Permalänk
Avstängd

Bluetooth på Asus moderkortet

Hej.
Jag vill att bluetooth ska fungera så att jag kan skicka filer till min mobiltelefon.
Jag har moderkortet ASUS P8Z68-V PRO vilket stödjer Bluetooth.
Hur ska jag göra för att skicka filer till mobilen?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Du måste ladda ner programvaran och sen lägger du bara till din enhet i kontrollpanelen.

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
Avstängd

Programvaran "Bluetooth suite" verkar inte hitta min mobiltelefon trots att den är aktiverad. Det konstigaste är att kina-mobilen inte klarar av att skicka filer över usb-kabeln heller. Alltså fungerar varken trådlös eller trådbunden överföring till eller från mobilen.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av michael123:

Programvaran "Bluetooth suite" verkar inte hitta min mobiltelefon trots att den är aktiverad. Det konstigaste är att kina-mobilen inte klarar av att skicka filer över usb-kabeln heller. Alltså fungerar varken trådlös eller trådbunden överföring till eller från mobilen.

Vad är det för "kina" mobil? De är ju till 99% tillverkade där ändå

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jalle64:

Vad är det för "kina" mobil? De är ju till 99% tillverkade där ändå

En Samsung med usb-kabel.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av michael123:

En Samsung med usb-kabel.

Lol! Den är korea made! Men vad säger den när du kopplar in den i burken? Jag brukar få välja på telefonen antingen överföring eller laddning. Har en SE X10.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jalle64:

Lol! Den är korea made! Men vad säger den när du kopplar in den i burken? Jag brukar få välja på telefonen antingen överföring eller laddning. Har en SE X10.

Det finns två olika alternativ på mobilens lcd skärm efter att man kopplat in sladden från mobilapparaten till PC datorn. Följande:

Media transfer(MTP) Samsung PC studio

Ifall jag väljer Media transfer(MTP) så står hittar windows direkt och börjar installera "device". Därefter står det:

Citat:

Device driver software was not successfully installed
...
Unidentified Device No driver found

Jag har installerat Samsung PC Studio 3.2.1 härifrån: Samsung PC Studio 3.2.1 HB2. Det programmet kunde inte heller koppla mobilen genom usb kabel eller bluetooth så jag avinstallerade det. Programvaran verkade vara någon slags backup-program som kunde spara hela telefonlistan till Microsoft Outlook. Fast programmet kunde inte koppla mobilen till Windows 7, så att jag kunde utforska filstrukturen på mobilens flashminne.

Verkar inte riktigt vara kompatibelt, några andra ideér?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Det verkar vara en väldigt gammal version av den, kolla denna: http://www.softpedia.com/get/Internet/Telephony-SMS-GSM/Samsu...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När bluetoothdrivrutinen har startats dyker det upp en bluetoothikon i aktivitetsfältet. Högerklicka på den och välj 'Open Settings' eller motsvarande. Första alternativet i första fliken måste vara aktiverad för att datorn och telefonen ska hitta varandra. När du har parat dom kan du stänga av det igen.

Fungerade fint med mitt moderkort (samma som ditt) och Samsung Galaxy S.

Visa signatur

X79, baby