Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Bor man i stan slipper man myggor Annars diggar jag detta starkt!

Myggor > avgaser imo. Men du kan ju bygga ett liknande fönster med reningsfilter om du vill.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Skrivet av Immort:

två metalltrådar som går längst med den sleevade svart och rött med plastslang, slangen är öppnad vid varje fläkt plats för att koppla koppartråden på +/-

Tack så mycket

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Tack så mycket

Mvh: Eric

om du förstorar upp bilderna till originalstorlek så ser du hur det är kopplat med

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Medlem

är det bara tolv volt i dem där laddarna? för isf bygger jag nog en med

Permalänk
Skrivet av furryowl:

är det bara tolv volt i dem där laddarna? för isf bygger jag nog en med

Olika laddare/transformatorer har olika egenskaper så som volt, lik/växelström m.m. Kolla noga så att det inte blir fel

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Gamla SE laddare ca 5-5.1V

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Riktigt kul att see och jag tycker verkligen om att du gjorde det så simpelt och billigt!

Så trött på att allt måste kosta multum, sponsorer är ett krav etc.. etc.. Bygg något funktionellt som löser dina problem helt själv så nära gratis man kan komma och du har min röst varje gång. Som en del extrema datorbyggen också, folk köper och sponsras med en hel hög svindyra färdiga komponenter som i stort bara behöver monteras, usch va tråkigt. Nej tacka vet jag händiga människor som skapar vad dom vill ha utav befintliga/billiga komponenter, det är äkta skaparglädje oavsett om det handlar om en enkel mygg ram med fläktar el om det gäller ett avancerat datorbygge. Kanske bara är jag som börjar tröttna på slit och släng samhället vi lever i som överkonsumerar i mängder?

Snyggt jobbat iaf.. Håller annars med 1up, kosta på den ett lager matchande färg och det blir kanon = 5p

Permalänk
Medlem

Rolig idé!

Permalänk
Skrivet av fark:

Riktigt kul att see och jag tycker verkligen om att du gjorde det så simpelt och billigt!

Så trött på att allt måste kosta multum, Kanske bara är jag som börjar tröttna på slit och släng samhället vi lever i som överkonsumerar i mängder?

Ibland kan det bli riktigt bra med lite återanvändning.
Har själv trixat lite hemma, vart rätt nöjd.

http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk
Medlem

Bra jobbat, men vad är syftet med den? Ska den få bort mygg på nåt sätt eller bara fläkta runt luften?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pr1mus:

Bra jobbat, men vad är syftet med den? Ska den få bort mygg på nåt sätt eller bara fläkta runt luften?

Syftet är ju att den drar in luft i huset hela tiden och håller myggen borta, är så less på mina golvfläktar från rusta som låter hur mycket som
helst och tar upp massa utrymme.

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Riktigt kul att see och jag tycker verkligen om att du gjorde det så simpelt och billigt!

Så trött på att allt måste kosta multum, sponsorer är ett krav etc.. etc.. Bygg något funktionellt som löser dina problem helt själv så nära gratis man kan komma och du har min röst varje gång. Som en del extrema datorbyggen också, folk köper och sponsras med en hel hög svindyra färdiga komponenter som i stort bara behöver monteras, usch va tråkigt. Nej tacka vet jag händiga människor som skapar vad dom vill ha utav befintliga/billiga komponenter, det är äkta skaparglädje oavsett om det handlar om en enkel mygg ram med fläktar el om det gäller ett avancerat datorbygge. Kanske bara är jag som börjar tröttna på slit och släng samhället vi lever i som överkonsumerar i mängder?

Snyggt jobbat iaf.. Håller annars med 1up, kosta på den ett lager matchande färg och det blir kanon = 5p

Japp, färgmatchning av komponenter ger bra betyg, oavsett om dem är bra eller dåliga i detta forum

Får ta och måla dem i samband med att jag ska måla fönstren i sommar så det blir samma färg på allt då kanske.

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk

Aha, bra ide! Ska nog göra mig ett liknande arrangemang med mina överblivna fläktar. Nu har jag en stor fläkt står vid sängen. Vid närmare granskning av fläktbladen så gör den dock ett bra jobb med myggen haha

Visa signatur

ASUS HERO XI GAMING - Intel Core i9 9900k 3.6ghz - Asus GeForce 2080 TI ROG STRIX - Corsair Dominator Platinum RG Black DDR 3200Mhz 32gb - Samsung 970 Pro nVME 1tb x2 -Corsair AX1600i v1600w - 32" ASUS Rog Strix XG32VQR - 32" AOC CQ32G1

Permalänk
Medlem

blir nästa helgs uppdrag.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Snyggt!

Är nog fiffigt på kvällen när man vill vädra ut och kyla ner lite.

På dagen brukar man hålla fönster stängda och fördragna då det brukar vara varma ute än inne : )

Permalänk
Medlem

Känns som att myggen kommer svepa sig in i hålen på fläktarna.... 2 p för det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ginga:

Känns som att myggen kommer svepa sig in i hålen på fläktarna.... 2 p för det!

Tror jag också, men vid noggrannare koll så har han nät där också. Alternativet är att göra någon håv-/burkonstruktion som ger mer hål-area.

Går laddaren varm för den känns aningen överlastad med fem fläktar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ginga:

Känns som att myggen kommer svepa sig in i hålen på fläktarna.... 2 p för det!

titta lite noggrannare så ser du att nätet går över hela fönstret, skulle aldrig gå att ha det öppet där jag bor

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Tror jag också, men vid noggrannare koll så har han nät där också. Alternativet är att göra någon håv-/burkonstruktion som ger mer hål-area.

Går laddaren varm för den känns aningen överlastad med fem fläktar.

Nej, har inte märkt av att den går varm alls, den matar ju ut vad den kan som den skulle gjort vid laddning
av t,e,x en telefon.

Går nog inte att ha större hål än det är, skulle nog fyllas rätt snabbt med mygg i huset då.

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Immort:

Går nog inte att ha större hål än det är, skulle nog fyllas rätt snabbt med mygg i huset då.

Du förstod inte vad jag menade. Inte större hål men däremot flera hål i antal. Vilket i sig inte ger större hål (myggen kommer inte in) men däremot mer öppen area till fläktarna. Det åstadkommer man genom att göra ngt som liknar en håv eller en bur istället för nät direkt mot fläktarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Du förstod inte vad jag menade. Inte större hål men däremot flera hål i antal. Vilket i sig inte ger större hål (myggen kommer inte in) men däremot mer öppen area till fläktarna. Det åstadkommer man genom att göra ngt som liknar en håv eller en bur istället för nät direkt mot fläktarna.

det släpper igenom alldeles tillräckligt med luft, du kan ju andas under sån tyg utan problem om du har en hatt tex.

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk

funderar på att göra nå liknande hur löde du ihopp de kan du göra nåt slags kopplings skema

Permalänk
Medlem
Skrivet av chickenbooi:

funderar på att göra nå liknande hur löde du ihopp de kan du göra nåt slags kopplings skema

Hade vanliga klämmor och seriekopplade dem. bara att köra rött mot rött å svart mot svart behövs inget kopplingsschema

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Medlem

frisk fläkt utan mygg

Hej, tycker det är en jättebra ide. Jag bodde i Sydamerika och Spanien under rätt många år och använde en likande ide. Satte en fläkt innanför myggfönstret och sög in frisk sval luft under natten. Man slapp den konstgjorda AC-luften som man lätt blir förkyld av. Ghetto-AC är att föredra!