Vad tycker du om D3 betan so far?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Ivy bridge

Skrivet av TiasE:

Vi får se hur det blir, tror personligen att GW2 kommer bli snäppet populärare än första GW vilket placerar det ganska långt ner. Har personligen inget intresse av det alls, har svårt att se varför man skulle välja det framför t.ex WoW som jag redan slutat spela, men skulle jag börja med ett MMO igen skulle jag snarare gå tillbaka till WoW än att börja med GW2, samma med Tera där combatsystemet bara känns klumpigt.

GW2 är ett annat spel än WoW och kommer nog rikta sig in på en annan typ av spelarbas. Nu är WoWs spelarbas enormt stor så det är troligt att dom flesta som börjar med GW2 har spelat WoW men tror inte WoW och GW2 kommer att bråka om spelarna.
GW blev riktigt stort så förstår inte heller varför du placerar den så långt ner. Är inte min typ av spel när kontrollerna likt Diablo 3 är skit från början av 90-talet men det fixade dom senare med direct control och keybinds.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Testade och som de andra diablo spelen så föll de inte mig i smaken alls :/ Gillar inte att man ska se allt ovanifrån sådär och att man är så instängd.

Va?! Har du ens spelat D2? Det är också ovanifrån.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Enkelt som fan jämfört med de föregående spelen. Jag dödade Leoric genom att bara använda en ability (inga health potions) med min monk första gången jag mötte honom (hade ingen aning om vad han kunde göra) utan att känna mig hotat någon gång.

Kul att han summonar svaga skelett som ger gratis heals och knappt skadar något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murloc:

Enkelt som fan jämfört med de föregående spelen. Jag dödade Leoric genom att bara använda en ability (inga health potions) med min monk första gången jag mötte honom (hade ingen aning om vad han kunde göra) utan att känna mig hotat någon gång.

Kul att han summonar svaga skelett som ger gratis heals och knappt skadar något.

Ungefär lika lätt som D2 var fram till Blood Raven i Normal...

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Jag sa ju precis som de andra diablo spelen så föll det mig inte i smaken.

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Han skrev "och som de andra diablo spelen så föll de inte mig i smaken alls".

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Bara jag som tyckte det var väldigt lätt? Dog inte en enda gång från början till slutet.
Men det var roligt ändå, funderar på att köpa det när det kommer ut!
(Spelade som Demon Hunter och kom upp i level 8)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Ungefär lika lätt som D2 var fram till Blood Raven i Normal...

Inte riktigt, blood raven var i alla fall ett hot, man behövde health potions och kunde inte enkelt döda henne genom att bara använda sin vanliga melee attack.

Permalänk

gillar grafiken passar spelet som attan, tycker det är trevligt känsla i spelet.

Visa signatur

Ryzen 7800x3D | Corsair H100i V2 | 48 GB DDR5 Corsair VENGEANCE | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | Predator 34" 180hz IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround Racing rig

Permalänk
Medlem

Spelade precis klart betan. Var riktigt roligt

Men en grej fattade jag inte, har aldrig spelat Diablo II så är riktigt noob på detta.

Hur ställer jag in så jag typ har en "kniv" eller svärd/yxa" eller något, på ena musknappen. Jag kör Witchdoctor, och har sett på tuben att folk tex har "Plauge of toads" på 1, en "dagger" på vänster musknapp, och "summon monster dogs" på musknapp 2.

Men i min setup så har jag lixom ingen dagger, utan "summon monster dogs" ligger på 1:an, "poison dart" på vänster musknapp och "grasp of the dead" på höger musknapp. Skulle vilja skippa "poison dart" och istället köra en dagger där, hur gör jag?

/Brus

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall man kommer kunna skapa namn på olika public servers eller ifall det kommer vara lika efterblivet som i betan/starcraft 2?

Permalänk
Medlem

Jag köper spelet utan tvekan!

Visa signatur

i7 860 @2.80Ghz -
12 GB ram -
Gigabyte P55-UD3L -
MSI Twin Frozr III 6950 2048 gb -
Corsair TX 750 -

Permalänk

Hur blir det med Charsen sen när spelet kommer ut? Får man ha kvar dem? Och kommer Achievments var kvar oxå?

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Skrivet av Brusarn:

Spelade precis klart betan. Var riktigt roligt

Men en grej fattade jag inte, har aldrig spelat Diablo II så är riktigt noob på detta.

Hur ställer jag in så jag typ har en "kniv" eller svärd/yxa" eller något, på ena musknappen. Jag kör Witchdoctor, och har sett på tuben att folk tex har "Plauge of toads" på 1, en "dagger" på vänster musknapp, och "summon monster dogs" på musknapp 2.

Men i min setup så har jag lixom ingen dagger, utan "summon monster dogs" ligger på 1:an, "poison dart" på vänster musknapp och "grasp of the dead" på höger musknapp. Skulle vilja skippa "poison dart" och istället köra en dagger där, hur gör jag?

/Brus

Dold text

Dra iväg den skillen du har på musknapp 1/2 så kommer den att unbindas och du kommer att få din basic attack ist (daggerbilden). Jag rekomenderar att inte göra det så dina abilities gör mkt mer skada.

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:
Dold text

Dra iväg den skillen du har på musknapp 1/2 så kommer den att unbindas och du kommer att få din basic attack ist (daggerbilden). Jag rekomenderar att inte göra det så dina abilities gör mkt mer skada.

Det går inte att dra iväg den :/

Nej, antar att "skillsen" man har är bättre, men vill ju ändå pröva lixom

Några fler tips?

Permalänk

tycker det är väldigt enformigt, bara att spamma musknappen så vinner man

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB

Permalänk
Medlem

betan har gett ifrån sig bra vibbar och att spelet är lätt på normal i act 1 är väl ganska självklart.. tror det blir lite mer svettigt då man går in i inferno och om man nu inte tycker det är någon match heller vad jag betvivlar kör på hardcore då och va konstant rädd för att dö.

annars härlig grafik och bra fixat med scrolls gillar även upplevlings systemet för blacksmith. ett givet köp för mig!

Visa signatur

CHASSI: CM haf-x GPU: GTX 780 CPU: I5 3570K mobo: gigabyte Z77x ud3h PSU: xfx 750w RAM: 16gb 2200mhz

Permalänk

Det var kul att komma in och spela första gången men så fort jag hade stängt ner betan efter en stunds spelade hade ingen lust alls att starta det igen. Kändes nästan som att man checkade av något på en checklista. Nu brinner jag ju inte för diablo serien och jag har knappt spelat diablo 2.

Jag kommer iaf inte köpa spelet. Får spela BF3 istället

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Någon annan som kommer in till hero select men får The request has timed out (Error 3006) när man försöker komma in i ett game?
Förövrigt har jag gillat betan hittills, riktigt bra känsla och som alla sagt, väldigt enkelt. Men vad ska man förvänta sig av en liten del av Act 1 på normal. Ser fram emot release

Permalänk

Har testat Barb, with doctor och wizard. Jag tycker act 1 är jävligt lätt som barb. omöjligt som wizard? helt okej med witch doctor. Känns som Diablo 3 kommer bli ett riktigt bra spel!! ser fram emot många roliga spel timmar! Tycker det ganska nice att man har samma guld på alla champs. e det något ner ni vill veta så e det bara att fråga:)

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem

Angående svårighetsgraden så har Blizzard själva sagt att fram till Leoric så är spelet en tutorial. Spelet kommer att bli svårare efter den etappen, även i normal.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Helt okej. Skulle dock vilja att ljudeffekten för looten var högre och mer prioriterad. Har alltid gillat att det låter som om någon kastar looten på en :D.

Permalänk
Skrivet av Brusarn:

Det går inte att dra iväg den :/

Nej, antar att "skillsen" man har är bättre, men vill ju ändå pröva lixom

Några fler tips?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag antar man hade något höga förväntningar, har inte spelat de äldre spelen utan lyssnat på folk och deras uppfattningar och hoppades på det bästa. Spelet känns lite 90-tal på alla sätt och vis och liknar faktiskt dungeon siege en hel del. Att det känns modernt är inget måste, men 90-talskänslan stärktes då spelet (hittills) är ganska linjärt och enformigt med kass grafik även om nu betan endast levererade medelinställningar... Men men, lär skaffa spelet ändå för att se hur det går och ge det en chans...

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

Jag antar man hade något höga förväntningar, har inte spelat de äldre spelen utan lyssnat på folk och deras uppfattningar och hoppades på det bästa. Spelet känns lite 90-tal på alla sätt och vis och liknar faktiskt dungeon siege en hel del. Att det känns modernt är inget måste, men 90-talskänslan stärktes då spelet (hittills) är ganska linjärt och enformigt med kass grafik även om nu betan endast levererade medelinställningar... Men men, lär skaffa spelet ändå för att se hur det går och ge det en chans...

Medelinställningar? Jag lirar allt på high... Har även dragit på extra AA i nVidias kontrollpanel till 8x och anisotropic filtering till 16x. Tycker fortfarande att det ser luffit ut ^^ Hoppas de rullar ut high-res textures snart

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Medelinställningar? Jag lirar allt på high... Har även dragit på extra AA i nVidias kontrollpanel till 8x och anisotropic filtering till 16x. Tycker fortfarande att det ser luffit ut ^^ Hoppas de rullar ut high-res textures snart

Japp, det är det ja menar
Lirar också på högsta som spelet tillåter men det verkar inte som texturerna ligger på upplösningen de bör utan på medel eller low. Eftersom det är ett demo (nedladdningsstorlek etc) så kan dom ha snålat på texturstorleken oavsett inställning...

Permalänk
Medlem

det är roligt men det är även ganska lätt. Speciellt i coop, det är som man kan springa igenom alla quests och "poof" så har man klarat betan. Har testat Barbarian,Wizard och Demon Hunter. Barbarian var ju helt klart roligast att spela och Demon Hunter var helt klart tråkigast att spela.

Om spelet blir mycket mycket längre och svårare så kommer jag helt klart att köpa spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Han skrev "och som de andra diablo spelen så föll de inte mig i smaken alls".

Skrivet av Fronix:

Jag sa ju precis som de andra diablo spelen så föll det mig inte i smaken.

Sorry, läste fel!

Skrivet av Murloc:

Inte riktigt, blood raven var i alla fall ett hot, man behövde health potions och kunde inte enkelt döda henne genom att bara använda sin vanliga melee attack.

Sant, dock så hade jag aldrig problem överhuvudtaget med henne, aldrig använt en enda potion fram till Andariel/Butcher.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com

Permalänk
Medlem

Tycker att avsaknaden av att inte kunna droppa poäng i vilka skills man vill förstör hela spelet. Känner samma sak i Skyrim.

Jag fattar grejjen att "alla" väljer ändå samma, men kan man inte då bara få en knapp att trycka i "autolevel up skills and points" ? Känns ju mer som ett Adventure än vad tidigare Diablo gjorde.

Jag tycker att det är kul att leka med skillpoints och skills och testa ut saker ibland.

Permalänk

nästan spelat klart nu och hittils är det hur kul somhellst!