Permalänk
Medlem

Tack! Testar och kommer tillbaka i eftermiddag!

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Hur pass väl klarar den tunga killersamples i 1080p t.ex. Birdscene från Planet Earth ( http://forums.plexapp.com/index.php/topic/3029-1080p-test-mkv... ) och hur många frames droppar den på vid olika bitrates? Sen om den klarar det över nätverket har ju huvudsakligen och göra med med hur pass bra nätverksutrustning man har samt hur mycket man buffar.

Vid första försöket så lyckas den inte starta klippet, har tyvärr inte mer tid så jag hinner kolla loggen efter vad som gick snett. Går väl kanske att fixa vid ett senare tillfälle!

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk

Vet inte varför man vill kunna lira killa-sampla?
Även bra processorer har ju problem med detta.
Själv är man nöjd om om "vanliga" 1080p mkv flyter.

Förresten. Står säkert ngnstans. Vad för ljud kan man plocka ut?

Permalänk
Skrivet av twebbas:

Vet inte varför man vill kunna lira killa-sampla?
Även bra processorer har ju problem med detta.
Själv är man nöjd om om "vanliga" 1080p mkv flyter.

Förresten. Står säkert ngnstans. Vad för ljud kan man plocka ut?

För att genom att veta hur många frames den droppar vet man hur tung 1080p den klarar, nästan vad som helst klarar ju att av att spela upp 1080p om det är väldigt låg bitrate. Man vill ju inte att det ska börja lagga i feta actionscener när man ser en "tung" film, dels förstör det ju hela känslan och dels är det ju rätt pinsamt om man är den so håller i filmvisningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte varför alla portar sitter på olika sidor -.-

Visst den är ämnad för programmering men måste man göra den grymt osmidig för det?

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Se33:

Jag fattar inte varför alla portar sitter på olika sidor -.-

Visst den är ämnad för programmering men måste man göra den grymt osmidig för det?

Satt & funderade på det igår, beställde en igår nämligen.
Skulle vara snyggare om alla sladdar gick ut på ett ställe så den kan stå på tv-bänken.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

häftigt att det fungerar vad betalade du för denna ?

Permalänk
Medlem

Har skaffat mig en rasberry och installerat XBMC på den.
Har betalt för att iso filer ska fungera, men jag får bara upp bilden i några sekunder sen blir skärmen svart och inget fungerar.
Vad är det för fel. Hur kan man få ordning på det. Är nöjd med den annars.