Permalänk
Medlem

Har köpt delar och saker för säkert över 60.000:-, vid olika tillfällen. Har aldrig haft problem med service ärenden eller frakt-tider.
Funkar prima.

Permalänk
Medlem

CDON är både bra och dåliga ur hanteringssynpunkter skulle jag säga.

- de har förmodligen ingen som helst ordning i lagret. jag har beställt blurayfilm och fått en musik-CD, har beställt kaffemaskin och fått mobiltelefon, etc. problemet verkar vara att lagerpersonalen inte kollar alls på varan mot plocklista utan bara hämtar det nummer som ligger på hyllan och förutsätter att ingen annan heller lagt dit fel grejer. uppskattar att om CDON står för 5% av min näthandel så står dom för 80% av felskicken..

+ de är i varje lätt att kontakta och iaf hyfsat snabba att fixa felen.

dock tycker jag ju det borde vara en enormt stor förlust att hålla på sådär istället för att bara skärpa upp hanteringen lite.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jag köpte ram-kylare hos er för ett par dagar sen, och skulle precis montera dom.
Dock så fanns det bara med 2 silikon "belägg" som fästes på ram.
Men med 2 kylare så behöver jag 4 stycken?

Är jag dum dum, eller har jag fått 2 för lite?

Tänkte att jag postar det här innan jag skapar en tråd:)

Tack på förhand, och jag vet att det kanske är lite offT.

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Jag köpte ram-kylare hos er för ett par dagar sen, och skulle precis montera dom.
Dock så fanns det bara med 2 silikon "belägg" som fästes på ram.
Men med 2 kylare så behöver jag 4 stycken?

silikon, antar du menar den värmeledande "häftmassan"?

kanske är meningen att du ska klippa till själv helt enkelt i bitar för varje chip? var det 1 i varje paket så är det nog inte fel iaf.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

silikon, antar du menar den värmeledande "häftmassan"?

kanske är meningen att du ska klippa till själv helt enkelt i bitar för varje chip? var det 1 i varje paket så är det nog inte fel iaf.

Ajdå, låter ju inte helt orimligt...
Köpte en från samma företag (försäljare och tillverkare) för 25 kr samtidigt, och där fanns det 2st hela längder "häftmassa" så jag hade helt inställt på samma i denna (jag är trött idag, ber om ursäkt för att jag tänker kort)

Men "knökade" på båda remsorna på en sticka (kör en med kylning, en utan nu), tror du det är farligt?

Tack för svaret:)

EDIT: är lite grön på kylning till ram (brukar endast klocka prolle), kanske du redan listat ut? men nämner det:)
EDIT2: såg nu att det endast skulle komma med 2 st i en manual online...

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Men "knökade" på båda remsorna på en sticka (kör en med kylning, en utan nu), tror du det är farligt?

det beror på hur mycket du vrider upp det hela, så om du hade planerat såpass mycket att kylningen verkligen behövdes alls så är det ju helt klart inte att rekommendera.

såndär massa finns dock att köpa löst annars, den är rätt elastisk så tjockleken spelar inte sådär jättestor roll om den är exakt. som det sägs i tråden du har om samma sak så är däremot inte kylpasta en bra ersättning då RAM-kylares passform oftast är sådär.

men nu lämnar vi på tal om det detta OT och låter saken ta sin rätta plats i den tråden.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jag har läst ganska mycket i den här tråden och fick uppfattningen att cdon inte är att lita på till 100% iaf. Jag tänkte att folk kanske överdriver eller bara klagar för att. Hur som helst så väntade jag med beställningen tills dem fick in Gtx 670 DC2T så jag kunde använda 10% koden. Beställde även alla andra komponenter som jag skulle ha till bygget. Dem fick in den i lager och jag beställde snabbt som fan. Jag beställde alla komponenter i tisdags 5/6 altså. Jag tycker att det är väldigt tråkigt att det blir så här när den har funnits i lager när jag beställde den och även i nån dag framöver efter att jag har beställt den.

( Fråga 2012-06-09 01:39

Hejsan. När ska ni skicka mina saker? jag beställde sakerna i tisdags. Ni har inte skickat dem än. Varför? mitt ordernummer är xxxxxxxx

Svar 2012-06-09 08:10
Hej
tack för att du kontaktade oss.

Dina varor väntar in Asus GeForce GTX 670 TOP 2GB DDR5 2xDVI HDMI DisplayPort PCIe då denna har dessvärre tagit slut hos leverantören. Vi har beställt in fler men har dessvärre inte fått något datum för när den kan tänkas komma in på lagret. De väntar in denna i max 1 vecka innan de skickas med eller utan den.

Du kan läsa mer om delleveranser här: http://cdon.se/kundservice/leverans/leveranstid/

Fråga 2012-06-09 14:12
VA?? Den fanns ju i lager när jag beställde den?Den hade ju precis kommit in i lager då. Skämtar ni med mig eller?

Svar 2012-06-09 14:25
Dessvärre är det tillfälligt slut. Jag skickar ärendet vidare till elektronikavdelningen som förhoppningsvis vet när den kan komma att komma in igen på lagret.

Fråga 2012-06-09 14:28
Nej men seriöst. Jag har väntat på att ni skulle få in den i lager. När ni väll har fått in den så beställde jag den och nu säger ni att ni inte har några i lager? Kom igen )

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk

Folk är roliga. Beställer man ngt så vill man ha det senast dagen efter annars är det kasst. Tålamodet räcker inte längre än näsan, dvs inte särskilt långt. JAG har handlat MYCKET utav cdon och ALDRIG haft problem. Inte ens när jag reklamerat eller ångrat mig (ex när de redan skickat ett par tunga högtalare). Kostade givetvis mig inte ett dugg. Frakten stod dem för, utan problem.

Handlade häromdagen ett nytt htpc chassi utav cdon och ett gäng fläktar. Jag är övertygad om att jag blir nöjd den här gången oxå. Ok, de har inte dagen efter leverans som inet, men å andra sidan har de inte inets priser heller (har blivit dyra). Jag tycker det är pinsamt med alla kids som tror att världen kretsar kring dem...

"VA? Får jag inte mina prylar imorgon? Ska jag behöva vänta en hel vecka?" Kom igen. Det är bara pinsamt. Riktigt pinsamt. I andra delar utav världen svälter folk ihjäl för att de inte har mat, men jag ska banne mig ha min elektronik jag köpt. Helst innan jag beställt den..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av twebbas:

Folk är roliga. Beställer man ngt så vill man ha det senast dagen efter annars är det kasst. Tålamodet räcker inte längre än näsan, dvs inte särskilt långt. JAG har handlat MYCKET utav cdon och ALDRIG haft problem. Inte ens när jag reklamerat eller ångrat mig (ex när de redan skickat ett par tunga högtalare). Kostade givetvis mig inte ett dugg. Frakten stod dem för, utan problem.

Handlade häromdagen ett nytt htpc chassi utav cdon och ett gäng fläktar. Jag är övertygad om att jag blir nöjd den här gången oxå. Ok, de har inte dagen efter leverans som inet, men å andra sidan har de inte inets priser heller (har blivit dyra). Jag tycker det är pinsamt med alla kids som tror att världen kretsar kring dem...

"VA? Får jag inte mina prylar imorgon? Ska jag behöva vänta en hel vecka?" Kom igen. Det är bara pinsamt. Riktigt pinsamt. I andra delar utav världen svälter folk ihjäl för att de inte har mat, men jag ska banne mig ha min elektronik jag köpt. Helst innan jag beställt den..

Med tanke på hur många som nämner att de ska handla från Inet så kan man ju nästan undra om det är något annat som ligger bakom.

Jag har gjort många köp sedan jag började handla från butiken 2010, såväl spel, film och på senare tid datorkomponenter. Jag tycker det fungerar bra och märker då inte av alla de problem många i tråden anser sig ha. Men så har jag också läst att leveranstiden är 1-3 dagar och detta håller de. 2010 var de värre då de använde något otroligt segt sätt att skicka ut mindre brevförsändelser, något spel fick jag vänta på i TVÅ veckor. Inget som händer idag som tur är.

Nej, jag kommer då fortsätta handla från denna butik. Allt som oftast är de billigast bland de seriösare butikerna även utan rabatter och med dessa snackar vi stora skillnader. Ångerrätt har även det fungerat när jag använt det, de svarar inom 24 timmar de gånger jag har behövt ta kontakt med dom.

Permalänk
Medlem

Jah väntat 1vecka på att dom ska få svar av någon service kille för min rma inte fått några fraktsedlar heller så inom rma så är cdon segaste jag har upplevt på internet handeln

inet,komplett,jme,datorbutiken.com dom är fantastiska när det gäller rma ärenden cdon måste lära sig av dom kunden ska inte behöva vänta 2veckor på fraktsedlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dammig:

Fan, nu blir man ju deprimerad av allt strul man läst. Beställde nästan en komplett dator i delar för runt 12k med 10% rabatten och nu ångrar man sig kanske att man inte gick via Inet.. Jaja får väl se hur det löser sig, det har då stått några dar nu att varorna packas haha

Och hur gick det då?!...

När jag beställde varorna på fredagen (1 juni) så fanns allt på lager, helgen kom och grafik kortet (gigabyte gtx670) blev slutsålt. Tänkte väl att nu får man vänta några veckor innan kortet kommer in på lager igen. Tisdag kväll (5 juni) fick jag email om att paketet är postat MED grafikkortet :). Följande dag ser man att Posten uttrycker sin oro med "Försändelsen följer inte tjänstevillkoren och kan bli försenad". Paketet väger 27kg, 7kg för mycket enligt MyPack föreskrifterna.

Blir nu orolig att paketet kommer att bli föremål för ilska och frustration hos de anställda som måste flytta omkring det eller att de skickar tillbaka paketet?!

MEN det ordnade sig, hämtar ut paketet fredagen den 8 juni och ser en rejäl smäll på sidan av paketet. Ser ut som någon tagit en stor kofot och slagit med all sin kraft in i paketet... Tittar in hålet och ser att det gått igenom kartongen till chassit som jag beställt. Som "tur" va så tog undersidan av chassit hela smällen, hade det gått igenom på någon annan sida av paketet så hade nog moderkort och grafikkort klyfts på mitten :).

Jaja, jag har nu monterat ihop datorn och allt fungerar felfritt, chassit har märken av smällen men inget som stör mig.

Även om CDON skickade ut ett paket på 27kg så är jag nöjd. Dem såg till att undanvara ett ex av grafikkortet, fick iväg paketet relativt snabbt och fick ju ett väldigt bra pris på alla komponenter tack vare 10% rabatten.

Lite ros bland allt ris

Permalänk
Skrivet av Dammig:

Och hur gick det då?!...

MEN det ordnade sig, hämtar ut paketet fredagen den 8 juni och ser en rejäl smäll på sidan av paketet. Ser ut som någon tagit en stor kofot och slagit med all sin kraft in i paketet... Tittar in hålet och ser att det gått igenom kartongen till chassit som jag beställt. Som "tur" va så tog undersidan av chassit hela smällen, hade det gått igenom på någon annan sida av paketet så hade nog moderkort och grafikkort klyfts på mitten :).

Fick mig ett gott skratt
Du skulle inte kunna ta ett foto på kartongen o ladda upp?

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem

har någon koll på ungefär vilka tider som cdon skickar iväg sina saker? har haft en order på packning i 3 arbetsdagar nu och chatt "supporten" har sagt att min order ska skickas iväg idag men de kan inte säga när.

Visa signatur

i Dare to be stupid

Permalänk

Kommer ni ha några mera bra deals på 580 kort??? som förut?? Intresserad..

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Var i kontakt med supporten igen angående mitt ärende, de kunde inte säga vad som hänt med min order. Allt de sagt är att de har mycket att göra och att jag ska vara snäll och vänta på leverans.

Visa signatur

i Dare to be stupid

Permalänk
Medlem

Min senaste order var snabb iaf. Beställde fredag kväll och hämtade ut måndag eftermiddag.

Permalänk
Medlem

har nu ringt upp cdon, bad om att få prata med någon för att prata om själva supporten, blev kopplad till någon som har hand om order ärenden, blev kopplad till en tredje person som hade hand om tekniska ärenden, han skulle ringa upp lagret och återkomma.

En jävla massa arbete bara för att få reda på om mina saker har skickats eller inte

Visa signatur

i Dare to be stupid

Permalänk
Medlem

Ser att det är flera som har problem med sina ordrar =/ Jag beställde i Söndags i tron om att CDON fortfarande var snabba på att skicka sakerna. Men nu har det "packat" mina varor i över 24 timmar och deras support hade inte tillgång att se när de skulle skickas ut.

Hur kommer det sig att packningen tar så lång tid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av easter90:

Hur kommer det sig att packningen tar så lång tid?

De har nog ett totalt kaos på deras lager och rest ordrar så det räcker i en månad

Visa signatur

i Dare to be stupid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chetigol:

De har nog ett totalt kaos på deras lager och rest ordrar så det räcker i en månad

Det skulle vara typiskt! Beställde från CDON just för att de hade alla sakerna jag ville ha i lager redan! Undrar hur många anställda de har på sitt lager...

EDIT: Pratade med supporten nyss och han trodde att paketet skulle skickas iväg idag, det tar alltså 24 timmar att packa lite saker i en låda

Permalänk
Medlem
Skrivet av easter90:

Det skulle vara typiskt! Beställde från CDON just för att de hade alla sakerna jag ville ha i lager redan! Undrar hur många anställda de har på sitt lager...

EDIT: Pratade med supporten nyss och han trodde att paketet skulle skickas iväg idag, det tar alltså 24 timmar att packa lite saker i en låda

Det har supporten sagt till alla, även de som får vänta flera veckor efter att de frågat.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Det har supporten sagt till alla, även de som får vänta flera veckor efter att de frågat.

Om det inte kommer imorgon blir jag nog lite irriterad!

Han skrev även

Citat:

"Vi har för närvarande väldigt hög belastning på våra lager vilket resulterar i något längre leveranstider, beställningar kan dröja 1-2 dagar längre än angivet på hemsidan. Vi ber om ursäkt för detta och arbetar så fort vi kan för att komma ikapp."

Många som beställer grejer med skatteåterbäringen?

Permalänk
Medlem

Blev uppringd utav killen jag pratade med på cdon, tydligen så hade en av varorna jag beställt hamnat på fel hylla i lagret och det har tagit dom 3 arbetsdagar att hitta rätt vara och flytta den till rätt plats. Min order ska skickas iväg idag men jag vet inte om jag tror på det

Visa signatur

i Dare to be stupid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chetigol:

Blev uppringd utav killen jag pratade med på cdon, tydligen så hade en av varorna jag beställt hamnat på fel hylla i lagret och det har tagit dom 3 arbetsdagar att hitta rätt vara och flytta den till rätt plats. Min order ska skickas iväg idag men jag vet inte om jag tror på det

Det är nästan lite pinsamt, och ingen info är de ute med heller =/ Mitt paket blev inte skickat idag verkar det som iaf...

Permalänk
Medlem

Dom gånger jag beställer från cdon är då när jag vet att det inte är brottom.

T.ex kan beställa en mån och har jag tur så får man grejern nästa måndag.
Så ska man ha något till en helg så får man försöka planera inköpen.
Har minska min köp hos cdon väldigt mycket just oga leveranstid och hur sega dom är vid fel.....5-6v från att meddelande skickats till man hade pengarna i näven.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Som så mÅnga andra har även mina varor försenats. Beställer i god tid iaf till dh så jag hoppas det dyker upp innan fredag iaf. Men fruktansvärt dålig support har verkligen cdon. Generiska meddelanden, dålig information, dåligt ordersystem osv osv.

Ett paket som packats sedan torsdags borde ju ha skickats kan man tycka men icke. Verkar vars svårt att hitta ett paket ram och en ssd. Dock förstår jag inte varför det inte går att avbryta en order innan den skickats?! Pengarna har ju redan cdon dragit. Istället påstås det att jag ska strunta i att hämta ut min produkt när den kommer (kanske denna vecka) och istället skicka tillbaka den. Hur lång tid ligger man ute med pengarna då, typ en halv månad!

Jag kommer fortsätta handla från cdon pga deras priser men endast download produkter. Nä usch vilken dålig upplevelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ative00:

Känns som att många gnäller på CDON för gnällandets skull!

Kanske det är befogat i en hel del av fallen. Har du tänkt på det?

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

I mitt fall kanske jag kan ta tillbaka lite av gnället då det visade sig att paketet postades igår kväll. Det var bara deras hemsida som uppdaterade statusen vääldigt långsamt

Permalänk
Medlem

De har skickat mitt paket nu, de har bara inte uppdaterat orderstatusen. Jag hoppas på att fler får sina saker nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i Dare to be stupid

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

En förfrågan om att få andras rabattkoder samt efterföljande inlägg raderades.