Varför är så många på Sweclockers negativa till Apple?

Permalänk
Medlem

Gillar inte Apple för att de till exempel stämt Samsung flera gånger med otroligt löjliga punkter, som t.ex. att den är fyrkantig. Sen så gillar jag inte deras OS mycket svårare att hitta saker med deras löjliga gömda mappar, till sist tycker jag att det är väldigt dåligt programstöd.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk

Apple säljer ett helhetspaket; "It just works"

Medlemar (många, inte alla) på SweC gillar (eller förstår) till skillnad från många andra konsumenter (den ignoranta skaran får som lyssnar blint till vad Steve Jobs säger och som inte vill överklocka och modda allt) inte denna lösningen, och spyr som en följd av detta galla över allt som har ett litet "i" i början av produktnamnet eller har ett äpple på baksidan. Om det är ett mindervärdeskomplex med en narcissistisk twist som yttrar sig, eller om de bara följer strömmen (vilken ironi det skulle vara) "för att det är coolt att dissa Apple" vet jag inte.

Vad jag dock vet är att alla har rätt till sin åsikt, hur än fel man kan tycka att den är. Om en person är nöjd med sitt köp, vad finns det då för anledning att säga att köpet är dåligt? Jag skulle byta en GSII mot min sketna gamla iPhone 4 alla dagar i veckan, hur många fler MHz den har oavsett. Varför då? Produkten passar mig bättre.

Det finns många "tokiga" personer i denna värld; kreationister, fandroids, iFags, whatever. Man kan inte konvertera dem alla. Speciellt inte genom att grina på internet.

Så vänligen: Stop the hating, and keep an open mind.

För allas skull.

Stavning
Permalänk
Medlem

SweC läsare gillar väl att modifiera och ändra på sin produkt vilket PC ger möjligheter till.

Ungefär som amatörbilmecken som förmodligen inte gillar de senaste bilarna för att man inte kan byta stereo i den.

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Medlem

Jag skiter i om apple är hype eller deras produkter är skit, jag har en iphone 4s jailbreakad oså jag kan fixa med iconer, widgets, lockscreen etc. och jag upplever att min 4s har bättre flyt än mina polares SII.

alla som säger att man är instängd när man har ihone och säger att man är smart och tar android för att man kan mycket om teknik är ju bara konstigt? Kan man mycket om teknik kan mal med lätthet jailbreaka en iphone och därmed är man lika fri som med en android...

Jag är jättenöjd med min iphone men kan tänka mig en android när dom har fixat flytet i operativet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag har hört att många tycker att deras os är mycket bättre än windows. Vad är det du tycker är bättre?

Skrivet av jaghetermicke:

om man inte spelar och programerar... vad gör man då ? surfar? isåfall handlar det ju ej om operativet.. det är ju webbläsaren man ska anpassa sej efter isåfall.

och ifall det är layouten man vill ha så går det få en macs tema på en windows dator helt gratis.

inte för att provocera, men snälla ge mej ett motargument, vill verkligen förstå vad som verkar vara så bra med mac datorer

Eftersom jag använder datan till: photoshop, after effects, premiere pro + vanliga saker så känns mac os x
+snabbare
+stabilare (hackar sällan)
+klarar mer program samtidigt
+ snyggare design
+ programmen fungerar bättre överlag

Visa signatur

CPU Amd fx 8120 @4GHz Cpu Kylning: Antec kuhler 620 Mobo: Asus M5A99X evo
Ram: Corsair Vengeance 8gb PSU: OCZ ZT 750W GPU: Crossfire 6950
Chassi: Powermac G5 Lagringsdisk: WD 500gb OS disk: SSD samsung 830

Permalänk
Medlem

Då det verkar vara ett stående argument från mången här att de som köper Apple-produkter är okunniga kring hårdvara: Hur ställer ni er till exempelvis mig, som har hyfsade kunskaper kring hårdvara, har både en PC och en Mac, och helt enkelt köper det som jag anser passar mina behov? Är jag, trots att jag äger en PC och besitter någorlunda hårdvarukunskaper, imbecill för att jag köper en Mac?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Vi kan vända på det också. Varför hatar Apple-konsumenter på allt annat? Varför är de så j*vla inskränkta och talar om saker de inte kan? Sedan är det också detta. Du verkar bli ledsen/sur för att folk inte gillar Apple på ett datorforum? Varför är det så viktigt att alla ska gilla Apple överallt? Fel är det också att Apple blivit "fashion".

Nej, denna diskution liknar mer och mer den om Justin Bieber. Jag vet var jag står.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eng_95:

Eftersom jag använder datan till: photoshop, after effects, premiere pro + vanliga saker så känns mac os x
+snabbare
+stabilare (hackar sällan)
+klarar mer program samtidigt
+ snyggare design
+ programmen fungerar bättre överlag

Hur kan du leva med att inte ha några snabba sätt att kunna organisera fönstrena, ex aero snap o.s.v ?!
Fast du kanske kör alla program i fullscreen och helt enkelt drar alla fyra fingrar uppåt på din touchpad?

Vill minnas att när jag själv köre mac os x (10.6) på en mbp late 2009 så kändes operativet väldigt meh eftersom jag fick kernel panics ganska ofta, dock så berodde det på itunes men wtf.

Permalänk
Skrivet av sten1930:

bara dumt att påstå sånt. har själv 127 IQ enligt illustrerad vetenskap och föredrar Iphone framför för Android. Det går snabbare att navigera runt mm.

Och? Usa är landet med mest Nobellpris, och har också över 80% religiösa, det säger inget.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Nu vet jag att vi är på ett datorforum, men när vi pratar om företaget Apple behöver vi inte bara kolla på datordelen. Deras datorer är samma skit för dubbla priset jämfört med en pc, det håller jag helt med om. Men, deras surfplattor framförallt känns enligt mig som en färdig produkt, medan det finns (oftast) fler buggar i android-plattorna.

Så skulle Apple dela upp sig i dator och surfplattor så skulle jag tycka illa om deras datordel, men älska deras surfplattedel.. Därför varken älskar eller hatar jag Apple, men gillar deras surfplatta sjukt mycket!

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av landahl:

Apple är ju dem som alltid är först med ny teknik så vad är problemet?

Och där försvann min tro på att denna kille inte är ett troll. Men för att följa diskussionernas regler så skulle jag säga... Folk "hatar" apple för olika orsaker. Själv så har jag inget emot apple men köper inte deras produkter pga. dels priset. Om jag vill ha en överprisad dator så köper jag en från Alienware för samma pris som apples fast med mer prestanda. Iphone köper jag inte pga. samma orsak. Sedan har man hela denna patetiska härva av stämningar Apple har fört på saker som är helt otroligt att de ens har fått patent på.. Att sedan de tolkar och tyder patent som de vill (för att de är Apple) gör ju inte saken bättre.

Skrivet av Json_81:

Nu har du redan fått några svar från folk som inte har koll.

Apple är ofta tidiga med nya saker / ta bort gamla saker.

Thunderbolt någon?
Skrota disketter?
Wlan had apple alltid varit snabba med att lägga till senaste standarden.
Om jag minns rätt var apple visserligen inte först med USB, men tidiga.

Om nu ryktena stämmer så är apple "först" med högupplösta skärmar och skrotad DVD (utöver "ultrabooks").

Problemet är att folk på sweclockers har svårt att se längre än cpu och gpu. Möjligen att de noterar RAM och hårddisk också.
Hårdvara utöver det verkar inte räknas för de flesta här.

Thunderbolt?!? Du menar tekniken som hade namnet "Light peak" innan och är framtagen av INTEL? Sedan att Apple haft thunderbolt i sina laptops men det inte har funnits saker som stödd tekniken tidigare är väl tydligen inte deras fel utan Apples konkurenter? Apple är sällan först med något utan de är väldigt bra på att få det att se ut som det.. Du är bara ett exempel på detta.

Skrivet av CJ1stream:

För mig personligen så är det att jag är avundsjuk. Jag vet att Apple är mycket bättre, men eftersom jag inte har råd så låtsas jag att jag använder pc för att jag gillar det. Jag tror att alla sweclockare innerst inne tycker så.

Ursäkta? Om du vill betala överpris för mindre prestanda.. visst.. Men du betalar minst 20% för Apples märke. Om jag vill ha en dator för 16 tusen med prestanda av en dator för 8 tusen så visst.. då köper jag apple.

Skrivet av Lasergurka:

Mina känslor över Apple är rätt blandade, de har snygga designer, bra tangentbord och touchpads och över lag rätt attraktiva produkter, men samtidigt tycker jag att de är ett av de girigaste företagen som finns, och utnyttjar sitt namn till att ta sjuka överpriser. Liksom allvarligt talat, en uppgradering från 4 till 16GB RAM kostar 4300:-...motsvarande uppgradering hos komplett kostar 700:-

This... Håller med om att estetiskt så är Apples produkter riktigt bra. Och deras touchpads är gedigna men att få betala flera tusen extra för dessa? Come on..

Skrivet av Lasergurka:

Skillnaden är att jag ALDRIG hört PC användare som gått runt och skrytit om hur jäkla innovativa Dell, HP eller Microsoft är för att de valt att stoppa in en bluray writer i sina datorer.

Kanske för att till skillnad från Apple.. så är tillverkarna av komponenter i en PC oftast spridda över hela världen.. Ett moderkort av Gigabyte, en CPU av Intel och ram av corsair tex. Medan Apple specialtillverkar de flesta av sina komponenter.. det och att de flesta inne på Sweclockers vet att det är överflödigt att lägga hela sin självkänsla i produkten de har köpt av någon annan.

Skrivet av berra200:

Jag skiter i om apple är hype eller deras produkter är skit, jag har en iphone 4s jailbreakad oså jag kan fixa med iconer, widgets, lockscreen etc. och jag upplever att min 4s har bättre flyt än mina polares SII.

alla som säger att man är instängd när man har ihone och säger att man är smart och tar android för att man kan mycket om teknik är ju bara konstigt? Kan man mycket om teknik kan mal med lätthet jailbreaka en iphone och därmed är man lika fri som med en android...

Jag är jättenöjd med min iphone men kan tänka mig en android när dom har fixat flytet i operativet!

Ja man kan jailbreaka en ihpone OCH FÖRLORA GARANTIN på köpet. Eller så köper man en Android telefon och behåller garantin även om man skulle pilla lite i OS:et. Annars är ju Iphone populär eftersom den fungerar optimalt vid grundinställningar. Alltså för folk som inte vill pilla och mixtra med operativsystemet (en majoritet).

Skrivet av Arginj:

Då det verkar vara ett stående argument från mången här att de som köper Apple-produkter är okunniga kring hårdvara: Hur ställer ni er till exempelvis mig, som har hyfsade kunskaper kring hårdvara, har både en PC och en Mac, och helt enkelt köper det som jag anser passar mina behov? Är jag, trots att jag äger en PC och besitter någorlunda hårdvarukunskaper, imbecill för att jag köper en Mac?

Nu säger väl flera att majoriteten oftast är teknikhandikappade. Men om jag skulle gissa så har du köpt en PC pga. att du vill just mixtra med hårdvara/mjukvara och en Mac för att du gillar Mac? Så svaret är ju självklart Nej. Du vill ha det bästa från två världar.. Så enkelt är det.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaghetermicke:

om man inte spelar och programerar... vad gör man då ? surfar? isåfall handlar det ju ej om operativet.. det är ju webbläsaren man ska anpassa sej efter isåfall.

och ifall det är layouten man vill ha så går det få en macs tema på en windows dator helt gratis.

inte för att provocera, men snälla ge mej ett motargument, vill verkligen förstå vad som verkar vara så bra med mac datorer

Vi kan t.e.x ta installation av program. Det gör du genom att ladda ner det och dra till programmappen istället för att klicka dig igenom en installerare. Finns undantag givetvis.

En annan sak är att OSX funkar mycket bättre med kortkommandon enligt min mening. En detalj som kan verka obetydlig är att program avslutas med cmd + Q istället för alt + f4, funkar mycket smidigare enligt mig (cmd är Macens ctrl). På Mac är programmen också mer konsekvent utformade. cmd + komma öppnar alltid ett programs inställningar, medan det i Windows ibland kan vara ctrl + p eller något annat eller så finns det inget kortkommando alls (!). Jag antar att det har ett samband med att menyraden fungerar på ett annat sätt än i Windows. Tack vare utformingen av menyraden så tycker jag det är tydligare vilket program som är i fokus också.

Programmen i OSX försöker vidare inte uppfinna hjulet gång på gång som program i Windows har en tendens att göra utan använder i högre uträckning standardiserade gränssnittselement. Det betyder att om du lär dig ett program är det enkelt att lära sig ett annat.

Om vi fortsätter med tangentbordet så är det tydligare i dialogrutor m.m vad retur resp. mellanslag gör i OSX jämfört med Windows. Kan verka som en obetydlig detalj men i längden är det mycket tidsbesparande.

En annan sak är att OSX har inbyggt stöd för pdf. Det betyder bla. att du kan läsa pdf:er direkt i filhanteraren utan att behöva öppna något program, men det gör även att att tredjepartsprogram enkelt kan införa stöd för pdf-visning (perfekt för filskannare som Daisydisk eller alternativa filhanterare som Quicksilver).

OSX har även till skillnad från Windows stöd för virtuella skrivbord som fungerar ungefär som i Ubuntu. Väldigt trevligt.

Det här var alltså vad jag tycker om Mac. Om du har några frågor så fråga på.

Om iPhone är bra eller inte låter jag vara osagt, det är hursomhelst något helt annat än en Mac.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av landahl:

Jag kan inte förstå varför så många på Sweclockers är så otroligt negativa till Apple och deras produkter. Apple är ju dem som alltid är först med ny teknik så vad är problemet?

Jag upplever dom som hypade.
map. pris prestanda kan man få en mångdubbelt kraftfullare Intel \ AMD maskin om man kör GPU appar åt
BOINC eller FOLDING tex.

Permalänk
Medlem

Kan förstå att många är tveksamma till en Mac men det finns nog en hel del okunskap bakom hatet också. Träffade en sweclockare på förra jobbet. Jag sitter gärna i OS X när jag utvecklar, det var enormt mycket han inte trodde var möjligt att göra med i OS X. Rätt trist när man dömer ut något så snabbt.

Permalänk
Medlem

Tycker personligen inte att apples produkter är så otroligt hemska. Visst, överpris och så, men jag tror att majoriteten vet att det är märket och designen man betalar för när man köper apple-produkter.

Dock så har apple den störigaste saken på hela dator-marknaden: riktigt fanatiska fanboys.
Och jag kan inte döma de som blir smått arga när man behöver förklara att apple inte är någon slags magi, och även ogilla vad som har kläckt dessa fanboys.

Visa signatur

I5 2500K | 8GB Corsair XMS3 1333 | Asrock Z68 pro3 gen3 | MSI GTX 560-Ti | XFX 550W | Fractal Design R3 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eng_95:

Eftersom jag använder datan till: photoshop, after effects, premiere pro + vanliga saker så känns mac os x
+snabbare
+stabilare (hackar sällan)
+klarar mer program samtidigt
+ snyggare design
+ programmen fungerar bättre överlag

Snyggare design är ju subjektivt och beror på vad det är för chassie på PCn. Du väljer själv med pc.
Det du beskriver i övrigt gällde före windows 7 kom.
Jag är supporttekniker på adobe och kan meddela att photoshop, after effects, premiere pro har fler bekymmer på mac än på pc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Hur kan du leva med att inte ha några snabba sätt att kunna organisera fönstrena, ex aero snap o.s.v ?!
Fast du kanske kör alla program i fullscreen och helt enkelt drar alla fyra fingrar uppåt på din touchpad?

Vill minnas att när jag själv köre mac os x (10.6) på en mbp late 2009 så kändes operativet väldigt meh eftersom jag fick kernel panics ganska ofta, dock så berodde det på itunes men wtf.

Tror du på allvar att kernel panic är normalt beteende? Om du får bluescreen konstant, försöker du inte åtgärda det?

Jag fick kernel panic med min Mac en gång, misstänkte ett program, tog det säkra före det osäkra och installerade om operativsystemet. Datorn har funkat felfritt sen dess.

Permalänk

Sweclockers goes full retard when mentioned APPLE.

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Skrivet av LTsm:

1. Alla har minst en apple produkt(iphone är vanligast)
2. Spärrad mjukvara
3. Spärrad hårdvara
4. Många spel finns ej till OS X
5. Inte ny teknik, de snor något nån annan gjort och marknadsför det bra(se iOS 5, ett jävla skämt)
6. Dålig pris/prestanda
7. Hatar apple som företag(iallfall jag)

Har inte en enda Appleprodukt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

Sandy bridge sitter i Apples datorer. Det är steve jobs som har uppfunnit Sandy bridge och får patentpengar av övriga företag. Jag läser gärna en källa som hävdar motsatsen.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eng_95:

Eftersom jag använder datan till: photoshop, after effects, premiere pro + vanliga saker så känns mac os x
+snabbare
+stabilare (hackar sällan)
+klarar mer program samtidigt
+ snyggare design
+ programmen fungerar bättre överlag

Datorn*
Har använt mac till redigering, och snabbt går det inte. Hackar något djävulskt. Dessutom går det inte att hitta det man vill, vanliga funktioner som jag är van vid finns inte heller. Jag tycker också att operativsystemet, tangentbordet och musen är extremt äckliga.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svenjolov:

Kommer ihåg när Apple lanserade iPhone 4, de presenterade FaceTime och hävdade att de bringade videosamtal världen.
Den ragen jag fick då, ojojoj...
Refererar lite till det tidigare citatet om Apple TV; Apple tar något och marknadsför det som om det aldrig funnits tidigare och folk sväljer det.

...Så kunde man inte ens använda det över 3G nätet (kunde göra det på min C702..2008 tror jag )

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

Sandy bridge sitter i Apples datorer. Det är steve jobs som har uppfunnit Sandy bridge och får patentpengar av övriga företag. Jag läser gärna en källa som hävdar motsatsen.

Det var jag som upptäckte månen.

Jag läser gärna en källa som hävdar motsatsen.

Permalänk
Medlem

Vi blev påtvingade Apple "datorer" av skolan... SKRÄP! Det är vad det är... Plasten spricker av värmen för att ventilationen är usel. Skärmarna glappar dessutom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft råd med en Apple produkt, så har alltid fått leta runt ett tag tills jag hittat något som presterar bra men som samtidigt är prisvärt.

Sedan tycker jag det är fjantigt att man skapar såna här trådar på en hårdvaru-sajt.

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

Snyggare design är ju subjektivt och beror på vad det är för chassie på PCn. Du väljer själv med pc.
Det du beskriver i övrigt gällde före windows 7 kom.
Jag är supporttekniker på adobe och kan meddela att photoshop, after effects, premiere pro har fler bekymmer på mac än på pc.

Supporttekniker på Adobe och vet inte vilka som kom med Sandy Bridge...Nä men det var helt klart Steve Jobs som kom på den Han va även killen som kom på ENIAC, och på senare tid kom han med Intel's 4004.

Nja

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Ganska tydligt att han är sarkastisk.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xe993:

Tror du på allvar att kernel panic är normalt beteende? Om du får bluescreen konstant, försöker du inte åtgärda det?

Jag fick kernel panic med min Mac en gång, misstänkte ett program, tog det säkra före det osäkra och installerade om operativsystemet. Datorn har funkat felfritt sen dess.

Stänger aldrig av datorer typ så kernel efter 4-5 dagar är väl ingenting konstigt, alltså stänge aldrig av == inte ens viloläge. Dessutom antog jag dock bara att det var pga itunes eftersom jag avinstallerade det bara för att det bråkade så dant med mediaknapparna sen efter det så kommer jag inte ihåg om de kom lika regelbundet.

Föressten, har fortfarande mbp fortfarande otroligt jobbigt problem med throttling och fläktljud? Låterförjävligt när man snackar med polers med mac över skype. .

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Ursäkta? Om du vill betala överpris för mindre prestanda.. visst.. Men du betalar minst 20% för Apples märke. Om jag vill ha en dator för 16 tusen med prestanda av en dator för 8 tusen så visst.. då köper jag apple.

Vadå? Apple ligger ju i snitt 15 högre i hastighet än PC i alla tester! Du är bara sur för att du inte har råd.

Skrivet av Orici:

Du bryter mot upphovsrätten med den bilden. Det är Apples egendom och du kan inte publicera den lite som du vill!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

Vadå? Apple ligger ju i snitt 15 högre i hastighet än PC i alla tester! Du är bara sur för att du inte har råd.

Du bryter mot upphovsrätten med den bilden. Det är Apples egendom och du kan inte publicera den lite som du vill!

Obvious troll is obvious...