Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk
Medlem

Att smoke och flares inte alltid får bort målsökande. Blir så förbannad på't!

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk

När jag dör från rygg varje gång jag spawnar, ofta händer detta en hel match. Slutar med att jag ragequitar och slänger musen åt helvete...

Permalänk
Skrivet av RalleRalle:

När jag dör från rygg varje gång jag spawnar, ofta händer detta en hel match. Slutar med att jag ragequitar och slänger musen åt helvete...

håller med, sjukt irriterande... 8 raka så sent som för 22 min sen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eronki:

Att smoke och flares inte alltid får bort målsökande. Blir så förbannad på't!

Då är det ju bara du som är dålig. Du trycker försent eller förtidigt.

Permalänk

3 saker som är riktigt illa...

1. Man försöker hoppa in i ett fönster men så kommer man inte in eftersom man bara hoppar i luften( trots animeringen på gubben så står man ändå bara och hoppar i luften...).

2. man blir beskjuten och tar skydd, dör när man är bakom skyddet... Har hänt mig säkert 100000000000 gånger.

3. Man får "Bad Luck" lite då och då t.ex nyss så körde jag helikopter på caspian border som attackers och dog i luften helt utan anledning.

finns nog fler men jag kommer inte på dom atm..

Permalänk
Medlem

Folk som spelar Support och sätter sig högst upp byggnader och lägger Claymores i trappan och bara väntar på att någon ska springa upp. När de får en kill springer de snabbt ner och slänger en till sen sitter de och väntar, måste vara väldigt roligt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

Kunde inte sagt det bättre, snipers är spelets lågliv och den svagaste punkten. Det mest patetiska måste ju vara i Conquest när ens lag inte har några flaggor och blir dominerat, och vissa fortsätter snipa istället för att hjälpa laget. Ingen med ålder (eller IQ för den delen) högre än 12 kan ju spela på det viset..

Snipers är på alla sätt och vis den absolut svåraste klassen att spela, ett par välplacerade SOFLAM så har fienden inte en chans att attackera med veichles. Om ni blir så djävulskt dominerade är det för ni saknar SOFLAMS/Javelin eller att folk som inte har en anning om vad de gör sitter i era veichles.

Du har som recon 1 skott och i nästan alla lägen dör du om du missar huvudet. Jag har 8 service stars, 2 av dem i recon och ingen annan klass kommer i närheten av att vara så svårspelad.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Hände något riktigt skumt igår på en server där det lirades Kharg island rush. Vi var attackers och efter att förstärkningen kommit på stranden med tanks och humvees började vissa från fiendelaget att smyga sig dit på utkanterna av kartan. När de sedan lyckats sätta sig i dessa stod de kvar och vi attackers hade fortfarande fordonen i spawn listan!! Detta resultar i att alla i vårt lag börjar spawna på tanksen mm och landar framförr dom/ på dom och blir dödade innan den äckligt jobbiga faden försvunnit (Som ni alla säkert vet och känt av vid spawnkills, man dör innan man ens hinner se något annat än svart på skärmen)

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Då är det ju bara du som är dålig. Du trycker försent eller förtidigt.

Nej, trycker inte försent. Det händer speciellt med flyg.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eronki:

Nej, trycker inte försent. Det händer speciellt med flyg.

Detta händer även mig, får dom en lock som man sedan flarear så försvinner locken men man blir likt förbannat ägd 2-3 sec senare. Händer ofta att jag ser det hända när jag sitter i AAn. Ser även då hur dom inte är SOFLAMade.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Idiotiska admins samt idiotiska spelare.

Visa signatur

i5 2500K @ 4.5 med H80 - Asus P8Z68-V LX - 8 GB G.Skill Ripjaws 1600 - MSi HD 6970 Lightning - G.Skill Phoenix Pro 120GB + 2 * 500GB Maxtor Sata2 - Fractal Design Core 3000 - Corsair GS 700W - Windows 7 Ultimate x64

Permalänk

Att man inte kan spawna på squaden som i BF Bc2

Visa signatur

Asus P8Z68-V GEN3 ] Intel Core i5 2500K 4,3GHz (Turbo mode) [ Evga GeForce GTX 970 4GB SC ACX 2.0 Cooling ] Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE Quad Channel [ Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 ] A-DATA SSD 510-series 120GB [ 1TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s ] Fractal Design Tesla 650W 80+ [Fractal Design Arc Svart]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas K-L:

Att man inte kan spawna på squaden som i BF Bc2

Du kan ju bara spawna på squadleadern om du kör HC annars kan du väl iaf spawna på vem du vill i din squad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cooling93:

3. Man får "Bad Luck" lite då och då t.ex nyss så körde jag helikopter på caspian border som attackers och dog i luften helt utan anledning.

De flesta sådana är faktiskt admins som dödar dig från konsolen, för att du använt otillåtet vapen, fordon när det är för lite spelare, eller bara för att du ägt dem.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Skrivet av slusk:

Du kan ju bara spawna på squadleadern om du kör HC annars kan du väl iaf spawna på vem du vill i din squad...

Hur gör man då?
Jag har aldrig lyckats iaf.

Visa signatur

Asus P8Z68-V GEN3 ] Intel Core i5 2500K 4,3GHz (Turbo mode) [ Evga GeForce GTX 970 4GB SC ACX 2.0 Cooling ] Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE Quad Channel [ Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 ] A-DATA SSD 510-series 120GB [ 1TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s ] Fractal Design Tesla 650W 80+ [Fractal Design Arc Svart]

Permalänk

1. Dör när man hoppar ur plan
2. Jobbig grötig grafik med för staka kontraster, för mycket bloom mm.
3. Hör inte att man är låst utan bara träffas helt utan förvarning
4. Idiotiska spawn för jets på alla maps, finns inte ett undantag. Antingen för nära varann eller framför varann
(vilket pucko på DICE bestämde detta?)

5. Dålig nätkod men som sagt, det är ju ett DICE spel

http://www.youtube.com/watch?v=Rc5o-b6zsYo

6. Dålig vapenbalans, alla "lowskill" vapen som shotguns, raketer m320 är jätte kraftiga
och vapen som kräver lite aim nerfas hela tiden
7. Väldigt segt att byta squad
8. Kan inte klicka på kartan för att spawna
9. Felspawn om spawnpunkt försvinner så man kommer helt fel

..listan kan göras hur lång som helst men det värsta är nog att man vet att detta spel aldrig kommer att bli bra.
Det är för mycket som suger och ju mer jag spelar ju mer känns det som det var inte tänkt att BF3 skulle bli ett spel över huvud taget, utan en Frostbite 2 demo

EA-Fail

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eronki:

Nej, trycker inte försent. Det händer speciellt med flyg.

Skrivet av mini-ryttge:

Detta händer även mig, får dom en lock som man sedan flarear så försvinner locken men man blir likt förbannat ägd 2-3 sec senare. Händer ofta att jag ser det hända när jag sitter i AAn. Ser även då hur dom inte är SOFLAMade.

Ja, om ni klagar på detta nu, ja då skall ni bara läsa vad som fixas i nästa patch:

-Flares will no longer break the lock of a vehicle that is locked on, it will only distract the missiles.

Dock så är detta en liten lättnad:D:
-Flares for Jets and Choppers now reload at 11 seconds again, except for the gunner, which remains unchanged at 20sec.
-Flares now more reliably distract missiles, especially for Helicopters.

Skrivet av mattias_gbg:

1. Dör när man hoppar ur plan
2. Jobbig grötig grafik med för staka kontraster, för mycket bloom mm.
3. Hör inte att man är låst utan bara träffas helt utan förvarning
4. Idiotiska spawn för jets på alla maps, finns inte ett undantag. Antingen för nära varann eller framför varann
(vilket pucko på DICE bestämde detta?)

5. Dålig nätkod men som sagt, det är ju ett DICE spel

http://www.youtube.com/watch?v=Rc5o-b6zsYo

6. Dålig vapenbalans, alla "lowskill" vapen som shotguns, raketer m320 är jätte kraftiga
och vapen som kräver lite aim nerfas hela tiden
7. Väldigt segt att byta squad
8. Kan inte klicka på kartan för att spawna
9. Felspawn om spawnpunkt försvinner så man kommer helt fel

..listan kan göras hur lång som helst men det värsta är nog att man vet att detta spel aldrig kommer att bli bra.
Det är för mycket som suger och ju mer jag spelar ju mer känns det som det var inte tänkt att BF3 skulle bli ett spel över huvud taget, utan en Frostbite 2 demo

EA-Fail

Har du kolla tweak listan in för nästa patch http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/#!/bf3/news/? Där står bland annat att de kommer fixa katapultstolar för F35 och SU35 så man inte dör när man hoppar ur flyg och mycket mer och listan är inte komplett kommer fixas ännu mer så var bredd på en gigantisk patch.

Permalänk
Medlem

Alla jävla glitches som alla patchas bort. Har de vart så här i 3 månader nu? Metro folk står i väggar och tak alla andra banor folk står på hus som inte ska kunnas gå till. Näe Lagt ner spelet till detta är fixat.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

En sak jag verkligen stör mig på är att man alltid verkar dö av "Bad luck" om man flyger för nära bergen i Damavand Peak, väldigt irriterande när man väntat 10 minuter på att helikoptern ska spawna.

Permalänk
Medlem

Tiden det tar när man använt kniv (utan kill animation) tills man kan göra det igen eller använda ett annat vapen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Alla jävla glitches som alla patchas bort. Har de vart så här i 3 månader nu? Metro folk står i väggar och tak alla andra banor folk står på hus som inte ska kunnas gå till. Näe Lagt ner spelet till detta är fixat.

Detta är för att man inte ska kunna ligga och snipa uppe på bergen. Flyger du en större båge runt blir det inte så.

Permalänk
Medlem

Nötterna som börja lipa för man "råkar" skjuta ihjäl dem. Blir ett jä*la tjaffs i chatten eller vad man nu ska kalla det.
Spelar man Deatmatch så handlar det väll för fa* inte om att plocka blommor med ryssar/US eller?

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Folk som springer framför pipmynningen o sedan skriver !punish.
Tur att man inte vet vilka de är irl..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas K-L:

Hur gör man då?
Jag har aldrig lyckats iaf.

Hmmm, jag tror att du kanske inte är med i en squad?
Börja med att försäkra dig om att du är med i en squad.
När du skall spawna kommer du att få möjlighet att spawna på bas, flaggor, fordorn, beacons och squadmedlemmar

Permalänk

1. Lean around corners saknar jag mest, villket i princip alla andra spel har eller?

2. Call in spotted enemy troops (kanske finns?), har precis börjat spela och stör mig på detta - det borde vara som i AAO3 där all OPFOR är dålda på minimapen tills de rapporteras in och då så tänds en ikon där de senast sågs på minimappen.

3. Som någon påpekade att bli skjuten genom solida material är störande, eller när man tömmer ett mag i någon point blanc bara för att denne senare dödar dig på första salvan (inte unikt BF3, men grymt frustrerande)

4. Saknar support för head tracker

Visa signatur

Antec P280, Corsair 520W, Gigabyte HD5850, Gigabyte P55UD4, CPU I5 + Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair DDR3 1600 2x2, WD500G Black, Samsung SSD 128
IRTracker4, Hotas Cougar, Rudder pedals(home made) mm

Permalänk
Skrivet av loweb_:

Flashlights, RPG, Campers, att man inte kan se första person på den som dödar en, buggarna osv. Har inte haft några strul med disc, funkat bra*peppar peppar*.

cod har patent på kill cam, fett töntigt med copyright lagar

Permalänk
Medlem
Skrivet av spider-se:

1. Lean around corners saknar jag mest, villket i princip alla andra spel har eller?

2. Call in spotted enemy troops (kanske finns?), har precis börjat spela och stör mig på detta - det borde vara som i AAO3 där all OPFOR är dålda på minimapen tills de rapporteras in och då så tänds en ikon där de senast sågs på minimappen.

3. Som någon påpekade att bli skjuten genom solida material är störande, eller när man tömmer ett mag i någon point blanc bara för att denne senare dödar dig på första salvan (inte unikt BF3, men grymt frustrerande)

4. Saknar support för head tracker

En annan funktion än den spotfunktion som är nu menar du? Hängde inte riktigt med på hur du menar.
För nu syns ju alla som spottas på minimap(och även i 3D)

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

[IMG]http://edge.ebaumsworld.com/picture/ff1432/InternetToughGuy2.gifIMG]

Permalänk
Medlem

Nej jag känner inget behov av att hävda mig på ett forum för datorentusiaster.
Trolla vidare du...