Fuskar DU i onlinespel?

Permalänk

men herregud fuska... är det ingen som ser det roliga med att fuska en o annan gång. ja gört inte för ja spelar inte fps, men man jävlas/trollas så hårt så de finns mycket nöje i att fuska, därför det utvecklas nytt hela tiden.
sluta va så vuxna o seriösa.

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Hur tänker du nu? Att använda en lagswitch är okej?
Annars var du dead on så att säga, det var egentligen detta som jag reflekterade över med tråden.
Jag tycker att det är fusk om man använder sig av diverse saker (även felkonfigureringar) som gör att man laggar och därför blir mycket bättre än man egentligen är. Jag har svårt att förklara då jag inte vet hur nätkoder fungerar men det har jag märkt på senare år att det finns spel där man tjänar på att ha relativt hög ping osv.

Lagswitch är absolut inte okej att använda. Jag själv anser att fusk är när man får ett övertag genom att använda metoder som inte är planerade av spelutvecklaren. Om då din uppkoppling är för långsam och ger dig ett övertag (vilket tyvärr har blivit möjligt med nyare nätkoder, men med de bra är hög ping eller package loss bara till din nackdel) så är det inte fusk, vilket jag tyckte det lät som du sa i din första post.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk

Man ska skilja på fusk och fusk, harmlösa fusk som man gör för att ha roligt ser jag inget fel med och jag gör det så mycket som jag bara kan. Nu spelar jag inte så mycket spel , man aldrig någonsin jag skulle lägga ner tid på att samla erfarenhetspoäng, pengar och liknande.
Fusk där någon blir lidande mer än bara avundsjuk t.ex. överdriven användning av aimbot, så kan detta vara taskigt.

Angående hur fuskare tänker så har många av dessa inte moralpanik för struntsaker, visst börjar man spela om pengar och fuskar så är det en annan sak. Som att bjuda in någon på ett onlinepokerbord, där man samarbetar med flera personer är inte vidare schysst. Samarbetet kan t.ex. vara att visas varandras kort.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Skrivet av Coldfire2143:

Lagswitch är absolut inte okej att använda. Jag själv anser att fusk är när man får ett övertag genom att använda metoder som inte är planerade av spelutvecklaren. Om då din uppkoppling är för långsam och ger dig ett övertag (vilket tyvärr har blivit möjligt med nyare nätkoder, men med de bra är hög ping eller package loss bara till din nackdel) så är det inte fusk, vilket jag tyckte det lät som du sa i din första post.

Det är exakt det som jag tycker.
Har man inte adekvat uppkoppling och det ger dig en fördel i spelet, så är det lika mycket fusk som om du skulle ge dig dessa fördelar på något annat sätt...

Permalänk
Medlem

kom ihåg, det är bara fusk om dom kommer på dig,

Har som många andra hära aldrig fuskat online och tänker aldrig göra något så dumt.
Fuskade på mitt golden eye nitendo 64 efter att ha klarat spelet så klart, stora huvuden bla.

Permalänk
Medlem

I yngre dagar och offline spel så var det mycket fuskande, men nu på senare dagar när allt även är online så är det i princip inget.

Varför princip?

Jo jag botade i WoW när jag gjorde lumpen, hade inte så mycket tid att spela annars. (Ska tillägga att halva min pluton spelade WoW och ca 3/4 av alla av dessa botade).

Sen har diverse hacks använts på emulator servrar på WoW, dock använde jag aldrig emot någon, utan det var mer att utforska det man inte fick och transportera mig snabbare.

Men jag anser att fusk är fel, därför använder jag inte mig av det längre! Dock har jag koll på diverse hacks och sånt, så jag vet vad jag ska misstänka om någon annan fuskar.

Permalänk

Jag ska vara helt ärlig, när jag och bror min spelade Goldeneye så gluttade jag rätt så mycket. Även att jag inte fick hehehe:)

Visa signatur

- Dyrast saker i signaturen vinner -

Permalänk
Medlem

Aldrig när man spelar online.

Då och då har det väl hänt att man kollat genom nån walkthrough till SP för att komma vidare.

När man spelar PCW (CS) är det ju däremot en jävla massa fuskare så då brukar en av polarna dra igång WH för att ge igen med samma mynt Vi fuskar dock aldrig "först" ;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyranow:

Fuskar hela tiden på BF3, kör med Unlimited Radar vilket jag vet många andra också gör.

Att andra gör det är inget själ att göra det, dessutom är det inte många som gör det. Du är säker ensam på servern med det i 99% av fallen också.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyranow:

Fuskar hela tiden på BF3, kör med Unlimited Radar vilket jag vet många andra också gör.

"Jag gör dittan och dattan för att andra också gör det"

Du är ju för f*n tragisk...

Jag vet många som stjäl saker, men inte f*n gör jag det också "bara för att dom gör det"... en handlig rättfärdigas inte beroende på hur många som utför den.

Fall inte för grupptrycket!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Medlem

Jag "fuskade" i mw2 och blev banad. Fast egentligen spelade jag bara zombie mod, true hardcore och andra såna modar som egentligen enligt mig inte ens är fusk. Det andra lite komiska är att jag köpt mw2 tre gånger, först en gång för att få spelet, sedan en till gång när det var rea erbjudande med alla cod-spel på steam och sedan en tredje gång efter att ha blivit bannad köpte jag det till en ny användare.

Annars har bara fuskat i flash-spel och singelplayer spel när jag haft tråkigt. Har också "fuskat" till mig bf3 premium kopia från indien för 191 spänn xD

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig falla mig in att inte spela spel mot andra med tredjepartsprogram.
Det förtar lite av utmaningen när du måste förlita dig på någon annans kunskap för att framstå som bra.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

jag har aldrig fuskat i ett online spel men däremot så har jag spawnkillat folk med helkopter i bf3 och lagt c4 på bilar vilket enligt mig inte är fusk man använder bara spelmekaniken till sin fördel xD Jag hatar när noobs retar upp sig på sånt

Permalänk
Medlem

Tragiskt att folk fuskar där andra personer är inblandade som Online spel har. I FPS är det där mestadels fuskar, folk med 0.5 i KD stats och tycker synd om sig själva pga de är så dåliga i allt och därav måste fuska.

Billigare för dem är att kolla på Youtube där en del bra spelare lägger upp material, för det är ju i princip samma sak. Man styr ju inte sin egen spelare med fusket heller som på Youtube.

Har aldrig fuskat och kommer aldrig fuska i ett Onlinespel.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 800D Cpu: i5 750 @2.67 Moderkort: Asus P7P55D-E socket 1156
Hårddisk (OS): Intel X-25m 80GB SSD Hårddisk (Gaming): Intel 320 120GB SSD
Grafikkort: Asus HD5870 Ramminnen: Corsair Dominator 1600MHz 8GB Cpu kylning: H50 Hydro
PSU: Corsair HX 850W

Permalänk
Medlem

Jag och några polare hade en egen CS server där vi provade alla olika fusk osv för att prova hur dom funkade, det roligaste var ju speedhack med kniv! Annat än det har jag inte fuskat i onlinespel men singleplayer spel kan vara extremt roligt med fusk, speciellt GTA när det spårar ur totalt!

Visa signatur

5GHz 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 64GB C16@3.4GHz
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 2TB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 32TB TrueNAS

Permalänk
Skrivet av Fronix:

Gillar ändå hur alla här "ALDRIG" har fuskat i Online Spel men i singel player spel och sen hatar fuskare. Känns lite dubbelmoral

Jag kan säga att jag fuskade flertalet gånger när jag va ung i både Online och Singel player. CS1.6 var väldigt populärt och fuska i, och kul som fan va det också ^^

Visst fuskare är tråkiga, men ni som påstår att man gör det för att ljuga för sig själv är helt ute och cyklar. Oftast fuskar man för att vinna något på det (t.ex i BF3 där många fuskar för att gå upp i rank) eller för att äga skiten ur folk och se när dom whinar sönder. Folk fuskar inte för att det själva ska tro att de är bra på spelet, går liksom emot sig själv och man vet fotfarande att man inte är bra eftersom man har fuskat.

Där förstår jag inte, du säger alltså att folk fuskar omedvetet?
Hur går det till?

Om man fuskar i online spel så förstör man för alla andra. Om man fuskar i singleplayer spel så förstör man bara för sigsjälv:) Själv fuskar jag bara i single player spel som jag bara vill se hur storyn är. T.ex. wc3, gta etc. Sen kan man ju räkna det som fusk när man använder consolen i elder scrolls spel och fallout för något buggar

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Inaktiv

Fuskar aldrig i Onlinespel, dock i offline såsom GTA och Saints Row eller liknande..

Men man har ju använt WallHack nån gång när man spelade 1.6... Men så var man ju endast 10-12 år..
Om man sitter och använder fusk i onlinespel såsom BF3 - CS eller något annat onlinespel, så tycker jag att man antingen är en "idiot" eller att man är så himla dålig på spelet..

Min personliga åsikt.

Permalänk
Skrivet av Fronix:

.../Där förstår jag inte, du säger alltså att folk fuskar omedvetet?
Hur går det till?

Haha, nja de fuskar ju inte om de är ignoranta till faktum men ändå kan jag inte låta bli att tro att många inte är ignoranta...
Jag lade till ett exempel i trådstarten:
Säg att du spelar Bukarest - The Game, i ett halvår och du blir aldrig bättre. Din k/d ratio är helt enkelt 1/1 !
Sen går du in på en ny public server, du märker inget lag och ingen har en ping över 30 men du kickar rejält med ass. Du hamnar på 50 kills och 0 deaths när första ronden är slut.

Vad gör du i detta läget och hur tänker du?

Permalänk
Medlem

Fuskar? Nej
Använder exploits? Ja

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk
Medlem

Jag har fuskat mycket! men aldrig i multi player. Ända jag nog kan tänka mig är MW2 som jag hade moddservrar på. Det var dock bara för mig och polarna

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem

Fuskade väl i counterstrike när jag var ung, ett par gånger.
Var väl kul ett litet tag. Ser dock inget nöje i det längre.

Handlade mer om att det var kul att jävlas med folk.
Skjuta samma person genom väggen tex.
Så jag testade aldrig fusk för att "bli bra"
Jag var redan bra efter flera års lirade 1.5 och 1.6. (det ända jag gjorde på den tiden)

HAHA den här tråden är så jävla klockren!

person1
"Jag har testat fusk tex. wallhack, aimbot osv osv. "
"MEN alla som fuskar är idioter/eller sämst IMO"

person2
"Har fuskat EN gång på ett online spel och det var en Cs pcw där vi skulle kolla om dom vi mötte fuskade vilket dom också gjorde"
*drar citat på en kille som fuskar i BF3*
"Hahahaha så du fuskar för att andra gör det? Tragiskt "
*facepalm*

Permalänk

Fish bot i wow annars endast när ja larvar runt i nått offline spel

//iddqd

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Ser inte meningen med det!
Det är ju inte ens egna skills på scoreboarden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har väl i princip bara spelat F.E.A.R. online och där fuskas inte. Men på flera singelplayer kan det hända:)

Permalänk
Skrivet av Haker:

Fuskar? Nej
Använder exploits? Ja

Du missar ju en stor del i spelet. Två spelare springer in i varandra med en stor sten mellan dom... där börjar det intressanta; vem har hjärnan att plocka den andra och samtidigt få sig ett gott skratt.
Att sätta ett skott genom stenen är inte någonting liksom... det är och känns som en nolla.

Fusk är inget speciellt inom onlinespel, det är ett svenskt ord som står för allt från slarv, mygel och oegentlighet. Är man oärlig så är det fusk per definition, fast det är väl en annat ämne kanske.

Permalänk

Jag hatar att bli anklagad för fuskande/bannad av serveradmin när jag bara spelar bra

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Att fuska i mitt tycke är lite som att spöa på en svältande uteliggare. Ingen utmaning och om du gör det är det något fel i huvudet på dig.

De som anser att det är ok att "trolla" etc. Är patetiska. Det är aldrig okej att roa dig själv på andras bekostnad när det klart ogillar det.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk

Nja, jag tycker inte det är dubbelmoral. Fuskar man i offline-spel, är det ju bara en själv man "lurar". Online-spel är ju mot någon annan, och då får man en oförtjänt fördel jämfört med icke-fuskare.

Skrivet av Fronix:

Gillar ändå hur alla här "ALDRIG" har fuskat i Online Spel men i singel player spel och sen hatar fuskare. Känns lite dubbelmoral

Permalänk
Medlem

Varför jag inte fuskar???Tja , då är jag ju inte så bra som poäng/stats säger. Skulle aldrig kunna leva med det,sån e jag.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem

Fuska och Fuska.. att använda en Trainer i ett spel behöver inte alls vara Fuska.. på tal om ingenting

Har aldrig fuskat i något online spel någonssin, har dock velat provat på enbart av nyfikenhet hur det fungerar osv, wallhack/aimbot t.ex. men nu på senare åren så kan man ju se folk som använder fusk på YouTube

Dom som fuskar idag i Online spel är inte friska, end of story.

På tal om fusk har jag blivit kallad "cheater" hur många gånger som helst i Bad Company 2/Battlefield 3, hoppar in på en Rush Server som Recon, drar 30-0 på 5 minuter

Folk verkar inte förstå att vissa faktiskt är bra på spelet, att det är helt omöjligt att ha över 20 kills utan någon death.

Wallhack är nog det värsta fusket som finns då det är väldigt svårupptäckt, och det betyder inte att du äger servern utan du endast får ett övertag, du blir bättre än vad du är. Aimbot syns tydligt, reflekteras kraftigt i dina Scores, vilket oftast resulterar i Ban ganska snabbt.

My 2 cents..

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240