SweClockers drop!

FoS för att man fick closed beta invite.

Permalänk
Medlem

Sluta spela skitspelet och lira PoE istället? Problem solved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

För det är en du aldrig kommer ha? Och du kunde inte göra något för att få den, bara ha tur i Blizzards jävla lotto.

Förstår inte riktigt dina argument. "Feat of Strength" är ju inte riktigt samma sak som achievement, inte enligt mig iaf.
Dessutom kommer du ha gott om riktigt achievements att jaga och förhoppningsvis inte så många som har med ren tur att göra.

Jag gillar också att jaga achievements, speciellt de som är lite mer udda och svåra, men jag hoppar inte över Diablo III bara för en Feat of Strength. Det vore riktigt löjligt.

Min åsikt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Många som var med i Closed beta kämpade ganska rejält för att få nyckeln. Stod själv utanför Webhallen i 6h för att få min. Men visst, det kanske känns lite surt för dom som inte "fick" någon.

Är väl bara att tänka på det här när nästa spel kommer. Om du vill ha absolut alla achievements så försök vara med i betan.

Kul att du fick en, en annan har varit med i tävlingar etc och inte fått någon.

Skrivet av Ellmore:

Förstår inte riktigt dina argument. "Feat of Strength" är ju inte riktigt samma sak som achievement, inte enligt mig iaf.
Dessutom kommer du ha gott om riktigt achievements att jaga och förhoppningsvis inte så många som har med ren tur att göra.

Jag gillar också att jaga achievements, speciellt de som är lite mer udda och svåra, men jag hoppar inte över Diablo III bara för en Feat of Strength. Det vore riktigt löjligt.

Min åsikt

Nej FoS är inte samma sak som Achievement, men jag värderar FoS mycket högre än vanliga achievements.
Som en Achievement men man kan inte sätta ett pris på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bikki420:

Sluta spela skitspelet och lira PoE istället? Problem solved.

Vad är PoE, you made me curious you bastard!

P.S Jag googlade och fick bara fram poesi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kagamex:

Vad är PoE, you made me curious you bastard!

P.S Jag googlade och fick bara fram poesi

Path of Exile. En spirituell uppföljare till Diablo 2.

Visa signatur

Asus M4A79XTD | Phenom II 925 | HD4870 512 | SSD 510 120GB | Caviar Blue 500GB | 4Gb 1600mHz | Corsair VX550
EK-CoolStream RAD XTC 280 | DD-4870 | EK Supreme HF | Phobya DC-12 260 | Phobya Balancer 150

Permalänk
Medlem
Skrivet av wrathian:

Path of Exile. En spirituell uppföljare till Diablo 2.

Meeh, noty, har redan bokat både LAN och D3 samma vecka som D3 släpps

Permalänk
Medlem

Jag hade spelat D3 även om det var krig utanför min dörr. Om man verkligen inte ska spela för lite Achievementpoints hit o dit har man aldrig velat spela tillräckligt i första hand.

Visa signatur

NZXT Phantom Full-T | nVidia GeForce GTX590 675| 1350 | 3700MB | Antec Kuhler H20 620 |
XFX 850W Core - PSU P1-850S-NLB9 | Intel Core I7 2600K 3.4GHz(4.6GHz - 1.36v) | Asus Sabertooth P67 - Sandy Bridge
Kingston HyperX 16GB DDR3 1600MHz | Seagate 1000GB 7200RPM 32MB | OCZ Solid Series 3 120GB - 500 MB/550 MB/sek (SSD)

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Nej FoS är inte samma sak som Achievement, men jag värderar FoS mycket högre än vanliga achievements.

Tycker snarare det är tvärtom, man kan inte styra FoS's, dom är bara flax. Vanliga achievements värderar jag mycket högre för dom har man kämpat för, en FoS kan man få genom att vara inloggad en speciell dag eller befinna sig på rätt plats vid rätt tillfälle. Jag tycker det är synd att dom inte berättade det i förväg, då kanske du hade kunnat köpa en key eller något för att få FoS'en, men jag skulle inte ta det så hårt. Vet att det är olika för olika personer, har bara svårt att relatera eftersom jag tycker så fundamentalt annorlunda än vad du gör.

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig, FoS är ju totalt meningslöst.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Kul att du fick en, en annan har varit med i tävlingar etc och inte fått någon.

Fast jag var med i x antal tävlingar utan resultat, och beslöt mig därför för att ta en dag ledigt för att kunna få tag på den hos webhallen. Man kan inte förvänta sig att Blizz ska ge en en nyckel, utan att man lagt lika mycket ansträngning som alla andra. Ett par tusen nycklar på säkert en halv miljon människor är som en fis i rymden, därför måste man ligga i om det är viktigt för en.

Jag gillar inte när dagens människor förväntar sig att dom ska få allt serverat. Var glad över att du fick spela betan på den öppna helgen.

Om du inte hade tid att skaffa nyckel - Köp en
Om du inte har råd att köpa en nyckel - Ta dig tid åt att skaffa en

Om du inte gör något av detta är det bevisligen inte så viktigt för dig.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Fast jag var med i x antal tävlingar utan resultat, och beslöt mig därför för att ta en dag ledigt för att kunna få tag på den hos webhallen. Man kan inte förvänta sig att Blizz ska ge en en nyckel, utan att man lagt lika mycket ansträngning som alla andra. Ett par tusen nycklar på säkert en halv miljon människor är som en fis i rymden, därför måste man ligga i om det är viktigt för en.

Jag gillar inte när dagens människor förväntar sig att dom ska få allt serverat. Var glad över att du fick spela betan på den öppna helgen.

Om du inte hade tid att skaffa nyckel - Köp en
Om du inte har råd att köpa en nyckel - Ta dig tid åt att skaffa en

Om du inte gör något av detta är det bevisligen inte så viktigt för dig.

Tack för att du formulerade min åsikt.

Permalänk
Medlem

Feat of strength är väl ändå till för att få nånting som inte alla kan få?
Achievements är till för alla, feat of strength är det inte.
De kanske borde ha ytterligare en underkategori . Feat of feat of strength. Men då skulle folk gnälla över det också.

Permalänk
Skrivet av Kagamex:

Tack för att du formulerade min åsikt.

Haha, jamen man blir så trött när folk blir bittra i efterhand och skyller det på tillverkaren samt klagar för oss som vet hur mycket energi man fått lägga ned för att få sin beta-nyckel.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Haha, jamen man blir så trött när folk blir bittra i efterhand och skyller det på tillverkaren samt klagar för oss som vet hur mycket energi man fått lägga ned för att få sin beta-nyckel.

För att vi bor i EU, I USA regnade de invites över alla, men för mig kostar bensin 500kr för att ta mig TILL Webhallen och sen kanske få en invite, bor mitt bort i ingenstans och har inte körkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Något som alla har en chans ATT få, det heter ju tex. Server first 85 hunter, inte Server random 85 hunter.

Så du deltog inte i några beta-tävlingar och opt in? Där hade du din chans.
När jag skulle spela Cataclysm på releasenatten så fick jag inte komma in på servern förrän efter 1½ timme pga överbelastning. Är inte det beroende på tur också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorfisk:

Så du deltog inte i några beta-tävlingar och opt in? Där hade du din chans.
När jag skulle spela Cataclysm på releasenatten så fick jag inte komma in på servern förrän efter 1½ timme pga överbelastning. Är inte det beroende på tur också?

Jag skrev ju att jag gjorde det... och jag kom heller inte in förens över klockan 1, när jag kom in va roguen i guilden redan 81 så jag förlora server först för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Något som alla har en chans ATT få, det heter ju tex. Server first 85 hunter, inte Server random 85 hunter.

Måste tyvärr hålla med de övriga.

Alla hade lika stor chans att komma in. Ingen prioriterades över någon annan.

Om du dock var latare än dom andra så hade detta en liten påverkan eftersom man var alternativt tvungen att leta efter en nyckel.

Annars hade alla lika stor chans att komma in via battle.net.

Så tror knappast att det går att "klaga" när alla hade lika stor förutsättning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Måste tyvärr hålla med de övriga.

Alla hade lika stor chans att komma in. Ingen prioriterades över någon annan.

Om du dock var latare än dom andra så hade detta en liten påverkan eftersom man var alternativt tvungen att leta efter en nyckel.

Annars hade alla lika stor chans att komma in via battle.net.

Så tror knappast att det går att "klaga" när alla hade lika stor förutsättning.

"Annars hade alla lika stor chans att komma in via battle.net." där har du helt fel, mer än 75% av alla beta invites var bara till USA, alla "major beta-key sendouts" va USA only och enstaka utanför.

Det som är problemet, om du bodde i USA prioriterades du över alla andra, samma på forumet.

Permalänk
Medlem

Nice, då kan man känna sig lite extra speciell då.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

"Annars hade alla lika stor chans att komma in via battle.net." där har du helt fel, mer än 75% av alla beta invites var bara till USA, alla "major beta-key sendouts" va USA only och enstaka utanför.

Det som är problemet, om du bodde i USA prioriterades du över alla andra, samma på forumet.

Fast alla i Europa hade ju lika stor chans?

Rätta mig om jag har fel men det är väl regions i Diablo 3 också eller? Så vad spelar det för roll om amerikanerna har det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Fast alla i Europa hade ju lika stor chans?

Rätta mig om jag har fel men det är väl regions i Diablo 3 också eller? Så vad spelar det för roll om amerikanerna har det?

Alla kan spela med alla, ja det finns olika regioner man kan lika gärna kalla det olika serverar.

Kommentar till borttagen kommentar borttagen.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Jag påpekade att det var rätt skönt att någon annan formulerade min åsikt åt mig. Extremt behändigt!

Permalänk
Medlem

Jag vill bara säga att jag är lite bättre än LeVvE eftersom jag var med i closed och därmed får den här Feat of strenght som inte han kan få

Lite mer allvarligt, jag slet som fan för att få min Closed beta-kod, surfade som en galning efter tävlingar och giveaways. Spelade också mycket och hittade fel, de felen jag hittade var dock redan rapporterade. Tycker det känns kul att jag får något för besväret, personligen tycker jag att alla som var först att rapportera en bugg borde få en extra achiement, eftersom de hjälpt Blizzard att skapa en bättre spelupplevelse för oss alla.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem

Problemet är som sagt att DE SADE att de inte skulle ge något specifikt in-game till beta testare. Och nu när de totalt skiter i Open Beta folket så blir det inte bättre.

Jag var med i hur många tävlingar för en key som helst, men lyckades aldrig att bli en av de lyckliga. Sen att 90% av alla keys gick till Amerika gör det inte bättre.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheDiddler:

Varför? Spelar det någon roll om du inte kan ha lika mycket achievemenpoäng som closed beta deltagarna?

Det bästa är att Feats of Strength inte GER några achievement points...

Permalänk
Medlem

Men det handlar alltså bara om ett visst mönster till sin flagga, eller?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av cruZZade:

Jag vill bara säga att jag är lite bättre en LeVvE eftersom jag var med i closed och därmed får den här Feat of strenght som inte han kan få

Lite mer allvarligt, jag slet som fan för att få min Closed beta-kod, surfade som en galning efter tävlingar och giveaways. Spelade också mycket och hittade fel, de felen jag hittade var dock redan rapporterade. Tycker det känns kul att jag får något för besväret, personligen tycker jag att alla som var först att rapportera en bugg borde få en extra achiement, eftersom de hjälpt Blizzard att skapa en bättre spelupplevelse för oss alla.

Ni är inte ensamma om att ha surfat runt och varit med i tävlingar.

PS: FU <3

Kan lika gärna lägga ner, tydligen så känner ingen som jag gör, och jag reflekterar inte som om jag pratar om endast Sverige, jag pratar om beta nycklar i allmänhet.

Sen de som inte ens laddade ner och testade betan får achievement + banner, ofc majoriteten från USA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Sen att 90% av alla keys gick till Amerika gör det inte bättre.

Instämmer, tycker inte att de där miljöförstörande, självupptagna, världspoliserna borde få mer än alla ni andra.

Permalänk
Medlem

Fattar inte vad folk blir upprörda över. Man får en litet "token of gratitude" för man har spelat och hjälpt till att hitta buggar osv. Att alla som fått beta invite får det beror självklart på att de inte har koll på vilka av dem som fått invite som verkligen spelat.

Att sura över att man inte fick beta invite för att det bara går på tur är som att vara skit förbannad för grannen vann på triss.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

FoS? Vem fån bryr sig? Achievements är skit ändå; dom har ingen påverkan på själva spelet och inte heller gör dom någonting utanför spelet - so what's the point? Poängen är att det inte finns än poäng med achievements utöver att kunna luta sig över till en kompis och säga: "Min e-penis är 10 poäng större än din, haha"

Om du inte tänker spela endast på grund av att du inte kan få en specifik achievement, så tycker jag: good riddance. Achievements har ingenting med hur bra eller hur kul man har med ett spel, så om du är fast i den mentaliteten så blir spelet nog lite bättre utan dig i multiplayern. (: