När kan man installera diablo?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aurastream:

Är det någon som loggat in och börjat spela än eller vad har jag missat? Error 33 Bnet is down for maintainance

Det släpps inte förens 00:01 tyvärr

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

För mig funkade det direkt, redan på 50% efter 20 minuter.

Permalänk

100% inga problem alls. snabbt fungerade perfekt direkt.

Permalänk
Medlem

Då var det installerat. Bara sonens dator kvar att installera på

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Så jäkla komprimerat är det inte..
Installern är 7.6GB, installerade spelet är 7.77GB

Behöver inte vara en gynsam komprimering för att sänka storleken utan komprimering av samma anledning att man krypterar, dvs för att ni inte skall gräva ut filerna innan ni får lov att installera.
Har själv inte tittat på filerna då jag hämtar spelet kl 00:01, men kan vara så att det ligger regions material i dem vilket då enbart för din region extraheras och om så är fallet så kanske det är bra komprimerat då du bara dratt ut en del av vad filerna inehåller?.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MysickCombo:

Har du laddat ner den senaste filen från battlenet? Den är 65mb. Fick ett mail om att man måste ladda ner den för att få det att funka.

http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4008460883

Funkade prima med detta! Tack så mycket!

Visa signatur

PSU: EVGA 750W HDD1: 2st Corsair Force 3 120GB SSD i RAID 0 HDD2: 2st WD 1TB i RAID 0 GPU: GTX 970 CPU: Intel 4790K @ 4.6Ghz CPU Kylare: Mugen Grand Kama Cross Minne: Corsair 12BG 1600Mhz Mobo: Asus Z97-A

Permalänk
Medlem

Klart då blir det att käka lite sen gå och lägga sig så man pallar spela inatt
Grymt att de hade den gamla klassiska musiken i installationen. Fick lite ståpäls där faktiskt

Permalänk
Skrivet av KKay:

Det släpps inte förens 00:01 tyvärr

Tack för snabbt svar
Då blir det att man hinner äta och planera morgondagen för att kunna vara hemma så snart som möjligt haha! Vilka onödiga moment man kan flytta undan för att snabbare vara vid datorn osv ;D

Permalänk

Då var det installerat!

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem

Installerat och klart. Nu är det bara att vänta på midnatt så drar det igång! Har ledigt hela veckan för detta. :>

Fyyy fan vad taggad jag är! ^^

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aurastream:

Tack för snabbt svar
Då blir det att man hinner äta och planera morgondagen för att kunna vara hemma så snart som möjligt haha! Vilka onödiga moment man kan flytta undan för att snabbare vara vid datorn osv ;D

Haha det låter som en bra plan!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

100%
Känner inte riktigt någon här, men jag känner spelglädjen SÅ grymt...

Nä tror inte någon har kunnat logga in. Jag får också error 33 och det verkar vara globalt. Det är väl det "felmeddelandet" som kommer vara aktivt tills servrarna drar igång förmodar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fjanton:

100%
Känner inte riktigt någon här, men jag känner spelglädjen SÅ grymt...

Nä tror inte någon har kunnat logga in. Jag får också error 33 och det verkar vara globalt. Det är väl det "felmeddelandet" som kommer vara aktivt tills servrarna drar igång förmodar jag.

Klockan 00:01, så du inte kämpar i onödan

Permalänk
Medlem

Bara jag som får detta?

Kan inte fortsätta installation pga detta.
Det är redan från digital nedladdning (den nya versionen)

Permalänk
Skrivet av Lixonski:

Funkade prima med detta! Tack så mycket!

Jag kanske är dum, men jag fattar inte...
Kommer du inte behöva installera när du får din key, eller hur funkar det?

Bara skriva in key och köra? Eller vad är vitsen med att installera innan du har ditt paket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av patriksweden:

Jag kanske är dum, men jag fattar inte...
Kommer du inte behöva installera när du får din key, eller hur funkar det?

Bara skriva in key och köra? Eller vad är vitsen med att installera innan du har ditt paket?

Japp, kommer gå in på battle.net och aktivera Diablo på mitt konto och starta spelet och köra

Kommer fungera precis som WoW gör. Man betalar ju i stort sett för "keyn", bortsett från CE osv.

Visa signatur

PSU: EVGA 750W HDD1: 2st Corsair Force 3 120GB SSD i RAID 0 HDD2: 2st WD 1TB i RAID 0 GPU: GTX 970 CPU: Intel 4790K @ 4.6Ghz CPU Kylare: Mugen Grand Kama Cross Minne: Corsair 12BG 1600Mhz Mobo: Asus Z97-A

Permalänk

Du är inte ensam Holta

Någon som vet lösningens på holtas och mitt problem? Har försökt google men hittar ej

Visa signatur

Ljud: Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 880 600Ω Manufaktur |

Permalänk
Skrivet av Aurastream:

Är det någon som loggat in och börjat spela än eller vad har jag missat? Error 33 Bnet is down for maintainance

Nej, servers öppnar 00:01

Fan måste ladda ner det igen eftersom min map blev 9gb när jag skulle ladda ner den lilla "patchen". Ligger på 65kb/s??? Brukar annars ligga på 2mb/s

Finns det nåt sätt att öka download speeden???

Visa signatur

Fractal tesla 650w ||| i5 3570k ||| EVGA GTX 770 2GB SC ACX ||| Corsair vengeance 8gb |||

Permalänk
Medlem

Min polare har problem med att installera spelet. Installern fortsätter fråga efter en cd eller att han ska aktivera det via battle.net eller liknande. Någon annan som har samma problem eller har en lösning?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Min polare har problem med att installera spelet. Installern fortsätter fråga efter en cd eller att han ska aktivera det via battle.net eller liknande. Någon annan som har samma problem eller har en lösning?

Nu gick jag in på account på bnet och klickade download full client. Men nu stannade den på 78 % precis innan den görna "Optimal".
Be din kompis testa att göra likadant.

edit: tog typ 5 minuter innan den fortsatte.

edit 2: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/4927283977 jag följde poster#3

Visa signatur

Ljud: Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 880 600Ω Manufaktur |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Machine leg:

Nu gick jag in på account på bnet och klickade download full client. Men nu stannade den på 78 % precis innan den görna "Optimal".
Be din kompis testa att göra likadant.

edit: tog typ 5 minuter innan den fortsatte.

edit 2: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/4927283977 jag följde poster#3

Men han har just laddat ner klienten, måste han göra det igen?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Klockan 00:01, så du inte kämpar i onödan

Jo vet Men jag var ju bara tvungen ...

"va, det ser ju ut som ... "

*klick*

"shit, man kan klicka in sig här också"

*loggar in*
*verified*
*recieving characters*
*error 33*

Nått sånt. Hö hö

Permalänk
Medlem

Spelar inte spelet men är glad för eran skull

Posta installations-procent på sweclockers

Permalänk
Skrivet av MysickCombo:

Nej, servers öppnar 00:01

Fan måste ladda ner det igen eftersom min map blev 9gb när jag skulle ladda ner den lilla "patchen". Ligger på 65kb/s??? Brukar annars ligga på 2mb/s

Finns det nåt sätt att öka download speeden???

Såg ett tips om att stänga av p2p i downloadern, ingen aning om det hjälper för alla.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem
Skrivet av holta:

Bara jag som får detta?
http://www.freeimgshost.com/fullsize/uqew2e4oaem3du0wjlk.png

Kan inte fortsätta installation pga detta.
Det är redan från digital nedladdning (den nya versionen)

Har du hittat en lösning?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Har du hittat en lösning?

Nej, inte hittat någon lösning, har testat allt tänkbart snart och kommer ingen vart, hittar ingen info från blizzard heller.

Ska man chansa att ladda om allt, eller åtminstonde de filer i installationsmappen som slutar på .part som inte downloadern lyckas "fixa"?
Tar ju en stund på 8mbit :S

Hade tänkt kicka igång installern och gå och sova så kanske man hade haft en chans att lira någon i natt. Men nu är man ju lite försenad.
Vet inte varför man trodde det skulle funka smärtfritt den här gången, man lär sig aldrig

Permalänk
Medlem

Holta,
Alltså... du har tagit nyaste eu-installern? Ladda ner den igen, och kör igång, och spara diablo3-insallationsfilerna på samma ställe, så verifierar den allt innehåll åt dig - se om den kanske lyckas reparera något. Testat det?

EDIT: Här är fler som upplever samma problem: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/4926753968?page=1

Permalänk
Medlem
Skrivet av holta:

Nej, inte hittat någon lösning, har testat allt tänkbart snart och kommer ingen vart, hittar ingen info från blizzard heller.

Ska man chansa att ladda om allt, eller åtminstonde de filer i installationsmappen som slutar på .part som inte downloadern lyckas "fixa"?
Tar ju en stund på 8mbit :S

Hade tänkt kicka igång installern och gå och sova så kanske man hade haft en chans att lira någon i natt. Men nu är man ju lite försenad.
Vet inte varför man trodde det skulle funka smärtfritt den här gången, man lär sig aldrig

Du kan ju verifiera det du laddat ner iaf. Men ta inte bort det och ladda ner på nytt, min polare har testat det flera gånger utan framgång, tänkte så du inte laddar ner det i onödan.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Kolla så allt verkligen är nerladdat INNAN ni börjar isntallera. Det får inte finnas några PART filer kvar. PART betyder att filen inte är komplett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fjanton:

Holta,
Alltså... du har tagit nyaste eu-installern? Ladda ner den igen, och kör igång, och spara diablo3-insallationsfilerna på samma ställe, så verifierar den allt innehåll åt dig - se om den kanske lyckas reparera något. Testat det?

EDIT: Här är fler som upplever samma problem: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/4926753968?page=1

Skrivet av KKay:

Du kan ju verifiera det du laddat ner iaf. Men ta inte bort det och ladda ner på nytt, min polare har testat det flera gånger utan framgång, tänkte så du inte laddar ner det i onödan.

Japp, har laddat hem den nya eu-installern, och kollat filerna säkerligen 40 gånger, ska verifiera filerna i en annan dator nu och testa.
Tack för er support