Permalänk
Medlem

Antar att det inte har senaste patchen isf? Om det har patchen installerat så ändra inställningarna under video till max, hjälper till med laddningen av texturna mycket. Går att fixa iordning utan senaste patchen också men det kommer jag inte exakt ihåg hur, finns info några sidor bakåt för det..

Hade absolut inga problem med Raga, iaf inga buggar eller krascher och texturerna laddade snabbt nog utan att det märktes. Mycket stabilare än dom flesta andra nya spel jag testat på senare tid. Senaste patchen och senaste drivrutinerna är bra att ha.

Permalänk
Skrivet av guran33:

Antar att det inte har senaste patchen isf? Om det har patchen installerat så ändra inställningarna under video till max, hjälper till med laddningen av texturna mycket. Går att fixa iordning utan senaste patchen också men det kommer jag inte exakt ihåg hur, finns info några sidor bakåt för det..

Hade absolut inga problem med Raga, iaf inga buggar eller krascher och texturerna laddade snabbt nog utan att det märktes. Mycket stabilare än dom flesta andra nya spel jag testat på senare tid. Senaste patchen och senaste drivrutinerna är bra att ha.

Texturer verkar fortfarande laddas i realtid och allt för nära spelarens position i spelet vilket medför att spelet fortfarande känns riktigt 'B'. Texturer ska laddas lång i förväg och/eller i laddningsrutor.

Permalänk
Skrivet av guran33:

Tankade ner den, gjorde dock ingen skillnad.. förutom att låsa upp mer options då.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Texturer verkar fortfarande laddas i realtid och allt för nära spelarens position i spelet vilket medför att spelet fortfarande känns riktigt 'B'. Texturer ska laddas lång i förväg och/eller i laddningsrutor.

Texturerna laddas alltid i realtid men jag märkte knappt av det (gick på under sekunden att ladda texturerna till maxupplösningen) och det var inget jag personligen störde mig på. Hade till och med installerat Rage på min 5900 RPM HDD. Blir väl problem med minnet om texturerna skulle laddas i förväg, speciellt på konsolerna, det är mycket varierande texturer i Rage i jämförelse med andra spel (BF3 kör lite liknande teknik dock, men användas inte lika flitigt som i id Tech 5).

Rage är rätt så konsolportat men jag tycker att det funkar bra på PC ändå även fast dom skulle kunnat slänga in fler roliga alternativ i menyerna och skicka med texturer som var mer högupplösta, aningen svårare skulle det gärna få vara också, körde själv på nightmare utan att stöta på några direkt svåra situationer. Nightmare är antagligen svårare med en handkontroll..

Skrivet av waspen123:

Tankade ner den, gjorde dock ingen skillnad.. förutom att låsa upp mer options då.

Ja fler options finns i menyerna. Det är texture cache som är den intressanta vilket man vill köra på "large", texturerna ska se lite mer högupplösta ut och ladda snabbare efteråt.. Kräver mer grafikminne dock, 1 GB eller vad som nu var rekommenderat.

Permalänk

Jag tröck dit large där, noll skillnad :/ grafiken är skitbra alltså, men de laddar ju seegt som faasen alltså, funderar på o lägga in den på SSD'n o checka hur lång tid det tar då, men helt lagfritt är det iaf, kör 1gb ddr5 så, 6850 HD.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Skrivet av waspen123:

Jag tröck dit large där, noll skillnad :/ grafiken är skitbra alltså, men de laddar ju seegt som faasen alltså, funderar på o lägga in den på SSD'n o checka hur lång tid det tar då, men helt lagfritt är det iaf, kör 1gb ddr5 så, 6850 HD.

Det kommer inte göra någon skillnad. Felet ligger hos spelmotorn och dess (i mina ögon nu lågstående skapare, John Carmack).

Permalänk
Medlem

Fy fan köpte precis spelet men jävlar i helvete vad lågupplösta texturerna är. Spelar på 2560*1440 och det ser ju ut som bajs. Spelade precis igenom HL2 som är typ 10år gammalt och texturerna där ser ju sjukt mycket bättre ut. Njae kommer nog inte lira igenom detta. Besviken är bara förnamnet.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Fy fan köpte precis spelet men jävlar i helvete vad lågupplösta texturerna är. Spelar på 2560*1440 och det ser ju ut som bajs. Spelade precis igenom HL2 som är typ 10år gammalt och texturerna där ser ju sjukt mycket bättre ut. Njae kommer nog inte lira igenom detta. Besviken är bara förnamnet.

Tänkte samma som du men spelet var ju väldigt roligt att spela igenom trots detta. NPCerna ser som tur var snygga ut.
Har för mig jag hört att det kanske skulle komma en HD patch någon dag.

Sen kostar det ju bara 129kr på Webhallen vilket inte är mycket pengar för det man får.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Tänkte samma som du men spelet var ju väldigt roligt att spela igenom trots detta. NPCerna ser som tur var snygga ut.
Har för mig jag hört att det kanske skulle komma en HD patch någon dag.

Sen kostar det ju bara 129kr på Webhallen vilket inte är mycket pengar för det man får.

Jag ska ge det en ärlig chans.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Ingen som vet något om en HD patch, DLC eller liknande är på gång?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Har inte hört något sedan det skrevs om att det skulle komma en patch med option för att upsamplea texturerna (alltså inte äkta högupplösta texturer) men det verkar inte som att den kommer, var väl ändå två månader sedan jag läste det.
Vore väldigt kul att se Rage med okomprimerade texturer som man fick se det innan det släpptes men för tillfället känner jag mig skeptisk till att det kommer hända. Men om dom får göra en DLC till det så kommer det kanske någon rolig patch i samma veva, det pratades väl ändå om DLCs innan det släpptes..

Edit: Läste nyss på twitter att dom ska släppa level editorn och att vi ska få nyheter om det tidigt i år.

Permalänk

Nu är det äntligen på gång, en ny patch och "nya" drivers enligt idsoftwares twitter: @idSoftware id Software
RT @CatalystCreator Also there is an update to the 12.1a Preview driver - update is for upcoming patch for Rage bit.ly/AcTbRG

Länk till drivrutinerna:
http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/Catalyst121aprevie...

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se vad den patchen innehåller.. 64 bit-exe med level editor och val för att upsamplea texturerna borde iaf finnas där då. Är iaf bra att dom fixar och lägger till saker inför Doom 4, är mest det jag ser fram emot nu, det måste ju fungera utan problem vid release nu när alla tekniska problem fixas med patchar och drivrutinerna är uppdaterade för Rage.

Permalänk
Medlem

Höger klicka på "Rage" ikonen ta egenskaper ange start alternativ lägg dit denna rad: +set com_skipIntroVideo 1 +set g_fov 96 +set m_rawinput 1 +vt_pageImageSizeUnique 8192 +vt_pageImageSizeUniqueDiffuseOnly8192

Så ser det lite bättre ut!

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , LG 27" UltraGear 27GX790A OLED QHD 480 Hz, Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight 2, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem

http://www.gamereactor.se/nyheter/33341/Upps%E4gningar+p%E5+I...

Går inte bra för id Software nu. Tror inte de går under men Rage var ju verkligen inte vad deras fans ville ha.

Permalänk
Medlem

Oj va förvånande.. tror säkert många själva valde att lämna och gå nån annanstans.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Inte ett dugg förvånande. Rage var skit. De satsade allt krut på en grafikmotor som är minst 10 före sin tid. Megatextures funkar bara bra om man har massa stora texturer. Om 10 år när spelen är ett par hundra gig styck så blir det nog jävligt snyggt men idag när de måste komprimera alla stora texturerna så de ser ut som skit så är en sån motor helt meningslös.

Permalänk
Permalänk

Ny Rage patch!! Spelet verkar även ha lanserats till Mac. http://www.bethblog.com/2012/02/02/rage-campaign-edition-now-...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag installerade spelet igår då jag ville se hur det flöt på mitt grafikkort och allt gick bra.
Dock har jag en liten fråga, det finns ett val som heter Texture Detail och när jag valde High så sa spelet att jag inte har en Multi-Core processor och kan därför göra att texturerna inte laddas tillräckligt fort. Menar de Hyperthreading nu? För jag har det avstängt. Eller menar de Multi Core GPU?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

köpte på webhallen för 29 spänn

Men jag har en fråga. Spelet e ju games for windows live men dlc grejerna måste aktiveras på steam men man kan ju inte aktivera själva spelet på steam?

Permalänk
Skrivet av jsf:

köpte på webhallen för 29 spänn

Men jag har en fråga. Spelet e ju games for windows live men dlc grejerna måste aktiveras på steam men man kan ju inte aktivera själva spelet på steam?

Hur lyckades du köpa det för 29kr? För mig kostar det 99kr. Misstänker att du har någon rabbat på det?
Säkert värt 99kr ändå. Så jag slänger ner det i varukorgen!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3, PSU: Fractal DesignNewton R2 800W,
Moderkort: AsRock Z68 Extreme3 Gen 3, CPU: Intel® Core i5-2500K, (Noctua NH-U9B SE2)
GPU: Powercolor GeForce GTX 680 2GB Reference,
RAM: Corsair VENGANCE DDR3 16GB, HDD: Samsung SSD 830 Series
Ljudkort: Asus xonar Essence STX, Högtalare: Coirsair SP2500 Lurar: Denon AH D600

Permalänk
Medlem
Skrivet av freaky FilureN:

Hur lyckades du köpa det för 29kr? För mig kostar det 99kr. Misstänker att du har någon rabbat på det?
Säkert värt 99kr ändå. Så jag slänger ner det i varukorgen!

loggade in på sidan och sen kollade jag erbjudanden så fanns det där för 29 kr

Permalänk
Medlem

Okej nu börjar jag bli ganska irriterad, steam vill ju inte acceptera min cd key och spelet va ju fan oöppnat när jag fick det.....

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Jag installerade spelet igår då jag ville se hur det flöt på mitt grafikkort och allt gick bra.
Dock har jag en liten fråga, det finns ett val som heter Texture Detail och när jag valde High så sa spelet att jag inte har en Multi-Core processor och kan därför göra att texturerna inte laddas tillräckligt fort. Menar de Hyperthreading nu? För jag har det avstängt. Eller menar de Multi Core GPU?

Den menar nog HT. Dock är det nog ett generellt meddelande som går ut till alla som har nyare intel-cpu:er men utan HT. En i7-920 utan HT är mer än nog att driva RAGE tio gånger om, HT lär inte påverka det minsta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Den menar nog HT. Dock är det nog ett generellt meddelande som går ut till alla som har nyare intel-cpu:er men utan HT. En i7-920 utan HT är mer än nog att driva RAGE tio gånger om, HT lär inte påverka det minsta.

Ok, jag förstår. Tack för hjälpen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag saknar ljud.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3390mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Medlem

Kan köpa rage för 50kr på gamefly. Är det värt det? Är spelet roligt?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell