Diablo III - Minimum req.?

Permalänk
Medlem

Diablo III - Minimum req.?

Tjena Clockers!

Funderar på att köpa spelet till lillbrossan som en extra sen present. Undrar om någon av er som har fått spelet redan vill delge minimum requierments så jag kan se ifall spelet kan spelas på hans burk.

Tack på förhand.

Peace!

//Zitoc

Permalänk
Medlem

http://eu.battle.net/support/en/article/diablo-iii-system-req...

Edit: kan ju dock vara en idé att ligga en hyffsad bit över minimum requirements..
En polare som ligger strax över fick inte mer än 2-3 FPS i betan så det var ju helt ospelbart.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Droppa hans specs här så kanske vi kan bedöma läget.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Edit.

Googla "Can you run it"

Alt "Diablo 3 system req"

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk
Medlem

har faktiskt ingen aning vad han har i sin burk.. men han spelar CoD black ops på low/ med inställningar och ganska kass fps tror jag.. ska dit och se vad han har i burken.. tror dock det är en AMD Athlon™ 64 X2 2-4gb ram. och något kasst 1gb grafikkort. av märke nvidia..

kollas upp. tack för länk.. då har jag iallfall lite att gå på.

Permalänk
Medlem

Kan ju påpeka då att min polare som det var ospelbart för sitter på en AMD Atlhon 64 X2 4600+ med 4GB ram och ett NVIDIA 9600GT.
Med tanke på att han kan spela SC2 i high i 1920*1080 så vart jag lite förvånad över att D3 var ospelbart även på lägsta och i låg upplösning men så var iaf fallet. (kan ju ha blivit bättre med retail dock)

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

alternativt kan ni/du/han fixa starter edition senare eller nåt? för att testa det menar jag, men jag tror man måste bli "inbjuden" till de?

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Hm.. brossan har AMD Phenom 9550 Quad-Core 2.20ghz processor. 4gb ram och samma nvidia 9600GT grafikkort.. Kanräknas som kört då va ?

Permalänk
Medlem

Om det laggar med sånna "kraftiga" grafikkort så lär det inte bli mycket spelandes för mig med Intel HD Graphics 3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av muut:

Om det laggar med sånna "kraftiga" grafikkort så lär det inte bli mycket spelandes för mig med Intel HD Graphics 3000

Han kan sänka upplösningen ifall det blir för mycket, borde klara LOW 720p

Permalänk
Medlem

Det ska nog inte vara några problem.

Sen att man har låg fps i beta kan vara annat än för låga datorspecs då det som sagt är en beta och inte det färdiga spelet.

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

Hur vida starkt är

AMD Phenom 9550 Quad-Core 2.20ghz mot AMD Athlon™ 64 X2 4400+ ?

Jag kan typ inget om amd stuff...

Tänte om den är quad så kanske det kan fungera? Oo vad tror ni?

Hittade denna länk.. ser ut att prestera ca 10-15% bättre .. räcker det ?

http://ixbtlabs.com/articles3/cpu/amd-athlon-64-x2-all-p2.htm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Han kan sänka upplösningen ifall det blir för mycket, borde klara LOW 720p

Det är en laptop med 1366x768 så det kanske kanfungera, vem vet. Bara hoppas man kan hugga ett guestpass av nån så man kan testa istället för att slösa 3-400:-

Permalänk
Avstängd

Bästa sidan för att ta reda på det...och för alla andra spel http://www.systemrequirementslab.com/cyri/intro.aspx

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk

Hoppas det går bra att låna tråden lite..

Det är ett LAN mellan 17-19e Maj och jag är för kräsen att ta med ny datorn, då jag har min föregående dator har jag gjort den till en LAN burk.

Specs : AMD Athlon 6000+ 3.0GHZ Dual Core, 4 gig 1066 Mhz Corsair Dominator, Nvidia 250 GTS 512MB och nån gammal skräp hårdisk som jag hitta, min nyare hårdisk sitter i min nya dator och jag tror det är den gammla som gör att själva burken känns liten klenare än innan.

Jag spelade på en 24 tums skärm med spel som WoW, LoL, Supreme Commander, G-mod, GTA IV med 50-60+fps i vissa titlar.

Nu kommer jag troligtvis spela på en 17 tummare i 1280 x 1024 med Diablo 3 då självklart, tror ni den orkar driva det på höga inställningar?

har ju någon dag att testa det men sista vägen ut är nog att ta min SSD från andra datorn och kanske får mer FPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av muut:

Det är en laptop med 1366x768 så det kanske kanfungera, vem vet. Bara hoppas man kan hugga ett guestpass av nån så man kan testa istället för att slösa 3-400:-

Ojdå, jag menade att svara TS, din dator har inte ens chans x)

Permalänk
Medlem

9600GT tycker man ju borde funka på lägsta och låg upplösning.
Det är ju nästan att min laptop med 8400Mobile kan driva spelet. (20-30 fps). Det är givetvis ospelbart, men inte så långt bort.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N