Permalänk

Dator setup 2012

Hej, tänkte ladda upp lite bilder på min setup och min nya dator. Mestadels för att folk trodde jag trolla när min kompis la upp en tråd här åt mig för att få tips ifall prestandan var märkbar mellan 3 eller 4 grafikkort.

Snabba Specs

Processor: Intel® Core i7-3960X Extreme
Moderkort: Asus Rampage IV Extreme
Kylare: Corsair H80
Nåtagg: Cooler Master Silent Pro Hybrid 1300W
Chassi: Cooler Master Cosmos II
Fläkt Phobya Nano-2G 12 PWM LED x8
Fläkt Cooler Master mega flow 200 RED
RAM: G.Skill Ripjaws DDR3 x4 = 32GB
Grafikkort: XFX Radeon HD7970 Black Edition x 3
Blueray: Asus BC-12B1ST
HDD: Intel 320 Series 2.5" SSD 300GB
HDD2: Western Digital Caviar Black 2TB

Dator setup 2012

Permalänk
Medlem

Jävligt härlig hörna du har där

Permalänk

PojkN me pengarna här eller, gediget bygge!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Permalänk
Medlem

du har lagt så mycket pengar på datorn men inget bättre än en H80? så fin dator förtjänar riktig vattenkylning

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Ska byggas tillsammans med X-force inom tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av filippoh94:

gott då blir de en 5a

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Discokungen
Skrivet av filippoh94:

Skönt att höra! Du har ju lite plats i det chassit!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

LIKE A BOSS

Permalänk
Medlem

Fan va gött med en rigg som sticker lite i ögonen på folk, håller med den som kommenterade om kylningen innan att den här riggen förtjänar vatten på riktigt, men annars är det svårt att klanka ner på den här hårdvaran!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Englund!:

Fan va gött med en rigg som sticker lite i ögonen på folk, håller med den som kommenterade om kylningen innan att den här riggen förtjänar vatten på riktigt, men annars är det svårt att klanka ner på den här hårdvaran!

Vi valde att sätta i en H80 som en tillfällig lösning för att sedan sätta i riktig vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Du tycker inte att det känns jobbigt med ett fönster precis bakom skärmarna?

4/5 i övrigt - lite ont om bilder.

Permalänk

Solen skiner bara in runt 2 på dagen och då sitter jag aldrig vid datan, skönt att kunna kika ut genom fönstet på sommaren när poolen är påslagen och folk är därute med..

lägger nog upp mer bilder senare, kablarna ska sleevas snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filippo Pirelli:

Solen skiner bara in runt 2 på dagen och då sitter jag aldrig vid datan, skönt att kunna kika ut genom fönstet på sommaren när poolen är påslagen och folk är därute med..

lägger nog upp mer bilder senare, kablarna ska sleevas snart

Själv sitter jag också framför stora fönster som i princip täcker hela sidan av rummet
Extra mysigt på våren...har aldrig haft problem eller tyckt det vart störande på något vis...Har ju även en fin utsikt så inget klagomål från min sida inte.

Drömsetup helt enkelt !
En solklar femma :D!

Sleeving...Hehehe ;D

Permalänk
Medlem

är det skrivfel eller har du en 600gb ssd
förövrigt riktigt nice setup jag sitter också och småflinar åt dom som trodde tråden var fejk

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Vore ju äckligt najs ifall du skulle tona fönster rutan ^^ kan va lite jobbigt med ljus sådär

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt!

Permalänk
Avstängd

Som i en dröm! 5p.

Permalänk
Inaktiv

Ser fint ut med fönstret där i bakgrunden på sista bilden.
Ser ut att vara en fin dator med för den delen.

Permalänk
Medlem

Vad är det för skärmar du har?
Och vad har hela datorn kostat dig totalt

Permalänk

Ska sätta upp en strålkastare utanför ditt hus och rikta den mot ditt fönster x)

Permalänk
Medlem

Riktigt najs! Skulle dock dragit om skärm kablarna och tatt ut dem på sidorna, alternativt gömt dem vid fönster listerna med två Ikea raballber gråa sladd gömmare

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Farsan betalar?

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem
Skrivet av pheting:

Farsan betalar?

inte för att det spelar så stor roll, men verkar stämma rätt bra.

Skrivet av Bhullen:

Han ska ha detta som sin gaming dator, Hur mycket cash han har har jag ingen aning men hans pappa går med på det man säger är bra

Permalänk
Medlem

högtalarna sitter ju inte direkt proportionerligt, då ljudet skall komma i samma höjd som öronen, dock svårt med en såpass smal hörna? men annars en bra hörna:) snyggt bygge.

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

Förmodar skilda föräldrar där farsan eller mammsen överkompenserar.
Surt för dig

Permalänk
Skrivet av pheting:

Farsan betalar?

Skrivet av Macatonia:

Surt för dig

Hederlig Svensk avundsjuka?

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pierretox:

Hederlig Svensk avundsjuka?

vem är inte det på en sån dator?

Permalänk
Medlem

Me so jelly. 4/5 pga få bilder

Permalänk
Skrivet av Macatonia:

Surt för dig

gifta i 30 år, idiot.