[Diskussion] Samsung Galaxy S3 (Android 4.0)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=61I97J...
Oh hell yes.
Nu kan jag inte bli annat än nöjd med den XD

A woodchuck would only chuck as much wood as Chuck Norris would allow it to.

Visa signatur

| Asus ROG Strix G533ZW | Intel i9 12900H | GeForce RTX 3070Ti 16GB | DDR5 16GB 4800MHz | Windows 11 Pro |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon89918:

Exynos 5250 har ju varit i produktion sedan slutet av januari om jag förstått det rätt. Det är alltså att den precis missar släppet av SGS3. Men om ett par månader lär det finnas tillräckligt många för ett storsläpp av en ny Note.
Jag glömde också att jag hoppas på mer RAM, uppemot 2 GiB, som i LG:s senaste mobil. Det kommer till nytta om man som jag gillar att ha flera program öppna samtidigt. Eventuellt skulle man kunna köra på 1440*900 i skärmupplösning (Pentile är då rimligt).

Edit: Sampling började i januari, produktion i Q2, som kan vara när som helst nu. I alla fall borde Note 2 inte ha något sämre än Eynos 5250. Riktigt biffig prestanda är vad jag vill ha.

Exynos 5250 togs väl fram för Tabs i första hand, med en dubblerad bandbredd för att kunna driva extrema upplösningar. Känns mera logiskt att bara klocka upp den fyrkärniga med 100mhz och smälla in den i Note2. Gör dem Note2 för bra kanske det äter på försäljningen av S3?

Men visst kan man hoppas, prestanda tackar man ju inte nej till...

Angående RAM, hur många program måste man ha öppna samtidigt innan man slår i taket på 1 GB RAM?
(Med tanke på att programmen oftast är så små.)

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Nån som kan svara på min fråga om 4g varianten av samsung s3 kommer till svergie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PangarN:

Nån som kan svara på min fråga om 4g varianten av samsung s3 kommer till svergie?

Inte helt säker så ta mig med en nypa salt men jag tror att det kommer vara qualcomm snapdragon dualcore i usavarianten som har LTE/4G.
Samt att deras 4G inte sitter på samma band som vår 4G.

Så nej jag tror inte den kommer till sverige (men jag kan ju ha fel)
Dock är jag ganska säker på snapdragondelen då exynos SoC inte har LTE inbyggt för tillfället enligt vad jag har läst dom senaste dagarna.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Okej vi få se hoppas att den kommer med 4g

Permalänk
Medlem
Skrivet av PangarN:

Okej vi få se hoppas att den kommer med 4g

Mmm
SGS2 kom ju med LTE till sverige tror det var 5 eller 6 månader efter 3Gn kom.
Och den hade inte exynos utan en qualcomm där förlorande man dock ingen prestanda direkt.
Här kommer man förlora två kärnor vilket kanske kan ses som ganska illa med tanke på priset man ändå ger.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Vi gillar Swedroid. Så pass mycket att vi vill premiera er lite extra.

Unikt for Swedroid och SweClockers erbjuder vi 400kr i förbokningsrabatt.

Kika in på: Galaxy SIII välj din favoritfärg och ange koden xY2HRaBm i kassan så ändras priset automatiskt till 5590kr.

Koden gäller tom 28:e maj. Tänk på att antalet rabatterade telefoner är begränsat och koden kan komma att stängas av tidigare.

Du som redan bokat en telefon och vill ta del av erbjudandet tar kontakt med vår kundservice och hänvisar till Swedroid/SweClockers-kampanjen så ändrar vi pris på din befintliga order.

Mvh CDON Crew

http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?p=1002683#post1002683

Permalänk

Tror ni priset kommer sjunka dramatiskt vid release dagen eller är det värt att förhandsboka på CDON med koden?

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Medlem

Skulle kunna tro att det är ett rätt fint pris. Jag vill dock se en recension först innan jag överger min galaxy nexus

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Jo, men ändå har de valt att köra CPUn i 1.4GHz. Kanske har de lagt sig så "lågt" för att kunna köra GPUn i högre frekvens utan att deras SoC alstrar allt för mycket värme/ström?

32nm HKMG dessutom, betydligt bättre än "bara" 32nm

Permalänk
Skrivet av Xiod:

Laddningsbara li-ion Batterier mår bäst vid 70%. Därför är alla nya batterier och produkter med batterier laddade till 70%.

40%, annars stämmer det bra

http://batteryuniversity.com/learn/article/is_lithium_ion_the...

"Storage in a cool place slows the aging process of lithium-ion (and other chemistries). Manufacturers recommend storage temperatures of 15°C (59°F). In addition, the battery should be partially charged during storage. The manufacturer recommends a 40% charge."

Permalänk
Skrivet av anon89918:

Jag tycker också att SGS3 är rätt snygg. Bara bakstycket som ser ganska fult ut, men det kan man ju enkelt byta ut. Jag gillar att skärmen tar upp en väldigt stor andel av telefonens yta.
Att SGS3 har Wolfson kom som en positiv överraskning för mig. Då ljudet inte behöver göras om (44.1 <-> 48 kHz) till skillnad från i SGS1 så bådar detta för ännu bättre ljud än i SGS. Med Voodoo kommer den att ha marknadens bästa smartphoneljud.
SGS3 lockar med en beställning, dock försöker jag hålla hoppet uppe om att Samsung kommer att släppa en uppdaterad Note, med RGB-matris och Exynos 5250 (de saker jag hade hoppats skulle finnas i SGS3). Eventuellt med 12MP-kamera (stor sensor), men det är nog överkurs.

Wolfson, OH yes!! Då skulle jag ju kunna göra mig av med min S1 och S2, dessutom mkt smidigare att bara släpa på en lur

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Wolfson, OH yes!! Då skulle jag ju kunna göra mig av med min S1 och S2, dessutom mkt smidigare att bara släpa på en lur

2x 2W Speaker amp instead of 2x 1W

Permalänk
Medlem

Hur f*n kan det här stämma? http://www.swedenmobile.com/index.php?route=product/product&p... i lager? Telefonen kommer ju i slutet av maj? Även prisjakt uppger ju den som lagerförd, är dom inte insatta i det hela eller? Måste ju vara ett desperat försök att locka kunder eller vad tror ni?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Hur f*n kan det här stämma? http://www.swedenmobile.com/index.php?route=product/product&p... i lager? Telefonen kommer ju i slutet av maj? Även prisjakt uppger ju den som lagerförd, är dom inte insatta i det hela eller? Måste ju vara ett desperat försök att locka kunder eller vad tror ni?

Såg det också.
Men det står även

Citat:

Finns i lager mellan 29/5 eller 30/5

lite längre ner på sidan i butiken.
Måste mänskliga faktorn eller något. Sen rapporterar ju prisjakt bara det som butiken skickar ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Första unboxning ser det ut som.

Varning för väldigt låg volym på snubben som pratar :\

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Skillzore:

Tror ni priset kommer sjunka dramatiskt vid release dagen eller är det värt att förhandsboka på CDON med koden?

Ingen annan som har en åsikt om priserna? Spekulationer välkomnas

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillzore:

Ingen annan som har en åsikt om priserna? Spekulationer välkomnas

Tar man SGS2 som exempel så kommer priset sänkas men inte med mycket och troligen inte vid release.
Du kanske kan tjäna några hundra när den väl vart ute i ett par månader.
Sen beror nog allt på hurvida förbokningarna går, låt säga att förbokningarna inte når upp till förväntan så kommer dom ju sänka priset lite med tiden för att möta kunderna för att inte förlora mot ONE X eller iPhone 5.

Btw har någon mer än jag noterat exakt hur strategiska dom har vart med release av SGS3 rent tidsmässigt?
Lagom tid efter ONE X och några månader innan iPhone kan börja plocka förbokningar samt att dom lanserar på så brutalt många operatörer världen över sammtidigt! helt sinnesjukt ju om man tänker på allt förarbete och saker som måste klaffa för att organicera upp allt detta 0.0!

Men det kanske bara är jag XD

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Boss302:

2x 2W Speaker amp instead of 2x 1W

Kan dessutom bli döv på nolltid!!

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Tar man SGS2 som exempel så kommer priset sänkas men inte med mycket och troligen inte vid release.
Du kanske kan tjäna några hundra när den väl vart ute i ett par månader.
Sen beror nog allt på hurvida förbokningarna går, låt säga att förbokningarna inte når upp till förväntan så kommer dom ju sänka priset lite med tiden för att möta kunderna för att inte förlora mot ONE X eller iPhone 5.

Btw har någon mer än jag noterat exakt hur strategiska dom har vart med release av SGS3 rent tidsmässigt?
Lagom tid efter ONE X och några månader innan iPhone kan börja plocka förbokningar samt att dom lanserar på så brutalt många operatörer världen över sammtidigt! helt sinnesjukt ju om man tänker på allt förarbete och saker som måste klaffa för att organicera upp allt detta 0.0!

Men det kanske bara är jag XD

Okej, men då beställer jag då, för jag vill inte vänta till i sommar

Visa signatur

Desktop:

Permalänk
Medlem

EDIT:

Värdet på SII har varit väldigt stabilt jämfört med övriga, vilket ökar värdet på rabatten. Har man tänkt skaffa S3 så kan man lika gärna ta det erbjudandet.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Någon som sett batteritiderna för SGS3?
Kolla då på tre.se

Citat:

Batteritid Taltid Upp till 11 timmar
Passningstid Upp till 790 timmar

Om det stämmer blir jag riktigt glad
Passningstid på typ 180 timmar och 3 timmar mer taltid än SGS2.

EDIT:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=25866075
Flipboard finns på XDA

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om man beställer med abonnemang i 24mån på halebop.se får man den för 4595:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Haha, då måste man vara bra desperat alltså

Permalänk
Skrivet av Xi:

Skrivet av Marquzz:

Haha, då måste man vara bra desperat alltså

Haha, ja, beställer man med 24mån abonemang på CDON (välj operatör själv) så får man den för 1kr.

Visa signatur

Desktop:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillzore:

Haha, ja, beställer man med 24mån abonemang på CDON (välj operatör själv) så får man den för 1kr.

Hur gör man för att beställa med Tele2? Jag lyckas bara få upp Telenor

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillzore:

hahah ja men ser du ser vad månadskostnaden blir via cdon (SOM ENDAST HAR TELEOR!) och sen jämför med halebop kmr du se en jävla skillnad....pucko :P!

Om man ändå ska ringa så varför inte binda sig om man vill ha mobilen, "nollan till alla"(1000 fria min till alla nät(0,99öre uppkop.) 5000fria sms 2GB frisurf, mms 0,79öre) 189:- i månaden som man ändå skulle ha haft. Sen får man mobilen för 4600:- och då är den färdig betalad. Inga andra avgifter tillkommer förutom då de 189:-/mån som man ändå hade betalat, så jag ser inte att man är så desperat.

Men visst binder du dig hos ex då telenor via cdon och tar den för 1:- så har du en månadskostnad på 499:- och du ringer för de 399:- (som abonnemanget kostar) med 19öre/min och 3000fria sms, mms 1,99öre(wtf vad dyrt) sen fri surf med 3mbit/s och då får du mobilen för 2400:- (vet ej hur det är med ränta osv här dock) pga den förhöjda månadskostnaden(100kr) men inte fan är de värt 499 för ett sådant rötet abonnemang.

Permalänk
Medlem

En förklaring på varför Samsung väljer pentile....

"Galaxy S III has PenTile AMOLED because it lasts longer"

http://www.gsmarena.com/samsung_used_pentile_amoled_in_galaxy...

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

En förklaring på varför Samsung väljer pentile....

"Galaxy S III has PenTile AMOLED because it lasts longer"

http://www.gsmarena.com/samsung_used_pentile_amoled_in_galaxy...

oj vilken fantastisk upptäckt, det har ALLTID varit problemet med oleds.

faktiskt så har min galaxy s en svagt blåtonad "inbränning" i överkant där det svarta statusfältet alltid ligger. Dioderna där är ju i princip oanvända, de har alltså inte tappat lika mycket ljusstyrka som på resten av skärmen.