sitta och rulla tummarna. Vore fint att börja lira med sin 50SM som man grinda halft ihjäl sig med när spelet släpptes.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Orici:

Usch, elyos

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Usch, elyos

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ah tänkte precis fråga, lite segt att de gör det F2P sedan när man ska testa håller de på med server migration, hade det inte varit mer strategiskt att fixa det först sedan släppa F2P ^^ Så nu sitter man här med klienten och grämmer sig över att man inte kan spela

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Inaktiv

Det är i och med denna flytt till de nya servrarna som det blir gratis. Så som jag har förstått det så är det först idag de har fått fri tillgång till Aion EU databasen och den ska nu laddas upp till deras servrar. Som vanligt inom spelbranshen så är de fruktansvärt dåliga på att uppskatta hur länge det kommer att ta och jag tror inte de blir klara förrän imorgon.

Permalänk
Medlem

för er som undrar så skrev dem senaste för ca 2 timmar sen på facebook
"Another update about the status of the migration

We are currently making progress and the whole team is working on the release of AION free-to-play with high pressure.
We cannot give you an exact time but we will try to take the servers online today.
Sadly we cannot keep our old estimation (late afternoon/early evening).

We apologize for the delay.
Your CM Team

"

http://www.facebook.com/aion.uk?sk=wall

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Inaktiv

Bara 5 min kvar av "today"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Bara 5 min kvar av "today"

jupp, dem skrev just igen på facebook också

Update: AION Free-to-Play is very close to going live. One of our main goals is to give all AION players the chance to start playing at the same it. Unfortunately we did run into some timing issues with the migration of the current AION accounts. Due to this the game will go live during the night and not as planned on Feb 28th. We do appreciate your dedication towards the game and are sorry for the inconveniences.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

NU är dom uppe

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja nu sitter man på jobbet och oförmögen till att spela ;D. Hoppas någon kan bekräfta att dom fått sitt Account från NCsoft Opted In redan så man vet att det fungerar senare när man väl kommer hem och kan testa.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Någon som kan logga in på gameforge med deras ncsoft account? :o. zzz. (på deras sida alltså)
Var inne på någon sida. kan ha varit beta versionen. för kan inte logga in med mitt konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voxaz:

Förstår att det är svåra frågor. Jag tror jag kommer köra Gladiator, har du någon rekommendation för det?

Finns så många olika sätt att spela gladiator på.
Ett bra tips är att skaffa ett extendable vapen. Alltså ett vapen som kan bli längre än dom andra när du använder det.
T.ex.
http://www.aiondatabase.com/item/101300591/commander-bakarma'...
http://www.aiondatabase.com/item/101300542/triroan's-spear

Det finns i princip två builds för pvp. Antingen stackar du Crit, Accuracy, HP eller så stackar du 100% Magic Resist.

För att köra Magic Resist måste du dock ha väldigt bra gear för att det ska göra någon nytta.

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Medlem

Jag kommer då inte in på Aionfreetoplay.com , gör ni det?

Permalänk
Medlem

edit:
fungerar för mig nu, men sidan är slö som jag vet inte vad allafall
http://www.aionfreetoplay.com/website/register

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu värkar något hänt med websidan, dock är den vääääääldigt seg, men nu är det bara att vänta så fixar det sig nog strax

Permalänk
Medlem

Kan någon av er komma in till loginskärmen? Jag får ett felmeddelande då jag startar, är det normalt eller behöver jag installera om klienten?

Permalänk
Inaktiv

Du använder väl Aion Free-to-Play klienten och inte NCsofts?

Permalänk

Någon mer som får
"Unfortunately your account could not be validated." ?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Någon mer som får
"Unfortunately your account could not be validated." ?

Japp.. har testat flera gånger nu, men det funkar säkert lite senare.
Kan tänka mig att belastningen på sidan är ganska hög just nu

Visa signatur

MSI P67A-GD65 | I5-2500K+Scythe Mugen 2 rev B | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3 | PowerColor Radeon HD6950 2GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | BenQ TFT 21.5" G2222HDL LED | Fractal Design Define R3, Svart
Zepto 6224w
Ps3

Permalänk
Skrivet av Pzycho:

Japp.. har testat flera gånger nu, men det funkar säkert lite senare.
Kan tänka mig att belastningen på sidan är ganska hög just nu

Japp måste vara så

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Vad jag hört så lyckades utvecklarna med konststycket att glömma göra om internetsidan för de "nya" spelarna, men att det skulle komma igång ikväll. Så vi lär vara många skandinaver som kutar omkring där ikväll då

Asmos <3

Visa signatur

Pentium 3.86! 14.4k modem

Permalänk
Inaktiv

Har inte spelat sen betan men hade tänkt att prova lite, vilken server är det som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Ja nu sitter man på jobbet och oförmögen till att spela ;D. Hoppas någon kan bekräfta att dom fått sitt Account från NCsoft Opted In redan så man vet att det fungerar senare när man väl kommer hem och kan testa.

Ja mitt konto fungerar till att logga in i spelet.

Skrivet av lindstroem:

Kan någon av er komma in till loginskärmen? Jag får ett felmeddelande då jag startar, är det normalt eller behöver jag installera om klienten?

Ja.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

detta är ju större fail än vad Blizzard lyckas med när det är stora ändringar^^

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]