Har någon beställt Raspberry Pi?

Permalänk
Medlem

Har någon beställt Raspberry Pi?

Jag undrar om någon här på sweclockers har lyckats beställa en Raspberry Pi och fått en bekräftelse eller dyl.
Själv har jag fyllt i intresseanmälan både hos Element 14/Premier ferrel och RS components, men inte hört ett dyft från dem efteråt så man blir lite fundersam. Är ju väldigt sugen på att få hem en och testa lite

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Jag har fått bekräftelsemejl på att jag står på intresselistan. De skulle höra av sig igen när det går att beställa.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Har gjort samma sak, skrivit upp mig på intresselistan. Kanske fick något bekräftelsemail men är inte säker. Hur som helst så har jag inte fått någon mer info än så.

Permalänk
Medlem

Har bokat (även betalat) på microkit.se, när den kommer till brevlådan har jag ingen aning om.

Permalänk
Medlem

Beställt från Farnell, fått 23/4 som prel. leveransdatum änsålänge...

/Zyber

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Avstängd

Jag fick ett bekräftelsemail och har betalat till farnell i uk men tvivlar på att jag någonsin kommer få någon. Jag börjar misstänka att det egentligen bara är världens bästa trollning. Jag menar: Eben Upton. Vad är det för namn egentligen? Påhittat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

Jag fick ett bekräftelsemail och har betalat till farnell i uk men tvivlar på att jag någonsin kommer få någon. Jag börjar misstänka att det egentligen bara är världens bästa trollning. Jag menar: Eben Upton. Vad är det för namn egentligen? Påhittat!

Jag har också beställt en från Farnell Uk, men jag har inte ens fått ett bekräftelsemail... Jag har mailat till dom nu och frågat hur jag ska kunna följa min beställning om jag inte ens fått inloggningsuppgifter för deras e-service. Bankade ju in mitt Master Card nummer, men vet inte om det dragits något eller inte, väntar på svar från kreditkortsföretaget.

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobX:

Jag har också beställt en från Farnell Uk, men jag har inte ens fått ett bekräftelsemail... Jag har mailat till dom nu och frågat hur jag ska kunna följa min beställning om jag inte ens fått inloggningsuppgifter för deras e-service. Bankade ju in mitt Master Card nummer, men vet inte om det dragits något eller inte, väntar på svar från kreditkortsföretaget.

Jag hittade lite info på IDG.se idag

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Jag har också beställt och betalat från Farnell UK, får se när den dyker upp!

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Medlem
Skrivet av vidarvega:

Jag har också beställt och betalat från Farnell UK, får se när den dyker upp!

Då kan du ju läsa länken posten över dig, och om du läser hela så får du en uppfattning hur det ligger till! Hoppas ni får dom så fort så möjligt!!

(fattar inte varför Swec inte tog upp detta, då dom har dragit upp allt annat om R P)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Då kan du ju läsa länken posten över dig, och om du läser hela så får du en uppfattning hur det ligger till! Hoppas ni får dom så fort så möjligt!!

(fattar inte varför Swec inte tog upp detta, då dom har dragit upp allt annat om R P)

Tipsat redaktionen? Finns ett sådant verktyg av en anledning

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyberzero:

Beställt från Farnell, fått 23/4 som prel. leveransdatum änsålänge...

/Zyber

De som har beställt via microkit.se kommer inte att få sina Hallon 3,14-datorer.
https://www.microkit.se/, skrolla ner till "Raspberry Pi - Ett misslyckat sammarbete med Farnell".

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem
Skrivet av felxi:

De som har beställt via microkit.se kommer inte att få sina Hallon 3,14-datorer.
https://www.microkit.se/, skrolla ner till "Raspberry Pi - Ett misslyckat sammarbete med Farnell".

Jag beställde direkt från export.farnell.com, så jag drabbas iallafall inte. Surt för de som faktiskt beställde från Microkit dock

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för infon. Kul att någon har lite information om det här iaf. Fick ju svaret från Farnell att jag kommer att få mail när dom vet mer.

Skrivet av zyberzero:

Jag beställde direkt från export.farnell.com, så jag drabbas iallafall inte. Surt för de som faktiskt beställde från Microkit dock

Jag beställde också direkt från Farnell. Återkommer hit när jag fått mail från dom.

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Proffsmoddare

Jag har en här hemma som jag håller på med till ett nytt projekt.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

Ber om ursäkt om jag postar fel.

Någon som vet när nästa batch kommer och hur många som säljs då ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Fick min idag. Blir att labba lite i kväll efter jobbet.

http://t.co/UyvwcbLH

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k & GTX 1080 & 32GB ram

Permalänk
Medlem

Ni som har fått, beställde ni från Farnell (element 14) eller RS? Jag tror jag har lagt en beställning (eller pre-order kanske det är) hos Farnell, men jag har inte fått någon bekräftning? Någon som vet om man får det sen eller om det inte gått igenom och man ska göra en ny beställning?

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Jag beställde direkt från farnell, om du loggar in på ditt konto där så borde du se din beställning.

Visa signatur

i7 4770k & GTX 1080 & 32GB ram

Permalänk
Medlem

Finns det ett skal att köpa till model B? Eller är ESD överskattat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Finns det ett skal att köpa till model B? Eller är ESD överskattat?

Här har jag beställt skal iaf: länk.
Jag tycker att en skal är nödvändig både för att skydda och för att det är snyggt.

Visa signatur

[Fractal Design Define R3] [ASUS P8Z77] [Intel i5-3570K@4.5GHz] [8 GB DDR3] [Crucial c300 SSD] [ATI 6970 CF]

Permalänk

Beställde min den första april så får se när den kommer Får väl beställa ett skal när det har kommit!