Permalänk
Medlem

Så om nVidia köpte upp AMD och bara kallade 7970 för typ GTX 780 så skulle du köpa det?

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Mycket häftigare än något nVidia kommit med, än så länge iaf.

A1pKRoUk

Okej... Vad innebär Kepler? Varför bör jag vänta på Kepler? Mindre strömförbrukning? Bättre prestanda? Eller både och? Billigare?

Visa signatur

"Det kanske inte finns något helvete. Helvetet kanske bara är de stunder vi tvingas lyssna på våra mor- och farföräldrar då de andas genom näsan när de äter smörgåsar."

Permalänk
Skrivet av Ykalon:

Så om nVidia köpte upp AMD och bara kallade 7970 för typ GTX 780 så skulle du köpa det?

Jag gillar nVidia Geforce punkt.
Jag vill ha tips och hjälp med vilket Geforce jag ska köpa punkt.

Visa signatur

"Det kanske inte finns något helvete. Helvetet kanske bara är de stunder vi tvingas lyssna på våra mor- och farföräldrar då de andas genom näsan när de äter smörgåsar."

Permalänk
Medlem

ge mig ett bra pris så köper jag ditt GTX480

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TheBeerHunter:

Jag gillar nVidia Geforce punkt.
Jag vill ha tips och hjälp med vilket Geforce jag ska köpa punkt.

Ja, jag har gett dig ett antal förslag, inklusive olika nVidia.

Titta på det andra klippet jag la till, det förklarar vad det handlar om.

Din hjälte (Jen-Hsun Huang, grundare/vd) berättar personligen (men gammal presentation):

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Ja, jag har gett dig ett antal förslag, inklusive olika nVidia.

Titta på det andra klippet jag la till, det förklarar vad det handlar om.

Din hjälte (Jen-Hsun Huang, grundare/vd) berättar personligen (men gammal presentation):

iq202LKkeHI

Oj, såg inte dina klipp i din föregående kommentar!
Hjälte å hjälte... Näe men go ahead! Mobba mig vidare...
Får googla lite om "Kepler" och LÄSA istället. Orkar (inte nu) se klippen.

Men efter denna tråd så känns det som om jag skiter i alltihop... Rånar en bank, sen köper jag ett moderkort med stöd för Quad-SLI, och kör med GTX 590 Quad-SLI, sedan kirrar jag 3-fas direkt till burken. Förhoppningsvis så får jag pengar över till ytterligare en burk, som jag kan köra ATI's värsta kort i Quad (?) CrossFireX, bara för din skull!

Och jag MÅSTE inte köra SLI, men jag blickar framåt i tiden och tänker: När mitt nuvarande grafikkort inte pallar med, så kan jag köpa ett till och köra SLI, istället för att köpa, i framtidens, värstingkort.
Men eftersom jag inte kan köra GTX 480 SLI med mitt nätagg. som jag tycker är väldigt "bra", så känns det RIKTIGT surt att köpa ett värre nätagg. och sedan stoppa in mitt 750W nätagg. LÅÅÅNGT ner och in i en låda i skrubben.
Därför jag va inne i banorna: GTX 580.
Är lite bättre än mitt nuvarande GTX 480 + att jag kan köra GTX 580 SLI, UTAN att köpa ett nytt nätagg. Men det verkar ju tyvärr vara så att mitt nätagg. inte klarar av det heller...

Ähh, svårt att förklara. Hoppas du/ni förstår hur jag tänker (förutom tankarna om ATI).

Visst, mitt GTX 480 pallar med dagens spel, men ett till skulle ju inte skada... "Mycket vill ha mer" (förutom ATI). Må vara jag som är totalt dum i huvet, men det är ju MITT problem.

Återigen... Jag vill ha en BMW, vilken modell ska jag köpa? 320, 325, 330, 520, 525, 530?
"Men köp en Volvo V70 R istället. Dom är mycket bättre"
Näe jag gillar BMW, och vill därför ha en BMW.

EDIT:
Glömde att tillägga att ett nytt grafikkort som klarar av TrueHD, DTS-HDMA är ett stort "plus"! Det klarar nämligen inte GTX 480 av...
Därför är jag mer än "villig" att köpa ett nytt grafikkort.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Oj, såg inte dina klipp i din föregående kommentar!
Hjälte å hjälte... Näe men go ahead! Mobba mig vidare...
Får googla lite om "Kepler" och LÄSA istället. Orkar (inte nu) se klippen.

*text*

EDIT:
Glömde att tillägga att ett nytt grafikkort som klarar av TrueHD, DTS-HDMA är ett stort "plus"! Det klarar nämligen inte GTX 480 av...
Därför är jag mer än "villig" att köpa ett nytt grafikkort.

Jag hoppas inte du tar det som mobbing för det menar jag absolut inte. Fösöker bara skoja lite.

AMD/ATi har klarat TrueHD osv sedan iaf 5000-serien. Just saying.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Befann mig i exakt samma situation för ett tag sedan. För min del slutade det med ytterliggare ett 480. Kör nu ultra på bf3 och ligger mellan 70-90 i fps, temepn liger stadigt på ca 89 grader i båda korten. Setupen har varit helt problemfri med ett 750-aggregat, trots många och långa spelpass. Huvudanledningen till att det blev denna lösning var att jag relativt billigt kunde få ut bra prestande som räcker mer än väl fram tills dess att nästa generations kort kommer.

Visa signatur

Intel Core i7 860 2,80 GHz | Gigabyte GeForce GTX 480 SLI | 4x2Gb DDR3 1300 MHz | Corsair 750W | Cooler Master HAF 922 Mini | Gigabyte P55A-UD4 | Intel SSD 80 Gb | SAMSUNG HD103S 1Tb
3DMARK Vantage 32252 Performance
3DMARK 2011 8888 Performance

Permalänk

sälj ditt gtx480.
Leta upp ett begagnat gtx590 och stoppa i.

Jag är riktigt nöjd med mitt kan jag lova.

Sli med två kort = mycket värme = mycket oljud om du inte kör vattenkylt.

Köpte mitt gtx590 på tradera för 3350kr, utan tvekan det mest prisvärda grafikkort jag köpt.

Permalänk
Medlem

Jag kan säga att det är ganska onödigt att inskaffa ett GTX 580 när du har ett 480. Visst 580 är bättre men det är inte direkt en speciellt stor skillnad.

Aja, om ditt nätagg nu inte räcker till kan jag väl rekomendera detta kvalitéts agg från XFX: http://www.inet.se/produkt/6900362/xfx-core-edition-850w-80-b...

Visa signatur

C>++

Permalänk

med ett 590 finns också möjligheten att uppgradera om behovet finns längre fram.

Permalänk
Medlem

varör fråga men inte lyssna, sälj ditt gtx480 glöm din ?"#¤%% inställning om vilket märke du skall ha, kolla lite tester och köp det som ger mest prestanda för din budget.

Eller bäst av allt kör vidare på ditt 480 tills det inte duger, för duger gör det.

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Jag kan säga att det är ganska onödigt att inskaffa ett GTX 580 när du har ett 480. Visst 580 är bättre men det är inte direkt en speciellt stor skillnad.

Aja, om ditt nätagg nu inte räcker till kan jag väl rekomendera detta kvalitéts agg från XFX: http://www.inet.se/produkt/6900362/xfx-core-edition-850w-80-b...

Det han har idag är ett klart bättre nätagg. Mycket tveksamt om XFX 850W du länkar till orkar speciellt mycket mer. Ser man på tester är den seasonic-plattformen på gränsen vid 850W och effektiviteten sjunker märkbart. Det är samma bas för 650-850 (men givetvis delvis andra komponenter). Hursomhelst är det ett nerköp att gå från nära gold-certade HX750 med obefintligt rippel, till budget Seasonic-plattform. AX750 är däremot ett lite bättre nätagg på en mycket nyare plattform.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Det han har idag är ett klart bättre nätagg. Mycket tveksamt om XFX 850W du länkar till orkar speciellt mycket mer. Ser man på tester är den seasonic-plattformen på gränsen vid 850W och effektiviteten sjunker märkbart. Det är samma bas för 650-850 (men givetvis delvis andra komponenter). Hursomhelst är det ett nerköp att gå från nära gold-certade HX750 med obefintligt rippel, till budget Seasonic-plattform. AX750 är däremot ett lite bättre nätagg på en mycket nyare plattform.

Jag tänkte annars att ett 850W nätagg kommer inte att belastas lika mycket som ett 750W nätagg, om vi går efter specifikationerna.

Visa signatur

C>++

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Jag tänkte annars att ett 850W nätagg kommer inte att belastas lika mycket som ett 750W nätagg, om vi går efter specifikationerna.

Men som sagt, HX750 är en nyare och bättre konstruktion, vilket också har betydelse när man belastar ett nätagg nära gränsen. Jag skrev också att tittar man igenom lite olika tester (inte alla dock) kan man se att den plattformen som XFX Core 850W/Corsair TXv2 osv bygger på (Seasonic någonting, minns inte nu)) så börjar den få det jobbigt vid 850W, även om den klarar det. Effektiviteten sjunker en del.

CWTs DSG-plattform som HX750/HX850 bygger på är riktigt avancerad, påkostad och bra.

Vem vill byta från en Ferrari till en upphottad gammal 740 med islängd V8, även om effekten skulle vara något högre? (billiknelser, sorry ).

Tillägg
Visa signatur

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Jag hoppas inte du tar det som mobbing för det menar jag absolut inte. Fösöker bara skoja lite.

AMD/ATi har klarat TrueHD osv sedan iaf 5000-serien. Just saying.

Mjo, dom ligger alltid steget före! Dom är ju bäst med allt!

Skrivet av Vismund:

Befann mig i exakt samma situation för ett tag sedan. För min del slutade det med ytterliggare ett 480. Kör nu ultra på bf3 och ligger mellan 70-90 i fps, temepn liger stadigt på ca 89 grader i båda korten. Setupen har varit helt problemfri med ett 750-aggregat, trots många och långa spelpass. Huvudanledningen till att det blev denna lösning var att jag relativt billigt kunde få ut bra prestande som räcker mer än väl fram tills dess att nästa generations kort kommer.

Vad för typ av 750W nätagg har du? Antar att du har ett bättre kvalitéts-agg än vad jag kör med? (Corsair HX750W).
Vet inte om jag kommer att våga chansa på att det ska räcka... Har ju en hel del HDD osv, också.

Skrivet av Guteklockaren:

sälj ditt gtx480.
Leta upp ett begagnat gtx590 och stoppa i.

Jag är riktigt nöjd med mitt kan jag lova.

Sli med två kort = mycket värme = mycket oljud om du inte kör vattenkylt.

Köpte mitt gtx590 på tradera för 3350kr, utan tvekan det mest prisvärda grafikkort jag köpt.

Jo, man ska ha tur om man hittar nåt begagnat värstig-kort då...
Men GTX 590 SLI skiter ju sig i framtiden med tanke på att nätagget inte klarar det. Men å andra sidan så kanske man inte ska tänka så heller... Jag menar, för några år sedan så räckte det med typ 200W, så man kanske ska kika vidare på GTX 590, sedan när det är dax för SLI så får man även börja leta nätagg. Känns surt, men men...

Skrivet av AnnoyingIB:

Jo, men tanken med GTX 580 va att jag trodde det drog så pass lite "kräm" att jag kunde köra GTX 580 SLI med mitt nuvarande 750W nätagg. Men det visade sig vara fel.

Skrivet av johanca:

varör fråga men inte lyssna, sälj ditt gtx480 glöm din ?"#¤%% inställning om vilket märke du skall ha, kolla lite tester och köp det som ger mest prestanda för din budget.

Eller bäst av allt kör vidare på ditt 480 tills det inte duger, för duger gör det.

Jo jag frågade om GeForce. Har lyssnat och fattat att ATI är det bästa.
Jo visst, GTX 480 duger, men hade varit roligt att kunna nyttja SLI, och kunna kräma på med lite mer grafik på spel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Men som sagt, HX750 är en nyare och bättre konstruktion, vilket också har betydelse när man belastar ett nätagg nära gränsen. Jag skrev också att tittar man igenom lite olika tester (inte alla dock) kan man se att den plattformen som XFX Core 850W/Corsair TXv2 osv bygger på (Seasonic någonting, minns inte nu)) så börjar den få det jobbigt vid 850W, även om den klarar det. Effektiviteten sjunker en del.

CWTs DSG-plattform som HX750/HX850 bygger på är riktigt avancerad, påkostad och bra.

Vem vill byta från en Ferrari till en upphottad gammal 740 med islängd V8, även om effekten skulle vara något högre? (billiknelser, sorry ).

Det är säkert rätt i det du har. Jag är inte speciellt insatt i just hur vissa nätagg är uppbyggda etc

OT: Om nu du just vill ha Nvidia så rekomenderar jag att du väntar på Kepler.

Visa signatur

C>++

Permalänk

Ja, sådär ja!
Då har GeForce GTX 680 släppts!
"KEPLER"

Om jag köper detta kort, kommer jag i framtiden att kunna köra SLI, med mitt Corsair HX750W?
Verkar ju som det enligt:
http://www.sweclockers.com/recension/15196-geforce-gtx-680-ke...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja, sådär ja!
Då har GeForce GTX 680 släppts!
"KEPLER"

Om jag köper detta kort, kommer jag i framtiden att kunna köra SLI, med mitt Corsair HX750W?
Verkar ju som det enligt:
http://www.sweclockers.com/recension/15196-geforce-gtx-680-ke...

Ja det kan du!

Fram tills den dagen är kommen, kan du köra ditt 480 som PhysX-kort

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

antagligen...

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Skrivet av XpreS:

Ja det kan du!

Fram tills den dagen är kommen, kan du köra ditt 480 som PhysX-kort

Perfekt!

?

Skrivet av xfmimd:

antagligen...

Strålande!

Visa signatur