Permalänk

Bluescreenar hela tiden

Har nyss installerat windows och den fungerade felfritt (förutom att windows inte hittade den andra hårddisken) ända tills vi stoppade in moderkortsskivan och började installera drivisar. När den försöker boota så bluescreenar den vid vart enda föesök, cd-skiva eller inte.

A-data ssd
Asrock z68 pro m

Någon som har haft tidigare problem med ssd'n eller moderkortet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gör en återställning om problemet skedde efter ni använde skiva... kör in drivrutiner från tillverkarens hemsida istället.

Permalänk
Medlem

Hej

Att inte Windows hittar den andra hdd förmodar jag beror på att du tog bort partitionerna på den när du installerade Windows?

Hur långt går uppstarten börjar Windows ladda?

/aragon

Skrivet av Legitjunkie:

Har nyss installerat windows och den fungerade felfritt (förutom att windows inte hittade den andra hårddisken) ända tills vi stoppade in moderkortsskivan och började installera drivisar. När den försöker boota så bluescreenar den vid vart enda föesök, cd-skiva eller inte.

A-data ssd
Asrock z68 pro m

Någon som har haft tidigare problem med ssd'n eller moderkortet?

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Skrivet av Tyrken:

Gör en återställning om problemet skedde efter ni använde skiva... kör in drivrutiner från tillverkarens hemsida istället.

Man måste väl ha drivrutiner frå moderkortet för att ansluta till internet?

Permalänk
Skrivet av aragon:

Hej

Att inte Windows hittar den andra hdd förmodar jag beror på att du tog bort partitionerna på den när du installerade Windows?

Hur långt går uppstarten börjar Windows ladda?

/aragon

Jag hinner se w7 loggan ladda upp i typ en halv sekund, sen bsod

Permalänk
Medlem

Med lite tur hittar Windows drivrutinerna själv till nätverks kortet

/aragon

Skrivet av Legitjunkie:

Man måste väl ha drivrutiner frå moderkortet för att ansluta till internet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har du kopplat ur någon hdd eller dvd sedan du installerade Windows?
Sätt i den igen om du gjort det.

/aragon

Skrivet av Legitjunkie:

Jag hinner se w7 loggan ladda upp i typ en halv sekund, sen bsod

Visa signatur

Permalänk

Nej det har vi inte. Nu installerar w7 igen, i har hittat alla hårddiskar ( i instsllationspeogrsmmet) + nån random grej med 80 MB utrymme.

Permalänk
Medlem

Windows skapar en liten partition vid installation
Inget du behöver tänka på

Skapa en partition på den andra hdd om du nu inte har saker du ska spara för då ska du nartuligt viss inte formatere eller tabort några partitioner från den.

/ aragon

Skrivet av Legitjunkie:

Nej det har vi inte. Nu installerar w7 igen, i har hittat alla hårddiskar ( i instsllationspeogrsmmet) + nån random grej med 80 MB utrymme.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Legitjunkie:

Om du stoppar in moderkorts skivan och installerar allt skit som finns på den så får man nästan skylla sig själv lite grann...

Dessutom kan jag inte komma på ett enda moderkort sen 2005 som faktiskt inte har fått sitt nätverks kort automatiskt installerat av windows.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

Hade liknande problem idag kan vara gammal installation i ide istället för ahci eller vad de heter, nyare mb kör ofta ahci standard medans äldre har ide de va mitt problem iallafall

Visa signatur

|2700k @ 4,8Ghz|2x PowerColor 280x @1200Mhz|Corsair Vengrace (2x4096MB)|Fractal Define Newton R2 1000w|
|xonar stx | Custom loop |