Muskampen 2025: Segraren korad!

CM Storm Trooper Gaming Big Tower

Permalänk
Medlem

CM Storm Trooper Gaming Big Tower

Hur är chassit någon som vet? Vill köpa det undrar bara om det är "värt" det om ni fattar vad jag menar

Länken http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=649659 Behöver mycket plats osv och detta chassi ser ut som att den levererar det.

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel.

Permalänk

Jag har chassit, ger den 5/5*. Bra utrymme och lätt att installera den och bära den. Hela chassit är svart, inte någon fläck som inte är målad. En sak som är ett stort problem för mig, är att med alla mina sladdar som sitter på baksidan, kan jag inte stänga den luckan, men jag stoppade in allt slarvigt. Jag tycker att du borde skaffa det chassit, utmärkt kvalité och bra kylning. Om du gillar den på bild, kommer du älska den i verkligheten. Om inte du skaffar trooper, kolla på Tt lvl 10.

Permalänk
Medlem

Annars finns det ju FD Define XL..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Jag har monterat en dator med det chassiet. Och kan bara säga att det är nära perfekt, rent funktions mässigt.

Gott om utrymme bak för kablar om man drar det rätt. Stort hål för nät agg kablar att dra bak dom.
Gott om fläkt utrymme, och borttagbara fläktfilter på alla ingångar, för enkel rengöring.
Borttaga bara hårddisk burar, som även går att vända.
Rejäla stål handtag i toppen, bultade direkt till chassit.

Har väldigt svårt att hitta något negativt att säga om detta chassiet.

Designen är heller inte allt för över pimpad. Hela känns som ett stealth plan. Väldigt sleek.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

har försökt vända hårddiskburarna på mitt, hur gör man för att lossa dom?

du ska köpa det jag älskar mitt

Visa signatur

The game | Fraktfritt Inet

Ebolaexpressen är under uppbyggnad, sleeve och 240 rad i ett Silverstone SG05B

Permalänk
Medlem
Skrivet av waveer:

har försökt vända hårddiskburarna på mitt, hur gör man för att lossa dom?

du ska köpa det jag älskar mitt

Hmm svårt att förklara då jag inte har manualen händig.. Men kolla manualen. Den förklarar hur du går till väga.
Det finns ett flertal tumskruvar du får skruva av, sen slidar den ut helt enkelt. Annars är det rätt lätt att vända dom. Tar ca 10min.

Och jag rekommenderar detta chassit starkt. Är nog bland dom bästa chassina jag byggt i.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Hmm svårt att förklara då jag inte har manualen händig.. Men kolla manualen. Den förklarar hur du går till väga.
Det finns ett flertal tumskruvar du får skruva av, sen slidar den ut helt enkelt. Annars är det rätt lätt att vända dom. Tar ca 10min.

Och jag rekommenderar detta chassit starkt. Är nog bland dom bästa chassina jag byggt i.

grejen är att jag vann mitt av komplett så har ingen manuel eller liknande, kan du på nått sätt visa?

Visa signatur

The game | Fraktfritt Inet

Ebolaexpressen är under uppbyggnad, sleeve och 240 rad i ett Silverstone SG05B

Permalänk
Medlem
Skrivet av waveer:

grejen är att jag vann mitt av komplett så har ingen manuel eller liknande, kan du på nått sätt visa?

....Länk

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Byggde ihop en dator åt polaren med det chassit, 5/5 helt klart!

Visa signatur

CM Storm Enforcer ~ i5-2500k @ 4GHz ~ Hyper 212 Plus ~ P8P67 Deluxe ~ HyperX Genesis Grey 4x4GB ~ Geforce GTX 560Ti DirectCU II TOP ~ ModXStream 600W ~ 120GB SSD ~ 1,5TB HDD

Permalänk
Medlem

Hur pass mycket låter det? Nån som vet?

Visa signatur

Dator:
Låda:
Fractal Design Define R4 CPU: AMD FX-8350 8C 4.0Ghz Black Edition CPU-kylare: Noctua NH-U12P SE2 Moderkort: MSI 990FXA-GD65 990FX RAM: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz Ares LP GPU: Gigabyte Radeon HD7950 3072MB Windforce SOC Nätagg: Fractal Design Integra R2 650W 80+ Bronze SSD: Samsung Basic 830-Series 128GB OS: Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk

Köp KÖP KÖÖÖÖP! Nej, men den är riktigt bra. Speciellt handtaget om man ska förflytta datorn lite. Och den kyler riktigt bra med

Visa signatur

|Intel 3770k 4.4GHz Offset OC| Cooler Master Storm Trooper | 2x Sapphire Vapor-X 7970 3Gb CrossfireX OC:1110/1500 | ASUS Maximus V Formula | SSD Samsung 830 128 | Gb Seagate 1TB HDD @7200rpm | Fractal Design 1000w | 2x4GB Corsair Vengeance DDR3 @1600MHz | CPU Kylare: Phanteks Ph-Tc14pe |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LasseXP:

Hur pass mycket låter det? Nån som vet?

Jag har ett Storm Stryker, skillnaden är att det är vitt och har ett fönster, det är tyst med mina Corsair AF/SP Quiet fläktar
Eller ja, helt tyst är det ju så klart inte men mycket bättre en det jag hade innan ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Jag har ett Storm Stryker, skillnaden är att det är vitt och har ett fönster, det är tyst med mina Corsair AF/SP Quiet fläktar
Eller ja, helt tyst är det ju så klart inte men mycket bättre en det jag hade innan ^^

är det den enda skillnaden? för priset skiljer med ca 200kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av redbluex:

är det den enda skillnaden? för priset skiljer med ca 200kr.

Tja, sidorna ser väl annorlunda ut kanske men annars ska det vara "Same shit". Det är iallafall vad recensenterna säger

Edit: Nu ljög jag! Stryker har ingen E-Sata på fronten! Tror dock inte det är en deal breaker för många