Jailbreak till Iphone 4s 5.1.1 Tillgängligt!!! :D (Även andra apple produkter! )

Permalänk
Medlem

Jailbreak till Iphone 4s 5.1.1 Tillgängligt!!! :D (Även andra apple produkter! )

Tjo, haha nu kanske det redan finns en liknande tråd men jag hittade ingen.

Men ÄNTLIGEN så har dom släppt Jailbreak till iphone 4s 5.1.1 även 5.1!

http://gdeluxe.com/boom-jailbreak-5-1-1-untethered-download-install/

Permalänk
Medlem

Såg också detta, någon som testat och sett om det fungerar felfritt?

Permalänk
Avstängd

La in det igårkväll, installationen gick bra och relativt snabbt.
Felfritt är svårt att säga efter endast lite kladd i cydia, men den är igång fortfarande iaf

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aster:

La in det igårkväll, installationen gick bra och relativt snabbt.
Felfritt är svårt att säga efter endast lite kladd i cydia, men den är igång fortfarande iaf

Så bra som det kan låta med andra ord..

Då detta är min första gång som jag Jailbreakar iPhone. Är det något jag skall tänka på eller göra/spara? Jag följer självklart anvisningarna och har även uppdaterat till 5.1.1 och återställt den.

Skall man annars göra något speciellt?

Dessutom, när jag Jailbreakat så får man väl endast Cydia men vad gör man i det?

Permalänk
Skrivet av MacRyhage:

Så bra som det kan låta med andra ord..

Då detta är min första gång som jag Jailbreakar iPhone. Är det något jag skall tänka på eller göra/spara? Jag följer självklart anvisningarna och har även uppdaterat till 5.1.1 och återställt den.

Skall man annars göra något speciellt?

Dessutom, när jag Jailbreakat så får man väl endast Cydia men vad gör man i det?

Inget speciellt behövs göras när den är jailbreakad.
Cydia är ungefär som appstore fast med annorlunda appar. Du kan tanka ner mjukvara, ställa om hur utseendet ska se ut och lägga till funktioner till din iphone. Massor med teman finns. I från Cydia tankar du ner de appar som hjälper dig att byta tema tex och ställa in vad som ska finnas, även ringsignaler finns där.

Har haft min jailbreakad flera gånger men varje gång har det varit lite strul. Det funkar bra och så men ibland låste sig mobilen och det buggar rätt friskt. Så har alltid tröttnat och tagit bort det. Men det är kul att prova ett tag i mitt tycke. Man får dock vara lite försiktig för man kan klanta till det.

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilmonkey:

Inget speciellt behövs göras när den är jailbreakad.
Cydia är ungefär som appstore fast med annorlunda appar. Du kan tanka ner mjukvara, ställa om hur utseendet ska se ut och lägga till funktioner till din iphone. Massor med teman finns. I från Cydia tankar du ner de appar som hjälper dig att byta tema tex och ställa in vad som ska finnas, även ringsignaler finns där.

Har haft min jailbreakad flera gånger men varje gång har det varit lite strul. Det funkar bra och så men ibland låste sig mobilen och det buggar rätt friskt. Så har alltid tröttnat och tagit bort det. Men det är kul att prova ett tag i mitt tycke. Man får dock vara lite försiktig för man kan klanta till det.

Jaha, låter ju verkligen trist i sådana fall. Hur mycket buggar det egentligen, alltså jag vill ju fortfarande ha en skönt flytande telefon med minimalt lagg och inte massa buggar. Jag vill i stort sett ändå bara Jailbreaka för att jag vill ha ett par appar som vanligvis kostar.

Är det värt det då?

Permalänk
Skrivet av MacRyhage:

Jaha, låter ju verkligen trist i sådana fall. Hur mycket buggar det egentligen, alltså jag vill ju fortfarande ha en skönt flytande telefon med minimalt lagg och inte massa buggar. Jag vill i stort sett ändå bara Jailbreaka för att jag vill ha ett par appar som vanligvis kostar.

Är det värt det då?

Var dock ett tag sen jag jailbreakade senast så det kan ju ha ändrats. Tror ja senaste jailbreakade på iOS 3.4.1 på min 3gs. Men ja gjorde det ja med för att få tillgång till fler appar. Var dock inte värt det då.. Kände att jag hellre ville ha en 100% fungerande telefon som inte buggade sönder med jämna mellanrum .

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacRyhage:

Jaha, låter ju verkligen trist i sådana fall. Hur mycket buggar det egentligen, alltså jag vill ju fortfarande ha en skönt flytande telefon med minimalt lagg och inte massa buggar. Jag vill i stort sett ändå bara Jailbreaka för att jag vill ha ett par appar som vanligvis kostar.

Är det värt det då?

Tjena! Att jailbreaka telefonen har egentligen inga nackdelar så länge man klarar av att göra det rätt från start.
Personligen så tycker jag man inte ska installera allt för mycket från cydia som man är osäker på. Vad jag har fått för bild av det så är det bara "funktioner" på telefonen och tas inte bort lika enkelt som en vanlig app. Utan det gör man från cydias meny. Nu har jag inte provat senaste jailbreaken själv och vet inte om det följer med "källor" som man tankar saker från. För när du har jailbreakat så VILL du ha "Installous" för det är som AppStore! Med spel och program osv. Sakerna man installerar därifrån fungerar precis som dom på riktiga AppStore
Nu ligger jag i Grekland och slö läser så jag kände att jag hade lust att göra ett litet inhopp på tråden typ första eller andra ^^
Peace!

Edit: kort och gott installera allt för mycket funktioner, tema osv osv. Resulterar oftare med buggig telefon. (upplevt det personligen med min telefon). Men nu har jag inget förutom installous från cydia så har den funkat precis som en original tele.

Permalänk
Medlem

Jailbreakade igår men kommer nog återställa.
Har visserligen inte märkt av några buggar än, men det känns rätt menlöst.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av hernberg:

Edit: kort och gott installera allt för mycket funktioner, tema osv osv. Resulterar oftare med buggig telefon. (upplevt det personligen med min telefon). Men nu har jag inget förutom installous från cydia så har den funkat precis som en original tele.

Det är ju det som är problemet när man jailbreakar första gångerna. Man är ny och vill prova det mesta! Så är iaf jag när jag fixar nya saker

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Jailbreakade igår men kommer nog återställa.
Har visserligen inte märkt av några buggar än, men det känns rätt menlöst.

Ja, samma här. Förra gången var det enda intressanta jag hittade en app vilken ändrade mitt carrier-namn till vad jag ville. Annat än det var det bara konstiga saker, som ofta inte fungerade riktigt som jag förväntat mig.

Dock tackar jag för heads up:en, TS.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilmonkey:

Det är ju det som är problemet när man jailbreakar första gångerna. Man är ny och vill prova det mesta! Så är iaf jag när jag fixar nya saker

Haha ja det är ju så. Det är skit kul i början! Sen söker man bara det användbara (i min åsikt bara installous) eftersom det ersätter AppStores flesta appar som egentligen kostar pengar och lite till

Permalänk

tycker själv det är rätt onödigt att uppdatera till en sån liten update från apple, då det bara tar tid att uppdatera. En sak vore ju ifall det var en stor som IOS 5...

Permalänk
Medlem
Skrivet av aSLAPfromJESUS:

tycker själv det är rätt onödigt att uppdatera till en sån liten update från apple, då det bara tar tid att uppdatera. En sak vore ju ifall det var en stor som IOS 5...

Kan jag hålla med om till viss del. Beror ju lite på vad man har för maskin iPhone eller iPad osv men klart man alltid ska ha senaste så fort som möjligt <3

Permalänk
Skäggig legend

Jag Jailbreakar av en anledning: Facetime på 3G, bra kvalite när man kollar på youtube eller vilken stream app som helst, komma förbi 50mb gränsen på appstore. Sen att det finns andra fix och att den blir mer av en Android telefon fast bättre gör inte saken sämre Hata på för det sista <3

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Jailbreakade igår men kommer nog återställa.
Har visserligen inte märkt av några buggar än, men det känns rätt menlöst.

Menlöst?, Ladda ner tex Barrel,Mystrings,Winterboard,Color Keyboard. Det är typ dom du behöver för att ändra om i din iphone.
Varför ha iphone utan jailbreak?.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexTheGamer:

Menlöst?, Ladda ner tex Barrel,Mystrings,Winterboard,Color Keyboard. Det är typ dom du behöver för att ändra om i din iphone.
Varför ha iphone utan jailbreak?.

Gjort och nu återställt till original.
Visst är det en del trevligt/praktiskt/snyggt av dem, men hade jag velat lägga min tid på såna här grejer hade jag stannat med android.
Jag skiter i "grund UI" och "multitasking" så länge apparna är snygga och fungerar bra.
Iphone har helt klart snyggare och bättre fungerande appar, widgets, homescreens etc kunde jag inte bry mig mindre om.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Jailbreakade igår men kommer nog återställa.
Har visserligen inte märkt av några buggar än, men det känns rätt menlöst.

Sbsettings
Firewall ip
Ifile
My3g
O.s.v

Permalänk
Medlem
Skrivet av omg296:

Tjo, haha nu kanske det redan finns en liknande tråd men jag hittade ingen.

Men ÄNTLIGEN så har dom släppt Jailbreak till iphone 4s 5.1.1 även 5.1!

http://gdeluxe.com/boom-jailbreak-5-1-1-untethered-download-install/

Funkar det till iphone 3g?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Funkar det till iphone 3g?

På sidan han länkade till står det
"iPAD 3, iPAD 2, iPAD, iPHONE 4S, ipHONE 4, iPOD Touch 3&4 Gen." samt några andra sidor skrev också 3GS, kanske finns något annat för 3G men hittat inget direkt om det.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Ha tänkt jailbreaka min iPhone 3GS.

Ja undrar om jailbreaken försvinner om man uppdaterar?

Eller händer det nåt om man gör det (lite orolig)

Är väldigt tacksam för citat😁😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilmonkey:

Men det är kul att prova ett tag i mitt tycke. Man får dock vara lite försiktig för man kan klanta till det.

Fast det är ju inte det att du förstår telefonen skall påpekas, det värsta som kan hända är att du får återställa telefonen/enheten och då försvinner ditt jailbreak (plus dina personliga filer förstås, tips: gör backup innan jailbreak).

oups, var ju visst en gammal tråd, sry.

Permalänk
Skrivet av Northbane:

Fast det är ju inte det att du förstår telefonen skall påpekas, det värsta som kan hända är att du får återställa telefonen/enheten och då försvinner ditt jailbreak (plus dina personliga filer förstås, tips: gör backup innan jailbreak).

oups, var ju visst en gammal tråd, sry.

Men för att återställa telefonen kan det behövas att den kopplas in till datorn. Kul om det händer när din dator inte finns tillgänglig. Var väl det jag menade för två år sedan

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!