Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

1. Att man dör fast man hunnit runt ett hörn och tagit flera steg ur skottlinjen.
2. Suppresion....fyfan
3. Rekylen på vissa vapen är helt åt helvete
4. Autoeldspridningen är verkligen åt helvete. Hade kulorna spridits så på ett riktigt gevär hade människan fortfarande krigat med pil o båge.
5. Att fienden inte dör när man träffar klockrent i huvudet. Iof, det är många träskallar som spelar detta spelet (inklusive mig själv ;D )

På fyran där, vad är det som är åt helvete där mer än att det är för liten spridning och för liten rekyl fortfarnde när automateld används, har gjort lumpen och det finns inte en chans att du träffar på rätt ställe om du håller in avtryckaren, kanske om du står 5-10 meter, men fan inte över det. Så lär dig använda burst hälst semi om du vill träffa det du skjuter på.

Övriga punkter kan jag hålla med om.

Permalänk
Medlem

Det enda spontana jag kommer på förutom ovan sagda är att GRANATER laddas om i alldeles för snabbt takt om man är support. Det gör att om man spelar support och väljer granat-spec så kan man kasta ut ammo och sedan spamma granter i oändlighet. Det är skitdumt och förstör, framförallt metro.

Gör så att det tar 15sek att ladda om en granat, och bara en granat laddas om i taget, minst. Det gör att supportspelarna inte bara kan stå där och vänta, för då blir de poänglösa. DÅ hade det blivit bättre...

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är bra att suppression gör större skillnad efter patchen, ser det som en taktisk grej men effekten var för menlös innan. Möjligtvis borde de göra bilden ännu suddigare eller göra det tydligare på något sätt att man är utsatt för suppression. För nu märker man inte alltid det så tydligt mer än att alla skotten missar. Blir ju frustrerande ifall man inte fattar varför.

Skrivet av AxVoB:

när jag lirar på t.ex en infantry only server där det är i princip ingen som revivar (64server/32server), helt retarderat och det roliga är att ca 90% av dom som spelar på dessa servrar spelar som assault och när deras lagkamrater dör bredvid dom så skiter man bara i det

Jag brukar då aldrig ha några problem med att bli revivad så länge det finns någon assault i närheten, tar 1-3 sekunder sen är man igång igen. Brukar iofs inte spela på inf only men borde väl snarare vara vettigare folk som spelar det än random servrar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxVoB:

Det jag stör mig först och främst på är det dåliga samarbetet. ....jag blir sjukt arg på att när jag lirar på t.ex en infantry only server där det är i princip ingen som revivar (64server/32server), helt retarderat och det roliga är att ca 90% av dom som spelar på dessa servrar spelar som assault och när deras lagkamrater dör bredvid dom så skiter man bara i det. Även samma sak sker när man vill ha ammunition av en lagkamrat, man får följa efter dom i 5 minuter och spamma Q.

En annan sak är när man lirar t.ex Caspian Border där halva jävla laget sitter i stridsvagnar (för att inte tala om stridshelikoptern) och inte gör ett skit för laget, de spelar endast för att få kills och hjälper inte till att ta över baser etc. Detta gäller förstås inte alla spelare, men det är något som alltid händer när jag spelar banor med fordon på.

Spela med vänner eller en bra squad som håller ihop, brukar kunna vara otrolig skillnad i spelupplevelse beroende vilken squad man är i, även om man inte spelar med polare.

Många gånger så ligger folk som dör mitt i en korsning, att gå ut då är som att vara kanonmat, även om jag försöker ninja-reviva ibland bara för skojs skull :). Men annars tycker jag att det sällan är några problem att bli revivad så länge man inte ligger mitt i skottelden.

Vet inte om jag håller med om tanksen generellt. Visst finns det någon idiot då och då som står och försöker leka prickskytt över hela banan. Själv gillar jag tanks och försöker hålla dom levande på fronten. Alltså, inte stå still utan hålla sig i rörelse och flanka fi-tanks samt för att runda hörn så eventuella jobigga engineers inte mosar sönder mig med smaws ;). Attackhelikoptern använd(e)s ju flitigt som främst AA, och sedan tanks. Det märks när det är en helikopterpilot och gunner som vet vad dom gör, och oftast tycker jag att de gör ett bra jobb.

Skrivet av KingCobra:

1. Att man dör fast man hunnit runt ett hörn och tagit flera steg ur skottlinjen.
2. Suppresion....fyfan
3. Rekylen på vissa vapen är helt åt helvete
4. Autoeldspridningen är verkligen åt helvete. Hade kulorna spridits så på ett riktigt gevär hade människan fortfarande krigat med pil o båge.

Citat:

2.) Använd cover-perken som gör suppressioneffekten betydligt mindre. Höll på att avlida innan jag kom på att den faktiskt fanns, särskilt squad-perken.
3.) Kräver bara lite omställning från tidigare...
4.) Du har aldrig skjutit med en riktig automatkarbin va? Lycka till att få en samlad träffbild på mer än 5 meter. Vanligtvis kör man single eller dubbelskott såvida du inte ska täcka t.ex. framfryckande kamrater.

Skrivet av Åkan:

Håller med dig, när jag kör metro t.ex. så kan man ju, om man kommer från C och spelar som US...

En sak jag önskar DICE skall fixa är att höja rekylen ännu mer, för annars kommer jag bli tokig, vet inte hur många gånger jag har blivit avslöjad/dödad när jag legat och tagit en flagga och pågrund av att någon inte kan lära sig att skjuta med semi/burst eller inte vet när man ska använda sitt vapen, typ när en tank står 3 meter ifrån dig och han inte sett dig. Nej, om folk slutade skjuta auto hela tiden så skulle det inte dra till sig så mycket uppmärksammhet och sen att folk måste lära sig att inte gå för kills för det kan döda dina lag kamrater, plus att matchen slutar med "YOUR TEAM LOST".

Metro är katastrof som map i Conquest.

Känner igen det där med att folk inte tänker på att man syns och hörs när man skjuter. En klassiker är när en squadmember hoppar in i min C4:ade bil, 50 meter från tanken börjar han skjuta. Så mycket för den surprisen :D.

Skrivet av Åkan:

På fyran där, vad är det som är åt helvete där mer än att det är för liten spridning och för liten rekyl fortfarnde när automateld används, har gjort lumpen och det finns inte en chans att du träffar på rätt ställe om du håller in avtryckaren, kanske om du står 5-10 meter, men fan inte över det. Så lär dig använda burst hälst semi om du vill träffa det du skjuter på.

Håller med. Rekyl och spridningsändringarna som införts är bara något att anpassa sig till. Jag tycker själv det är lite roligare när det är mer utmanande, mer skicklighet, i hur man hanterar eldgivningen.

Skrivet av Virre39:

Det enda spontana jag kommer på förutom ovan sagda är att GRANATER laddas om i alldeles för snabbt takt om man är support. Det gör att om man spelar support och väljer granat-spec så kan man kasta ut ammo och sedan spamma granter i oändlighet. Det är skitdumt och förstör, framförallt metro.

Gör så att det tar 15sek att ladda om en granat, och bara en granat laddas om i taget, minst. Det gör att supportspelarna inte bara kan stå där och vänta, för då blir de poänglösa. DÅ hade det blivit bättre...

Har aldrig sett detta. Ska ta och kolla upp

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxVoB:

Det jag stör mig först och främst på är det dåliga samarbetet. Jag har spelat både CoD och BF i flera år och jag blir sjukt arg på att när jag lirar på t.ex en infantry only server där det är i princip ingen som revivar (64server/32server), helt retarderat och det roliga är att ca 90% av dom som spelar på dessa servrar spelar som assault och när deras lagkamrater dör bredvid dom så skiter man bara i det (jag förstår inte varför eftersom att reviva någon ger poäng, riktigt mycker poäng om man revivar många). Även samma sak sker när man vill ha ammunition av en lagkamrat, man får följa efter dom i 5 minuter och spamma Q.

Detta är skillnaden mellan BF3 och BF2, för att när jag spelar BF2 och ber om hjälp av en lagkamrat, då kommer det någon ASAP, men inte i BF3.

En annan sak är när man lirar t.ex Caspian Border där halva jävla laget sitter i stridsvagnar (för att inte tala om stridshelikoptern) och inte gör ett skit för laget, de spelar endast för att få kills och hjälper inte till att ta över baser etc. Detta gäller förstås inte alla spelare, men det är något som alltid händer när jag spelar banor med fordon på.

Tror helt enkelt att detta beror på att det är många fler CoD spelare i BF3 än vad det finns i BF2.

Förstår inte vilka servrar ni spelar på? Jag blir mestadels revivad när jag dör ifall det är en medic i närheten, visst finns det dom som har dålig koll på sin närhet, så dör man bakom dom så ser dom inte att man dog just bakom dom och springer vidare. Men oftast blir jag revivad. Med ammo så är det ungefär 50/50 ifall de reagerar när man ber om ammo. Det håller jag med om att det är lite dåligt vissa ggr.

Att fordon inte hjälper till vet jag heller inte riktigt, de servrar jag varit inne på och spelat så brukar dom hjälpa till. Men beror ju på hur det ser ut när tanken ska hjälpa till att cappa också. Åker man för nära mycket folk och inte får backup så är det lätt att man dör illa kvickt av någon som slänger C4:a m.m.
De som sitter i fordon och gör det korrekt hjälper nog laget mer än du verkar tro dock. Sen så finns det alltid undantagsfall. Men så är det alltid när man spelar online spel. Alla gör inte alltid som du vill att dom ska göra.

Att folk inte träffar fattar jag heller inte, jag träffar då där jag skjuter. Men visst var det en omställning efter patchen. Men när man har lärt sig igen så är det inte några konstigheter direkt.

Edit: Råka citera 2ggr.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk

något jag har börjar bli extremt irriterad av är när man blir kickad/bannad utan anledning eller att man blir kickad/bannad för att man har använt ett förbjudet vapen fastän det inte står något om det.

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

något jag har börjar bli extremt irriterad av är när man blir kickad/bannad utan anledning eller att man blir kickad/bannad för att man har använt ett förbjudet vapen fastän det inte står något om det.

Ja det borde finnas ett custom textfält för servern som visas medan man laddar banan/servern. Ibland spammas det regler i chatten men det blir väldigt tjatigt när man varit inne ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

Skrivet av Frux:

Ja det borde finnas ett custom textfält för servern som visas medan man laddar banan/servern. Ibland spammas det regler i chatten men det blir väldigt tjatigt när man varit inne ett tag.

Om något så borde det införas bättre förutsättningar för serveradmins att konfigurera för olika maps; vapen/fordon osv. Jag stör mig som fan på alla dessa servermeddelanden som spammar sönder chatten emellanåt på vissa servers.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwanto:

Vad är det som får dig att tro detta? Undrar eftersom jag då och då blir anklagad för just wallhack, trots att jag inte har det.

Svårt att förklara, men ibland känns det som om vissa spelare alltid vet exakt var jag är, gång på gång fast dom inte borde det. Även ruskigt duktiga spelare har ibland svårt att lokalisera en (och framförallt inte vet att man står och lurpassar bakom ett hörn) och kan även ibland få iväg ett par skott mot dig och döda dig, men vissa lyckas ALLTID att hitta dig (och sätta headshot, varje gång). Gång på gång och det är just det som är det som jag misstänker är någon form av Wallhack. Att dom på något sätt alltid vet var man finns, utan att det finns något skäl till det.

När det händer (med samma personer) under en TDM 10-20 ggr så är det inte allt för svårt att tänka att dom nog INTE fuskar.

Att vissa inte klarar av att andra är bättre utan skriker fusk så fort dom dör finns det också, men det är inte att några är bättre (vilket man snabbt märker, då folk som är ruskigt duktiga inte spelar på samma "run and gun"-sätt, utan använder taktik och faktiskt dör om man överraskar dom tex genom en trevlig liten flankning).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josuroli:

Svårt att förklara, men ibland känns det som om vissa spelare alltid vet exakt var jag är, gång på gång fast dom inte borde det. Även ruskigt duktiga spelare har ibland svårt att lokalisera en (och framförallt inte vet att man står och lurpassar bakom ett hörn) och kan även ibland få iväg ett par skott mot dig och döda dig, men vissa lyckas ALLTID att hitta dig (och sätta headshot, varje gång). Gång på gång och det är just det som är det som jag misstänker är någon form av Wallhack. Att dom på något sätt alltid vet var man finns, utan att det finns något skäl till det.

När det händer (med samma personer) under en TDM 10-20 ggr så är det inte allt för svårt att tänka att dom nog INTE fuskar.

Att vissa inte klarar av att andra är bättre utan skriker fusk så fort dom dör finns det också, men det är inte att några är bättre (vilket man snabbt märker, då folk som är ruskigt duktiga inte spelar på samma "run and gun"-sätt, utan använder taktik och faktiskt dör om man överraskar dom tex genom en trevlig liten flankning).

Det är otroligt enkelt att veta vart folk springer när du kan mapen och spawnsen och vart folk oftast sitter. Att du skjuter ett vapen utan supressor gör det också väldigt enkelt att hitta dig.

Permalänk

Jag hatar när folk flyger med helikoptrarna över deployment och förstör alla fordon, det borde inte vara tillåtet.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Jag tycker själv det är lite roligare när det är mer utmanande, mer skicklighet, i hur man hanterar eldgivningen.

Varför nämna slumpmässigt genererad träffbild i samma kontext som "skicklighet"?

Hade du skrivit

Skrivet av Nightcrawl:

Jag tycker själv det är lite roligare när det är mer utmanande, mer slumpmässigt, i hur man hanterar eldgivningen.

hade jag fortfarande varit förvånad men ändå förstått vad du menade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Det är otroligt enkelt att veta vart folk springer när du kan mapen och spawnsen och vart folk oftast sitter. Att du skjuter ett vapen utan supressor gör det också väldigt enkelt att hitta dig.

Jag är inte dum, det är klart att det är lätt att lista ut var det är folk, det klarar även jag av, problemet är när man ex flankar, rör sig tyst och är dold och inte skjuter och någon springer runt ett hörn, eller vänder sig om och skjuter dig utan att de borde veta var du är, utan att egentligen behöva lokalisera dig, de vet direkt var du är och kan träffa dig utan att behöva sikta eller missa (det är klart att ibland syns man, men om och om igen, och dessutom alltid träffa?). Gång på gång, inte någon enstaka gång, när det kan förklaras. Jag tror att det märks mer när man spelar TDM och SDM, när man dör många gånger/runda, vissa verkar helt enkelt ha någon form av ett sjätte sinne eller så vet dom nått dom inte borde veta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josuroli:

Jag är inte dum, det är klart att det är lätt att lista ut var det är folk, det klarar även jag av, problemet är när man ex flankar, rör sig tyst och är dold och inte skjuter och någon springer runt ett hörn, eller vänder sig om och skjuter dig utan att de borde veta var du är, utan att egentligen behöva lokalisera dig, de vet direkt var du är och kan träffa dig utan att behöva sikta eller missa (det är klart att ibland syns man, men om och om igen, och dessutom alltid träffa?). Gång på gång, inte någon enstaka gång, när det kan förklaras. Jag tror att det märks mer när man spelar TDM och SDM, när man dör många gånger/runda, vissa verkar helt enkelt ha någon form av ett sjätte sinne eller så vet dom nått dom inte borde veta.

Grejen är att du syns på radar mappen och det brukar hända om man springer eller går i närheten av en fiende, skjuter mot någon eller om någon annan ser dig och då syns man en kort sekund bara. Så detta kan ske utan att någon spottar dig och det räcker för att veta vart du är. Sen är det som vanligt i fps att det ser ut som att ben och armar, vapen och huvud är bakom skydd, men i själva verket så sticker myningen ut bakom hörn och kanter och då är det inte så svårt att veta vart personen är någonstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

Varför nämna slumpmässigt genererad träffbild i samma kontext som "skicklighet"?

Hade du skrivit hade jag fortfarande varit förvånad men ändå förstått vad du menade.

Första två skotten har en mycket mycket liten träffbild. Självklart är det skicklighet att dels sikta rätt och att inte skjuta mer än två skott och sedan vara kall nog att avvakta rätt tid innan man fyrar av nästa salva.

Skrivet av Josuroli:

En teori är att spelaren som springer runt ett hörn oftast är beredd på att någon sitter på ett av två-tre ställen och är helt fokuserad på det. Är det ett särskilt vanligt ställe så är det inte ovanligt att man skjuter innan man helt har rundat hörnet (ett skott genom hörnet). Personen som sitter och väntar har ofta två riktningar/hörn att täcka, och sitter troligtvis inte och koncentrerar sig 100%igt. Där får personen som rundar hörnet ett stort övertag.

En annan teori, vilket jag själv får många kills med, är att hålla koll på minimapen och hur de fiender man ser rör sig. Ser jag en kille en bit bort på kartan springa som i ett rakt sträck kan jag vänta mig att han kommer troligtvis dyka upp på en viss plats, eller, sätta sig och smyga när han börjar närma sig ett visst område.

Själv tycker jag att det är sällan som någon är så pass bra att jag skulle säga att de fuskar (då det inte är helt uppenbart). Har man spelat fps-spel tillräckligt länge så har man faktiskt utvecklat ett sjätte sinne.

Prenumerera på den här killen, han säger och visar mycket vettigt. Här är mycket om hur man hanterar hörn.

Visa signatur

Permalänk

Jag kan inte ens spela på en server som har flera kartor för när den ska byta karta så står det bara och laddar?

Permalänk
Medlem

Kan svara på vad som har hänt med minimapen!? Den är utzoomad hela tiden så att alla punkterna ligger i en ända klump. Vad fan hände där?

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Kan svara på vad som har hänt med minimapen!? Den är utzoomad hela tiden så att alla punkterna ligger i en ända klump. Vad fan hände där?

N: Ändra hur zoomad den är
M: Ändrar hur stor del av skärmen kartan är på din skärm
B: Ändrar mellan kartlägen (satelit/hybrid/enkel)

Du har inte kommit åt N-knappen bara?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Tryck på n så zoomar du in/ut på kartan.

Edit: Nightcrawl hann före.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

B: Ändrar mellan kartlägen (satelit/hybrid/enkel)

What? Är det här sedan senaste patchen? Har helt missat detta. Får testas någon gång.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sca:

What? Är det här sedan senaste patchen? Har helt missat detta. Får testas någon gång.

Ja, den ändringen hängde med i senaste patchen.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

Det absolut värsta jag vet som har mer eller mindre förstört hela spelet för mig eftersom jag kör så mycket flygplan är SKIT Heatseekers som inte fungerar längre......
De träffar 1 av 8 gånger men än själv blir träffad rätt så omgående.

har runt 40-50h i jet och heatseekers fungerade alldeles galant innan patchen, de sprängde ett flygplan när 2st träffade.
Och nu kan jag få iväg 4st salvor (alltså 8st raketer) utan att ens få "vehicle disabled".
Far åt helvete vad man kan förstöra med en patch för vissa.

Dock måste jag få peka att de har fixat F-35 ordentligt nu, även fast det tog 3månader för de att inse att bara för att man sänker farten så ska man inte börja Hovra DIREKT.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josuroli:

Du sa det ju själv. Du SPRINGER runt.
-.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sca:

Japp. Jag tycker att satellite-vyn är att föredra när jag sitter i ett flyg för att bättre bestämma var annat flyg är när de inte är direkt över byggnader/vägar t.ex. (ogillar air radar!) Men som infanteri/tank-spelare så använder jag originalvyn.

Skrivet av Forbidden:

Det absolut värsta jag vet som har mer eller mindre förstört hela spelet för mig eftersom jag kör så mycket flygplan är SKIT Heatseekers som inte fungerar längre......
De träffar 1 av 8 gånger men än själv blir träffad rätt så omgående.

har runt 40-50h i jet och heatseekers fungerade alldeles galant innan patchen, de sprängde ett flygplan när 2st träffade.
Och nu kan jag få iväg 4st salvor (alltså 8st raketer) utan att ens få "vehicle disabled".
Far åt helvete vad man kan förstöra med en patch för vissa.

Dock måste jag få peka att de har fixat F-35 ordentligt nu, även fast det tog 3månader för de att inse att bara för att man sänker farten så ska man inte börja Hovra DIREKT.

Heatseekers har jag aldrig gillat att använda mot flygplan, men visst fan ska man träffa när man har låst och de inte kör flares/ecm. Likadant är det för attack-helins heatseekers, värdelös mot flyg. Jag kan rekommendera machinegun mot andra flyg/choppers, tycker det fungerar bra även om det tar lite längre tid nu efter patchen. Istället för heatseekers kan du testa rockets eller guided missiles och köra lite anti-tank :).

F-35:an är dock fortfarande inte likvärdig Flankern när det kommer till svängradie. Visst är det bättre än innan men det finns mer att göra.

Skrivet av Noobenu:

Du sa det ju själv. Du SPRINGER runt.
-.-

Nej han skrev att NÅGON springer runt ett hörn. Syftade troligtvis på en fiende

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Heatseekers har jag aldrig gillat att använda mot flygplan, men visst fan ska man träffa när man har låst och de inte kör flares/ecm. Likadant är det för attack-helins heatseekers, värdelös mot flyg. Jag kan rekommendera machinegun mot andra flyg/choppers, tycker det fungerar bra även om det tar lite längre tid nu efter patchen. Istället för heatseekers kan du testa rockets eller guided missiles och köra lite anti-tank :).

F-35:an är dock fortfarande inte likvärdig Flankern när det kommer till svängradie. Visst är det bättre än innan men det finns mer att göra.

Joo självklart kör man machinegun i Jet, går ju helt sanslöst snabbt att att förstöra det då, där räcker det verkligen med 1 salva för att sänka flygplan/heli.
Men ibland så får man bara lust att köra heatseekers mot jobbiga jävlar och då ska det ta mig fan fungera om den andra inte kört flares/ecm..
Men eftersom heatseekers inte fungerar längre sedan patch kör jag bara guided missiles som secondary.
Tycker inte det är någon större tids skillnad med att sänka flygplan/chopper med machinegun sedan patch.

Och ang. F-35 vs Flankern så visst, det är ett skämt om man jämför att svänga/göra en loop med F-35, även fast man sänker farten under svängen/loopen, men nu kan man flyga den och eventuellt undkomma en Flanker. Förut var det bara att trycka alt+f4 om man fick en flanker bakom sig.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk

Att tutan på bilarna låter för mesigt.... (tackar för att vi har fått tillbaka den)

Att man kan se en person som ligger bakom en kulle men inte skjuta honom
Att ett sniperskott i pannan inte alltid dödar
Att kniven tar väldigt dåligt
Att RPG är helt värdelösa mot tanks
Att Tunguskan är för bra mot helis
Att frakt helin inte har ett primary weapon (en slanbella hade räckt)
Nvida krasher
Att m95b endast har 6 skott
Att man inte kan skjuta sönder minor med snipern

Visa signatur

Asus z77 v lx 2 1055| Intel 3570k |Sapphire hd7950 3gb|
h60 kylare|Antec p183 V3|NZXT Sentry 2 LCD Fan Control 5,25" Bay|
OCZ AGILITY 3 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC |QPAD MK-50 PRO| MS 3.0 | + filt och saft

Permalänk
Medlem
Skrivet av davey2kay:

Att tutan på bilarna låter för mesigt.... (tackar för att vi har fått tillbaka den)

Att man kan se en person som ligger bakom en kulle men inte skjuta honom
Att ett sniperskott i pannan inte alltid dödar
Att kniven tar väldigt dåligt
Att RPG är helt värdelösa mot tanks
Att Tunguskan är för bra mot helis
Att frakt helin inte har ett primary weapon (en slanbella hade räckt)
Nvida krasher
Att m95b endast har 6 skott
Att man inte kan skjuta sönder minor med snipern

M95 har som standard 6 kulor totalt. Dock kanske man skulle kunna låsa upp extended mag i så fall.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Skrivet av Arginj:

M95 har som standard 6 kulor totalt. Dock kanske man skulle kunna låsa upp extended mag i så fall.

Det är nog sant, men jag vill ff ha mer skott
extended mag hade vart nice

Visa signatur

OCZ AGILITY 3 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC |QPAD MK-50 PRO| MS 3.0 | + filt och saft

Permalänk

är det inte någon som har samma problem som jag? att när en server ska byta map så typ låser sig spelet?

Permalänk

kompisen har det.. han fastnar i loading läge är det samma typ av låsning?

Visa signatur