Starcraft 2 flera konton

Permalänk
Medlem

Starcraft 2 flera konton

Tjenna.

Har frågat i sweC chatten men inte så mkt värst hjälp där, så ställer frågan här ist.

Jag kör Sc2 på EU men skulle vilja skaffa ett till konto på mitt battlenet så jag kan köra på US server med Hur går jag tillväga?

//G

Visa signatur

Desktop: ASUS ROG Maximus XII APEX Z490 | Intel i9-10850K 5.2Ghz | G.Skill 32Gb Trident Z Neo | MSI GeForce RTX 4080 16Gb Suprim X | Phanteks 500A | Seasonic PX850W Platina | Fury Renegade 2TB | Samsung 980 Pro 1TB | NZXT Kraken Z73 | Monitor: Alienware AW2721D 27” IPS QHD 240Hz | Varmilo VA88M TKL | Ducky One 2 Mini MX Silent Red | HyperX Cloud II | SteelSeries Rival 600 | XBOX Series X | Console: XBOX One Elite Series 2 Controller | Mobile: Apple iPhone 15 Pro Max 256Gb Blå Titan | TV: LG 65” OLED65C35LA EVO 4K | Laptop: Acer Predator Helios 16” / 2560 x 1600 / Mini-LED / 250Hz / Intel i9-13900HX / DDR5 32Gb 5600Ghz / 2Tb / NVIDIA RTX 4080 12Gb |

Permalänk
Medlem

lättast är väl bara att köpa ett från battle.net, ändra din region till US så ska det gå att köpa igenom där direkt.

TROR jag, har inte testat

Permalänk
Medlem

tror de flesta gör helt nya battle.net acc för den regionen, och sen köper antingen via battle.net direkt eller någon annan sida (vet folk som köper från ebay)

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, NR200P, SF1000, W10 LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus Superlight Tangentbord Keychron V4 60% (Gateron Smoothie)

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Hamdog:

Tjenna.

Har frågat i sweC chatten men inte så mkt värst hjälp där, så ställer frågan här ist.

Jag kör Sc2 på EU men skulle vilja skaffa ett till konto på mitt battlenet så jag kan köra på US server med Hur går jag tillväga?

//G

Ha olika skulel själv tipsa om Koreanskt account om du ska köra mycket sådant Koreanska laddern är så grym om man lirar master leauge

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Ha olika skulel själv tipsa om Koreanskt account om du ska köra mycket sådant Koreanska laddern är så grym om man lirar master leauge

Laggar det inte rätt mkt på koreanskt?
Men du vet inte hur jag går vida för att fixa ett us konto ?

Visa signatur

Desktop: ASUS ROG Maximus XII APEX Z490 | Intel i9-10850K 5.2Ghz | G.Skill 32Gb Trident Z Neo | MSI GeForce RTX 4080 16Gb Suprim X | Phanteks 500A | Seasonic PX850W Platina | Fury Renegade 2TB | Samsung 980 Pro 1TB | NZXT Kraken Z73 | Monitor: Alienware AW2721D 27” IPS QHD 240Hz | Varmilo VA88M TKL | Ducky One 2 Mini MX Silent Red | HyperX Cloud II | SteelSeries Rival 600 | XBOX Series X | Console: XBOX One Elite Series 2 Controller | Mobile: Apple iPhone 15 Pro Max 256Gb Blå Titan | TV: LG 65” OLED65C35LA EVO 4K | Laptop: Acer Predator Helios 16” / 2560 x 1600 / Mini-LED / 250Hz / Intel i9-13900HX / DDR5 32Gb 5600Ghz / 2Tb / NVIDIA RTX 4080 12Gb |

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Hamdog:

Laggar det inte rätt mkt på koreanskt?
Men du vet inte hur jag går vida för att fixa ett us konto ?

Jo regga dig på ett battle net välj land US sen kör på ^^

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Jo regga dig på ett battle net välj land US sen kör på ^^

okej tack

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det funkar bra att köpa från battle.net storen, jag har både EU och NA på mitt account. Dock så måste du ha 2 olika klienter för att spela

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Man måste bo i korea(ha en ip från korea) för att spela/köpa den koreanska versionen av starcraft, så om du inte har en VPN tillhands så kommer det inte gå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poiz:

Man måste bo i korea(ha en ip från korea) för att spela/köpa den koreanska versionen av starcraft, så om du inte har en VPN tillhands så kommer det inte gå.

Jag tror inte att det krävs koreanskt ip, för att registera sig behöver man dock ett koreanskt ssn, men man kan lika gärna registrera sig i Taiwan eftersom de delar server med korea.

Permalänk
Skrivet av Poiz:

Enklare sett är att köpa en Taiwanesisk version, den kopplar också upp sig på den koreanska servern. Problemet med den koreanska klienten är väl inte att man måste ha en koreansk ip utan att du måste regga dig med ett koreanskt personnummer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaippen:

Jag tror inte att det krävs koreanskt ip, för att registera sig behöver man dock ett koreanskt ssn, men man kan lika gärna registrera sig i Taiwan eftersom de delar server med korea.

"Game Region Warning
You should change your country to Korea, republic of and verify your Personal Residence Number to use Korean games."

Vet inte hela innebörden men jag antar att man måste bevisa sitt medborgarskap i korea. Finns säkert flera trådar om det på TL's forum (teamliquid)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poiz:

Nä, Taiwan och Korea delar server så det är ganska lätt att köpa Taiwan(esisk?) konto och komma in på koreanska laddern.

Permalänk
Medlem

Råder dig att inte köpa ett konto till Korea (dvs ett Taiwan-konto), för det är otroligt lång fördröjning, vilket gör det nästintill ospelbart (uppemot en HEL sekunds delay).

Ett NA-konto däremot kan vara en kul idé. Är ju ett lite annorlunda metagame osv, kan vara kul att prova. Du kan med konton från andra regioner även registrera det på samma e-post, så du har samma inloggningsuppgifter. Sen kostar det ju en del, så tänk igenom det innan du köper!

Permalänk
Medlem

Kan man ha Ett EU och ett NA på samma bnet konto?

Permalänk
Medlem

Nu när jag tänkte köpa, stod det såhär: Retail copies sold in Sweden (your account country) will connect to the Europe game region.
Är det ingen fara då? Har EU på det Bnet accet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas_SyntaX:

Undrar samma sak. Hjälp oss barn

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem

precis som andra säger bara regga ett nytt bnet konto på NA och köpa Sc2 till det funkar perfekt så gjorde jag

Visa signatur

[Fractal Design Define C TG] [Corsair RM750] [AMD Ryzen 7 5800X] [Gigabyte X570 AORUS ELITE] [Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB GAMING OC] [Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance] [Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB + Kingston KC2500 1TB M.2 NVMe] [Corsair Hydro H100x]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hypan:

precis som andra säger bara regga ett nytt bnet konto på NA och köpa Sc2 till det funkar perfekt så gjorde jag

Skrivet av Woxics49:

Undrar samma sak. Hjälp oss barn

Skrivet av Andreas_SyntaX:

Det går utmärkt att köra alla på samma bnet account.
Om man har två stycken, vilket ja hade ett tag, ett för EU och ett för NA så tar det 5min för kundsupporten att slå ihop dessa konton.
Om man vill köra koreanska laddern funkar det fins att köpa det genom http://www.sc2sea.com/
Dom har det out of stock nu dock, men skulle inkomma fler TW konton om nån vecka.

Behövs inga komplicerade koreanska IPn för att få det att funka

Så här ser mitt bnet account ut just nu t.ex: