Hur jag sätter på en dator för första gången korrekt!

Permalänk
Medlem

Hur jag sätter på en dator för första gången korrekt!

Tjenare!

Jag fick läsa ngnstans att man inte alltid ska sätta dit sina grafikkort vid första påsättningen, utan skulle göra d efter den har varit påslagen en gång.

frågan lyder, ska jag sätta dit allting vid första påslagningen, eller ska jag utebliva graffekorten?
Jag köpte datorn idag;

graffekort- Sli gtx 680
processor- i7 3770 3,5ghz
moderkort- z77a-s01

mvh

adam!

Permalänk
Entusiast

Jag vet inte vart du har läst det, men det stämmer inte.
Samtliga delar, ink grafikkort skall vara ikopplat när datorn slås på.
Svårt att tro att du ska se så mycket annars Skämt åsido.
Lycka till.

Mvh,
Patrik

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Jag vet inte vart du har läst det, men det stämmer inte.
Samtliga delar, ink grafikkort skall vara ikopplat när datorn slås på.
Svårt att tro att du ska se så mycket annars Skämt åsido.
Lycka till.

Mvh,
Patrik

Inga problem varken eller. klart du ska koppla in graffet om du har det hemma. om de skulle va så att du väntar på de fortfarande men har de andra delarna. så finns de en jätte fin integrerad GPU i processorn. duger utmärkt till surfande och att göra datorn klar för spel. Inte så bra att spela på den än bara

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem

Jag kopplade in allt på en gång och det fungerade utmärkt, har dock hört att man inte ska ha på sidopanelen första gången. Fråga mig inte varför. Källa: Newegg.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd flyttad*

Bättre chanser till hjälp här i supportforumet.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Kollade tillbaka var jag fick höra detta, det va något om "ONBOARD VIDEO", rimligt?

annars sätter jag ihop hela

Permalänk
Medlem

Man sätter alltid dit grafikkortet om man vet att nätagget klarar av grafikkortet. Dvs att nätagget är av ett bra märke modell och inte för gammal.

Dock tar man bort grafikkortet igen vid vissa fel som tex att man ser på fläktarna att datorn är död, startar om hela tiden eller dör efter några sekunder mm. Ingen ide att blanda in bild eller Windows om man ser direkt på fläktarna att något är fel med datorn men också för att det mesta (även struntsaker som SATA/IDE/USB/chassi kablar, tangentord, mus osv) kan orsaka allvarliga fel. Lättare att hitta felet med färre saker inblandat.