Är iPhone verkligen så dålig?

Permalänk
Medlem

Min iphone har då blivit helt värdelös. Jag har en iphone 3gs med senaste iOS-et.
Det verkar som att de bestämde sig för att slå av min gps-funktion när de tyckte att 3gs var för gammalt. Fungerade fint förut, men efter någon av ios-uppdateringarna la den mer eller mindre av.

Testade igår att gå en lång promenad med Runkeeper igång (en app som via gps mäter hur långt du gått, hur fort m.m).
Den hade över en timma på sig att låsa min gps-position men var aldrig närmre än 2-3 km. Öppna landskap, inte ens hus iväg för gps-signalerna. Full täckning i övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

Min iphone har då blivit helt värdelös. Jag har en iphone 3gs med senaste iOS-et.
Det verkar som att de bestämde sig för att slå av min gps-funktion när de tyckte att 3gs var för gammalt. Fungerade fint förut, men efter någon av ios-uppdateringarna la den mer eller mindre av.

Testade igår att gå en lång promenad med Runkeeper igång (en app som via gps mäter hur långt du gått, hur fort m.m).
Den hade över en timma på sig att låsa min gps-position men var aldrig närmre än 2-3 km. Öppna landskap, inte ens hus iväg för gps-signalerna. Full täckning i övrigt.

Uppdatera aldrig gamla telefoner med allt för ny mjukvara, skulle hålla mig på iOS 4 som max. Hittar itne programmet jag söker efter, men lite googling och denna länk kanske kan va hjälp på traven. http://www.redmondpie.com/downgrade-ios-5-to-4.3.3-4.3.5-on-i...

Har för mig iaf att 3GS ska vara lätt och nergradera.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Uppdatera aldrig gamla telefoner med allt för ny mjukvara, skulle hålla mig på iOS 4 som max. Hittar itne programmet jag söker efter, men lite googling och denna länk kanske kan va hjälp på traven. http://www.redmondpie.com/downgrade-ios-5-to-4.3.3-4.3.5-on-i...

Om man har sparat shsh.
Det är 3g som inte kräver signering från apple..
Fast apple kanske signerar ios4 för 3gs?
Orkade inte läsa länken..

Gpsen kanske har havererat? Inget ipad baseband?

Det är ju även säkerhets fixar i nyare firmwares så att bara säga uppdatera aldrig tycker jag är lite fel.
Pdf hålet i safari (full root åtkomst) går dock lätt att fixa om man har jailbreakat.. sök på pdf patch i cydia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Om man har sparat shsh.
Det är 3g som inte kräver signering från apple..
Fast apple kanske signerar ios4 för 3gs?
Orkade inte läsa länken..

Gpsen kanske har havererat? Inget ipad baseband?

Det är ju även säkerhets fixar i nyare firmwares så att bara säga uppdatera aldrig tycker jag är lite fel.
Pdf hålet i safari (full root åtkomst) går dock lätt att fixa om man har jailbreakat.. sök på pdf patch i cydia.

Signerigen ställer du om med host-filen vad jag förstår det som. Tror du ska kunna ändra baseband med "umbrella" så du kan nergradera, något jag minns vara möjligt upp till 3GS på enkelt sätt.

Ja och nej.. Nya funktioner, möjligtvis säkerhetsfixar på dem. Har svårt och tro att "gamla funktioner" skulle ha några säkerhetsfixar kvar. :> Kör själv 4.3.3 på min iPhone 4, helnöjd! iPaden (2;an) har däremot iOS 5 (var med när den köptes redan), men sen jailbreak så är allt frid och fröjd igen.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Signerigen ställer du om med host-filen vad jag förstår det som. Tror du ska kunna ändra baseband med "umbrella" så du kan nergradera, något jag minns vara möjligt upp till 3GS på enkelt sätt.

Ja och nej.. Nya funktioner, möjligtvis säkerhetsfixar på dem. Har svårt och tro att "gamla funktioner" skulle ha några säkerhetsfixar kvar. :> Kör själv 4.3.3 på min iPhone 4, helnöjd! iPaden (2;an) har däremot iOS 5 (var med när den köptes redan), men sen jailbreak så är allt frid och fröjd igen.

Signeringen sker från apples serverar.. Därför du måste spara shsh blobs när apple signerar dem. Om du backuppar shsh när de släppte t.ex 4.2 (random ver) så kan du inte återställa till t.ex 3.13.
Det du gör i hostfilen är att dirigerar om trafiken som var tänkt till apples server till cydias "74.208.10.249 gs.apple.com" där du has shsh backuppat. (itunes tror att apple tillåter dig att flasha en äldre firmware, fast det är cydia servern itunes frågar)

Nu var det tack o lov ett tag sedan man fick sitta o göra egna ipsw med snowbreeze för att bevara baseband samt föraktivera m.m.
Kanske har det kommit andra och fler trix att komma runt apples "don't think different" fasoner?

Vet inte va du menar. Jailbreakme (slide to jailbreak) nyttjar ett allvarligt säkerhetshål där "attacken" ger rootåtkomst. Tänk om en sida inte har en slider med texten slide to jailbreak, o inte jailbreakar utan gör någon annan trevlig "ändring"?
Tog jailbreakme som ett exempel bara eftersom var o varannan person känner till detta.

Skrivet av wikipedia:
Permalänk
Medlem
Skrivet av Shellti:

Rätt intressant att du bara nämner att Apple använder sig av barnarbete som att ingen annan mobiltillverkare gör det? I stort sett tillverkas alla produkterna av samma fabriker och således samma personal så om du verkligen vill säkerställa att barnarbete inte ligger bakom så ska du nog inte köpa en telefon överhuvudtaget.

Sen har du rätt i att Apple bannade spelet.

Det stämmer inte att alla telefoner tillverkas på samma fabriker. I princip alla telefoner tillverkas av Foxconn, men de har olika fabriker, t.ex. har de en som endast tillverkar iPads (och inte några andra produkter alls). Det fascinerande är alltså att det är just på de fabrikerna som tillverkar Apples produkter som det är klart störst problem med sånt här, de andra tillverkarna har bättre program för att följa upp såna problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Det stämmer inte att alla telefoner tillverkas på samma fabriker. I princip alla telefoner tillverkas av Foxconn, men de har olika fabriker, t.ex. har de en som endast tillverkar iPads (och inte några andra produkter alls). Det fascinerande är alltså att det är just på de fabrikerna som tillverkar Apples produkter som det är klart störst problem med sånt här, de andra tillverkarna har bättre program för att följa upp såna problem.

Fast det stämmer ju inte (om "sånt här" betyder dåliga arbetsförhållanden). Det har ju kommit fram i artiklar (som jag bland annat länkat i inlägg till dig tidigare) där det exempelvis kom upp att Apples fabriker var förhållandevis bra jämfört med andra (Nokias namn nämndes specifikt). Att de andra är bättre på att följa upp har jag inte heller sett några bevis för. Som sagt Apple har presenterar sina granskningar av underleverantörer på sin hemsida i många år (går att läsa på deras hemsida: http://www.apple.com/supplierresponsibility/reports.html#more...).

Att bry sig om att de som tillverkar de produkter man köper inte arbetar under hemska förhållanden är ju helt förståeligt. Att ha det som ett argument för att inte köpa just Apples produkter är hyckleri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Det är det som är problemet, det går inte. Från guiden du länkade:

"In order for this to work, you must have previously backed up SHSH blobs for the version of iOS you’re trying to downgrade to. "

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shellti:

Rätt intressant att du bara nämner att Apple använder sig av barnarbete som att ingen annan mobiltillverkare gör det? I stort sett tillverkas alla produkterna av samma fabriker och således samma personal så om du verkligen vill säkerställa att barnarbete inte ligger bakom så ska du nog inte köpa en telefon överhuvudtaget.

Sen har du rätt i att Apple bannade spelet.

Apple är en mycket stor aktör, de har en mycket bra marginal på sina produkter. De har också redan tjänat mycket med pengar. Man köper delvis en iPhone för att det är mode och design.

Vad gör Apple? De håller med extremt låga löner för anställda i Kina. De har inga program för etik eller förbättra arbetsklimatet. De har inga program för att minska deras produkters miljöfarlighet. Både i vilka material som används för tillverkningen och hur de går att återvinna.

Om jag vore en Apple kramare. Så skulle jag vara fly förbannand, på att dessa saker inte ingår när jag väljer dem och betalar premium för deras produkter. Det är en sak att en tillverkare av någon lågprismobil, har små marginaler. Men det har ju inte Apple.
Nu kan man fråga sig varför iphone ägare, går ut och försvarar detta dåliga beteende? Vill ni inte ha detta fixat?
Edit: Språk

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Apple är en mycket stor aktör, de har mycket bra marginal på sina produkter. De har redan tjänat mycket pengar. Man köper delvis iPhone för att det är mode och design.

Vad gör Apple? De håller med extremt låga löner. De har inga program för etik eller förbättra arbetsklimatet. De har inga program för att minska deras produkter miljöfarlighet. Både i vilka material som används för tillverkning och hur de går att återvinna.

Om jag vore en Apple kramare. Så skulle jag vara fly förbannan på att dessa saker inte ingår, när jag väljer dem och betala premium för deras produkt. Det är en sak att en tillverkare av en lågpris mobil, har små marginaler. Men det har ju inte Apple.
Nu kan man fråga sig varför iphone ägare mfl, går ut och försvara detta dåliga beteende. Vill ni inte ha detta fixat?

Var någonstans skrev jag att jag försvarade Apple? Jag påvisade att det var missvisande att endast belysa att Apple använder sig av barnarbete. Det var absolut inte menat som något rättfärdigande utan snarare för att påvisa att det är samma hos de flesta om inte alla mobiltillverkare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Designen med glas på båda sidor och utan ordentligt skydd för den mest känsliga delen (kanten) kan man ju diskutera ur hållbarhetssynpunkt men byggkvaliten är definitivt inte dålig, tvärt om en av de mest gedigna telefonerna jag använt. Bara vissa HTC modeller når upp till den enligt mig.

Ja, den är gedigen på samma vis som en fin vas kan vara gedigen. Trevlig att hålla i, men tappar du den är det kört. 3g/3gs som spricker upp utav att man andas på den är ju inte heller så imponerande..

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiV3Rt:

Ja, den är gedigen på samma vis som en fin vas kan vara gedigen. Trevlig att hålla i, men tappar du den är det kört. 3g/3gs som spricker upp utav att man andas på den är ju inte heller så imponerande..

Tror knappast 3G/GS går sönder i större utsträckning än andra telefoner. De har plastskal med glasskärm precis som de flesta andra telefoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Apple är en mycket stor aktör, de har mycket bra marginal på sina produkter. De har redan tjänat mycket pengar. Man köper delvis iPhone för att det är mode och design.

Vad gör Apple? De håller med extremt låga löner. De har inga program för etik eller förbättra arbetsklimatet. De har inga program för att minska deras produkter miljöfarlighet. Både i vilka material som används för tillverkning och hur de går att återvinna.

Om jag vore en Apple kramare. Så skulle jag vara fly förbannan på att dessa saker inte ingår, när jag väljer dem och betala premium för deras produkt. Det är en sak att en tillverkare av en lågpris mobil, har små marginaler. Men det har ju inte Apple.
Nu kan man fråga sig varför iphone ägare mfl, går ut och försvara detta dåliga beteende. Vill ni inte ha detta fixat?

Källor

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Det är en sak att en tillverkare av en lågpris mobil, har små marginaler. Men det har ju inte Apple.

Spelar absolut ingen roll vad priset på slutvaran är. Ett lägre slutpris rättfärdigar inte usla arbetsförhållanden hos underleverantörerna!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shellti:

Var någonstans skrev jag att jag försvarade Apple? Jag påvisade att det var missvisande att endast belysa att Apple använder sig av barnarbete. Det var absolut inte menat som något rättfärdigande utan snarare för att påvisa att det är samma hos de flesta om inte alla mobiltillverkare.

Citat var inte någon kritik mot dig. Ett citat kan vara medhåll, argumentera mot eller enbart som bakgrund för vidare skrift. Jag citera för att jag håller med dig, men ville utveckla/ kommentera ytterligare. Det är som du skriver inte enbart Apple, men jag tycker att Apple är dem som borde skämmas mest. Främst för att de är störst och därmed har stor makt. Samt att de tjänar bra med pengar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MooD:

Så du ifrågasätter alltså, hela konceptet med att det är låga löner, osv på Foxcon mfl i Kina? Och du vill ha källor på att så är fallet? Stämmer det?

Skrivet av S_Z:

Spelar absolut ingen roll vad priset på slutvaran är. Ett lägre slutpris rättfärdigar inte usla arbetsförhållanden hos underleverantörerna!

Nej, det rättfärdigar inte. Men det är lättare att förstå/svälja.

Permalänk
Skrivet av LoaT:

iPhone eller Android?
För min del som tog en iPhone 4 som första smartphone hösten 2010 så är jag riktigt trött på min mobil, den är riktigt, riktigt tråkig.
Hade den en månad utan jailbreak, vilket skräp! Ringde och smsade med den och läste aftonbladet någon gång, jag satt många gånger och försökte surfa med den, men skärmen är liten så den är inte skön alls att hålla på med.

Jailbreakade den och började ladda ned spel och sådant, Installous var inte direkt felfri och när jag skulle ändra tema så buggade hela mobilen upp sig så jag behövde återställa den.

Har nu endast en bakgrundsbild som gör den personlig, värdelöst. Har lekt med min gfs S2a nästan varje gång jag är med henne, hon har haft den i 8 månader och är mer än nöjd och sitter och skryter om att hon skaffat nya ikoner, lockscreen blablabla. Större och skönare färg, ingen kantig mobil, bättre kamera, snabbare internet blablabla.

När min bindningstid går ut, vad ska jag välja för ny mobil då?
Troligtvis Samsung Galaxy S3 om inte Note.

Är det bara jag som tycker att om man själv inte klarar av att ändra utseendet på sin iPhone om man nu tycker det skulle behövas så kanske man borde hålla sig till det där simpla original utseendet... För hur svårt är det att jailbreaka sin iPhone och byta ikoner, lägga till lockscreen osv. Blir så trött på folk som säger att iPhone är dålig, bara apparna får mig ju att välja den solklart sen att den kanske inte har en 4tum skärm och är mjuk och plasttig så är den istället gedigen och driftsäker och på alla sätt bättre än en jävla android om man nu vill det.

Edit: och hållbar är den! men inte om man tappar den men då får man väl skylla sig själv, att hålla i sina saker är inte direkt svårt enligt mig och vet man att man kommer klanta sig så kan man väl införskaffa sig en bumper?

Visa signatur

PC# intel Core i7-3770k @ 4,4ghz | Corsair H60 | Asus Sabertooth z77 | Corsair Vengeance 8gb | Corsair 750w Hx | Cooler Master 690 | HDD Samsung 128Gb 830 Series | Gigabyte Gtx 670 Oc |
Labtop# MacBook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Så du ifrågasätter alltså, hela konceptet med att det är låga löner, osv på Foxcon mfl i Kina? Och du vill ha källor på att så är fallet? Stämmer det?

Det jag gissar på att han (och jag med) vill ha källor på är att de som tillverkar Apples produkter skulle få mindre betalt än andra inom samma bransch mm. Att Apple på något sätt skulle vara värre än de andra tillverkarna.

Att löner generellt är låga i Kina är det nog ingen som ifrågasätter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Det jag gissar på att han (och jag med) vill ha källor på är att de som tillverkar Apples produkter skulle få mindre betalt än andra inom samma bransch mm. Att Apple på något sätt skulle vara värre än de andra tillverkarna.

haha, roligaste inlägg jag läst på länge. Så du vill ha källor på att "mindre betalt än andra inom samma bransch" Vilket är lite lustigt för var har jag påstått detta. Jag skrev att de "har mycket låga löner". Inte att de har mindre än andra som piskas i Kina.

Ang "Att Apple på något sätt skulle vara värre än de andra tillverkarna." Så ja, det anser jag se det jag skrev ovan. .

Citat:

LOL så nu anger du själv att lönerna är låga. Så bra då behöver jag ingen källa då. Efter som alla vet detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

haha, roligaste inlägg jag läst på länge. Så du vill ha källor på att "mindre betalt än andra inom samma bransch" Vilket är lite lustigt för var har jag påstått detta. Jag skrev att de "har mycket låga löner". Inte att de har mindre än andra som piskas i Kina.

Ang "Att Apple på något sätt skulle vara värre än de andra tillverkarna." Så ja, det anser jag se det jag skrev ovan. . LOL så nu anger du själv att lönerna är låga. Så bra då behöver jag ingen källa då. Efter som alla vet detta.

Då ser jag verkligen inte poängen med ditt tidigare inlägg. Varför ens ta upp det om du anser att Apple inte är sämre än någon annan vad gäller arbetsförhållande/lön.

I mina ögon är du inget annat än en hycklare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Att apple skulle vara värst?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Då ser jag verkligen inte poängen med ditt tidigare inlägg. Varför ens ta upp det om du anser att Apple inte är sämre än någon annan vad gäller arbetsförhållande/lön.

I mina ögon är du inget annat än en hycklare.

Begränsad tankeförmåga? Om du verkligen har läst vad jag skrev och har förstått det så fattar du. Om du inte fattar är det bara att beklaga. Vilket även var lite av min poäng. Att vissa personer inte ens fattar problematiken är skrämmande. Eller har en så skev syn på saker. Att de bara blir tilt, när man diskuterar med dem.

För som jag skrev. Att de borde skämmas över hur de snålar på löner, miljö, osv. Läs mitt inlägg ovan där jag förklarar detta.
Sedan att det finns andra anställda i Kina som har det lika eländigt ursäktar inget. Apple är KLART sämre i Kina, än hur vi har det i Väst.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MooD:

Att apple skulle vara värst?

Man behöver inte vara värst. Passar med http://www.youtube.com/watch?v=Sx58z5V6FsY

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Begränsad tankeförmåga? Om du verkligen har läst vad jag skrev och har förstått det så fattar du. Om du inte fattar är det bara att beklaga. Vilket även var lite av min poäng. Att vissa personer inte ens fattar problematiken är skrämmande. Eller har en så skev syn på saker. Att de bara blir tilt, när man diskuterar med dem.

För som jag skrev. Att de borde skämmas över hur de snålar på löner, miljö, osv. Läs mitt inlägg ovan där jag förklarar detta.
Sedan att det finns andra anställda i Kina som har det lika eländigt ursäktar inget. Apple är KLART sämre i Kina, än hur vi har det i Väst.

Jag fattar alldeles utmärkt vad du menar och du är fortfarande en hycklare i mina ögon. Varför är Apple sämre än någon av alla de andra tillverkarna som också använder foxconn eller fabriker med ännu sämre arbetsförhållanden. Varför skall inte Apple konkurrera på samma villkor som dem? Och Apple har hjälpt till att höja lönerna m.m.

Jag är definitivt för bättre arbetsförhållanden i Kina, att detta tas upp och diskuteras är jättebra. Att det tas upp i var enda tråd som rör Apple är det dock inte, det är helt fel forum. Det är inte ett Apple-specifikt problem och nämna det som ett argument för att inte köpa en Appleprodukt är bara hyckleri. Skall man vara konsekvent skall man i så fall säga att man inte bör köpa elektronikprylar alls då de allra flesta stora företag använder sig av Kinesiska underleverantörer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Jag fattar alldeles utmärkt vad du menar och du är fortfarande en hycklare i mina ögon. Varför är Apple sämre än någon av alla de andra tillverkarna som också använder foxconn eller fabriker med ännu sämre arbetsförhållanden. Varför skall inte Apple konkurrera på samma villkor som dem?

Först, på vilket sätt är jag en hycklare som tycker att Apple bör skärpa sig? Hur kan det vara att hyckla? Apple är sämre pga att de har högre marginaler. Och att de av sin kraft och storlek borde vara de som går först med att höja. Eller är detta enbart ett race till botten?

Citat:

Och Apple har hjälpt till att höja lönerna m.m.

Möjligt. Källa?

Citat:

Jag är definitivt för bättre arbetsförhållanden i Kina, att detta tas upp och diskuteras är jättebra. Att det tas upp i var enda tråd som rör Apple är det dock inte, det är helt fel forum. Det är inte ett Apple-specifikt problem och nämna det som ett argument för att inte köpa en Appleprodukt är bara hyckleri. Skall man vara konsekvent skall man i så fall säga att man inte bör köpa elektronikprylar alls då de allra flesta stora företag använder sig av Kinesiska underleverantörer.

Ett rent konkret fall är att deras elektronikprylar är betydligt mindre miljövänliga än hur Sony-Ericsson jobbade med sina telefoner. SE hade både bättre material i telefonen och säkrare material (för dig som människa). De tänkte också på hur produkten kunde återvinnas. Sådan tankar finns inte på Apple. Att detta skulle diskuteras i varje tråd är inget som jag har sett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Först, på vilket sätt är jag en hycklare som tycker att Apple bör skärpa sig? Hur kan det vara att hyckla? Apple är sämre pga att de har högre marginaler. Och att de av sin kraft och storlek borde vara de som går först med att höja. Eller är detta enbart ett race till botten?

För att det inte har ett något med problemet att göra. Det är ett generellt problem för Kina (och andra lågbetalda länder). Skall du kritisera arbetsförhållandena så är det alla dessa företag som utnyttjar denna billiga arbetskraft (alltså så gått som alla) som skall få ris, inte bara Apple.

Skrivet av lolight:

Möjligt. Källa?

Jaha, nu vill du ha källa men du kan inte ge någon för dina egna påståenden?
http://www.digitaltrends.com/international/foxconn-raises-sal...
http://www.phonearena.com/news/Foxconn-raises-salaries-again-...

Apple är även det första elektronikföretag som är med Fair Labor Association: http://www.fairlabor.org/

Skrivet av lolight:

Ett rent konkret fall är att deras elektronikprylar är betydligt mindre miljövänliga än hur Sony-Ericsson jobbade med sina telefoner. SE hade både bättre material i telefonen och säkrare material (för dig som människa). De tänkte också på hur produkten kunde återvinnas. Sådan tankar finns inte på Apple. Att detta skulle diskuteras i varje tråd är inget som jag har sett.

Skitsnack:http://tech.fortune.cnn.com/2011/11/09/the-greening-of-apple/

Citat:

In the 2011 edition of the Guide, released Wednesday, Apple has moved all the way to 4th place, behind only Hewlett-Packard (HPQ), Dell (DELL) and Nokia (NOK).
...
The Greenpeace report praises Apple for its global recycling program, its sourcing of conflict minerals, the removal from its products of PVC vinyl plastic and brominated flame retardants and for meeting or exceeding Energy Star requirements.

Självklart kan Apple bli bättre på många punkter men det kan alla de andra elektronikföretag också.

Permalänk
Medlem

Nästa iphone ska ha 4,6" skärm enligt macrumors,
Tror det är ett trevligt upplyft

Permalänk
Medlem
Skrivet av patrik0719:

Jag har ägt både iPhone och SGS2. Båda telefonerna lämnar en del att önska, så det kommer nog helt ner till personliga preferenser.

-Sämre kvalitet på appar. Har laddat ner ett otal appar som är så fruktansvärt dåliga och då snackar jag inte optimeringsmässigt, som inte borde ha fått publicerats.
-Telefonen i sig är tunn och fin, men känns överlag väldigt plastig. Väger lite för lätt i handen.
-Utbudet av eftermarknadstillbehör går inte att jämföra med iPhone. Då snackar jag främst skal och liknande. Dockor tex, kanske blir bättre i framtiden, med tanke på standarport för laddning/data.

Att det är skiftande kvalite på appar är ett resultat av att det är öppet, öppenheten i sig gör att utvecklingen går fortare men att det kan bli felsteg ibland. Men öppenheten överväger sjukt stort.
Jag fattar inte varför skal är ett skäl öht. iPhonen behöver det för att den är felaktigt konstruerad rent tekniskt. En S2a klarar sig utmärkt utan det. Skal gör telefonen klumpig.

Skrivet av jakbob:

Haha läste också detta för ett tag sedan, misstänker nästan Att Facebook appen står för ~50% av alla crashes. Helt värdelös app som kraschar flera gånger om dagen för mig både på iphone och iPad.

Ont: Ta ip4s verkar som att den passar dig bättre. Nu efter iOS 5 behöver man egentligen aldrig använda iTunes nå mer vilket är positivt.

Är inte det hela syftet med iPhone? Att kunna häcka på FB? Så det är ju en grundläggande funktion för 80% av alla iPhoneanvändare, mer grundläggande än att faktiskt ringa.

Skrivet av Babianen:

iPhone är verkligen inte en dålig telefon, det är bara de vanliga fanboysen som spyr ut sitt hat.

Rootad Android > JB iOS
Stock iOS > Stock Android
Dvs. vill du roota, kör Android, vill du inte så kör iOS.

Jag skulle säga Stock Android > Stock iOS > valfri Android med tillverkarskal. Men det kanske var så du menade.

Skrivet av emahex:

Det är väl fördelen med Android. Mängden olika modeller. Vill du ha en vattentät så finns det. Vill du ha en med fysiskt tangetbord så finns det. Vill du ha en stor skärm, inga problem, liten skärm, likaså. Kommer det nu en med 4.6" så tappar iPhone en stor fördel den haft. Att den haft samma storlek med porten på exakt samma ställe = en mängd tredjepartstillbehör. Med en större modell slår man undan benen på sig själva.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5700X3D, LPX 64GB 3600, RTX4060

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Det är inget jag skulle räkna med förrän Apple visat något. Det som vi nu kallar Iphone 4 s skulle också ha större skärm med mera enligt rykten innan apple presenterade något Jag kan tycka att det vore bra om de lanserade en modell som är kvar på 3,5" och en på 4,3 eller så men får la se vad som sker.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det är inget jag skulle räkna med förrän Apple visat något. Det som vi nu kallar Iphone 4 s skulle också ha större skärm med mera enligt rykten innan apple presenterade något Jag kan tycka att det vore bra om de lanserade en modell som är kvar på 3,5" och en på 4,3 eller så men får la se vad som sker.

Går väl inte att räkna med något när de gäller apple
Men tror helt klart att de är på tapeten för den, sen om de väljer att gå vidare eller kasta bort är ju en annan sak