Är iPhone verkligen så dålig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Förstår inte hur du kopplar det med iPhone heller dock..

Jag skulle isf använda ordet "stilren", för det är vad den är.

Jag pratar om mjukvaran när jag säger "BlingBling". Högglanspolerad ikoner osv...

Jag tycker tex Xperia S är stilren.

Permalänk
Medlem

Anledningen varför jag gillar iPhone mer är pga det flyter väldigt bra. Upplever aldrig lagg. Desutom har
apparna bättre kvalitè när det gäller funktion.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Kört iOS sedan iPhone kom 2007. Tänker inte byta till "lagg" andriod heller. Flyter så otroligt dåligt, ett skämt för den pris lappen man får betala för en andriod. Visste har jag stött på problem med mina iPhones men har fått dessa utbyt av Telia då Apple inte tillåter tredje part att öppna telefonen. Vilket jag uppskattar så slipper man lämna in den 5 ggr innan problemet är löst(tidigare erfarenheter om mobiler).

Det ska mycket till om man ska byta till Andriod. Näste telefon blir helt klart iPhone 5 eller vad den kommer att heta. Den som kommer i höst

Att iPhone är bling-bling är en dålig ursäkt som vanligt. Vadå bling-bling!? Kan förstå om man köper skal till iPhone av äkta guld. Kan man iofs till Andriod mobiler också. : /

Har en magkänsla att många kommer lacka på mig! Kommer inte ändra min uppfattning för de

Dags att komma på något annat att klaga på än att allt laggar förutom det magiska äpplet?
Laggar gör något som har med nätverket att göra och något som hackar oregebundet.
Du menar nog uppdateringsfrekvens eller något? Det är så små skillnader att det är försumbart mot annat som är viktigare.
Det är väldigt olika från telefon till telefon samt vad för launcher du använder.

Om det är något som "flyter" på rikigt så är det WP7 men mig intresserar det inte speciellt mycket ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Dags att komma på något annat att klaga på än att allt laggar förutom det magiska äpplet?
Laggar gör något som har med nätverket att göra och något som hackar oregebundet.
Du menar nog uppdateringsfrekvens eller något? Det är så så skillnader att det är försumbart mot annat som är viktigare.
Det är väldigt olika från telefon till telefon samt vad för launcher du använder.

Om det är något som "flyter" på rikigt så är det WP7 men mig intresserar det inte speciellt mycket ändå.

Erkänn att det gör ont i själen att säga att Apple bättre :P? Det laggar när man ska göra simpla saker som välja grejor i menyerna för andriod osv. Visst kan man förbättra telefonen så det blir smidigare genom att stänga av saker. Men out of the box är iPhone bättre, tycker jag iaf

Det är absolut inget magiskt med Apple förutom att de tänker längre än andra typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Erkänn att det gör ont i själen att säga att Apple bättre :P? Det laggar när man ska göra simpla saker som välja grejor i menyerna för andriod osv. Visst kan man förbättra telefonen så det blir smidigare genom att stänga av saker. Men out of the box är iPhone bättre, tycker jag iaf

Svårt att erkänna något som jag inte tycker och kommer nog aldrig tycka.

Permalänk

Orkade inte läsa tråden.
Men svaret på den inledande frågan är "Ja, den är så dålig."

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Svårt att erkänna något som jag inte tycker och kommer nog aldrig tycka.

Haha var väl det jag visste! Behöver inte säga mer om detta lol. Hela världen är antingen svart eller vit...

Permalänk

Folk skriver att man måste ha iTunes. Har använt det innan iOS 5 kom ut, men inte sedan dess. Kör musik med Spotify. "Föra över film då?" - det är sjukt träligt att se film på något som är mindre än ens penis. (:))

Krånglar? Förutom de problem som Tele2 har/har haft är telefonen fri från krångel. Har haft min Iphone 4 sedan den kom ut.

Övrig prestanda ger jag blanka fan i. Bryr mig inte om quadcore och grafikchip hit eller dit i en telefon. Det är fan i mig en telefon. I android-systemet ser jag bara ograciösa animationer och appar som buggar (lär vara en mardröm att skriva appar för Android - bara hundratals unika enheter...).

Gillar dessutom iMessage som ger mig gratis SMS och MMS till andra med i-enheter (mertalet av mina vänner). Kan dessutom skicka meddelanden till dessa från min Mac.

Roota hit och dit i all ära. Jag satt med diverse linux-distros till min PC också en gång i tiden. Men helt ärligt, det är smidigare när allt bara fungerar (typ Windows och OSX).

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Haha var väl det jag visste! Behöver inte säga mer om detta lol. Hela världen är antingen svart eller vit...

Förlåt, Apple är bäst på allt, allt annat är dåligt. Världen blev redan färggladare.....

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Jo men tyvärr så är ju inte Spotify för mobil gratis. :/ Så ifall man vill överföra musik till mobilen måste man göra det genom iTunes ifall man inte fixat jailbreak. Man kan ju undra varför de inte tillåter överföring av musikfiler via vanliga filhanterare?

Kan tänka mig att det har en del med kringinformation runt musiken att göra.

Men har man inte råd att lägga 99 kr/månad på spotify har man egentligen inte råd med en telefon för >5 000 kr heller!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk

Jag väljer en android-telefon före iphone för att OSX är jättetråkigt imo. Bara sida efter sida med apps. Du kan knappt ändra bakgrundsbild utan att jailbreaka, och gör du det, så tappar du alla andra fördelar du har nämnt med iphone, och har köpt en telefon som hårdvarumässigt är väldigt överprisad. Min nexus till exempel vinner marginellt över iphone 4 i tester, har större skärm (dock lite mindre upplösning), och kostar hälften, 2500 mot iphones 5000

Permalänk
Skrivet av Tozzi:

Förstår inte hur du kopplar det med iPhone heller dock..

Jag skulle isf använda ordet "stilren", för det är vad den är.

Tror han menade att iPhone är en status-grej... eller?

Skrivet av Cooling23:

Anledningen varför jag gillar iPhone mer är pga det flyter väldigt bra. Upplever aldrig lagg. Desutom har
apparna bättre kvalitè när det gäller funktion.

Testa ICS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulanka:

grejen är väl att iphone är svindyra och man måste jailbreaka dom om man inte vill använda skitprogram vilket gör att man tappar garanti.
men det är inget större fel på dom, men många vill inte stötta apple av olika anledningar.
my 2 cents

Det är ju bara att återställa den om det skiter sig. För mig har det alltid gått att få liv i den om den hängt sig.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Alla dessa trådar om Android vs Apple. Kan inte folk bara lägga ner? Prova bägge två, välj själv herregud, det är inte så att det är livsavgörande vilket man väljer. Lagomt trött på alla som ska övertala att just det DOM använder är det bästa och det andra "alternativet" är så himla mycket sämre. Snälla moderatorer, få ett slut på detta elände.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Förlåt, Apple är bäst på allt, allt annat är dåligt. Världen blev redan färggladare.....

Hahaha, du är bra rolig du!

Såklart iPhone har nackdelar, de flesta nackdelarna finns redan här i tråden. Men som jag tolkar dig så är Andriod perfekt.. just saying..

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

http://www.youtube.com/watch?v=cfYK5OHn670

Detta är en av många buggar. Den värsta var nog "youtube" buggen jag hade, fyfan jag kunde inte ens använda min telefon till att titta på video, och för mig är det en av de allra viktigaste funktionerna en smartphone har.

När man aktiverar text reflow (kommer inte ihåg vad det heter i menyerna) så uppstår denna buggen. Det är inte en perfekt lösning att behöva slå av det, då det är jäkligt praktiskt med text reflow, men det går iallafall...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Kul med mycket inlägg, jag har återigen läst igenom allt och jag tackar alla så mycket samtidigt som jag tar med mig relevant info. Just detta tyckte jag passade in mycket i det jag söker, att kunna göra dessa saker och att verkligen "lita" på telefonen.

Skrivet av Dimman:

Så är det. För min del är min Galaxy-lur sämre på saker jag värderar. Den fungerar sämre i jobbet till jobbmail och kalendern, den fungerar sämre vid inmatning än iPhone i mitt tyckte trots Swype, jag tycker även ljudkvaliteten är sämre och jag känner inte att jag kan "lita" på mobilen på samma sätt.

Har också nu insett att på min nuvarande HTC använder jag knappt några Widgets alls. Det viktiga i telefonen är för mig är inte skrivbord, låsskärm och inställnings-menyer utan det är de olika både medföljande och egen-nedladdade applikationerna som man använder 90 % av tiden, det är dessa som skall vara kvalitativa. Där spelar vad jag vet en rootad-Android's "modd" funktioner ingen roll.

Känner dock samtidigt att det kan vara kul att ha möjligheten att ändra om lite grand, känner att en JailBreak kommer vara något som jag blir sugen på. Flera säger att garanti då försvinner men det är väl bara att återställa telefonen via iTunes om något skulle ske. Så har det väl i alla fall varit?

Tack återigen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Såklart iPhone har nackdelar, de flesta nackdelarna finns redan här i tråden. Men som jag tolkar dig så är Andriod perfekt.. just saying..

Android är långt ifrån perfekt..
Men det är inte värdelöst lagg-OS som du antyder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

När man aktiverar text reflow (kommer inte ihåg vad det heter i menyerna) så uppstår denna buggen. Det är inte en perfekt lösning att behöva slå av det, då det är jäkligt praktiskt med text reflow, men det går iallafall...

Har inte iOS typ fuskat sig förbi denna funktion också? Ägen inte min nya iPhone än då jag inte fått den men äger en iPad sedan några dagar tillbaka. Har i den upptäckt att det är omöjligt eller skall inte gå att sätta markören mitt i ett ord och typ bara ta bort en bokstav utan man är tvingad till att sudda ut och ändra hela ordet. Vet inte hur det är på en iPhone men antar att det är samma lika som en iPad.
Dock så är väl detta bättre än att inte kunna träffa rätt i huvud taget som man för tillfället råkar ut för i Android titt som tätt.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av club01:

Har inte iOS typ fuskat sig förbi denna funktion också? Ägen inte min nya iPhone än då jag inte fått den men äger en iPad sedan några dagar tillbaka. Har i den upptäckt att det är omöjligt eller skall inte gå att sätta markören mitt i ett ord och typ bara ta bort en bokstav utan man är tvingad till att sudda ut och ändra hela ordet. Vet inte hur det är på en iPhone men antar att det är samma lika som en iPad.
Dock så är väl detta bättre än att inte kunna träffa rätt i huvud taget som man för tillfället råkar ut för i Android titt som tätt.

På min ipad håller jag fingret över ett ord så får jag ett förstoringsglas ovanför fingeet, flyttar den blåa markören framför bokstaven jag vill suda ut och suddar

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Skrivet av RobCar:

Android är långt ifrån perfekt..
Men det är inte värdelöst lagg-OS som du antyder.

Precis, inget av OS:en är ju perfekta.

Finns starka och svaga sidor hos båda. Påstår man något annat är antingen okunnig i området, fanboy eller bara väldigt trångsynt. punkt!

Man får ju helt enkelt rada upp de saker man själv prioriterar högt och sedan jämföra OS/telefoner för att se vilken som passar en själv bäst.

iPhone är en alldeles utmärkt telefon men passar ju självklart inte för alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Precis, inget av OS:en är ju perfekta.

Finns starka och svaga sidor hos båda. Påstår man något annat är antingen okunnig i området, fanboy eller bara väldigt trångsynt. punkt!

Man får ju helt enkelt rada upp de saker man själv prioriterar högt och sedan jämföra OS/telefoner för att se vilken som passar en själv bäst.

iPhone är en alldeles utmärkt telefon men passar ju självklart inte för alla.

Visst är det så, jag har aldrig sagt något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Visst är det så, jag har aldrig sagt något annat.

Det var ingen kritik mot dig om du tolkade det så citerade er båda eftersom ni båda sa att inget var perfekt.

Permalänk

Jag använder en Iphone 3 just nu (inte S-versionen), jag köpte den begagnad i bra skick av en kollega och den fungerade smärtfritt i början. Men med tiden har jag märkt av att saker ich ting med telefonen bara strular mer och mer. Jag vet inte om det är så att den kanske börjar bli lite gammal eller sliten, men jag är defenetivt rädd om den.

T.ex. så har vibrationsfunktionen nästan lagt av helt, skärmen flimrar ibland, telefonen är fruktansvärt seg, det kan ta 2-3 sekunder innan en bokstav kommer upp när jag skriver sms. Många appar har slutat fungera (kraschar tillbaka till skrivbordet), ibland går det inte att ringa.

Kan en återställning av telefonen vara på tiden? Det var ca ett år sedan jag gjorde det, och halva minnet på telefonen är fullt (ca 16gb av 32gb). Jag har väl ca 10 appar inlagda i den, vilket jag inte tycker är mycket.

Hmm jag känner mig inte jättesugen på en Iphone igen, men jag absolut ingen expert på ämnet och är lika intresserad jag med om man ska ge iphone en chans till eller om man ska satsa på en androidlur.

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

På min ipad håller jag fingret över ett ord så får jag ett förstoringsglas ovanför fingeet, flyttar den blåa markören framför bokstaven jag vill suda ut och suddar

Aa du ser här var man för snabb o uttala sig minsann Då fick man lära sig något nytt idag också.

Ja jag måste erkänna att som gammal inbiten Androidare sen några år tillbaka så börjar iOS se bättre och bättre ut för var dag. Får väl se om man tröttnar på det som folk säger men känns inte så i dagsläget.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av radioactiv:

Jag använder en Iphone 3 just nu (inte S-versionen), jag köpte den begagnad i bra skick av en kollega och den fungerade smärtfritt i början. Men med tiden har jag märkt av att saker ich ting med telefonen bara strular mer och mer. Jag vet inte om det är så att den kanske börjar bli lite gammal eller sliten, men jag är defenetivt rädd om den.

T.ex. så har vibrationsfunktionen nästan lagt av helt, skärmen flimrar ibland, telefonen är fruktansvärt seg, det kan ta 2-3 sekunder innan en bokstav kommer upp när jag skriver sms. Många appar har slutat fungera (kraschar tillbaka till skrivbordet), ibland går det inte att ringa.

Kan en återställning av telefonen vara på tiden? Det var ca ett år sedan jag gjorde det, och halva minnet på telefonen är fullt (ca 16gb av 32gb). Jag har väl ca 10 appar inlagda i den, vilket jag inte tycker är mycket.

Hmm jag känner mig inte jättesugen på en Iphone igen, men jag absolut ingen expert på ämnet och är lika intresserad jag med om man ska ge iphone en chans till eller om man ska satsa på en androidlur.

Skulle du ha de problem du beskriver med en ny lur så får du allt lämna in den på garantin.
Det går inte att fråga vad man ska ha, det är personligt. Jag säger android, någon annan iphone o den tredje säger WP.

T.ex mediamarkt har telefoner igång som man kan testa lite.. om man inte känner någon som har den man funderar på för provkörning. Sen får man ju kolla på ett nytt OS med öppna ögon, man är ju alltid "hemmavan"

Permalänk
Medlem
Skrivet av radioactiv:

Låter mer som glapp pga för många stötar (tappat den alltså). Men 3G är en gammal telefon nu, uppgradera INTE iOS i den, den blir bara segare då tyvärr. Tom. 3GS börjar bli gammal i dagsläget, inget heller man borde uppgradera iOS på. Nya funktioner = mer kräm.

Ta en titt på 4 eller 4s, jag lovar dig att du kommer märka ett ordentligt lyft i bland annat kvickhet!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk

Blir så trött på Apple fanboys som säger att Androidflytet är så dåligt. Det VAR dåligt. Köper du en bra mobil (Tänk på att en iPhone kostar ca 5 - 6 000. Du kan alltså inte jämföra med billiga Androidmobiler) kommer du få en mobil som har knappt sämre flyt. Är flytet nummer ett när man köper mobil är det klart att man ska köpa en iPhone men har man intresse av widgets, kunna bestämma själv över telefonen, ladda ner appar som förändrar telefonens beteende och allmänt göra telefonen till sin egen (Till skillnad från iPhone där ALLAS ser likadana ut förutom bakgrundsbilden i stort sett) så tar man en Android.

Detta kan också vara intressant läsning för iPhone-användare:
http://mashable.com/2012/02/04/ios-apps-crash-more-than-andro...

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Son of Qwerty:

Blir så trött på Apple fanboys som säger att Androidflytet är så dåligt. Det VAR dåligt. Köper du en bra mobil (Tänk på att en iPhone kostar ca 5 - 6 000. Du kan alltså inte jämföra med billiga Androidmobiler) kommer du få en mobil som har knappt sämre flyt. Är flytet nummer ett när man köper mobil är det klart att man ska köpa en iPhone men har man intresse av widgets, kunna bestämma själv över telefonen, ladda ner appar som förändrar telefonens beteende och allmänt göra telefonen till sin egen (Till skillnad från iPhone där ALLAS ser likadana ut förutom bakgrundsbilden i stort sett) så tar man en Android.

Detta kan också vara intressant läsning för iPhone-användare:
http://mashable.com/2012/02/04/ios-apps-crash-more-than-andro...

Att läsa innehållet själv kan ju vara bra också, då denna studie tydligen gjordes när iOS 5.0.1 var helt nytt.

Citat:

However, we should note here that the faults regarding iOS 5.0.1 most likely don’t lie with Apple itself. Because this version of the mobile operating system is relatively new, it’s more likely that iOS developers haven’t made their own third-party apps fully compatible with the iOS — resulting in the crashing.

Om man kollar på deras fina cirkeldiagagram så är det inte jättestora skillnader, om man räknar bort buggiga iOS 5.0.1. Även om det kan verka stort, så är det i verkligheten knappt märkbart. Jag har 4.3.3 fortfarande på min iPhone 4, har faktiskt inga bekymmer. Jag är dessvärre mer arg på min HTC Incredible S som helt utan anledning slutar synka mot mailen och andra obekvämheter som inte gillas. Men det är somsagt en smaksak, och jag skulle väl ta sådanna här "forskningar" med en nypa salt, allt är inte upplagt på bordet heller, fallen kan skilja från person till person, app till app osv osv, finns så mycket som spelar in mer än att stirra sig blind på en undersökning.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

iOS är betydligt mer "BlingBling" än Android...

Frågan var dock inte angående "blingbling", vilket jag för övrigt inte håller med om, utan krims-krams i min betydelse ihop-plock. Det är inte enhetligt som det är på en iPhone.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux